לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

B.logi


"אילו היו כל בני האדם נלחמים רק לפי השקפותיהם, לא הייתה מלחמה בעולם" מלחמה ושלום


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2010    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

11/2010

אפשר להדביק תלמידים באהבת ספר




    

     היום מצאתי במעריב כמה שיטות חדשות לעידוד הקריאה. מתוך רשימת השיטות מצאו חן בעיני  שתים – פרסומת או עטיפה לספר, וזאת, מכיון שפעמים רבות אנו משתכנעים בעצמנו כאשר אנחנו מנסים לפרסם או להשפיע על דעתו של אחר. אפשר למצוא את התופעה אצל עורכי דין למשל,המגינים על לקוחותיהם.

בעבר גם אני השתמשתי בצורה זו של עידוד קריאה בשתי כיתות ה' בהן עבדתי על שיעור שנקרא במערכת 'הבנת הנקרא'. ( אני הייתי קוראת לשיעור אהבת הקריאה )

     בד בבד עם התחלת יישום השיטה*, אימצתי את 5 דקות הקריאה הדמומה שהונהגה אז, בבחירת הספר נתתי לתלמידים יד חופשית. לא הגבלתי אותם כלל. למרות שידעתי שיש בתים שכמעט ואין מבחר ספרים, היה לי חשוב שהספר כן יבוא מהבית, ולא מספריה. היה לי צורך לתת לתלמידים תחושה של 'קבלה', עם תחושה של חיבור חווית הקריאה והלמידה בין בית הספר לבית המקור.

בהמשך, שמתי במרכז שולחן של כל קבוצת תלמידים טבלה קבועה ובה שש עמודות כמספר התלמידים עם שם התלמיד; שם הספר; שם הסופר; אני ממליץ לחברי לקרוא בספר כי … כדלהלן:

 

   שם התלמיד:         שם הספר:       שם הסופר       אני ממליץ לחברי לקרוא בספר כי :

1.  ______         ________     _________      _________________________

   

     תוך שבוע – שבועיים, חווית הכניסה לכיתה היתה לי לעונג. הייתי נכנסת בשעה 8:00 בבוקר לכיתה שקטה כשכל תלמיד שקוע בקריאה. הטבלאות התמלאו, אבל זה לקח זמן, בכ"ז חמש דקות קריאה ...( וכדי שיספיקו לקרוא יותר היו אפילו מקדימים את שעת הכניסה לכיתה...)

     שתי תלמידות זכורות לי במיוחד. אלה היו שתי בנות שעד אז היו נתונות להתנהגויות קיצוניות, האחת הייתה 'מחרימה' כל מה שנעשה בכיתה מטוב ועד רע, מתנגדת לכל דבר, מן שובתת תמידית שכזו עם מבט מרדני בעיניים. היא מצאה עניין בקריאה, הקריאה מיתנה אותה לחלוטין והיא הפכה להיות אחת מה'חברה'.

     השניה הייתה כל-כך יוצאת דופן בהופעתה החיצונית, היא הייתה גדולת מימדים, עם קול חזק וצייצני קולה תמיד נשמע, תמיד, גם ללא כל קשר לנעשה בכתה היה לה משהו לומר . עד היום אינני יודעת מדוע בחרה להביא את הספר 'האדם מחפש משמעות' של ויקטור פרנקל.

     התפעלתי 'נורא', ביקשתי ממנה לקרוא בספר. לא הייתה לה ברירה, היא הייתה צריכה ספר אחר, ולקחה מהספריה ספר יותר מתאים לגילה. ומאז – היא קוראת, השתלבה יפה בכתה, לא צעקה כל הזמן דברים ללא קשר, החלה ללמוד וציוניה עלו פלאים. גם בחשבון.

לעולם לא אשכח אותה.

 

אוגניה

  

* מניעת אלימות / בלוגילוגי

נכתב על ידי , 7/11/2010 12:33  
24 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




Avatarכינוי: 

בת: 15

Google:  http://israblog.co.il/690765

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי
הבלוג משוייך לקטגוריות: יצירתיות , פילוסופיית חיים , האופטימיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאוגניה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אוגניה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2025 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)