לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


נקודת מבט פרטית על החיים לפעמים משעשעת לפעמים עצובה .

Avatarכינוי:  erez5

בן: 51

Skype:  erez 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2013    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      




הוסף מסר

6/2013

הדור הבא


לאן הגענו? ככה הדור שלנו נראה.. פשוט כואב הלב...


את זה אני לא כתבתי זה הופץ ברשת הפיסבוק ולדעתי המסמך הזה חשוב ונכון וכדאי להבין את הכוונה של הרב אז תיקנתי הוספתי ושיפצתי וכמובן חיזקתי ועכשיו תורכם תקראו ,תגיבו ,תפיצו .

השנים האחרונות הם השנים שבהם התרבות שלנו הגיע למיצוי טכנולוגי וחברותי ובזכות זה היום הכל מוחצן יותר, חשוף יותר ,פתוח יותר,מתירני יותר מידי .

הרשתות החברתיות הפכו אותנו לפתוחיםיותר לחשופים יותר כבר אין סודות כבר אין צניעות היום הכל מותר האבא רואה את הבת שלו בנשיקה הראשונה שלה בפיסבוק שלה ועושה לייק , הילדות מצטלמות מעורטלות בבגד ים עם בנים מחובקים על גבי כל מסך אינטרנטי אפשרי אינסגרם, פיסבוק וכולי והכל בשביל לייק מאימא, נסו לחפש תמונות של בני נוער שאין בתמונה בקבוקי אלכהול על השולחן ברקע …....אין

אם יש לך כסף הפיסבוק הופך לכרטיס ביקור לעושר שלך....ובקלילות אתה מוציא לשכנים את העיניים בתמונות של הבית מבפנים ,הרכב החדש והתיק של אישתך קוראים לזה" תראו יש לי" .

העידן החברתי הזה פתח את ההורים לתוך חיי החברה של הילדים וככה אתה כבר יודע מה הילדה שלך עושה מאחורי דלת החדר שלה ,אני זוכר שבימינו שזה לא מזמן התבישנו לחזיק ידיים אצל ההורים בסלון אני לא חושב שהורי ראו אותי מנשק את אישתי מעולם אולי.... בחופה .

היום הצלצול באיפון רועש יותר, הסרטים סוטים יותר, כל סידרה שמחזיקה מעצמה דואגות למגוון של נשים וגברים עירומים וסקס ברמות של סרט פונגרפי ,הילדים חוצפנים יותר, הילדות מעיזות יותר, מערכת ההגברה ברכב חזקה יותר, והאגזוז לחץ בקטנוע מרעיש יותר, הלבוש חשוף יותר, התספורות הזויות יותר, הביגוד זוהר יותר,החזה גדול יותר,החזיה קטנה יותר , נערות בגיל 16 עושות ניתוחי קוסמטיקה כדאי להראות בוגרות ומושכות יותר ,המבוגרות עושות ניתוחים כדאי להראות כמו בנות 16, ילדות בגיל 5 על עקבים עושות טיפולי פנים .

היום התמונות מוקצנות יותר, הקללות חריפות יותר,האלימות קשה יותר ,השחיתות לא פוחדת להיחסף ,כולם רוצים להיות מליונרים עם אפשר בדרך הקצרה ובלי להזיעה פשוט" להביא למכה" ,כולם רוצים להיות ראש עיר ולא בשביל המשכורת , כולם רוצים להיות בכנסת אבל לא בשביל המדינה ,כולם נוסעים על מכוניות יוקרה גם במחיר של משכנתא שחוזרת ,המקרר ריק מאוכל אבל סגריות ביד ימין ואיפון 5 ביד שמואל צמוד לרולקס מזהב ץ

