לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


מקום מפגש לאנשים שאוהבים לקרוא ספרים, לכתוב ולדבר על ספרים.

כינוי: 

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2012    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

יוצא דופן ומרתק: שוש מילמן על "מישהו יודע את שמי"


מישהו יודע את שמי / לורנס היל. מאנגלית: איריס ברעם

 



זהו ספר יוצא דופן ומרתק. ספר חזק וקורע לב על תקופה חשוכה שאין אנו יודעים עליה הרבה. לא יכולתי לעזבו. בחלקו הזכיר לי את הספר 'שרשים' של אלכס היילי. מעין הגרסה הנשית של "קונטה קינטה". התקופה המתוארת היא תקופת העבדות בארצות הברית לפני כמאתיים שנה. הוא מסופר בגוף ראשון מפיה של אמינטה דיאלו והסגנון מותאם פעמים רבות לרוח התקופה ולגיל הגיבורה. סגנון דיבור לדוגמא - טאובבו- זהו האדם הלבן, לתפוס תינוקות - מיילדת.

הסופר עצמו בן לאב שחור ואם לבנה והנושא קרוב לנפשו. בספרו הוא מתאר את חייה של ילדה קטנה שגדלה בכפר באיו שבאפריקה. חייה מאושרים. מוגנת על ידי הוריה והשבט היא לומדת כיצד להכשיר עצמה לבגרות וללכת בדרך אמה, להיות מיילדת ולעזור "לתפוס תינוקות". חייה משתנים כשהיא נקרעת מידי הוריה בהיותה בת 11 בלבד. מצוידת בכישרונותיה כמיילדת, בעוז רוח, אומץ, תושייה וחוכמה, היא שורדת את ההפלגה האיומה בים, שבה היא מתארת את הספינה – כפי טבעת של אריה, ואוצרת בתוכה כל פיסת מידע מהמאורעות כדי שתוכל לספר לדורות הבאים את ספור העבדות הנורא של הכושים כפי שהתקראו אז. [המושג שחור לא היה קיים אפילו במחשבה].

לולא ידעתי שהספור בדיוני, הייתי בטוחה שהוא אמיתי. לולא ידעתי שכתב אותו גבר, הייתי חושבת שזו אישה, לולא ידעתי שהסופר חי כאן איתנו, הייתי חושבת שהוא חי את האירועים. הם כה אמיתיים, מרגשים, נוגעים ללב ואמינים. התיאורים השונים במציאות העגומה הזו של העבדות ועומק הרגשות, כובש ומשכנע .

אמינטה דיאלו - הגיבורה, מתבגרת אט אט כעבד כושי השייך לבעליו הלבנים. היא ניצלה ממסע מזעזע באוקיאנוס בספינת עבדים, חייה קשים אך היא לא נשברת ומוכיחה כוח עמידה של רוח לוחמת ואמיצה. היא נבונה במיוחד ומצליחה אף לרכוש השכלה בה תשתמש כדי לעזור לבני עמה. חייה האישיים רצופים תהפוכות ואבדות אך כוח הרצון לחירות ולחופש עולה על הכול. הספר מתאר תקופת חיים שלמה מלווה בנדודיה משנת 1745 בה נחטפו שחורים לעבדות ועד לזקנתה, תקופה בה נאבקו לשחרור מהעבדות. התקופה כוללת בתוכה את שלטון הבריטים באמריקה ומלחמת האזרחים של ארצות הברית, כך שהספר הוא גם מסמך היסטורי ביקורתי מרתק.

ממליצה מאוד.

 

שוש מילמן




נכתב על ידי , 5/12/2011 09:22   בקטגוריות מישהו יודע את שמי, שוש מילמן  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



35,857
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , יצירתיות , ספרות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למועדון קריאה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מועדון קריאה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)