לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

כי אם אני לא אכתוב מי יכתוב?


דברו והקשיבו.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2012    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   




הוסף מסר

10/2012

לבתי הבכורה בת ה 13 שנולדה לי לפני שנתיים.


מצאי את היופי באשר הוא ואל תצרי מדי ובגלוי על שהוא לא היה במקומות בהם חקרת לפני שלמדת איך לראות

שמרי את הצער לאלה שכל הגעגוע שבעולם לא ישיב

שמרי את הצער למסכנות, לרעב, ולחולי, במקומות האלה ודומיהם בלבד יש בו תועלת לנשמתך

 

 

אכן, דבר זה הרי אפשר לומר על כמעט כל אבן מתגלגלת שבעולם, אך מעטים יגידו, ועוד פחות יקשיבו לדבר אומר

 

 

למה זה כך או כך? מי יודע, אולי כי למרות הכל בכל זאת העולם, הוא כמנהגו נוהג וסובב.

ההרים עומדים איתן, גשם יורד בעיתו כמו שבזמנה הראוי והאף פעם לא נוח השמש קופחת בשמיים על ראשי העמלים.

והאדמה לעולם אינה רווה דם נערים ונערות במדי ירוק והים אינו יבש בימי חיי אדם

 

 

גם אם בבתי החולים צובעים קירות בצבעים ססגוניים ליד מיטות ילדים שרוצים דברים שאין בהם ערך או תועלת מאנשים שהם אינם יודעים את שמם האמיתי

אפילו אז הכל כשורה, ואין לך סיבה טובה באמת לדמעות האלה, אף סיבה טובה, ילדה שלי.

 

 

אולי למעט הצורך לבכות ולכולנו מדי פעם לא יזיק לשטוף את העיניים מהכל.

נכתב על ידי , 27/10/2012 16:38  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



חלומות אחרים


מה הוא יכל כבר לעשות? הוא היה צריך להיות כוכב רוק...


אבל לא היה לו הכסף לגיטרה.


 


מה הוא יכל כבר לעשות? הוא היה צריך להיות פוליטקאי...


אבל מעולם לא היתה לו השכלה ראויה.


 


מה הוא יכל כבר לעשות? הוא היה צריך להיות אבא...


אבל הוא אפילו לא הגיע לשנות העשרים שלו.


 


איזה בזבוז...


 


 







 


 


אם מצליחים להתעלם מהתיאטרליות המוזגמת של שנות ה70-80 של המאה שעברה. אפשר לגלות כמה מסרים שמשום מה לא ממש עוברים בסגנון היצירה היותר עכשווי. 

נכתב על ידי , 21/10/2012 20:51  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



הורות מוערכת


האבא של הג'ינג'ים בחו"ל... שוב. ניחא שהוא מזניח את הג'ינג'ים, אבל יש לו תינוקת בת חודשיים וחצי בבית עם האישה החדשה, וזו כבר הנסיעה השניה לחו"ל מטעם העבודה. אשתו החדשה מאוד לא מרוצה מהעניין. מאוד מאוד לא מרוצה...

 

לא לגמרי ברור לי איזה ציפיות היו לה מגבר שעוזב אישה ושני ילדים עבור אישה אחרת לא לחו"ל לשבוע אלא לנצח נצחים עולמי עולמים... כלומר היי, לי היו נשים, אף אחת לא סיכנה את התא המשפחתי, אף אחת לא התקרבה! מי שסיכנה אותו היתה הגיס החמישי שהחריכה כל חלקה טובה בתא מבפנים.  

 

היום זה יום שלו, לא שזה משנה הרבה, גם ככה ביום שלו, אני צריך לדאוג לצהריים. גם ככה ביום שלו, אני צריך לשאול על שיעורים וענייני דיומא. היום שלו, הוא בעצם יותר השעתיים שלו. מה לעשות... הוא צריך לעבוד כדי לשלם לאשתי מזונות על הטרחה שבגידול ילדיו לא? 

