לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

Hell-Aviv


לא תמיד ציוץ ציפורים זה כזה כיף גדול... לפעמים זה פשוט מפריע להירדם...

Avatarכינוי: 

מין: זכר



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
5/2010

כולנו זונות


אומרים שהמקצוע העתיק בעולם הוא זנות, מה שמסביר באופן דיי ברור כיצד התפתח שוק העבודה שכן ככל הנראה מסביב לזנות צמחו להם עם השנים עוד שלל המקצועות המוכרים לנו בקשר של סיבה ותוצאה. ככה הגענו לאיפה שאנחנו היום - כולנו זונות. ההבדל היחידי בינינו לבין זונות בתל ברוך הוא שחלקנו מוכרים את חלק הגוף התחתון שלנו (מה שיש לנו בין הרגליים) וחלקנו מוכרים את חלק הגוף העליון שלנו (מה שיש לנו בין האוזניים). בכל מקרה תמיד אנחנו מוכרים. גם כשלא מדובר בפרנסה גרידא, אנחנו עושים מאמצים רבים על מנת למכור את הרעיון שלנו, את הדעה שלנו, להתחבב, להתחבר, להעביר מסר, לזכות בלגיטימציה עבור רצונותינו, רעיונותינו ותוכניותינו, מנסים לגרום לכך שמשהו יעבוד כמו שאנחנו רוצים ובכך לקבל אישור או הסכמה לצדקתנו.
כשחושבים על זה בעצם, הזונה הראשונה הייתה בכלל אשת מכירות, או אפילו יזם סטארט-אפ אם תרצו, שפשוט מכרה את המוצר הכי זמין שיוכל להניב תשואה מירבית באותו רגע נתון בשוק הקיים. לאחר שביצעה בדיקה ומחקר שוק, היא גילתה שעקומות ההיצע והביקוש הצטלבו והגיעו לנקודת שיווי משקל בדיוק בין ירכייה.
אז מה זה אומר עלינו? אם כולנו זונות / מוכרים משהו, מה מבדיל בינינו היום לבין אותה הזונה הראשונה מימי התנ"ך או אלה שעוד קדמו לכתיבת הרב מכר הנ"ל?
התשובה היא כניראה באריזה.
האריזה היא כל דבר שאנחנו מוסיפים לעצמנו על מנת למכור טוב יותר את מה שאנחנו מוכרים (גם בין האוזניים וגם בין הרגליים). זה יכול להיות בגדים, בשמים, תואר אקדמי, רכב יפה, קשרים חברתיים או כל דבר אחר שנועד כדי ליפייף ולהציג טוב יותר את מה שאנחנו באמת.
האופן שבו אנחנו בונים את האריזות שלנו דומה לאופן בו מתכננים את האריזות של כל מיני מוצרים אחרים שאתם מכירים מכיוון שגם כשאנחנו בונים את האריזה שלנו אנחנו חושבים על המטרה שלנו, על קהל היעד שלנו ועל בידול וחבריו משאר האנשים בסביבתנו. האריזה למשל היא הסיבה שחלקכם מתקרקרים על האייפון שלכם ושוכחים שבסופו של יום עיקר השימוש באותו פלא טכנולוגי (המכיל אין סוף עולמות ושימושים) הוא פשוט להתקשר ולקבל שיחות. האריזה מכילה מבחינתי גם את העיצוב שנהיה כל כך חשוב לנו כי אם לא נהיה נבדלים בטעמנו בבחירת המכשיר ממנו אנו מחייגים אנו עלולים חלילה לאבד את האינדיבידואליות. האריזה מכילה גם את מיליון האפליקציות שאף אחד לא באמת צריך. אותן אפליקציות בהן אנשים מתעסקים במשך שעות ולא שמים לב איך יום שלם חלף בהתעסקות ריקנית כמו חבטת עיזים לשדה וירטואלי על ידי הנפת המכשיר.
אותה זונה תנ"כית עמדה שם בדרך העפר עם אריזה מינימאלית. מקסימום שרוואל עם שסע. כנראה מכיוון שעוד לא היו כל כך הרבה פתרונות זמינים לשיפור האריזה שלה וגם כי כנראה היא לא נזקקה לאריזה מיופייפת באותם ימים. בזמן ההוא עוד לא הייתה תחרות רבה כל כך והפערים בין אנשים עוד היו קטנים יחסית, לכן, גם כשהחלה לעשות השוואות חברתיות היא לא מצאה את עצמה בבעיה גדולה מידי ולא נזקקה לפתרונות אריזה מוגזמים כגון פייטים, בייבי דול מבצבץ וניחוחות של שאנל.
אנחנו לעומת זאת רוצים יותר, כי שכנעו אותנו שאנחנו צריכים יותר, אז אנחנו אורזים יותר. אנחנו גם כל הזמן עושים השוואות בינינו לבין אחרים ואפילו בינינו לבין עצמנו – מה הייתי לפני שנה ומה אני היום.
בואו נגיד שמכיוון שחוש האופנה שלי שואף ל-0, אני מתעלם מהבגדים שאנחנו לובשים ומהעלות המגוחכת שלהם, אז במקום זה תסתכלו רק על ההתנהגויות שהכנסנו לאריזה שלנו. איך אנחנו מתחילים להתנהג כשאנחנו חושבים שזה מה שישיג לנו את מה שאנחנו חושבים שאנחנו רוצים. איך גברים מתחילים עם בחורות בבר וגם על איך הן עונות להם, איך אנשים מתנהגים בראיונות עבודה, באירועים חברתיים, בתוך המשרד בו רובנו מבלים יותר מאשר בבית.
מרוב טירוף וזיוף אנשים מאושרים הרבה פחות, האריזות מוצלחות אבל המוצר לרוב גרוע. אפילו הסקס לפעמים פחות טוב כי גם הוא מתקיים בסביבה תחרותית, השוואתית שארוזה במיני שקרים (שרובם טמונים כנראה בתעשיית הפורנו).
מה שהכי עצוב הוא שהאריזה היא כבר לא רק אמצעי להשגת מטרות – האריזה הפכה למטרה בפני עצמה. ההוכחה הכי פשוטה למשפט הזה היא עצם ההרגשה שמנכרת בנו כשלמישהו אחר יש ולנו אין, בעיקר כשזה משהו שאם לא היה לו, כנראה שבכלל לא היינו רוצים מלכתחילה כמו למשל אותו אייפון מגוחך ומסורבל.

קחו לכם רגע וחשבו איזה אריזות ארזתם לאחרונה: בקריירה, בזוגיות שלכם ואפילו במערכת האמונות העצמית שלכם. איך עיצבתם את האריזה הזאת ולמה? לאיזה תוצאות האריזה הביאה אתכם? האם קיבלתם מה שרציתם? אם כן, זה היה בזכות האריזה או למרות האריזה?
האריזות האלה דורשות מאיתנו המון זמן ומאמץ.
מישהי אמרה לי פעם שאנחנו מתכננים תוכניות ואלוהים צוחק. אולי כדאי שנשקיע פחות באריזה ונהייה פשוט מי שאנחנו. בטוח שנחסוך המון אנרגיה מבוזבזת ומי יודע, אולי נגלה שכבר ארזו בשבילנו את כל מה שאנחנו צריכים :) סופשבוע נעים.

נכתב על ידי , 8/5/2010 12:40   בקטגוריות דייטים, זוגיות, נשים, תל-אביב, אהבה ויחסים, פסימי, שחרור קיטור, ביקורת  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , יצירתיות , משוגעים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לHell Avivi אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Hell Avivi ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2025 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)