לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה



Avatarכינוי: 





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


3/2010

פתיחה - מה זה TED ומהו הבלוג הזה


שלום רב. הגעתם לבלוג לקראת כנס TEDxTelAviv. הבלוג הזה נועד להכיר לקהל הישראלי את כנס TED ואת הרעיונות ששווים הפצה שמוצגים בכנס. בכל יום, שישה ימים בשבוע, נפרסם כאן הרצאה אחת מכנסים קודמים ונזמין אתכם להגיב ולשתף אותנו במחשבות והרעיונות שלכם בהקשר להרצאות שנציג כאן. בנוסף, נקיים בין כל הבלוגרים הישראלים (ישרא-בלוג, מערכות בלוגים אחרות, עצמאיים) תחרות שהזוכים בה יוזמנו כאורחים לכנס בתל אביב. על הכל, מיד:

 

תחרות הבלוגרים - איך בלוגרים יכולים להגיע לכנס TEDxTelAviv?
ההרצאות בכנס TED באופיין הן מעוררות מחשבה ודיון ואפשר לקחת את הרעיונות לכיוונים מרתקים חדשים. מכיוון שהבלוגוספירה הישראלית עמוסה בכותבים מוכשרים ואנשים חושבים, נשמח מאד לקרוא את המחשבות והדעות שלכם על ההרצאות השונות. בין הכותבים בהקשר של הסרטונים, נקיים תחרות, שהזוכים בה יוזמנו לכנס. התחרות פתוחה לכל הבלוגרים הישראלים.
 
כדי להשתתף בתחרות:
1. בחרו לפחות אחד מהסרטונים בבלוג או מהסרטונים האחרים שיש באתר TED, וכתבו פוסט המתיחס אליו ומציג את המחשבות והרעיונות שלכם בנושא. הפוסט צריך להכיל מינימום 100 מילים.
2. הוסיפו לפוסט שלכם את שני התאגים (קטגוריות) TEDxTelAviv ו- TEDx.
3. שלחו הפניה (TrackBack) מהפוסט שלכם, לפוסט המתאים בבלוג הזה. הנה הסבר כיצד לעשות זאת אם אתם בלוגרים בישרא-בלוג, והסבר נוסף אם הבלוג שלכם במערכת בלוגים אחרת. במידה ובחרתם להתייחס לסרטון שלא מופיע בבלוג הזה, שלחו את ההפניה לפוסט הפתיחה הזה.
 

 

אין הגבלה על מספר הפוסטים שכל בלוגר יכול לשלוח לתחרות.
 
קרטריונים לשיפוט בתחרות:
בתחרות יזכו הבלוגרים שיצטיינו בכתיבה יחודית ואיכותית, מלהיבה, מקורית ושמתאימה לרוח TED. השיפוט בתחרות יעשה בידנו, חברי הצוות שמארגנים את הכנס בתל אביב, ובידי צוות ישרא-בלוג.
 
הפרסים:
בתחרות יזכו שלושה בלוגרים.

הבלוגר הזוכה במקום הראשון, יקבל כרטיס כניסה לכנס וישב באולם ההרצאות עצמו.

הבלוגרים שיזכו במקומות השני והשלישי, יקבלו כרטיסי כניסה ל blogger's alley, שדרת הבלוגרים המכובדת לצד הכנס, בה ינכחו בלוגרים בכירים מכל העולם, ממנה ניתן יהיה לצפות במתרחש בכנס על גבי מסך, ויזכו לאפשרות לשאול את המרצים שאלות.
 
בנוסף, שלושת הזוכים יוזמנו ל- After Party של TEDxTelAviv.
 
 
 
 מה זה TED?
 TED, ראשי תיבות של Technology, Entertainment, Design (טכנולוגיה, בידור עיצוב), ארגון ללא מטרות רווח שעניינו המוצהר והבלעדי הוא "רעיונות ששווים הפצה", הכנס נולד ב-1984 כאשר האדריכל והמעצב האמריקאי ריצ'רד סול וורמן הצליח סופסוף להגשים חלום ישן ולכנס בפעם הראשונה כמה מהמוחות הגדולים שעבדו באותה עת על פרויקטים חדשניים.
 
"המשותף לכל המשתתפים בכנס הוא התשוקה שלהם למידע שהם רוצים להעביר, לא משנה באיזה תחום מדובר", מסביר וורמן. "החדשנות של טד בזמנו היתה שהיינו הראשונים להבין שיש חיבור וקשר בין אנשים יצירתיים באשר הם. כנסים וועידות בתחומי המדע, העיצוב או העסקים כבר היו לפני כן, אבל אנחנו חיברנו ביניהם".
 
ב 2001 רכש את הארגון כריס אנדרסון, איש עסקים והבעלים של קרן סאפלינג, שהגדיר את אופיו וייעודו כמעט מחדש. TED של אנדרסון היא קודם כל אתר האינטרנט שרשם כבר יותר מ-200 מיליון כניסות, והועלו אליו השיחות שהתקיימו בוועידה לאורך השנים. אפשר לצפות בהן גם דרך יוטיוב ואייטונס, ובאחרונה הושקה גם אפליקציית אייפון חינמית.
 