 

אבל לא בו עסקינן... רציתי לכתוב על הערכה.

 

יש לי חברה שגידלה את שלושת הבנות שלה לבד, בלי עזרה, בלי מזונות. 15 שנה לערך. האבא המהולל נסע לעפולה וגידל שם 3 ילדים של זוגתו, ואת 3 הבנות שלא לא ראה יותר מפעם בסופ"ש. הן הפסיקו לבקר אצלו כי הביקור היה כלל צפיה בטלויזיה ליד כמה זרים שלא חיבבו אותן מדי.

 

כמה שהיא סבלה מהן...  הן התעללו בה פשוט. היה שם הכל, ממילים עד מעשים. וכל זאת למה???

היא שכל כך אהבה, גידלה טיפחה עבדה פירנסה, ומעולם מימיי לא פגשתי הורה יותר מפרגן. כמה שבחים ומחמאות היא שפכה על הבנות האלה. כל מוצא פיהן מרגליות, כל מעשה ידיהן, פלא.

 

והן השיבו לה כל כך רעה תחת טובה. שנים של נתק. אלימות, גנאי. וביזיון. פשוט טרגדיה.

 

אז למה??? כי אבא היה חתיכת חרא שנטש אותן. אבל עליו אי אפשר לכעוס, הוא פשוט היה נעלם סופית. אפשר היה לכעוס עליה שנפרדה ממנו, למרות שהנסיבות היו, שהיא חלתה. והוא לא היה מוכן לטפל בה. וזאת אחרי שנים שבהן הוא למעשה הפסיק לעבוד. ונשאר בבית לגדל את הבנות (רק שהוא די נשאר בבית ולא גידל אפילו את עצמו). היא קיבלה את כל התסכול והזעם ועדיין אהבה אותן.

 

היום כשהן מבוגרות האם הן מעריכות? מצטערות? אולי במידה...

 

כשאני אמרתי לבני בכורי שאבא ואמא נפרדים, לא לגמרי להפתעתי הוא מיד אמר "אני הולך איתך." למרות שאני הייתי הקשוח בה הידיעה, לא רק בהשוואה לאם, אני אחד האבות היותר קשוחים שאני מכיר. (אני בחיים לא הרמתי את הפליימוביל מהרצפה "יאמובטלת") אוי לו לילד שלא אסף לבד את הפליימוביל!!! אני פשוט אמרתי לו ומה עם אמא? לא תתגעגע? אני אשמח שתהיה איתי, אבל תחשוב לא לראות את אמא לא יהיה לך קל. הוא חשב על זה רגע והסכים. קשוח כן, אידיוט לא. אני אולי מתעב את האישה הזו, לעולם לא אסלח לה על דברים מסויימים, אבל היא אמא שלהם... ושום מידה של איבה לא תשנה את זה. אז אני תמיד שומר לה את המקום הזה. ואוי להם ולנשמתם החוטאת אם הם יעזו להגיד עליה לידי מילה לא טובה.  
אני ויתרתי על כל כך הרבה בשביל ההורות. למעשה כמעט על כל חלום שהיה לי. על החיים שרציתי, על קריירה, על דרך חיי.
אבל הורות זה עסק כפוי טובה, אני בעניין הזה 10 שנים, תאמינו לי שאני יודע... אני מגדל שניים שלי ושניים לא שלי. תודה לא יגידו לך, אפילו אהבה לא תמיד מקבלים בתמורה. 
אז מה? לא עשיתי או קיבלתי אותם לחיקי מתוך ציפיה שמישהו יכיר לי טובה...
הם היו צורך אנוכי, עשיתי ילדים כי רציתי ילדים...
יש משפט קבוע פה בבית, כשמישהו מתלונן על מטלה או על משהו שאמרתי, "כשתגדלו אתם יכולים ללכת לספר לפסיכולוג איזה אבא רע הייתי, אני לא אכעס... אבל אני גם לא אשלם על זה..."

