לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

כי אם אני לא אכתוב מי יכתוב?


דברו והקשיבו.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2012    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    




הוסף מסר

7/2012

שקט של מוצאי יום טוב


מלבדי אין איש בבית,


והריקנות שבחוץ


אט אט מחלחלת פנימה


אין מילים לומר


אין גם מי שיקשיב עכשיו


והנפש נכספת אל הנאות קטנות של הווה בגפו 


וכל זאת לא דקה אפילו מאז ידעתי מאלה די והותר


 


עוד מחשבות ותהיות על שעמום ושעשוע


מאימת הראשון התעצב כל העולם


והשני


תמורת מעות מעט ובלא כל טורח


בכוחי לזמן כל מאווה לגרות בו את חושי 


למלוך כראות עיני על כל תאוותי


כמו רבים בסביבתי כמעט כולם


אך לי אין הקלה בזאת, 

זהו אסוני


 


פיתוי וחמדנות אויבי השפע והנוחות


גם גדוש עד לקצה ההכלה 

אין לי שובע אין בי נחת

אגם של מי מלח לא ירווה את הצמא



ובכל התענוג הזה אין לי עונג



הנחש לעד בולע את זנבו


ולעולם אינו נכלה


 


 


 


 


 

נכתב על ידי , 29/7/2012 20:25  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



האבא הכי בעולם


אתמול ישבתי לילה שלם ליד מדורה, עם שישה בני 10-11 צווחים עד שהשמש עלתה.

בדיחות, סיפורים, צחוקים, ריבים... מה לא?

 

הלכנו לישון באוהל, וקמנו אחרי שעתיים לפרק את המחנה...

 

היום, קצת אבל ממש קצת שינה, ביקורים אצל הסבתא, מסירת ילד אחד עייף מת לאמא אחת שבטוחה שאני מחזיר אותו עייף כל פעם בכוונת זדון כדי שהיא לא תהנה ממנו. איך עלתה עליי איך??? מה למה שארצה שהילדים יהנו מהחופש? למה שלא אכריח אותם לישון צהריים כי היום אמא באה? בקיצור, נו פנטזיה פרנואידית אחת או שתיים זה כבר קטן עליי אחרי תשע שנים ארוכות של כאלה.

 

אח"כ הלכנו לבחור בגדים, אני מתפתה כמו הנערות שפה, (20 זו נערה וכל חייכן תתגעגעו ליימים שבהן נחשבתן מאוד צעירות) להצתלם עם חולצת הדרדס בר מח שקניתי, בשביל פיג'מה? בטח פיג'מה!!! עאלק פיג'מה. אני מסוגל ללבוש אותה לארוחת ערב עם מלכת אנגליה בלי שום היסוס.

 

זה מצחיק כשאנשים סביבי רואים אותי במה שאני מכנה, "בגדי עבודה" מחויטים הם די לא מבינים למה אני לא עושה את זה תמיד. הרי אני כל כך נאה. לא חבל? לא... לא חבל. נח לי היום שאני יכול להתהלך בעורי שלי, חף מכל מוסכמה אופנתית. הכלל הוא הדבר הראשון עד החמישי שבראש המדף... יש לי בגדים שלא ראו אור יום שנים... למרות שביננו יש בי משהו שמתגעגע ללהיות חלק מן הפרוליטריון היצרני. להיות בפנסיה בגיל 35... השמרו במשאלותיכם. אני את שלי קיבלתי... מי ידע???

 

אבל קניתי למתבגרת ולקטנה מלא דברים נחמדים. ואז הבן השני התפרק מעייפות ונאלצנו לחוס על מדפי שאר חנויות הקניון (וגם על זיכויינו הרבים ממיני מתנות נדיבות אבל מה זה מחורבנות!!! שקיבלנו לרגל נישואינו).

 

בקיצור המתבגרת חוגגת על חזיות וחולצות חדשות כי לאמא יש בעל חדש...

 

חזרתי למצוא התקהלות של ילדים שרצתה להפיק סרט. אבל מה לעשות צריכים איזו יד מכוונת. לקחתי את המצלמה. רדפתי אחריהם ביימתי כמו שלא ביימתי מימיי!!!! ויצא משהו חביב, שכבר נערך ושולח.

