לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


מקום מפגש לאנשים שאוהבים לקרוא ספרים, לכתוב ולדבר על ספרים.

כינוי: 

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2012    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

ומלאכת מחשבת: גלי על "מעשה פלאים"


 

מעשה פלאים - בריאן סלזניק (ספר)

 

 

 

"עלילת הספר מגוללת את סיפורים של בן ורוז, החיים במרחק חמישים שנה זה מזה, ושניהם מתגעגעים למשהו חשוב ומסתורי שחסר בחייהם. בן חולם על האב שמעולם לא הכיר, ורוז חולמת על שחקנית קולנוע מסתורית. באחד הימים מגלה בן רמז משונה בחדרה של אמו, ואילו רוז מגלה קצה חוט בעיתון, וכל אחד מהם יוצא לבדו למסע נועז אחר האמת שאבדה לו."

 

 

 

ספר מקסים  זה מורכב משילוב של מילים ואיורים. "מעשה פלאים הוא וריאציה של נובלה גרפית המכילה כ- 460 עמודים של איורים מקוריים וכ- 150 עמודים טקסטואליים." כשראיתי לראשונה את הספר, נרתעתי בתחילה מעוביו. רפרוף מהיר העלה שהספר מורכב ברובו מתמונות והספר בהתאם אכן נגמע במהירות.

 

אהבתי את הספר הקודם שלו ("התגלית של הוגו קברה") שאף הוא היה מורכב מגימיק דומה של שילוב מילים וציורים. בעוד שהספר הקודם התמקד בקולנוע, הספר הנוכחי מתמקד במוזיאונים ונושאו נוסטלגיה. זהו סיפורם של שניים, בן ורוז, שחמישים שנה מפרידים ביניהם. סיפורו של בן מסופר במילים וסיפורה של רוז מועבר דרך תמונות. שניהם שואפים לחיים שונים. בן מתגעגע לאב שלא זכה להכיר ורוז חולמת על שחקנית קולנוע מסתורית. סיפורם של השניים נוגע במיתרי הלב ומפעיל את כל החושים (תורם לכך המבנה המיוחד של הספר). הסיפור נע לחילופין בין שני גיבורים אלה ובנקודה כלשהי שני הסיפורים נפגשים בדרך מפתיעה. שני הסיפורים מתכתבים נהדר זה עם זה ובדרך זו נטווה סיפור מחמם לב. האיורים בספר מרהיבים וחיים ומזכירים את הסרטים האילמים של פעם.

 

כשמו כן הוא, הספר אכן מעשה פלאים ומלאכת מחשבת ובהחלט מומלץ! אם אתם אוהבים ספרים גרפיים ומתעניינים במוזיאונים, זה הספר בשבילכם!

 

בשורה התחתונה: תענוג של ספר!

 

מאת גלי

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

נכתב על ידי , 22/10/2012 11:18   בקטגוריות גלי, מעשה פלאים  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



אפשר גם לקרוא בהם: גלי על "הילד שאהב לאכול ספרים"


 

 

הילד שאהב לאכול ספרים - אוליבר ג`פרס (ספר ילדים)

 

 

 

הילד שאהב לאכול ספרים/ כתב ואייר אוליבר ג'פרס

 

* הוקרא ליאיר בן החמש ו-9 חודשים

 

 

 

"הנרי, גיבור הספר, מגיע לקריאת ספרים דרך פעולת האכילה שהיא בבסיס כל בן אנוש ומבעד למערכת העיכול. הנרי מתחיל לאכול מילים בודדות וממשיך לאכול משפטים, הוא לועס ובולע ספרים שלמים. אחרי חודש בערך הוא כבר לומד לזלול בתאווה ספר שלם. הנרי לא בוחל בשום נושא וזולל ספרים בכל התחומים האפשריים."

 

 

 

איזה קסם של ספר! יאיר מאוד התלהב מהקונספט של הספר ומכך שהכריכה אכולה ונגוסה בקצוות. כשראיתי בהתחלה את הספר חשבתי שקיבלתי ספר פגום... ואז נפל האסימון והבנתי שזה נעשה בכוונה.

