לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה



Avatarכינוי:  אנה ג.מ.

מין: נקבה

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2010    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

גלעד שליט - כולם לובשים לבן


את דעתי על עיסקת שליט כבר כתבתי כאן. אבל בפוסט ההוא התייחסתי בעיקר למחיר העיסקה, וההשלכות לגבי העתיד.

 

לא התייחסתי לקמפיין הענק שנערך עבורו . זה דבר נפלא איך כל (רוב) עם ישראל מתגייס למען חייל אחד שנפל בשבי. כמה זה בנפשנו לפדות שבוי שיצא להגן על המדינה שלנו. ואיזה קמפיין נפלא אירגנו עבורו. אני חושבת שכל בי"ס לפרסום ושיווק שרוצה ללמד מה זה קמפיין טוב, צריך להכניס את הקמפיין הזה כקורס חובה לתכנית הלימודים.

 

אבל הבעייה היא שהקמפיין הזה ממש פוגע במטרתו! מה שנקרא "יורה לעצמו ברגל!"

הרי ככל שהאויב רואה כמה אנחנו רגישים לנושא הזה הוא מבין שזוהי נקודת החולשה שלנו, הוא מעלה את המחיר ודוחה את סגירת העיסקה. מה שאומר שלא רק שנצטרך לשחרר יותר מחבלים, ויותר מחבלים עם דם על הידיים, אלא גם שאחרי שהעיסקה תיסגר וגלעד יחזור הבייתה כדאי להם מאוד לעשות חטיפות נוספות! אנחנו ממש מוכיחים להם שזה משתלם!

אני מתארת לעצמי שכבר יש לחמאס תכניות מוכנות לחטיפות הבאות, הם רק מחכים שהעיסקה הזו תיסגר.

 

מה שאני לא מבינה זה, הרי כל "הדיוט" שעוסק במו"מ כלשהו יודע שהוא צריך להוריד את ערך ה"מוצר" שהוא רוצה לקנות כדי להשיג אותו מהר ובמחיר טוב. זה כלל בסיסי! ואיך כל אלה שעסוקים בקמפיין הזה מתעלמים מזה? מה, הם לא יודעים איך זה עובד? ביבי מבין את זה ולכן הוא לא ממהר לסגור עיסקה. במקרה הזה אני תומכת בו. הוא גם ככה נתון ללחצים מכל הכיוונים. אז תנו לו לעבוד בשקט!

 

את ההורים של גלעד אני מבינה. זה הבן שלהם. מאז שהוא נחטף בטח אין להם חיים, והנושא הזה בנפשם 24 ש' יום יום. אבל כל מי שעוזר להם צריך לחשוב גם על איך להשפיע בצורה נכונה מבלי לפגוע במטרה.

 

אגב, יש אנשים שחושבים שגלעד עובר בשבי עינויים קשים. לי באופן אישי אמנם אין אינפורמציה מוכחת, אבל היום זה לא מה שהיה פעם. לחמאס חשובה מאוד התדמית שלו בעיני העולם. אז תרגעו.זה לא מה שאנחנו יודעים על שבויים ממלחמות קודמות בסוריה ובמצרים.

 

אני מאמינה שאם כל זה היה נעשה בשקט ובדרך אחרת, גלעד שליט כבר מזמן היה בבית . אבל אנחנו כנראה חייבים לסבך עיניינים, אולי זה חלק מהאופי של העם שלנו. אין ספק שהתועלת של הקמפיין הזה מתבטאת קודם כל בתמיכה המסיבית שמשפחת שליט מקבלת, שזה דבר חשוב כשלעצמו. ויותר מכך, אנחנו מוכיחים לעצמנו איזה עם נפלא אנחנו, כמה אנחנו מאוחדים. אבל המחיר הוא ששליט יחזור הביתה הרבה יותר מאוחר ממה שזה היה יכול להיות (אני לא רוצה לחשוב על משהו גרוע מזה).

 

לסיום, תקראו את הפוסט הזה של רביב דרוקר שפורסם בדיוק לפני 4 חודשים ב- 26.12.09. And i rest my case.