 

ופתאום חשבתי על זה, במסגרת 24 שעות עשיתי יותר משהורים מסויימים (לא נגיד שלי לדוגמא) עשו במשך שנה... מעל ומעבר למינימום הנדרש. 

והאמת? 

 

למה? זה לא היה חיוני? לא נראה שהם כל כך מעריכים? למה?

 

פשוט הטבע שלי?

 

לא יודע לענות, הטבע שלי בעיקר רצה להניח את הראש ולישון לשכוח מכל צאצא גנטי או אחר ולישון.

 

נו טוב...

נשבע שלא אעשה את זה שוב...

כן אני יודע אבל למזלי אני לא דתי...

 

 

 

נכתב על ידי , 26/7/2012 23:00  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לפני 1000 ימים.


כשהבית בו חיינו מט לנפול, יצאנו אני ואת דרך הדלת, סבנו על עקבנו והבטנו כיצד התקרה קורסת על ראשם של הילדים.

אילו הקירות האלה היו מלבנים ובטון ולא היה התא המשפחתי המוכר והידוע, הייתי מקריב הכל, שלומי וחיי. כדי לנסות ולהציל ולו עוד דקה אחת מאושרם. אבל אלו היו הימים ואלה היו הנסיבות. כדי לתת להם סיכוי לחיים אחרים הייתי חייב לקחת מהם כל מה שידעו והאמינו בו.

זהו חורבן הבית, התסכול נקווה תחת היסודות, ולאט לאט הופך לשנאה מעכלת. עד שלבסוף לא נותר דבר מלבד חזות רעועה של מחסה המאיים על יושביו יותר משמגן עליהם.

משהו תמיד יהיה חסר ושונה. כמו רגל כרותה שעוד מרגישים בחסרונה וכאביה. במקום שבו טבעי שיהיה  דבר מה, הנפש מורדת, וממאנת לקבל את האבדן.

אבל האם חסר ושונה הוא לא תמיד לרעה... הנמק מתפשט בגוף אלוהים יודע שאני עד היום מחלים...

קלישאי משהו אבל כשאתה מגיע לתחתית הכיוון היחיד הוא למעלה.

עם האשמה הזו אני אחיה עד יומי האחרון, למרות שכל מה שאפשרי היה לעשות עשיתי, ניסיתי, האם הגעתי למקום שבו לא היתה ברירה אחרת? לא אחת טובה יותר...

בסוף עזבתי בשבילם לא בשבילי. לא עבור עצמי... האדם שחי איתם בבית ההוא כבר לא היה אני, הוא בקושי היה אדם. חיה בכלוב, שכל מטרתה היתה לשרוד עוד יום.

וכל יום הפך לארוך מקודמו...

פתאום שמתי לב שהימים עוברים מהר כל כך בזמן האחרון... מהר מדי.

אף פעם לא מרוצה!

סבבי

נכתב על ידי , 24/7/2012 12:01  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



החתונה האחרונה שלי...


בבסיס נישואין היה ויהיה הסדר כלכלי.
"אני רוצה לחלוק איתך את אותו חשבון בנק עד סוף ימיי."
פעם שאלתי אותה את אוהבת אותי?
היא ענתה לי המון!
שאלתי כמה זה יוצא בשקלים?
היא ענתה הרבה מאוד...
אז שאלתי אם זה כולל מע"מ?
היא אמרה שאני אבור ונסתדר כבר...
אבל עם כל הפרגמטיות, היו חשבונות בנק הרבה יותר אטרקטיבים שם לאורך הדרך. חשבונות מגוחכים, האדם שהם היו מחוברים אליו... לא... זה לא היה עובד...
כך או אחרת, באמת שמעבר לעניין הכלכלי, רציתי להיות איתה פוראבר, לא רציתי לתת לה ללכת או אפשרות להיות רחוקה ממני אפילו לדקה. להגיד שאין לי עיניים לאף אישה אחרת, אני מעבר להצהרות ריקות שכאלה, המכונה האנושית פועלת תחת כללים הרבה פחות... נעלים מאלו שההוויה האנושית שואפת אליה. 
אני לא יודע מה יהיה מחר, אני בסטטיסטיקה איומה, לנישואין הנוכחיים שלי שהם מופלאים ואשתי היא אדם (מדהים זה כבר מונח נדוש) שאי אפשר לתאר עד כמה הוא נדיר בטוב ליבו ונדיבותו והבנתו. עם זאת יש לנו רק 22% סיכוי לשרוד יחד.
האם אני אומר היום שלי זה לא יקרה? לא יכול לומר את זה... דברים קורים, ועל רובם אין לנו שום שליטה, ואלוהים יודע שאני במקום רע לא אשאר שוב. על נישואיי הראשונים נלחמתי קרוב לתשע שנים, יש בי אולי עוד חודשיים של לחימה בתוכי אם יהיה צורך. אני יודע שאי אפשר לנצח כל קרב.
אני מוצא את עצמי מאחל לכל מיני צעירים את כל הטוב שבעולם, אבל מאיחולים לבד כלום לא קורה, נישואין טובים זה פרויקט חיים, ואי אפשר לעשות את זה לבד... אני יודע כי ניסיתי... היום יש לי אולי רק 22% סיכוי, אבל זה יותר משהיה לי אי פעם.
לקחתי את זה בשתי ידיים ואני לא מצטער, בכל יום אני מרגיש כל כך בר מזל להיות איתה. 
נכתב על ידי , 20/7/2012 13:42  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



