לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה



Avatarכינוי: 

מין: זכר





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
5/2010

נכנסים לסופ"ש, מתלוננים, ונשארים על הקרקע


יודעים מה, אני חושב שמותר לנו להתלונן. להגיד שקשה להיות ישראלי זה לדבר בלשון המעטה. קשה מאוד, מסובך, תובעני, לעיתים מעציב ומדכא, מציף מחשבות כמעט לא שפויות ומאיים להרוג אותך מפעם לפעם. אז אנחנו מתלוננים, כי כאלה אנחנו, אוהבים לדבר על עצמנו, על הקושי שלנו לנהל חיים נורמלים בארץ הקודש. מותר לנו לדבר על הבעיות, הרי זה הבסיס של הפסיכולוגיה, אתה מדבר על בעיותך משמע אתה מקל על נשמתך.

 

הבריטים האלה. מה כל כך רע להם? הם חיים להם באי המבודד שלהם, המיקום הכי טוב שיש, כמו לגור בצפון ת"א, בעיר אבל בכפר. חוץ מזה, הם רוקדים על שתי החתונות הכי טובות בעולם. מצד אחד הם חלק מהאיחוד האירופי ונהנים מכל ההטבות ועצי הכסף, ומצד שני הם מדברים עם הדוד סאם באותה שפה ונחשבים לידידו הקרוב ביותר, הדוד ג'ורג'. והכדורגל שלהם, אפילו אוהבי משחק הסל כמוני מקנאים בכדורגל כזה. ולונדון, איך אפשר לא להזכיר את לונדון, הביג-בן שמביא להם ים תיירים מכל העולם, ותיירים משמעם כסף, הרבה מאוד כסף.

 

ולצרפתים גם אין זכות להתלונן, הם חיים טוב. כל מבקר בפריז יכול לראות את הפריזאים מתהלכים עם הפריזאיות הגבוהות והחטובות, עוברים מהתיאטרון לקולנוע, משם לקרואסון והפוך בשאנז אליזה ואחר כך לקברט בשביל עוד קצת תרבות. כשממש רע להם והם כבר לא יכולים לסבול את העובדה שסרקוזי הנמוך הזה יוצא עם הדוגמנית הכי יפה בצרפת, הם יורדים למונקו לנקות ת'ראש ולפזר קצת יורואים במונטה קרלו.

 

האמריקאים, נו, מה יש להסביר. תקועים שם בין הקנדים למקסיקנים, עושים מה שבראש שלהם. כל הכותרות הראשיות בוושינגטון נחלקות לשני נושאים עיקריים, רכילות על אובמה ורכילות על שאר המלפפונים ההוליוודיים. כשניהיה יבש הם מחפשים בעיה כלשהי בעולם שיוכלו לפתור אותה עם הכסף שלהם, ואז אם עדיין לא מלהיב הם שולחים את הצבא. דיי, להם באמת אין על מה להתלונן. תראו איזה חיים יש להם, הולכים לקולג' אחרי שמסיימים ללמוד בתיכון, וכולם יודעים איך נראית שגרת הקולג' של האמריקאי הממוצע, ממסיבה למסיבה, כל לילה שותים ולא זוכרים מה קרה. יש להם את דיסני וורלד, אח דיסני וורלד, חלומו של כל אדם שראשו על כתפיו.

 

הארגנטינאים, הברזילאים והקולומביאנים. יש לכם קצת בעיות כלכליות. אז מה?! השפה שלכם זאת השפה שכל בת-עשרה ישראלית רוצה ללמוד ולדעת לדבר שוטף. יש לכם כל מיני טלנובלות מוזרות שנצפת בכל מקום על כדור הארץ, יש לכם יופי של בשר, אתם מבינים בכדורגל ומייצאים שחקנים לכל ליגה בעולם.

 

זהו להפעם...מקווה שנהנתם להתלונן איתי ביחד. בכל מקרה, ברור שהטקסט נכתב בהלצה. לכל מדינה בעולם יש את הבעיות שלה, גם אם הכל נראה נפלא כשאתה תייר ישראלי שמתלהב שאצלהם יש סטארבקס ובארץ אין.

סופשבוע טוב לכולם!

נכתב על ידי , 5/5/2010 15:35   בקטגוריות אופטימי, אקטואליה, ביקורת  
22 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , האופטימיים , ציונות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לehad אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ehad ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)