נכתב על ידי אנה ג.מ. , 27/4/2010 03:52   בקטגוריות אקטואליה, ביקורת, צבא, גלעד שליט  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אנה גון - מטר ב-30/4/2010 17:26
 



פדיון שבויים - גלעד שליט


השימוש במושג "בכל מחיר" לגבי חובת פדיון שבויים נשמע מאוד הגיוני ומוסרי. אבל יש כאן איזה טישטוש כשאומרים "בכל מחיר". "מחיר" בדר"כ קשור לכסף, ואם היה מדובר בעניין כספי אז היה צריך להשיג את הכסף הזה, לא משנה כמה זה עולה.

  

אבל כאן המחיר הוא אחר. אני לא אתייחס כרגע למחיר של שחרור רוצחים עם דם על הידיים. כבר דובר על זה מספיק, והטיעון ברור.

 

בפוסט הזה אני רוצה להתייחס אך ורק לצד שלנו, לנושא השבויים. גם נסראללה וגם החמאס הצהירו באופן מפורש שהתכנית שלהם לחטוף עוד ועוד חיילים עד שישחררו את כל המחבלים. כלומר, ברגע שתסתיים עסקת שליט, כבר יתחילו לחטוף עוד חיילים.

 

במילים אחרות, עצם ביצוע העיסקה לשחרור שליט בתמורה לשיחרור מאות או אלפי מחבלים מעודדת אותם להמשיך בשיטה הזו! הם רואים שאנחנו מסכימים לשיטה אז למה שלא ימשיכו!

המשמעות של זה היא פשוטה, חטיפת חיילים נוספים!

 

והשאלה שאני שואלת: האם חייהם של החיילים שיחטפו אח"כ פחות חשובים??? כי אותם אנחנו עוד לא מכירים??? כשהחיילים יוצאים למלחמה בשרות המדינה ויודעים שהמדינה תעשה הכל כדי לא להפקיר פצועים, הרוגים ושבויים, מה זה אומר? האם לא צריך לקחת בחשבון את החיילים שיחטפו אח"כ? ומה תאמרו להורי החייל הבא שיחטף?

 

אין מה לעשות. חייבים לעשות את החשבון הזה! זוהי חובת המדינה והצבא כלפי כל החיילים! 

 

אתם יודעים, כשפורצת מלחמה, אחד השיקולים שהמפקדים לוקחים בחשבון בכל אסטרטגיה שניבחנת הוא - מספר ההרוגים הצפוי. זהו טבעה האכזרי של מלחמה. וכך צריך להתייחס גם לנושא השבויים.

 

                                         

 

ונקודה נוספת. כשחיילים יוצאים להגנת המדינה, כמו שהם יודעים שעלולים להיהרג חלילה או להיפצע, הם יודעים שגם קיימת אפשרות ליפול בשבי. כואב לי נורא לומר זאת, אבל אולי עדיף חייל אחד בשבי מאשר הרבה חיילים. שלא לדבר על תוצאות שיחרורם של כל המחבלים. שגם הם יודעים שאם יעשו טרור נגד ישראל, יחזירו אותם הביתה.

 

אז מה הפיתרון? במאבק לשחרור שליט עלתה הצעה לאיים על המחאס בהפסקת שירותי החשמל שאנו נותנים להם עד שישחררו את שליט. במקום לתת להם משהו, עדיף לקחת מה שיש, כדי שלא יעשו זאת שוב.ואז הם ידעו שהתוצאה של חטיפת חיילים היא הפסקת אספקת החשמל ולא החזרת המחבלים! צריך ללמד את החמאס שלא חוטפים חיילים! שזה לא משתלם להם! אחרת לא יהיה לזה סוף!

