לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


זה נחמד להיות חשוב, אבל חשוב יותר להיות נחמד.
Avatarכינוי: 

בן: 46

ICQ: 202219590 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2003    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

10/2003

כי אנחנו כאן בשבילך, עלק.


 

לצערי, אני נזקק ללכת לבדיקות תכופות אצל רופא. יותר נכון, מספר רופאים במרפאות שונות. לחלק מהבדיקות אצל הרופאים אני צריך לעבור בדיקת דם בצום לפני שאני נפגש עם הרופא.

היות ולמחלות כרוניות, עדיף ללכת לטובים ביותר, אני נוסע לעיתים תכופות לעיר אחרת לרופאים הטובים ביותר בתחום באחד מבתי החולים הטובים בארץ.

הבוקר היה לי תור לבדיקות דם בצום לפני שאני אפגש עם הרופא בעוד כשבועיים.

יצאתי מוקדם בבוקר מביתי והגעתי לקופת החולים בקצת יותר משעה.

לאחר עמידה קצרה בתור, הפקידה בישרה לי שבקופת חולים "כללית" חלו שינויים, ומעתה בכל פעם שארצה (עלק "ארצה"- בכל פעם שאצטרך) לבקר רופא מומחה, אצטרך לפנות לרופא המשפחתי ולבקש ממנו מכתב הפניה ורק אז אוכל לקבל טופס 17.

"בכל פעם?!, אבל אני מטופל שם באופן קבוע!" הזדעקתי.

"טוב, אז תביא פעם בחצי שנה, המנהלים יושבים עלינו חזק בקטע הזה".

"אז  בעצם בכל פעם שניה" (ובעצם כמעט כל חודש כי זה לכמה מרפאות שונות).

היא ויתרה לי על האישור מהרופא היום, אבל בפעם הבאה אצטרך לכתת רגליי אל הרופא שהינו עצמאי ולכן לא יושב בקופת החולים. 

הטופס הזמנה שהראיתי לה היה לבדיקת הרופא בעוד שבועיים. לא צויין בו שיש לי היום בדיקות דם. בדרך כלל הייתי פשוט אומר להם רק את התאריך של התור המוקדם והטופס היה תקף גם לתור השני. סברתי שהדברים לא השתנו ולכן אמרתי לה שהתור הוא להיום ולא לעוד שבועיים.

היא נתנה לי את הטופס ובאמת הייתה מאוד נחמדה.

נסעתי לבית החולים. כשהגעתי למרפאה, שמתי לב ששכחתי את הטופס ברכב. לא רציתי לחזור לקחת אותו וסברתי כי אוכל לתת להם אותו בביקור הרופא בעוד כשבועיים משום שגם ככה הם לא תמיד זוכרים לבקש אותו ממני.

האחות ביקשה את הטופס, וכשאמרתי לה שהוא ברכב, היא שלחה אותי למזכירה כדי שהיא תבדוק אם הטופס טוב.

המזכירה אמרה שהיא יכולה לבדוק רק אם שילמתי, אבל לא אם הטופס הוא לבדיקות או ל בדיקת רופא ולכן אאלץ לחזור לרכב.

לאחר דין ודברים היא הסכימה שייקחו לי דם ורק אחר כך אביא להם את הטופס, ובתנאי שזה יהיה היום. מסתבר שאם כתוב בטופס שזה לבדיקת רופא, אז הוא לא מספיק טוב בשביל שייקחו לי דם (כי קופת חולים רוצה שאת כל הדם האחיות יקחו בקופת החולים ולא בבית החולים).

האחות לקחה לי דם, ואמרתי לה שזה בכלל לא יעיל כל השינויים האלה, והיא אמרה "זה ההיפך מיעיל". שאלתי אותה למי אפשר להתלונן והיא אמרה שלמנהל המחוז.

אמרתי לה שאשלח לו מכתב עם העתקים למנכ"ל משרד הבריאות ולא יודע למי עוד.

היא אמרה לי שיותר לא יקחו לי דם בבית החולים ושאקבל טופס מיוחד עם רשימת כל הבדיקות ושצריך לוודא שקופת החולים באמת תבדוק את כל הדברים שברשימה.

(מעניין שכשהייתי בצבא וגם הם רצו שאבדק אצלם ולא בבית חולים אזרחי, בית החולים אמר שאין לצבא את היכולת לבדוק את כל הדברים הללו ולכן נבדקתי בבית חולים. אני מקווה שלקופ"ח יש את האפשרות).

חזרתי למזכירה שמכירה אותי כבר כמה שנים (מהמרפאה) והיא אמרה שהיא מוכנה שאביא לה את הטופס כשאבוא לבדיקת רופא ואין צורך שאחזור היום עם הטופס כי היא סומכת עליי.

היא אמרה לי ללכת לקופ"ח ולומר להם להחליף את האישור שנתנו לי להיום (שמן הסתם כתוב בו שהוא לבדיקת רופא ולא לבדיקות דם) באישור לבדיקות להיום ושיתנו לי אישור לבדיקת רופא לעוד כשבועיים.

נסעתי לקופת חולים.

שוב חיכיתי בתור. הפעם הפקידה שהייתה נחמדה אליי לפני כן הייתה תפוסה ולכן הלכתי לפקידה הסמוכה לה, שגם הייתה האחראית.

כשהסברתי לה שאני צריך שיחליפו לי את האישור לאישור לבדיקות, היא אמרה "מה פתאום? בדיקות עושים רק בקופ"ח" (כאילו שזה תמיד היה ככה והם לא שינו את החוקים רק ב-1 לאוקטובר). אמרתי לה שכבר עשו לי את בדיקת הדם, אני רק צריך את הטופס והיא עשתה פרצוף מזועזע כזה (כאילו מה כבר אמרתי).

היא לא הסכימה לתת לי אישור לבדיקות אלא רק עם אישור רופא. את הטופס שמאשר לי להיבדק אצל רופא היא שינתה לתאריך הנכון (לפחות זה), אבל לא הסכימה לתת לי אישור בלי מכתב מרופא המשפחה שלי.

נסעתי לרופא המשפחה שלי, אבל הוא לא היה במשרד שלו ולכן לא קיבלתי מכתב ממנו.

 

הבירוקרטיה הזאת כל כך מרגיזה!

במקום לעזור לחולים כרוניים, הם מערימים עליהם קשיים. מטרטרים אותם ושולחים אותם ממקום למקום.

אבא שלי אמר שהם כנראה חושבים שאם זה יהיה ממש קשה לאנשים לעבור בדיקת דם, אולי הם יוותרו עליה.

אני חושב שאולי הם יוותרו עליה, אבל לא בגלל שהיא לא חשובה, אלא בגלל שקופת החולים מנסה לחסוך כסף על גב החולים ולשלוח אותם ממקום למקום עד שייתיאשו.

והחולים הכרוניים לא יוותרו על בדיקות הדם, כי אין להם ברירה. עכשיו פשוט יש להם עוד בעיה כרונית- קופת החולים.

 

הסלוגן של קופת חולים כללית הוא: שירותי בריאות כללית, כי אנחנו כאן בשבילך.

עלק.

 

נכתב על ידי , 26/10/2003 13:37  
40 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   3 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של מלאכים ושדים ב-15/4/2009 22:29



379,415
הבלוג משוייך לקטגוריות: עבודה , דת , הורים צעירים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לבחור טוב אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על בחור טוב ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)