לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

"מדי פעם מושטת יד קצרה וכמהה, אבל רק לעתים רחוקות זה נגמר בנגיעה"

מנסה להעביר מחשבות ורגשות, בצורה מדוייקת ככל האפשר, ממוחי אל מוחכם.

כינוי: 

בן: 37




קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

5/2012

על גזענות ואלימות


דברים נוראים קרו אתמול בדרום תל אביב. אלימות היא דבר נוראי תמיד. וגזענות גם כן (זה לא נורא כמו שזה מטומטם, אומרת לי אליסה וצודקת, כרגיל) והשילוב שלהן מזעזע. האנשים שתקפו מכונית כי ישבו בה מהגרים מאפריקה הם אנשים קטנים ועלובים, שגורמים לי לפקפק בנחיצות הדמוקרטיה ולייחל למדינה סוקרטית בה ישלוט מלך פילוסוף שייטיב עם כולם ולא יתחשב ברצון הברברים האלה.

 

גם הדרך בה מרשה לעצמו אלי ישי להתבטא היא נוראית. היא חסרת אחריות לחלוטין, ונודף ממנה ריח רע של גזענות פשוטה. גם מירי רגב יכלה לבחור מילים טובות יותר, ובאופן כללי להתנהג בפחות בהמתיות. מצד שני, לזכותה יאמר שהיא פרסמה בדף הפייסבוק שלה הבהרה, שאמנם לא הייתה התנצלות, אבל גינתה את האלימות ואת הגזענות. 

 

מצד שני, אסור להשליך מכך על הדיון כולו, ולצמצם אותו לדיון על גזענות. הקריאה לגירוש המסתננים אינה דומה לאנטישמיות של גרמניה בשנות ה30: לא מדובר באזרחים שרוצים לשלול מהם את זכויותיהם ולהשמיד אותם, מדובר במסתננים בלתי חוקיים, באוכלוסייה שלפי כל מדד אובייקטיבי מהווה נטל על המדינה. נכון, אלו בני אדם, ויש להם זכויות, אך גם למדינה יש את הכות להגן על עצמה מבחינה כלכלית ודמוגרפית, ולקבוע מי מהנכנסים לתחומה (באופן בלתי חוקי) יוכל להשאר ומי יגורש אחר כבוד בחזרה לארצו.

 

התומכים בגירוש המסתננים הבלתי חוקיים, התומכים בהקמת גדר הגבול עם מצריים, ואלו שנאבקים בעמותות הסיוע אינם רק גזענים. יש בתוכם גזענים, כמו שיש קיצונים ואנשי שנאה בכל קבוצה. רבים בשמאל מונעים משנאת מתנחלים או חרדים, רבים בימין מונעים משנאת ערבים או שמאלנים. אבל יש ביניהם גם רבים אחרים (אני אומר ביניהם כי אני לא סגור על דעתי בנושא): יש מי שחושש לצביונה היהודי של ישראל, יש מי שחושש למצבה הכלכלי, ויש מי שמבין שאוכלוסיה שעברה דברים כה קשים, היא גם אוכלוסיה בעלת פוטנציאל גדול לפשיעה ועברות, היא גם אוכלוסייה בעלת פוטנציאל גבוה לפשע, ואולי למדינת ישראל אין את האמצעים להתמודד איתה. 

 

מי שמצמצם את הדיון הזה לדיון של גזענות מול הומניות טועה ומטעה בכוונה תחילה. אמירה כאילו כל מי שתומך בגירוש מסתננים לא חוקיים הוא גזען, שקולה לטענה כאילו כל הסודנים אנסים.

 

נכתב על ידי , 24/5/2012 23:26   בקטגוריות אקטואליה  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




15,130
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , 20 פלוס , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לshembaduy אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על shembaduy ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)