המורה תמיד טועה הילד תמיד צודק , רופאים מפחדים , יש גם סמים שקוראים להם" סמים קלים" ,לפניי שבוע הוא החזיק מקרופון בקריוקי והיום הוא כבר "זמר" , בגדי ים,ומחוכים הפך ללבוש יום יומי, הבקבוק הפך ל2 עם 3 ארגזי אקסלים, והסגריות הפכו הג'ויטים שהפכו לבאנג , האייפון 5 נחשב כבר ישן, וקטנוע בגיל 16 זה כבר אאוט, ילדה בגיל 14 בלי חבר לא מקובלת, וגירושים זו כבר לא מילה גסה ואפילו מבוקשת וגאה , איבוד בתולין בגיל 14 הפך מבחן סלקציה חברתי...בגידה זה רק אם תפסו אותך, והריון כבר לא מצריך נישואין, החתונה הפכה למועדון עם שולחנות מעוצבים ואמא מתלבשת כמו אחות של הכלה , את אשתך בוחרים החברים, ואת בחתונה מעניין רק המגנטים וציקים …......והטברנה שבסוף.

בוטוקס בשלוף, וסיליקון במחי יד, ל"תמונות הריון בערום חלקי" קוראים "אומנות", התגובה לילדה שמעלה תמונה שלה עם תחתון וחזיה זה "ילדה יפה של אמא"ומיד מצרפת לייק ושולחת לאבא אס אם אס "פארגן לקטנה ".

ההורים מנסים להיות "החברים " ולא המחנכים ההורים יושבים עם החברים של הילדים על כוס קפה ויוצאים לבלות במקומות זהים רוצים להיות "אין ".

האמא מדברת עם הבת על סקס בסלון, בזמן שהאבא מרביץ שאחטה קטנה עם הבן במרפסת, חינוך הפך לקלות ראש אסור לצועק על הילדים זה משאיר צלקת אסור לתת פליק הם מתקשרים למשטרה ,אוכל מבושל קונים בחנות ממול ,ארוחה משפחתית זה במקדונלד, ואנשים כבר התייעפו מלהתמודד עם המציאות...הצעירות רוצות להיות מבוגרות והמבוגרות רוצות להיראות צעירות...

מבוגרים מתחבאים בתחפושות של ילדים אמאות אם מכנסונים וחזה בחוץ אבות מחבקים נשים זרות ומנסים להדביק את הזמן שנגמר , ילדים מתחבאים בתחפשות של מבוגרים....

הכל מוקצן, ושום דבר לא מצליח כבר לרגש....

סף הריגוש עלה, ואיתו הדרישה לסחורה זולה באריזת יוקרה... הדור של היום!!!

 

נכתב על ידי erez5 , 17/6/2013 12:15  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



נפלאות הסלולר


 


 

כולנו נהנים מנפלאות הטכנולוגיה אולי אנחנו לא מרגישים או אולי כבר התרגלנו לפינוקים שהם מביאים איתם מסיבות מוצדקות וברורות כמובן עד לפני מספר שנים נגיד 20 שנה בערך מכשיר הסלולרי היה שייך לסרטי מדע בדיוני כמו סטאר טראק וסדרות בדיוניות אחרות אם ההיתם אומרים לאדם מהמניין באותה תקופה שלכולם היה בשנת 2000 סלולרי בכיס אפילו לילדים בבית ספר ובנוסף לזה הסלולרי יטמון בתוכו את כל עולמנו מחשבון , משחקים , ‪gps‬, ותוכנות חכמות אחרות ….אף אחד לא היה מאמין לכם ההפך סיכוי טוב שהיו מאשפזים אותך ומנסים לגמול אותך מלראות סדרות מדע בדיוני זה לא בריא לנפש .

באותה תקופה כדי להתקשר להורים היית צריך לחפש טלפון ציבורי שבדרך כלל היה ממוקם במרכז העיר או בתחנת המרכזית של אגד ולשלשל לתוכו אסימונים (סוג של מטבע של שקל עם חור ) ורק אז היית יכול לחייג ,ברור לכולם שהראש היהודי כבר אז המציא פתרונות יצירתיים לגנוב שיחות, היה את האסימון עם החוט ועוד דוגמאות אבל נחסוך את זה מכם.

כשהתגייסתי לצבא אחד הפקלים שקיבלתי מאימי ז״ל( שונא לכתוב את זה)היה שרשרת אסימונים ענקית כדאי שאני יחייג מהצבא לעדכן אותה בבית שהכל בסדר .