בעיקרון, דעותי הן שמאלניות בד"כ. אבל במקרה הזה, כששוקלים על כף המאזניים את כל האפשרוויות אי אפשר להמנע מהאפשרות ליצור איום בפגיעה באזרחים, אם כי צריך לעשות זאת נכון. ברגישות ובהדרגה, תוך מינימום פגיעה באזרחים. זה חשוב מאוד. זה לא פשוט, אבל כל פיתרון הוא לא פשוט. השאלה היא איך מבצעים אותו.

 

אבל מאחר וכבר מדובר על עיסקה שעומדת להחתם, אני כמובן לא מציעה לבטל אותה. אלא אולי צריך לשלב את שני הדברים. מצד אחד, להסכים לשחרור של כמה שפחות מחבלים, ומצד שני גם להשתמש ב"שוט" של מה שאנחנו מספקים לפלסטינים. שוב, בזהירות רבה כשזה יגיע לפגיעה באזרחים! 

 

 ואני תקווה כמו כל עם ישראל שגלעד שליט יהיה החייל האחרון שיחטף,

 ושיחזור במהרה לביתו וארצו בריא ושלם! 

 

אמן כן יהי רצון!

 

 

תגובות קודמות נמצאות כאן

נכתב על ידי אנה ג.מ. , 17/12/2009 16:09   בקטגוריות אקטואליה, צבא  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של the best poet ב-5/1/2010 19:08
 



יתמות מתוכננת - תגובה*


פוסט זה נכתב כתגובה לפוסט של אורי הייטנר: "יתמות מתוכננת", בנוגע להצעה להקים בנק זרע לחיילים.

 בפוסט של הייטנר מוצגות  מספר דילמות הקשורות להצעה, המופיעות כחלק מהדילמות המוצגות במסמך רקע לדיון בנושא שהוגש לוועדה לפניות הציבור.

 לא אפרט כאן את כל הנושאים שהועלו במסמך זה, אשר ניתן לקרא אותן במסמך עצמו ובחלקן כבר מופיעות בפוסט האמור לעיל, אלא אתייחס לדרך שבה אני רואה את הדברים.

 כותרת הפוסט כבר גורמת לי לרעד פנימי. אכן קשה מאוד ועצוב שילדים בני 18 כבר צריכים לחשוב על מצב שבו יהרגו, ולתכנן את העתיד בנוגע לילדים. זה נשמע סוריאליסטי.
אבל אין מה לעשות, אנחנו חיים במציאות סוריאליסטית וכל עוד איננו מצליחים לשנותה, עלינו להתאים את עצמנו למציאות זו ולבחון את היתרונות של ההצעה מול החסרונות והאם וכיצד ניתן להתגבר על הבעיות העולות ממימושה של הצעה שכזו.

 

בהקשר לכך אני רוצה לצטט קטע מהמסמך האמור:

 

 

"התפיסה המוסרית העומדת בבסיס ההצעה לאפשר לאדם לבחור להקפיא את זרעו ולהחליט מה יעשה עמו, נובעת בין היתר מההכרה בזכותו של אדם על גופו ויכולתו לקבל החלטות הנוגעות לגופו. ביטוי לזכות זו היא האפשרות להעניק לאדם את היכולת להעמיד לעצמו צאצאים. לדברי פרופ' אסא כשר: "החובה לקיים את צוואתו של אדם לאחר מותו, אינה נופלת בערכה המוסרי מן החובה להניח לו לממש את רצונו החופשי, במסגרת זכויותיו הבסיסיות בחייו"[1].

 

הימנעות מפיתרון אינה הפיתרון להתמודדות עם דילמות. להיפך, הצבא מצידו צריך לתת את כל הכלים האפשריים לעשות זאת. אני אפילו רואה בזה חובה מוסרית של המדינה והצבא כלפי אילו שמתגייסים ליחידות קרביות בידיעה שהם עלולים למות למען המדינה. הרי לא מדובר בכך שיחייבו את החיילים להקפיא את זרעם, אלא במתן אפשרות לעשות זאת.

אני חושבת שאת הדילמות הפסיכולוגיות צריך להשאיר לחיילים עצמם ולמשפחותיהם. כי בכל זאת העניין של המשכת הדור ונכדים חשוב מאוד לכל אחד, ואם יש דרך "לפצות" על אובדנים כל כך כבדים צריך לאפשר זאת. אבל צריך לעשות זאת ברגישות רבה מאוד.

