לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

"מדי פעם מושטת יד קצרה וכמהה, אבל רק לעתים רחוקות זה נגמר בנגיעה"

מנסה להעביר מחשבות ורגשות, בצורה מדוייקת ככל האפשר, ממוחי אל מוחכם.

כינוי: 

בן: 37




קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

4/2012

פרסומות שמעצבנות אותי


האמת, אין לי שום דבר נגד פרסומות. אני אפילו לא מעביר ערוץ בזמן שהן משודרות. חלקן אפילו משעשעות ואינטיליגנטיות יותר מחלק מהדברים המשודרים בטלוויזיה. אבל בזמן האחרון עלו שתיים שהרגיזו אותי ממש.

 

 

‏‏‏‏‏נוטלה

הראשונה, אם אני זוכר נכון, הייתה הפרסומת לנוטלה. אני מאמין שרוב הצופים עולים על הטריק השקוף שמנסים למכור לנו שם, אבל המעניין הוא שלא מדובר בשקר גס, אלא בשימוש מתוחכם באמת. במרכז הפרסומת עומדת אשה שמספרת כמה חשוב לה שילדיה יאכלו בריא. לכן, היא מוסיפה, היא נותנת להם נוטלה כחלק מארוחת הבוקר. 

יש שתי מילים משמעותיות בפרסומת הזו:

 

המילה שמאפשרת להם להגיד את השטויות האלו היא "כחלק". אף אחד לא אמר, חלילה, שלחם עם נוטלה מהווה ארוחת בוקר בריאה, אלא שהוא יכול להוות חלק מהארוחה. כלומר, אם תמרחו אותו על לחם מלא, תוסיפו כוס חלב ומנת פירות או ירקות, תקבלו ארוחת בוקר מאוזנת. זה בערך כמו לשווק סרט קולנוע כחלק משגרת יום ספורטיבית. אם רק תגיעו לשם באופניים ותחזרו משם בריצה. ועוד דבר, אמנם אין לי ילדים עדיין, אבל הייתי ילד ואגלה לכם סוד: אם תתנו לילד לארוח הבוקר כוס חלב, לחם עם שוקולד (סליחה, ממרח אגוזי לוז) ופירות, תשארו עם ילד שבע ומרוצה, כוס חלב ופירות. רוב ההורים בארץ לא יצליחו לגרום לילדים שלהם לאכול פירות בארוחת הבוקר בכך שישימו ליד לחם עם שוקולד.

 

המילה השנייה המשמעותית בפרסומת היא המילה "לכן". פה מצוי השקר. אין שום קשר של סיבה ותוצאה בין הרצון שהילדים יאכלו בריא לבין הרעיון של לתת להם נוטלה לארוחת הבוקר. מי שרוצה לתת ארוחת בוקר בריאה לילדים שלו שיכין להם סלט, חביתה, לחם עם אבוקדו\טחינה\גבינה, גרנולה. אבל נוטלה? אתם לא רציניים.

 

עכשיו ננסה לפרוט את זה למרכיבים. אחד הדברים שנוטלה מתגאה בו הוא השימוש בחלב רזה. בואו ננפץ את המיתוס הזה. בחלב רזה אחוז אחד או אפס אחוזי שומן. בחלב רגיל יש כ3%. לא הבדל כל כך משמעותי בהתחשב בכך שהחלב הרזה הזה מהווה רק 5% מהממרח הסופי.

 

ומה עם אגוזי הלוז? ראשית, אגוזים זה לא תפוחים, וזה שזה טבעי לא אומר שזה בריא, בטח לא בלי הגבלה. באגוזי לוז 61% שומן, מה שאומר שלמרות היתרונות שלהם, צריך לדעת איך וכמה לאכול ולא סתם לדחוף אותם לפה. שנית, בממרח נוטלה 13% אגוזי לוז בסה"כ. לא מעט, אבל גם לא המרכיב העיקרי. הרכיב המשמעותי ביותר הוא סוכר, והשני בתור הוא שומן צמחי. נפלא, לא? כמובן, נוטלה לא מציינים את האחוזים של המרכיבים האלו, אבל לפי סדר הרכיבים אפשר להבין שכל אחד מהם הוא יותר מ13%, וככל הנראה הרבה יותר מ13%. במקרה הטוב אני מאמין ששני הרכיבים ביחד אחראים על60% מהממרח.

 

ורק כדי לתקוף סופית את העניין, הסתכלתי בערכים התזונתיים של נוטלה מול אלו של השחר העולה. הפתעה: ב"השחר" יש פחות שומן ופחות שומן רווי מאשר ב"נוטלה". מצד שני, בנוטלה יש פחות פחמימות ויותר חלבונים. לא הבדל מטורף, ומה שבטוח, עם 31% שומן אי אפשר לקרוא לנוטלה "בריא". חלק מתזונה מאוזנת - כן. החלק הטעים והלא בריא. 

 

דוגמנית בשקל

הפרסומת השנייה שעצבנה אותי, ומשום מה לא שמעתי שעיצבנה אנשים אחרים, הייתה הפרסומת האחרונה ללוטו.

אני מת על היצורים הקטנים האלו, וזה שהמציאו להם שפה זה בכלל נהדר, אבל הפרסומת האחרונה מעצבנת אותי כל פעם מחדש.

תקציר: בפרסומת רואים את החבר'ה הקטנים (לוטוגוצ'ים קוראים להם, מסתבר) יושבים ומדברים על כך שחברה של אלישע זרקה אותו כי אין לו "גלנץ". הפתרון: מביאים את מורן אטיאס שתשב לידו במכונית יקרה. עכשיו יש לו "גלנץ".

מה הבעיה? שזו פרסומת ללוטו, כלומר, פרסומת שנועדה לשכנע אותך לקנות טופס הימורים שבמקרה המאוד לא סביר יעניק לך פרס כספי גדול. בכסף, חברים, אפשר לקנות בית, את החברה שאתה עובד בה או פסל ענק של כבשה תוצרת קדישמן. מה שאי אפשר לקנות בו, אני מקווה, זה נשים. מורן אטיאס (שבטוח קוראת פה), האם באמת אין לך שום בעיה לשווק את עצמך כבחורה שקונים בכסף? האם רק אותי מעצבן המסר הלא כל כך סמוי של הפרסומת, לפיו נשים נמשכות לכסף ותו לא? האם אני היחיד שחושב שבחורה שזורקת את חבר שלה כי אין לו "גלנץ" וחוזרת אליו כי הוא נוסע במכונית יוקרה עם דוגמנית שקנה בכסף זה עצוב ובעיקר לא מושך. לו אני אלישע, הייתי מוציא את הכסף על משהו פרודקטיבי ומאחל לחברה לשעבר שתמצא קוף שטחי ברמתה.

 

אבל עזבו, אני סתם נודניק מעצבן שלא מבין שנשים זה משהו שקונים בכסף וגברים הם דבילים חסרי חוט שדרה שנמשכים רק למראה חיצוני.

 

נכתב על ידי , 4/4/2012 11:33   בקטגוריות שחרור קיטור  
135 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




15,130
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , 20 פלוס , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לshembaduy אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על shembaduy ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)