וככה מיד אחרי כיבוי אורות הינו עולים לגבעה בבסיס מעל מגורי החיילים עומדים בתור חייל, חייל מסובבים את החוגת הטלפון ומחייגים להורים ,לחברה בכדי לעדכן על שעברנו באותו היום.

אינטימי זה לא היה אתם יכולים לדמיין 1500 חייל בבסיס עם 3 טלפונים ציבורים שלפניהם באופן קבוע יש תור של חיילים עייפים ומסריחים אבל זאת לא הייתה הצרה , הצרה הייתה שכולם שמעו את השיחות וככה בתוך דקות ידעו ״ דוד בוכה ״ ״ היא עזבה אותו ״ אי אפשר היה לבכות כי כול מי שהיה אחריך בתור מיד ידע שאתה בוכה , אי אפשר היה לריב עם החברה כי מיד השמועה הייתה רצה בבסיס שנפרדת ,תפסת את החברה שלך נוהגת לכינרת עם "חברים" בקיצור שם הומצא הפייסבוק הראשון אתה מדבר והיתר מפיצים.

 

היום בעידן הסלולרי ...הוא הפך לחלק בלתי נפרד מחיינו הוא גם גורם לנו לבעיות לא קטנות אחת הבעיות הוא תוכנת המשלים מילים.

משלים מילים זאת התוכנה שמשלימה לנו את המלים כדי לקצר את זמן הקלדה כמובן של מגנון זה יש יכולות גם לתקן שגיאות כתיב אבל לאנשים כמוני וכמוכם שמשמשים במכשיר באופן סדיר ומהיר אנחנו לומדים שבנוסף ליתרונות של תוכנה זאת יש גם חסרנות לפעמים המנגנון הופך מילים תקינות לאוסף של שגיאות מבהילות הבנתם אותי כורים שיכורים סליחה קוראים יקרים(דוגמא חייה לבעיה ) .

 

כל הדוגמאות שלפניכם אספתי במשך חודש .

ארז : אני מחייג למה אתה לא אנאלי ( עונה לי )

דורון שם בדוי: אנאלי ?

ארז: עונה לי התכוונתי לעונה לי

דורון שם בדוי: אתה לא מבין איזה זריקה קיבלתי בקופת חולים כנראה שסוף סוף אני יבריא מההרפס שתפס אותי

ארז :ווואוו איך אני שמח בישבנך (בשבילך )

דורון: שם בדוי :מה ? בישבנך ? נגנבת ?

ארז : עזוב עזוב אין לי כוח להסביר.....תעלה את הדתייה (השתייה) למחסן ותתחיל לעבוד

דורון: שם בדוי : איזה דתייה ומה לעשות לה במחסן ? זה קשור לאנאלי חחחח

ארז: אתה סוטה דורון (שם בדוי)שאלוהים ישמור אותי ממך

 

עוד מקרה מהשבוע האחרון ….. ניסיתי לסדר הנחה לכלה באיפור ליום המיוחד שלה מאחד המאפרים המוכרים באזור שהוא איך אומרים עליז במובן ההה העליז של המילה

 

ארז : תגיד יש מצב מארגנים הנחה לדליה הכלה

עליז :אתה מכיר אותי קשה לי , עכשיו זה העונה שלי

ארז :תהיה נחמד אתה יודע שזה מעמיד לי( בשבילי ) .

עליז : לא לא ידעתי אבל עם זה עושה לך טוב סבבה , אתה זוכר איפה אני גר תבוא אני יעמיד לך יותר

ארז :תגיד השתגעת אני רוצה להחזיר ( להכניס) לך את השורה

עליז : אתה שובב

הדוגמא השלישית והמסוכנת מכולם כמעט והביא לחיסולי על ידי מרוקאית ( אשתי ) שרדפה אחרי עם סכין גדולה במושב , תוך כדאי ריצה התחלתי לשחזר איך הגעתי למצב הזה ... ??????