בניגוד להצעה לבצע את הקפאת הזרע מייד עם החיול אני חושבת שצריך לתת לכל חייל את הזמן שלו להתמודד עם השאלה ולהחליט כל עוד הם משרתים בצבא. יש לתת להם מידע, זמן לחשוב על כך, להתייעץ עם משפחותיהם, ולהחליט אם מעוניינים בכך.

 

כמו כן יש לתת ליווי פסיכולוגי בתהליך גיבוש ההחלטה, וההתמודדות בהמשך במקרים שעולה הצורך להשתמש בזרע.

 

לכמה מן הדילמות שהועלו בפוסט שצוין יש התייחסות במסמך שציינתי:

 

1." החידוש שמציע הארגון הוא כי תרומת הזרע והקפאת זרע לחיילים .... וכי תהיה אפשרות של עשיית שימוש בזרע בעתיד במקרה בו חיילים איבדו את כושר פוריותם או במקרי אסון בהם נפטרו התורמים וזאת בהתאם להנחיות מפורשות שהשאירו."

 

...." התורם יחתום על מסמך לשמירה/הקפאה של זרע ובו ישאיר הנחיות מפורטות מה יעשה בזרע במקרה ויפגע, לרבות פגיעה פיזית או נפשית או יאבד את חייו. החתימה תלווה במנגנון שיוודא כי  התורם מבין את משמעות והשלכות הסכמתו."

  

ההנחיות שהחיילים ישאירו צריכות להיות  אחרי התייעצות עם המשפחה ושרותי הייעוץ, עם אופציה לשנותן בכל עת.

 

2. כמו כן, החוק יקבע גם מתי יתאפשר שימוש בזרע:

 

" השימוש בזרע שהוקפא מתאפשר בשני מקרים:  

-  מקרה בו החייל נפצע או איבד את פוריותו. במקרה זה ייתן הוראות כיצד לנהוג ולהשתמש בזרעו, והבנק ינהג על פי הוראותיו.  

-  מקרה בו חייל נפטר או נהרג במהלך שירות צבאי פעיל.

 

במקרה זה- אם היה נשוי או הייתה לו בת זוג והוא נתן הסכמתו בכתב שניתן לעשות שימוש בזרע לאחר מותו- תהיה אשתו/בת זוגו רשאית להשתמש בתרומה שהשאיר.

 

                במקרה בו לא היה נשוי ולא הייתה לו בת זוג, והוא נתן הסכמתו בכתב שניתן לעשות שימוש בזרעו לאחר מותו ואם לא השאיר הוראה מפורשת אחרת- רשאים הוריו לבקש לעשות שימוש במנת הזרע של בנם, לאחר שמצאו אשה מתאימה אשר תסכים בכתב להרות מזרעו."

  

גם הבעיה של הטלת עומס רגשי על חברתו של החייל אינה סיבה מספקת למנוע אפשרות כל כך חשובה. גם עם זה הממסד צריך לעזור להתמודד באמצעות שירותי הייעוץ. נכון שלא תמיד אפשר להתמודד עם זה באופן מושלם, אבל ככה זה בחיים. יש מציאות, ויש מחיר לכל דבר.

  

לסיום, אי אפשר להימנע מלקשר ההצעה זו לשאלה של החתמת ההורים על חיול בנם לחייל קרבי. .באיזשהו מקום, אולי הידיעה שזרע הבן מצוי ושמור יכולה אולי לתת איזושהי הקלה, איזושהי מנוחה קטנה לחרדותיהם של הורים שבנם משרת בחייל קרבי.    

 

 

תגובות קודמות נמצאות כאן.

נכתב על ידי אנה ג.מ. , 17/12/2009 16:09   בקטגוריות אקטואליה, צבא  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
1,089
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , 40 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאנה ג.מ. אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אנה ג.מ. ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)