לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

Gossip Girl


מיומנו של


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2012    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

5/2012

סובלנות לסובלנות


היום מישהו צעק לי "שמאלנית אחת" רק בגלל שערבייה זקנה עלתה עם עגלה ממש כבדה של תאומים לאוטבוס וקמתי בשבילה ואפילו עזרתי לה עם העגלה הכבדה גם לעלות וגם לרדת. הייתי סבלנית כלפייה.

אני, בתור בחורה עם חצאית כנראה מייצגת משהו לכולם. מצפים ממני שאני אהיה הזאתי שלוקחת אבן ודופקת אותה על בתים של פלסטינים בשטחים.

הייתי בשוק מעצמי. בתור אחת שמזדהה עם הימין ולעיתים אף הקיצוני, הייתי בשוק.

 

אוקיי אז אני שמאלנית. הסיבה שאני כזאת אינה שאני נוכחת לעוול שנעשה לפלסטינים. צה"ל הוא צבא מוסרי ולא יגרום שום עוול לאף אדם.

אלא, שאני סבלנית כלפיי האחר. אולי לפי אותו איש זה מה שהפך אותי אוטומטית לשמאלנית.

אין כל רע בלהיות אדם סובלני.

 

מצבנו במדינה יחסית עגום אם זה מה שקורה שמישהו עושה מעשה סובלני אז זה נקרא שמאלני והוא מודר מהשיח החברתי.

הגענו למצב שהמדינה אינה כוללת שתי חברות -יהודית פלסטינית - אלא שלוש: ימנית, שמאלנית ופלסטינית. ההתפלגות החברתית מתעוררת כשהימין מדיר את השמאל והשמאל מדיר את הימין. אחד לא סובלני כלפיי השני.

זהו הדגל השחור שמתנוסס . הימין נאמן לעם. ובכן, בעם יש אנשים שרוצים שלום.

תקראו לי פוסט- פלסטינית ובוגדת. אבל אני לא עושה עד כדי כך עוול ואפלייה לאחר. ואולי באמת זוהי מהות השמאל.

 

אז תקראו לי שמאלנית או כל דבר אחר.

עשיתי מעשה טוב היום, וזה העלה בי חיוך. ולא משנה ערבי או יהודי.

נכתב על ידי , 31/5/2012 13:36  
הקטע משוייך לנושא החם: מה עושה לכם טוב, מחייך אתכם, גורם אושר
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




רוב המנתחים גדלו כמוזרים.

בזמן שילדים אחרים שיחקו בחוץ, אנחנו היינו תקועים בחדרים שלנו, משננים את הטבלה המחזורית. רכונים במשך שעות מעל המיקרוסקופים לילדים שלנו.

ומנתחים את הצפרדעים הראשונות שלנו.

 

הדרך עוד ארוכה.

נכתב על ידי , 30/5/2012 16:04  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



בממלכת האבסורד.


-למרות שזה בדילהיי-

 

בכתבת "הארץ" שבישרה על קיומו של "טקס יום הזיכרון לנכבה הפלסטינית" (לשון האירוע בפייסבוק) ערכו מארגניו תיאום ציפיות. בין שאר דבריהם הצהירו כישראלים "כמו ביום השואה, כך אנו מצופים להכיר באבל הפלסטיני על הנכבה" ובנוסף, חשפו את הליין- אפ לטקס: דקת דומיה, קריאת "יזכור", עדות פליטים שעבו את בתיהם בכפר שייח' מוניב ב- 1948 (כיום שטח אוניברסיטת תל אביב) ושיר ששמו "בתחנת הרכבת". לא צריך להיות גאון גדול כדי להבין מה מסתתר תחת כוונות המארגנים או מומחה ללשון כדי להבחין בסמנטיקה המתכתבת על גבול ביזוי ימי הזיכרון הממלכתיים לחללי צה"ל והטרור או לשואה ולגבורה.

אנחנו, הרוב השפוי והציוני מימין ומשמאל, החלטנו שעד כאן- לא ניתן יד לפרובוקציה מתוכננת מראש מבית מדרשם של אותם הסטודנטים שעורכים מפגני תמיכה במחבלים הכלואים בישראל והמרצים המכפישים את שמה של אוניברסיטת ת"א בחו"ל וקוראים להחרימה. שלא תטעו לרגע, למארגנים או למשתתפים לא באמת אכפת מהאסון של ערביי פלשתינה, גם לא מהאבל הפרטי הלגיטימי על אובדן בתייהם. ה"נכבה" כבר מזמן הפכה לכלי ניגוח פוליטי בינלאומי במאבק ארגונים קיצוניים לשמיטת הבסיס תחת לגיטימציה של מדינת ישראל והצגתה כ"מדינת אפרטהייד" תוך קידומו של פיתרון המדינה הדו - לאומית שיביא לחיסולה כמדינה יהודית - דמוקרטית.

לא מאמינים? חפשו מידע בגוגל על ארגון "זוכרת" הנמנה על מארגני הטקס "ומתמחה" בקידום זכות השיבה של הפליטים הפלסטינים לתחומי הקו הירוק. לא ייתכן שהסטודנטים (המקרה שלי הפרה- סטודנטים) נסכים להחלטת הנהלת האוניברסטה לאפשר קיומו של אירוע המתייחס להקמת ישראל כאסון, קורא לזכות השיבה, ועוד בשיא חוצפתו מתייחס לאוניברסיטה כשטח כבוש. בטרם תיחתם עוד מערכה בתיאטרון האבסורד של המוסד הזה, מחובתינו כולנו לעצור לרגע ופשוט לומר "לא"!

נכתב על ידי , 27/5/2012 21:42  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




אם תשאלו מנתחים למה הם הלכו להיות מנתחים, בד"כ הם יגידו את אותו הדבר:

זה היה למען תחושת התעלות, הריגוש, הרטט שנובע מכך שחותכים מישהו ומצילים את חייו.

נכתב על ידי , 25/5/2012 01:07  
13 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:  

כינוי: 

מין: נקבה

תמונה




הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי
18,343
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , תחביבים , צילום
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לD.r sos אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על D.r sos ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)