לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה



Avatarכינוי: 

מין: זכר





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
10/2011

ממשלת ישראל לא מכירה ברצח העם הארמני


הממשלה צריכה לעשות חשבון נפש ולחשוב, בין השאר, איך רצח העם הארמני טרם הוכרז והוכר רשמית במדינתנו.

 

לא בשביל לעצבן את הטורקים, בשביל עצמנו, יהודים שמודעים לאסון שמרצחים באים לקראתך כדי להשמיד אותך וכל זכר שאפשרי שייוותר ממך. רצח העם שביצעו בארמנים בתקופת מלחמת העולם הראשונה חייב להיחקק על לוחות עם ישראל שאירוע ידוע וכהוכחה נוספת, קטנה ביחס לשואה אך ענקית בכל קנה מידה, שהאנושות אחראית לזוועות דמיוניות ולכך שעלינו להיות ערים לסכנה שבהיווצרות מקרים דומים.

 

החל מאפריל 1915 ממשלת "הטורקים הצעירים", שהייתה לאומנית והנהיגה את האימפריה תוך דיכוי ובאפליה גזעית, עצרה אינטלקטואלים ארמנים באיסטנבול. ההמשך היה גרוע הרבה יותר, משפחות ארמניות נעקרו מבתיהן והחלו לצעוד אל מדבריות סוריה, בתת-תנאים, אל מותם. הכל נעשה תוך אונס והתעללות במשתתפים, רבים נטבחו ונרצחו.

 

אגב, כבר בין השנים 1894-1896 הרג הצבא העות'מאני אולי 200,000 ארמנים מתוך השאיפה לדיכוי מאבקם לאוטונומיה. השורדים את צעדות המוות אל מדבריות סוריה במלה"ע הראשונה רוכזו ב-25 מחנות, שם מתו בעיקר כתוצאה מתנאי קור ורעב קשים. בנוסף הטורקים השתמשו בשיטות הרג שונות, ביניהם הטבעת בני-אדם בים, שריפת אנשים בעודם חיים ואף המתה בגז רעיל.

 

רק אדם שכיבו על זרועו בדל סיגריה בוער באמת מכיר את ההרגשה. הטראומה הצורמת של השואה מלווה את התרבות וההוויה הישראלית כבר מהקמת המדינה, כולנו נולדנו לתוכה, למדנו עליה, סגרנו את פער המרחק במסע בתיכון ונשארנו רק עם פער הזמן. רק אנחנו מבינים טוב באמת את ההבדל בין סתם מלחמה שנהרגים בה, לבין רצח עם שיטתי המלווה בזוועות וזכרונות אימה. הישראלים של היום מודעים לגודל האסון.

 

ממשלת ישראל חייבת להחליט על התייחסות, דרך להנציח את רצח העם הארמני. פירוט מלא בספרי ההיסטוריה שיועבר בכל בית-ספר תיכון ישראלי לקראת בחינת הבגרות הינו אפשרות. גן רשמי גם יכול להוות ידיעה, אבל מדוע עד היום לא הוחלט?

 

הייתכן שממשלת ישראל טרם הכירה באופן רשמי ברצח העם הארמני?

 

 

נכתב על ידי , 7/10/2011 13:32   בקטגוריות ביקורת  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , האופטימיים , ציונות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לehad אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ehad ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)