מה ייחודי כל כך בהרצאות TED?
להרצאות בכנס שנערך אחת לשנה פורמט ייחודי, לכל דובר בכנס מוקצבים עד 18 דקות בלבד כדי לפרוש את משנתו, זמן מספיק כדי לומר משהו מעבר לרמת הטריוויה, אבל גם קצר דיו כדי לשמור על פוקוס. הכנס שואב אליו את טובי המרצים הוגים, מדענים ואמנים בעולם וההרצאות בכנס קנו שם של הרצאות מלהיבות, מעוררות השראה היוצרות רושם וחוויה ייחודית שלא ניתן למצוא כדוגמתם בכנסים אחרים בעולם. מאז הוקם, נאמו בכנס TED מאות אישים וביניהם ביל קלינטון, אל גור, ג'יין גודל , ביל גייטס , פול סיימון , ריצ'ארד ברנסון , פיליפ סטארק , גורדון בראון ובונו . בין  הדוברים הישראלים בכנסי TED אפשר למצוא אישים מפורסמים כגון: יוסי ורדי, משה ספדי, דן אריאלי, שי אגסי, ואיתי טלגם.
 
צוות העורכים של TED עסוק במשך כל השנה בחיפוש אחר המוחות היצירתיים האלה. "TED מתעניינת בידע באשר הוא. אנחנו מחפשים את האמת ואת האנשים שעושים דברים מרשימים ומסוגלים גם לספר על כך לקהל הרחב" אומר אנדרסון. אבל מה שיפה הוא שמאוד קל להבין מה מושך כל כך ב TED כל מה שצריך לעשות הוא פשוט לצפות באחד מעשרת ההרצאות הפופולריות ביותר בכל הזמנים (אנגלית) המצויים באתר ואז תבינו כבר לבד...
 
מה זה כנס TEDxTelAviv מה הוא יכלול ומתי הוא מתקיים?
כנס TEDxTelAviv הראשון בישראל ייערך ב- 26 לאפריל, האירוע שייך למשפחת TEDx של ארגון TED, ומהווה חלק מתכנית של אירועים בינלאומיים המאורגנים באופן עצמאי ומכנסים קבוצות אנשים על מנת לספק חווית TED, ארגון TED מספק הנחיות כלליות על מסגרת התכנית, אך אירועי TEDx וביניהם גם TEDxTelAviv מאורגנים באופן מקומי ועצמאי. 
 
היוזמה לקיום האירוע נבעה מהתחושה כי ישנו פרץ בלתי רגיל של יצירתיות, כישרון והישגים בארץ כמעט בכל תחום שאפשר להעלות על הדעת הכנס התל-אביבי יימשך יום אחד בלבד, אבל מארגני הכנס מבטיחים דוברים מרתקים. בכינוס הישראלי יופיעו אנשי מדע, אמנים ו"בעלי מסר חברתי חזק". הכותרת של הוועידה תהיה "שגשוג בימי משבר", וההרצאות מהכנס בתל אביב ישודרו גם בשידור חי למספר אולמות הקרנה בארץ, שיפורסמו בהמשך, וכן באינרטנט וברשת הסלולרית באמצעות אפלייקצית Iphone וכל זאת על מנת לאפשר לקהל הרחב ביותר להינות מחווית ההשתתפות הייחודית.
 
איך אני מוצא הרצאות מתורגמות לעברית?
באחרונה הוחל גם בפרויקט תרגום של מעל 600 ההרצאות שבאתר ליותר מ-70 שפות, וזאת מתוך שאיפה להתגבר גם על מגבלות השפה ולאפשר לכל מי שרוצה להינות מההרצאות המרתקות.
  
בעברית קיימים כבר מעל 181 הרצאות מתורגמות אותם ניתן למצוא בעמוד ההרצאות הוידאו המתורגמות. בבלוג זה בחרנו להציג רק הרצאות שזכו כבר לתרגום עברי, לנוחות הציבור הישראלי.בגלל מגבלה טכנית, לא ניתן לראות את הכתוביות לעברית בסרטונים כאשר הם משולבים (embeded) באתרים חיצוניים, כמו הבלוג הזה, לכן במידה ותרצו לצפות בסרטון עם כתוביות לעברית, גשו לקישור המצורף לאתר Ted הנמצא בסמוך לכל סרטון.

 
כיצד מצטרפים לצוות המתרגמים לעברית?
למרות שיש כבר לא מעט הרצאות שזכו לתרגום לעברית, יש עוד הרבה עבודה והרבה הרצאות שעדיין לא תורגמו. פרויקט התרגום הפתוח נמשך וכל אחד מכן יכול להתנדב ולעזור לתרגם לעברית הרצאות שעוד לא תורגמו. נשמח מאד לראותכם מצטרפים לצוות המתרגמים של TED ולעזור להפצת הרעיונות להתגבר על מחסומי השפות.

 

  

איך אני יכול להצטרף לקהילת TED בישראל ולקבל עידכונים על הכנס?

יש מגוון דרכים באמצעותם תוכלו לעקוב אחרי הכנס ההרצאות והאירועים שיתרחשו:

 

   

נכתב על ידי , 16/3/2010 22:23  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   34 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



הבלוג משוייך לקטגוריות: אינטרנט , פילוסופיית חיים , מסעות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לTEDxTelAviv אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על TEDxTelAviv ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)