נכתב על ידי , 16/10/2012 12:35  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



אמא אמרה לדני... ישראל 2012


אמא: יאללה יאללה, מה אתה בוכה? בשביל מי? בשביל נורית השרמוטה הזו? אתה חושב שאתה הבן הראשון שהיא אכלה לו את התפוח? המזדיינת הקטנה הזו אוכלת את התפוחים של הבנים בשכונה. אמא שלה לא מעיזה להוציא את האף מהבית מהבושה. נו יאללה צא מזה יא קוקסינל, כמוה יש כמו זבל, 10 בשקל ועוד יחזירו לך עודף. יא נקבה, בחיים לא הייתי מאמינה שגידלתי אותך שתבכה בגלל איזו כוניפה קוק טיזרית פאקצה בת 6.

 

לך עכשיו למיה הבת של העו"ד מקומה שלישית תזמין אותה לשחק איתך בחצר ברופא וחולה מתחת לאף של הנורית הבת זונה הזו, שתראה מה היא הפסידה. הנה קח איתך תפוח, ואם מיה תרצה את התפוח אל תתן לה. תשחק אותה קשוח. שלא תהיה לי כוסית שנותנת תפוחים לכל חצאית שמתנפנפת ברוח. מי שלא נותנת לא מקבלת. תאמין לי אני מבינה בנשים, כולן זונות אחת אחת.

 

דני: חוץ מאמא...

 

אמא: נכון, חוץ מאמא, ומה כולן רוצות?

 

דני: תפוח וזין.

 

אמא: זין?

 

דני: תקבל...

 

אמא: תפוח?

 

דני: זין תקבל!

 

אמא: מה זה דני? איך אתה מדבר?

נכתב על ידי , 14/10/2012 18:24  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



תראי אמא בלי ידיים


למה יותר מהכל קשה להרפות?

גם מדברים שאינם, מעולם לא היו, ולא יכולים להיות?

 

היום הזה התחיל בשבירת קירות (בשיא הרצינות קיר קיר חגורת בטון ולבנים קונגו ופטיש 5 קילו) והמשיך בניפוץ אשליות.

 

למצוא זוגיות ששווה משהו קשה בכל גיל, ב60 זה מאוד מאוד קשה.

אחרי 20 שנה לבד, את סחורה פגומה, אין לך הרבה סיכוי לקיים או להתקיים במערכת יחסים נורמלית.

אחרי 20 שנה בלי, את לא שווה כלום בסקס.

 

ashes to ashes

dust to dust

if you don't take it out and use it

it's going to rust!

 

שנה מגיל פרישה, לא את לא מועמדת אטרקטיבית לשום מקום עבודה. לא זה לא שמנה כמה את מתאימה טובה או מרגישה צעירה.

לא זה באמת לא משנה כמה את מרגישה צעירה, לכל מי שייגע בך תרגישי זקנה לפחות כמו שאת באמת. 

לשים את כל חסכונות חייך על בית חלומותייך עלולה להיות טעות בכל גיל, בגיל 60 זו טעות ודאית וברורה.

 

לא היתה לי מטרה לפגוע, היתה לי מטרה להעיר אותה לפני שהמים עולים מעל לראש.

העבודה הזו שלא נראית לך, קחי אותה! תמצאי אחת טובה יותר? קחי. אבל אל תשארי בלי כלום.

הבחור הזה שלא נראה לך משהו, קחי אותו! תתאמני עליו, תאמיני לי את לא מציאה.

 

אבל בינתיים הזמן עובר, וכל דקה שחולפת לא תחזור...

לא מתיימר לומר שיש לי את כל התשובות, אבל אם את לא רוצה לשמוע את אלה שיש לי, פאקינג אל תשאלי כלבה!

 

נכתב על ידי , 10/10/2012 01:45  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:  

Avatarכינוי: 

בן: 48

תמונה




הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , פילוסופיית חיים , תחביבים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לנתן נתנזון אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על נתן נתנזון ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)