לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


זה נחמד להיות חשוב, אבל חשוב יותר להיות נחמד.
Avatarכינוי: 

בן: 46

ICQ: 202219590 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2004    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

6/2004

ונדליזם וחילול שבת


 

בשבת, בדרך לתפילת מנחה, ראיתי שמשהו שונה בתיבת הדואר שלי. התקרבתי אליה ונדהמתי לראות שדלת התיבה נתלשה ממקומה.

על הרצפה ובפח היו חלקים מהדלת (חלק מהדלת עשוי מתכת וחלק זכוכית או פלסטיק). סקרתי את התיבות האחרות. כולן היו שלמות וללא פגע.

דווקא את התיבה שלי היו חייבים להרוס? 39 תיבות יש בבניין ודווקא לתיבת הדואר שלי היו חייבים להיטפל?

במוצ"ש ניסיתי לתקן אותה, אך לא הצלחתי.

אוף, זה ממש מרגיז! זה לא כאילו יש לנו אויבים בבניין. רוב השכנים בכלל לא מכירים אותנו ואלה שכן, שומרים שבת ולכן אין סיכוי שהם השחיתו את התיבה שלנו (מה גם, שאין להם סיבה לעשות את זה, כי אנחנו ביחסי שכנות טובים איתם).

זה בטח מעשה ונדליזם של ילדים. או שלא.





 

בערב שבת דיברתי עם חבר שלי אחרי התפילה ואז הוא התנצל ואמר שהוא ממהר לחזור הביתה כי יש לו אורח- אח שלו, שלא הגיע לתפילה כי הוא כבר לא דתי.

בבוקר המחרת, הוא אמר לי שאח שלו כבר לא אצלו. שאלתי אותו אם זה לא מפריע לו שאחיו נסע ממנו בשבת והוא ענה לי שזה לא מפריע לו.

לי זה היה מפריע. אם אני הייתי מזמין מישהו חילוני אליי לשבת, אז הייתי מזמין אותו לכל השבת, כדי שלא יחלל שבת אחרי שהיה אצלי. או שהייתי אומר לו לבוא ביום חול. אין חובה שיבוא אליי בשבת דווקא.

יש לי חבר אחר שאחותו הנשואה כבר לא דתייה. הוריה אמרו לה שאם היא רוצה לבוא אליהם לשבת, אז זה לכל השבת- או שלא תבוא אליהם בכלל לשבת.

חבר אחר סיפר לי שהדודים שלו באים אל הוריו בשבת ועוזבים בשבת (באוטו). הוא אמר שזה מפריע לו אבל הוא לא יכול לומר להם שום דבר.

אני חושב שאם חבר חילוני חושב שהוא לא יכול להישאר אצלי לכל השבת, עדיף שלא יבוא בכלל, מאשר שיבוא אליי ויחלל את השבת לאחר מכן בזה שייסע ממני.

אגב, לפי ההלכה, אסור ליהודי אחד להנות מחילול שבת של יהודי אחר (ולכן נראה לי שאם הוא מחלל שבת ובא אליי אז אני נהנה מחילול השבת שלו).

 

מה אתם חושבים? זה לגיטימי לבקש ממישהו שיבוא לכל השבת או שלא יבוא בכלל?

זה צריך לשנות לי שהוא ייסע אחרי שבילה אצלי או שמה שהוא עושה אחר כך זה חשבונות שלו עם בורא העולם?

זה צריך להוות שיקול לפני שאני מזמין אותו?

זה היה מעליב אתכם אם מישהו היה אומר לכם "בואו לכל השבת או אל תבואו בכלל (בשבת)"?

האם אתם הייתם מארחים מישהו כשאתם יודעים בוודאות שהוא יחלל שבת כדי להגיע או לעזוב אתכם?

מה אתם הייתם עושים?





פינת אתמול לפני שנה.

פינת היום לפני שנה.

 

 

נכתב על ידי , 27/6/2004 10:42  
97 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של מלאכים ושדים ב-13/4/2009 21:01



379,415
הבלוג משוייך לקטגוריות: עבודה , דת , הורים צעירים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לבחור טוב אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על בחור טוב ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)