"בעולם קר ומנוכר הוא עושה אותי מאושרת"


כה אמרה בתאל...

 

וצר לי שאני ציני כבר ממרום שנותיי. וברמה גבוהה למדיי של ודאות יכול לדווח שזה לרוב רק אתה שעושה את זה לעצמך.

 

הבן אדם השני הוא רק תירוץ...
כי כולנו בעצם לבד בעולם הקר והמנוכר הזה, אנחנו לבד בתוך הראש הזה שלנו שקשרי נוירונים מגניבים ברמות שאי אפשר לתאר בשום קנה מידה מסנתזים בו דברים שלעולם לא נוכל באמת לחלוק עם אחר.
 
אבל כשאתה צעיר ומאוהב... בגיל 20 לא צריך הרבה יותר מזה, וטוב שכך.
זה גיל נפלא שבו אתה לא מכיר אפילו את עצמך מספיק כדי להצהיר משהו שתרצה שיחייב אותך בטווח בינוני ארוך...
בגיל 20 הייתי עם מישהי קרוב ל 4 שנים. זה נגמר קשה וזה נגמר רע. זה נגמר קשה כי עדיין אהבנו גם כשהבנו שאין לנו כמעט שום דבר במשותף למעט מה שחלקנו יחד לראשונה בין הסדינים. עינוגי הבשרים ואהבה זה טוב ויפה אבל זה כמעט אף פעם לא מספיק. 
זה נגמר רע, כי לא יכולנו לסלוח אחד לשניה על כך שלא היינו זה לזו מי שרצינו שנהיה כדי שנוכל לשמר את האהבה שהייתה, כדי שלא נאלץ להפרד ממנה ולסבול את כאב האבדן והפחד שמתלווה לכל סוף.
אני לא מתיימר לשפוט אף אדם על דבר מה שיש לו ובטח לא יודע לומר צופן לו העתיד, רק אגיד שספק רב שבגיל 20 ניתן למצוא אדם שתוכל לחיות איתו בגיל 30 ו 40 באופן שלא יראה כמו פשרה עמוקה וצורבת.
אבל כמו שאמרתי כשצעירים ומאוהבים, זה מספיק, ולא צריך למהר עם הדברים. מי כמוני יודע שיש לך את כל החיים להיות מבוגר. אז למה למהר???
אני מיהרתי... מהצבא ישר לאוניברסיטה למקצוע שיש בו פרנסה נאה למכביר. אני לא נוגע בזה היום, ולא נגעתי בזה שנים. התחתנתי בגיל צעיר נהייתי אבא בגיל צעיר.
תאמינו לי, שאין מה למהר...
אז תשארו עוד קצת צעירים ומאוהבים בלי לחשוב יותר מדי על מה ולמה...

נכתב על ידי , 16/7/2012 01:06  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:  

Avatarכינוי: 

בן: 48

תמונה




הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , פילוסופיית חיים , תחביבים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לנתן נתנזון אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על נתן נתנזון ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)