 

מיכל : איפה אתה ?( כמה פעמים שמעתם את זה גברים )

ארז : אני עושה טיפול לשמוק ( לגלוק האקדח שלי )

מיכל : מה , מי

ארז: חחחחחח רק עכשיו הבנתי מה כתבתי זה לא אני זה הסלולר

מיכל: מה קורה לך בזמן האחרון השתנתֿ(כמה פעמים שמעתם את זה )

ארז : מה פתאום סתם תפסת אותי בדרך לחול (אוכל פול )

מיכל : אני יראה לך מה זה חכה חכה עם סכין אני יחתוך לך אותו עוד פעם אתה טס לחול בלעדי

ארז :זה לא אני זה הסלולר נשבר ( נשבע )

מיכל:אתה נשבר במקום נשבע אתה חושב שאני לא קוראת מה אתה כותב הלך עליך

 

טוב הבנתם את הסיטואציה טוב אתם מעכבים אותי, היא משיגה אותי איזה מהירה היא !!!!!!

‪ 

נכתב על ידי erez5 , 13/6/2013 20:47  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



תודה


 

פתגם אירי עתיק אומר "כשאתה עולה על ההר הגבוה בעולם תדאג שהאוכל בירידה מההר יהיה טעים ואיכותי , כדאי שיהיה לך כוח להגיע למטה ולספר נראה לי שכבר השתמשתי במשפט הזה כבר פעם .

זהו לא טור פרידה זה טור תודה .

את הטור הפעם אני יחלק לשניים החלק הראשון יקרא "תודה " והחלק השני יקרא "לא תודה ".



תודה!!

אני זוכר במעורפל את היום הזה שהמורה פנינה קרא לי הצידה "מהיום אתה עושה מבחנים בעל פה ", הרבה לא הבנתי אבל זה נשמע לי סבבה של החלטה …..איך בעל פה ?התעניינתי "ישאלו אותך שאלות ויתנו לך מספר תשובות ואתה תחליט איזה תשובה נכונה היא ענתה לי בחיוך "והמשיכה " אתה ועוד כמה תלמידים מיוחדים מהשכבה בבדיקות שעשינו גילינו שיש לך דיסלקציה קלה, " דיסלקציה התעניינתי?, היא סגרה את יומן הכיתה (יומן כיתה היה פעם בגודל של שולחן והסגירה שלו עשתה הרבה רעש ורוח ), כן היא ענתה בעודה אוספת את המבחנים שעפו מהרוח שעשתה סגירת היומן ", כן זה אומר שאתה" מיוחד”, אבל על תספר לאף אחד אסור לדבר על זה זה יכול לפגוע בך בעתיד "( פעם היו שומרים את זה בסוד זה היה בושה) .

כן לא נתנו הסברים, לא נתנו יותר מידי אינפורמציה, פשוט קיבלת סוד לשמור וזה מה שעשיתי, תמיד ידעתי שיש לי בעיה קטנה "אם" ו- "עם" וכמובן שאני מחליף "ג" ו- "ז" וזה רק חלק קטן מהבעיה .

ברגעים בהם אתה טיפה לא מרוכז או נרגש הדיסלקציה איתה מקבלת חיזוק , תארו לכם שהייתי טיפה כעוס או לא בפוקוס וצריך לציין את שם הכותב(שזה אני ) אז בתנאים מסוימים הייתי חותם ארג במקום ארז פשוט כן שוב התחלפו לי האותיות, בזמן שכולם קראו ספר ביומים לי לקח קצת יותר זמן, פשוט הייתי קורא לאט שורה שורה ולפעמים חוזר על שורות שלמות ככה זה דיסלקציה היא עניין של שיגרה והרגל .

עם הזמן מצאתי את עצמי כתוב מבלי שאנשים רואים מה אני כותב הסתרתי קצת או כתבתי שלא בפניהם, בכדאי שלא יתקנו אותי או יבינו שהאדם המבוגר מולם כותב בשגיאות כתיב .

