לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


מקום מפגש לאנשים שאוהבים לקרוא ספרים, לכתוב ולדבר על ספרים.

כינוי: 

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2012    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

סיפור אהבה נדיר ומיוחד: שוש על "אמנות ההקשבה לפעימות הלב"


אמנות ההקשבה לפעימות הלב
מאת: יאן פיליפ סנדקר
Das Herzenhoren - Jan-Philip Sendker

הוצאת הכורסא וידיעות ספרים

תרגמה מגרמנית: יוסיפיה סימון

 



ההמלצה הרותחת שלי

אתחיל ב-וואו. איזה ספר. נהניתי מכל רגע ששקעתי בו ורגעים אלה חלפו ביעף. זהו ספר מיוחד, שונה, כתיבה נפלאה, לעיתים לירית. ספר סוחף, נוגע ומרגש עד דמעות.

הספר מתאר את חיפושיה של בת אחרי אביה שנטש את משפחתו האמריקאית וחזר לבורמה, מולדתו, לאחר שנים רבות. לאט לאט, בעזרת סיפורו של איש זקן בכפר ההררי קלאו שבבורמה, היא נשאבת לסיפור חיים יוצא דופן. הסיפור שמספר הזקן הוא הוא לב הספר הנפלא והקסום הזה. מבנה הספר מביא אותנו לסיפור בתוך סיפור. הבת, ג'וליה, שבתחילה סקפטית לגבי סיפורו של הזקן מתחילה להבין שזה בעצם סיפור ילדותו וחייו של אביה שהיה פעם עיוור וסיפור אהבתו המופלאה למימי הנכה בת הכפר. היא מזדהה בעל כורחה עם האירועים וכך גם אנחנו.

בסיפורו של הזקן יש גם מהוואי החיים הבורמאי, אמונות טפלות בגרמי השמים ובניסים, האמונה באסטרולוגים וברופאי אליל, וסיפור אהבה נדיר ומיוחד.

שם הספר מטעה. הייתי חושבת שהוא ספר הגות לולא המלצת חברתי גלי. על כך אני מודה לה.

ממליצה מכל הלב. לא תצטערו.

ציטוט

"איברי החושים שלנו אוהבים להטעות אותנו, והעיניים הן המתעתעות ביותר. הן מפתות אותנו לבטוח בהן יתר על המידה. אנחנו מאמינים שאנחנו רואים את העולם הסובב אותנו, אבל מה שאנחנו קולטים הוא רק השכבה העליונה. אנחנו חייבים ללמוד לתפוס את מהות הדברים, את עיקרם, ובזאת העיניים הן יותר בגדר מכשול. הן מסיחות את דעתנו, אנחנו מניחים להן לסנוור אותנו. זה הסומך יותר מדי על עיניו מזניח את חושיו האחרים, ואיני מתכוון רק לאוזניים או לאף. אני מדבר על אותו איבר ששוכן בתוכנו ושבשבילו אין לנו שם. נכנה אותו מצפן הלב שלנו".

עוד ציטוט

"כל אדם, כל יצור, פוחדים. הפחד מקיף אותנו כמו הזבובים את ערמת הצואה של השור. את החיות הוא מניס, הן מזנקות ורצות או עפות או שוחות, עד שהן מאמינות שהן במקום בטוח או מתמוטטות מרוב תשישות. אנו, בני האדם, איננו חכמים יותר. אנחנו מניחים שאין בעולם מקום בו היינו יכולים להסתתר מהפחד, ואף על פי כן אנחנו מנסים לעשות זאת. אנחנו נוהים אחר כסף ועוצמה. אנחנו שוגים באשליה שאנחנו חזקים מהפחד. אנחנו מנסים לשלוט. בילדינו ובנשים שלנו, בשכנינו ובחברים שלנו. השתלטות והפחד יש ביניהם משהו משותף: הם אינם יודעים גבולות. אבל עוצמה ועושר הם כמו אופיום, שאותו ניסיתי יותר מפעם אחת בנעורי. הם אינם מקיימים את הבטחתם. האופיום לא הביא לי את האושר הנצחי, הוא רק דרש עוד. כסף ועוצמה אינם מנצחים את הפחד. יש רק כוח אחד חזק מפחד. האהבה."

על הסופר

העיתונאי יאן-פיליפ סנדקר, שנולד בשנת 1960 בהמבורג, היה כתב מטעם כתב העת "שטרן" באמריקה ובאסיה. לאחר שהות נוספת באמריקה חזר לגרמניה וממשיך לעבוד כסופר עבור ה"שטרן". הוא מתגורר עם משפחתו בברלין. "אמנות ההקשבה לפעימות הלב" הוא הרומאן הראשון פרי עטו.

 

מאת שוש מילמן

 

 

נכתב על ידי , 11/5/2012 17:10   בקטגוריות אמנות ההקשבה לפעימות הלב, שוש מילמן  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



35,857
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , יצירתיות , ספרות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למועדון קריאה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מועדון קריאה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)