לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


כל מה שעולה על רוחי וצלחתי בבלוג אחד ומיוחד

Avatarכינוי: 

בן: 40

MSN: 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
3/2014

רכבת תחתית בת"א?!


פעם בכמה זמן עולה מן הארכיון העניין שבתל אביב עדיין אין מטרו או רשת תחבורה ציבורית נאותה, מישהו פשוט נהנה לדחוף לנו אצבע בעין  , ולמען האמת זה כבר מתחיל להימאס עלי.


 


בעבר נהגתי לבקר את חברי פרוסקריפטור אשר גר בצפון אמריקה ושופך את חמתו על הארץ, נכון לעכשיו כאשר אני עצמי תושב צפון אמריקה אני מבין את גודל האבסורד שנקרא "תח"צ בת"א".


 


אם נלך אחורה בזמן, בשנות ה 50/60 הרעיון כבר עלה עקב גדילת המטרופולין והצורך לשנע אוכלוסיה, באותה העת היתה חברה צרפתית אשר הציע להקים על חשבונה את המטרו בת"א, תוכניות נעשו, אך היה קאץ' ב 50 השנים הבאות המדינה אינה רואה הכנסות מהמטרו, אלא הן הולכות לחברה שהקימה לכיסוי עלויות, כשלעצמו, מדינה שרק קמה, אחרי מלחמות ותקופת הצנע זה נשמע כמו חלום רטוב, אך צרות עין על עניין התשלום מנעה לבסוף את הפרוייקט שנגנז, (אגב, כביש 6 נבנה באותה מתכונת, ההכנסות לחברת "דרך ארץ" לעוד כמה שנים לכיסוי עלות ההקמה והתחזוקה, ולאחר מכן הכביש עבר למדינה), בכל אופן, בתור מישהו שיצא קצת לראות עולם בשנים האחרונות, אני כל פעם מתפעל מהתחבורה הציבורית הענפה והיעילה שיש במטרופולינים גדולים.


 


אבל בארץ הכל עובד בצורה עקומה, במקום להריץ את הפרוייקט, זה מתעכב, כי תמיד יהיה מישהו שמעוניין לגזור קופון שמנמן ויתקע ויעכב את הפרוייקט לשנים קדימה. יש מי שמאשים את עיריית ת"א והעומד בראשה רון חולדאי בכך, אך האשמה היא לא שלו. למרות שיש לו אינטרס להכשיל את הפרוייקט (נחזור לזה)


 


למרות שהוא עומד בעירייה העשירה בארץ, אין ביכולתו הכלכלית לממן פרוייקט שכזה, זהו אמור להיות פרוייקט ארצי, ולא רק לעיר ת"א אלא לחבר את כל גוש דן למטרו, מהרצלייה בצפון עד ראשל"צ בדרום, רק ככה תיפטר בעיית הפקקים בכניסה למטרופולין.


הבעיה היא שלא רק מנסים לגזור קופון, אלא יש גורמים אינטרסנטים שמנסים לטרפד בכל כוחם את הפרוייקט הנ"ל, רשת תחבורה במטרופולין תחסוך מרבים את השימוש בכלי הרכב, שזה אומר פחות הכנסה מדוחות, אגרות עומס, אגרות רישוי וגרירות למיניהם שהם הלחם והחמאה של העיריות במטרופולין, תקציבן תלוי הרבה על הכנסות מסוג זה. 


 


פחות דוחות = פחות הכנסות = פחות פקחים/גרריסטים = פחות מקורבים לצלחת , או במילים אחרות פחות הזדמנויות למנות מקורבים למשרות ובך להשחית המערכת.


 


העצה שלי זה להוציא את הפרוייקט לחברה חיצונית, ואני מבטיח לכם תוך 5 שנים יהיה לכם רכבת תחתית למופת, אין בושה בזה, עבודה עיברית מתה מזמן, אם רוצים עבודה עברית צריך לקחת בחשבון את השחיתות והסחבת שמתלווה לזה. 


 


אגב, החברה המנהלת של התחבורה באזור מגוריי YRT היא חברה שעובדת גם בארץ, חברת וויוליה הצרפתית, אם זה טוב לקנדים זה טוב גם לנו.


אבל עד שלמישהו באמת יהיה אינטרס לקדם את הנושא זה לא באמת יקרה, אני מאמין שאני לא אזכה בחיי לראות רכבת תחתית בת"א, עד אז אני אסתכל בקנאה על המערכות המפותחות באירופה וצפון אמריקה.


 


 



 


 


 

נכתב על ידי , 15/3/2014 01:30  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של TFP ב-17/3/2014 04:22



הבלוג משוייך לקטגוריות: פילוסופיית חיים , תחביבים , בישול
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לביג-אל אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ביג-אל ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)