לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה



Avatarכינוי: 

מין: זכר





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

ממלאים מצברים


בכוחות מלאים, אתה מרגיש שתוכל גם לכבוש את העולם. המוטיבציה מניעה אותך לעשות דברים אשר בהסתכלות מהצד יראו בלתי נסבלים. כולך זורח ומאיר לכל עבר וכולם מסתנוורים מנוכחותך. במצב הנהדר הזה, אף תוכל לגרום לחתול לשבת עם העכבר לקפה ולדבר על משבר המזון שפוקד אותם בימים אלה.

 

ואז, בשיא שלך, ממש לפני שהצלחת לאחד בין מזרח ומערב, אתה מוצא את עצמך מותש. המשא שהיה על כתפיך ימים ארוכים אותו הרגשת כנוצה, מכביד עליך ומאיים להפיל אותך ארצה. אינך מבין מדוע התחושות הנפלאות של השליטה במתרחש סביבך נגוזו, געגועים למחשבות שיציפו אותך ויניעו את גופך לידי ביצוע כמו זורמים בדמך.

 

ושוב, השעות יחלפו לא מהר, בדיקת שעון היד תתבצע לעיתים תכופות יותר. בשלב זה, המשאלה לכוחות מחודשים תתחלף בתחינה לחזרה לסביבתך העוטפת, המחבקת. חלומות על ימים יפים ימלאו את ליבך, פעם נוספת תחוש צורך בחום של הקרובים אליך. ועתה, החולשה תוקפת, תהיות אם כך מרגיש ייאוש עולות במוחך.

 

לפעמים, התרועעות יתרה בחברה יכולה להתיש. אין בכוונתי לסתור את "לא טוב היות האדם לבדו", אם כי לחזק את חשיבות ההתבודדות העיתית אשר נותנת לאדם זמן לחשוב. נוסף על כך, ברצוני לייחס משקל רב להתנתקות מסביבת העבודה מפעם לפעם לצורך שהייה בחיק המשפחה והחברים. וכמובן, להעמיק את מושג האנשים לגביי השפעתה המכרעת של ההשקעה בדברים שגורמים לנו להרגיש טוב יותר.

 

הבדל של שמים וארץ ישיג האדם שידע לעצור את עבודתו המשמעותית ביותר בשיאה באם לא חש בטוב, יטעין עצמו בכוחות הדרושים על ידי המעשה הנכון, ורק לאחר מכן ישוב למלאכתו ולסיומה המוצלח. אין הדבר תלוי במציאת הדבר המדויק שיעשה עמנו חסד, אלא בקריאה נכונה של מהלך היום, השבוע או החודש, ואיתור רגע החולשה לצורך התנתקות בזמן המתאים.

נכתב על ידי , 17/1/2013 18:52   בקטגוריות אופטימי, צבא, עבודה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



פריחת היהודים


מסובכים אנחנו, היהודים שחיים במדינת ישראל. כשנשאלים אנו אודות גאוותנו כישראלים, על-ידי גורם חיצוני כמובן, ממהרים כולנו להשיב בנאום חוצב להבות שמבהיר שאין כמו להיות צבר. ויש לנו שלל טיעונים, אם בבחינת עבר הגבורה חסר התקדים שלנו, ואם בבחינת הווה טכנולוגי מתוחכם מאין כמוהו, והקמת כל-מה שקיים כאן תחת תנאי כאוס ואלימות מכל הכיוונים.

אך בפינת הזירה, להיכן שבוהק הזרקור מתקשה להגיע, מתקיימים הדיונים הפנימיים בשולחן עגול וגדול. התלונות יוצאות מחוריהן ואיתן גם צרור בעיות חמורות. כל אלה גורמים לתסכול העכשווי ולהרבה דאגה שכל מה שבנינו עומד לברוח כמו פתיתי חול-ים מבין האצבעות.

 

אך תסכול הוא רק תסכול, ולהתגבר עליו זה רק עניין של רצון. בנסיעה באוטובוס אני ועמיתי לשירות הצבאי החלטנו לפנות את מושבינו לטובת אישה בגיל האימהות, וגבר בשנות השישים לחייו. הצפיפות חייבה אותנו לעמוד לצידו של אותו גבר מתבגר. הוא היה מזוקן וממושקף, וראו בעיניו שחווה לא מעט.

"תסתכל החוצה, הכביש מפוצץ, איזה פקק! נסיעה של רבע שעה תיקח לנו יותר משעה. ולמה כל זה? כי המדינה לא בונה כבישים, ועל תחבורה ציבורית אין מה לדבר בכלל", פתח חברי לכומתה. השיחה גלשה לכל מה שלא טוב ודורש כאן שינוי, ובשלב מסוים אני מודה שהטונים עלו וההברות הודגשו בתקווה שבעל הניסיון שלצידנו יתערב. אחרי כל ציוץ שהאשים את המדינה, זיהיתי הנהון מראשו, וחיכיתי שיגיד "תסלח לי שאני מתערב, אבל...", וכך היה.

 

עמדתו הייתה ברורה, שווה לשמור על הדרכון הזר שלך, אם קיים כזה. אבל בדיוק כשסיים להבהיר אותה, ממש שתי תחנות לפני שירדנו בסמוך לבסיס, הרגשתי מחוייב לתת לו הרגשה שהדור הרענן לא מתכוון לוותר על מולדתו. אחרת, מה כל זה שווה, ומדוע אני מקריב 3 שנים מחיי למענה?

עם הפנים לחברי אמרתי "אני ואתה נקים מפלגה, ונדאג דבר ראשון לחינוך, ואז לתחבורה ציבורית ואז נעשה שלום". לקחה לי שנייה להבין שקודם כל אני אצטרך להתמודד עם פעולה בעזה, כי עד אז הטילים יגיעו לנתניה. חיוך הבזיק על פניו של המבוגר, וידעתי שהוא אפילו מעט מצטער שאמר מילות ייאוש דווקא למי שאמונים על עתיד המדינה בה חי את חייו.

נכתב על ידי , 16/3/2012 12:54   בקטגוריות אופטימי, אקטואליה, ביקורת, צבא  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , האופטימיים , ציונות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לehad אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ehad ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)