 

זהו סיפורו של הנרי, ילד חמוד בעל תחביב יוצא דופן. במקום לקרוא ספרים כאחד האדם, הוא אוכל אותם... הכל החל די במקרה. באחד הטיולים של הנרי עם חתולו, הנרי ניסה לאכול מילה מאחד הספרים שלו. בהתחלה רק טעם וכשראה כי טוב, ניסה לאכול משפט שלם ואחריו עמוד שלם. העניין מצא חן בעיני הנרי  וביום הרביעי כבר אכל ספר שלם. הנרי שלנו לא בררן ואוהב לאכול ספרים מכל הסוגים: מילונים, אטלסים, ספרי עיון ומה לא. הוא גילה שככל שהוא אוכל יותר ספרים, כך הוא נהיה חכם יותר. הדבר מצא חן בעיניו והוא המשיך במלאכה, במטרה להיות לאיש החכם ביותר בעולם. בהתחלה הנרי אכל  רק ספר אחד ואז הגביר את הקצב והחל לאכול שלושה ואף ארבעה ספרים בבת אחת. כמו כל דבר שמגזימים בו, הדבר הביא לתוצאות בלתי צפויות. כל הספרים התערבבו לו בבטן, הוא התחיל להרגיש רע, הספרים לא התעכלו תרתי משמע. הנרי התחיל לפלוט שטויות ובלית ברירה נאלץ להפסיק לבלוס ספרים. הנרי עצוב מהעניין עד שבמקרה הוא הרים ספר אכול למעשה מהרצפה והתחיל........... לקרוא בו! הנרי גילה להפתעתו שאפשר ליהנות מספרים ולהחכים אם פשוט..... קוראים בהם!

 

יאיר אוהב את ספריו של אוליבר ג'פרס וכמובן אהב גם ספר זה. הוא התלהב מהרעיון המקורי של הספר וביקש שאקריא לו אותו שוב ושוב. יאיר לא הבין מדוע הילד אוכל את הספר במקום לקרוא בו, אך העיר שהילד לא היה צריך להגזים באכילת ספרים. זה בהחלט לא בריא לעיכול... הוא גם התעניין איך אפשר לאכול ספר. זה נראה לו קשה ולא טעים במיוחד... יאיר התפעל מהכריכה המיוחדת והרבה לגעת בה. האיורים צבעוניים, חיים ומעוררי תאבון... אהבתי שהמסר של הספר מועבר בחן ובאופן לא דידקטי. יאיר אוהב לשמוע סיפורים ושמח לשמוע על יתרונות הקריאה. בקיצור זהו ספר משעשע ביותר שילדים ייהנו להקשיב לו והמבוגרים ייהנו להקריא! 

 

בשורה התחתונה: ספר המעודד אהבת קריאה!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מאת גלי

 

נכתב על ידי , 27/9/2012 10:15   בקטגוריות הילד שאהב לאכול ספרים, גלי  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מרתק בנגיעה האנושית שבו: גלי על "העיניים הצהובות של התנינים"


"העיניים הצהובות של התנינים" / קתרין פנקול. מצרפתית: עדינה קפלן

 



איזה ספר נהדר! השם של הספר משך את דמיוני בחבלי קסם וגרם לי לבחור בספר לקריאה. ההתחלה לא הרשימה במיוחד, אך ככל שהתקדמתי בקריאה שקעתי יותר ויותר בחייה של הגיבורה. הייתי עדה למאבקיה, לקשייה, לנחישותה, לאורך רוחה, לביטחון העצמי הירוד שלה ולהצלחותיה. הגיבורה נראית בתחילה אפרורית וחסרת ייחוד, אך מקבלת צבע בהמשך. כגולם ההופך לפרפר בסיומו של תהליך ארוך ומתיש, כך מתפתחת הגיבורה במהלך העלילה ומשילה מעליה את נשל אישיותה הקודמת.