אבל אז קרה הקסם, כתבתי טור לעיתון ואתם הגבתם ורציתם עוד, אז כתבתי עוד אחד ואתם צחקתם ושוב הגבתם וכתבתי עוד אחד הפעם עצוב ואתם בכיתם וככה הפך הטור שלי בזכותכם לטור קבוע באינדקס וככה לאט לאט מבלי להרגיש כמות השגיאות כתיב שלי ירדו וירדו עד כדאי כך שאני כבר מתקן אחרים, נכון שדיסלקציה היא דיסלקציה ואתם עדין יכולים לראות מידי פעם אותיות מתחלפות, ו"אם" שמתחלפת ב"עם”, אבל עדין זה ברמות מאוד מאוד נמוכות לעומת ימים עברו בזכותכם, עזרתם לי לשפר את יכולת הביטוי שלי ואת יכולת הכתיבה שלי בזכותכם תודה!!

תודה לשוונה מטבריה שהתקשרה לספר לי על כוחו של הטור בחייה ,תודה גם למלצרית שביקשה שאני ימשיך על שרותי הצבאי "אני לא יכולה חכות לחלק השני " צינה בפני בהתלהבות יתר ,תודה למוכרת במגה שבכתהאיתי על מות אימי בזמן שהקלידה את המוצרים שקניתי בקופה , תודה לגברת חנה לוי ממושב דבורה ששומרת את הטורים ושולחת לאחותה בחו"ל, תודה לאחותה בחו"ל שבטוח קיבלה גם את זה ,תודה לאחים של עזרא על המכתבים המרגשים , תודה לאנשים שמספרים לי שהם קוראים את הטור פק"ל שבת, תודה לאנשים שמחבקים אותי אחרי טור עצוב, תודה לאנשים שמגיבים לי בפייסבוק ובמייל מעודדים ומזדהים עם המילים הברורות והמילים הסמויות תודה לכולם .

תודה לאינדקס(איתי ועימנואל ) שנתנו לי את המקום הקטן הזה בעיתון המוביל וחשוב בצפון תודה לכם שאתם קוראים ומתמידים תודה .

תודה גם למורן שעוברת אחרי ומחפשת שגיאות כתיב לפנישהיא שולחת לשולה מהעיתון שעוברת אחריה ומחפשת מילים מתחלפות ואותיות סוטות , תודה למיכל שעוברת לפני שמעלה לפייסבוק (בדרך כלל באיחור אופנתי) לפעמים כשאתן צוחקות אני מבין שזה מצחיק ושאתם בוכות אני מבין שזה נוגע תודה!!!!!!


לא תודה

לאחרונה הגיעו לאוזני שמועה שאנשים "טובים" שחושבים שאת הטורים שלי כותבים לי , אני ממש גאה בזה שהגעתי למצב שאנשים "טובים " חושבים שהטורים שלי כאלה טובים שווה לי לשלם בשבילם, אז רציתי לסדר לכם את האוזן לא רק שאני לא משלם בשבילם ההפך הוא הנכון משלמים לי בשבילם, תראו זה לא שאני סופר גדול, אבל אתה גם לא טבח יותר קרוב לקוצץ (זה הטור שלי מותר לי לכתוב מה שאני רוצה), אבל בכל זאת זה נחמד ואפילו מרגש לחשוב שחושבים עלי, שמדברים עלי, כנראה שאני מעניין מישהו, כנראה שאני צובט למישהו וזה משמח אותי מי שמכיר אותי יודע שאני חי בשביל לנצח כי אני לא שוחה עם הזרם אלה נגד!!.

שבת שלום!!





שנים הייתי ארז מ"פאר" היום הצטרפה הקריאה "הי אתה מעיתון" עוד משהו קטן אבל חשוב לכל אלו ששואלים מה זה הכלב שבתמונה אז לידעתכם מדובר בדמות מהסרט הנוסע השמיני ולכל אחד מאיתנו יש דמות נוספת שמסתובבת בתוכננו שרוצה לספר מה קורה לנו בפנים אצלי זה "הנוסע השמיני " הטרמפיסט הסמוי .

 

נכתב על ידי erez5 , 2/6/2013 11:32  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 






© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לerez5 אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על erez5 ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)