זהו ספר ראשון בטרילוגיה שבמרכזה עומדת דמותה של ז'וזפין קוֹרטֶס. העלילה מגוללת את חייה של ז'ו, חוקרת של ימי הביניים, אמא למופת ורעיה לתפארת. חייה אינם סוגים בשושנים, בלשון המעטה. חיי הנישואים שלה עולים על שרטון, בעלה מובטל מזה כשנה ולא ממהר למצוא עבודה חדשה, בתה הבכורה סנובית, מנוכרת לאמה ואף ובזה לה. ז'וזפין המפרנסת העיקרית, אך איש אינו מעריך את מאמציה. יום אחד מילותיו של בעלה גודשות את הסאה וז'ו עושה מעשה אמיץ מבחינתה. היא זורקת את בעלה מהבית וכעת עליה להתמודד עם החיים כאם חד הורית ענייה. חברתה ושכנתה הטובה (בעלת עבר מיסתורי) היחידה שמטה לה אוזן קשבת. מאז ומתמיד חשה הגיבורה נחותה לעומת אחותה העשירה, הזוהרת (אך רדודה) והאהובה יותר ונפלה קורבן ללשונה החדה כתער של האם המרירה. אביה מת בצעירותה והאם נישאה בשנית לגבר עשיר שגם עליו היא מטילה את מרותה ביד רמה. רק נישואיה של ז'ו רוממו אותה במקצת בעיני האם (ולא הישגיה האקדמיים) ומשאיבדה את בעלה, סר חינה בשנית. בעלה נוסע לאפריקה לנסות את מזלו בניהול חוות תנינים ומשאיר אותה להתמודד לבדה עם החובות שצבר, ההוצאות השונות והטיפול בשתי הבנות. בדומה למתאבק שנופל על הקרשים וקם שוב ושוב על רגליו, כך מתרוממת ז'ו מעל הקשיים ומתמודדת בהצלחה רבה עם המכות שהחיים זורקים לעברה. זהו לא רק ספר על מסע אישי של אישה, אלא גם ספר בעל תובנות וגיבורה שאפשר לאהוד ולהיקשר אליה.  בסוף הספר אף זלגה לה דמעה סוררת בקצה הריס.

בסופו של דבר הקשיים שהגיבורה חווה מהווים מקפצה לחיים טובים ומספקים יותר. זהו ספר על אישה שלוקחת את גורלה בידיה. שוב ושוב הגיבורה מוצאת את החוזק לשרוד, נשארת אופטימית ושמחה בחלקה למרות הקלפים הגרועים שקיבלה. בספר גלריה של דמויות צבעוניות ומורכבות שאפשר לבוז להן או לחילופין להיקשר אליהן. לרבות מהדמויות סודות ומאהבים ובתחילה נראה לי מוזר שכולם בספר בוגדים על ימין ועל שמאל.

חוזק הספר בכתיבה היפה, בירידה לפרטי פרטים, ביכולת להיכנס לעור הדמויות. הסופרת מפליאה לשרטט את הגאוגרפיה הפנימית של הנפש ולרקוח סיפור מענג. הספר כובש לב ומרגש ומצליח להימלט ממלכודת הטלנובלה. הספר מרתק בנגיעה האנושית שבו. יש בו הכל: אובדן, יחסים בינאישיים, רסיסי זכרונות, בדידות, חלומות,  תקוה, מחילה, פיקחון ואף אהבה. הסופרת מחברת את כל הקצוות לסיפור הסוחף אחריו את הקורא והעלילה נבנית בדיוק במידה לאפשר עומק ועניין. עיניהם של התנינים צהובות, אך לאהבה גוונים רבים.

שפת הספר יפה וגבוהה והתרגום משובח ביותר. קשה להניח את הספר מהיד בשל הכתיבה, הדמויות והעלילה. זהו מסוג הספרים שאחד מניח מהיד רק בשורה האחרונה. בקיצור, סיפור אנושי קטן הכתוב בכשרון גדול. אהבתי מאוד את הספר ואחכה בקוצר רוח לשני ההמשכים האחרים.

בשורה התחתונה: ספר על אהבה, תנינים ומה שביניהם!

 

מאת גלי

 

נכתב על ידי , 20/9/2012 08:49   בקטגוריות העיניים הצהובות של התנינים, גלי  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



35,857
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , יצירתיות , ספרות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למועדון קריאה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מועדון קריאה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)