לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

B.logi


"אילו היו כל בני האדם נלחמים רק לפי השקפותיהם, לא הייתה מלחמה בעולם" מלחמה ושלום


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2013    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

3/2013

'בית הספר למוסיקה' בערוץ 2


אודה ולא אבושנהניתי לצפות בזהראיתי הכלבתחילה צפיתי בגלל מתי כספיהוא תמיד יודע מה לומרמקורי שנון חכם ומלא לבמבחינה זו לא התאכזבתיאחר כך כבר נהניתי לראות ולשמוע את הילדים שרים.

בתחילה התקשיתיזה היה עבורי מאמץ מנטאלי 'לעזורלהם כדי שיצליחו ולא יפדחושיחושו טוב עם עצמם ושיצאו טוב מכל שידורשיוכלו לחזור בגאווה לסביבתם הטבעיתשיוכלו לחזור ולצפות הזה בגאווה.

בהמשך רווח לי כאשר השתכנעתי שהם ממשאבל ממש נהניםשהייתה ביניהם סולידריות חברתיתהתאהבתי בכל אחד מהםלא הייתי נותנת פרס רק למצטיין אחדהייתי מחלקת את הפרס לששלפחותאם לא ליותר מזהלטעמי מגיעה מילגה לכולםלכל המשתתפים מגיע לטפח את הכישרון שלהם.

המשך הצפייה בשאר פרקי התכנית הכבידו עלי שוב. מאדבגלל השירים שהם בחרו לשירהשירים בהחלט לא נועדו לילדים להזדהות עימם או להעביר את המסר שלהם על 'היו לילותלמשלאמרה בחכמה קרן פלס שזה הזכיר לה את סביה, היא צדקה לטעמי כי רק ככה יכולה ילדה להיכנס באמת לתפקיד השרה בשיר כזה.

אמנם אמר מתי כספי (צודק 'כלבלב הו בידי בם בם' 'נוח', אילו שירים נפלאים), שילדים צריכים לשיר שירי ילדיםואמנם יהורם גאון ענה לו בלא מעט צדק שהמציאות שלנו לא נאיבית כל כךושגם הילדים שלנו לאאבל היה לי קשה לשמוע את הילדים שרים שירי אובדן למבוגריםוהיו הרבה כאלה בתוכנית.

לטובת העניין באה דווקא השירה הים תיכונית שהמסרים שלה למבוגרים לא כבדים או מאתגרים יותר מידי אבל לילדים זה דווקא התאים טכנית מוזיקלית וקולית הם בהחלט היוו אתגר וביטוי ליכולות.

וזה מזכיר לי איך לפני המון שניםכשעדיין הייתי תלמידת סמינרהיה המורה למוסיקה חוזר ומדגיש שהשירים הישראלים מונוטונייםהטונים שלהם נמוכים מידי לילדיםשלילדים צריך לשיר 'גבוהכי ככה בנויים מיתרי הקול שלהםושאם לא יפתחו אותם בשירה בטונים גבוהיםלא יתפתחו מיתרי הקול שלהם ויישארו בטונים נמוכים.

כל שירי ה'הו האמושרים בטונים נמוכיםכל מי ששר פעם בציבור יודערוב שירי ארץ ישראל מושרים בטונים נמוכים וכבר אין לדעת אם זה מתוך הרגלחוסר פיתוח קולאו שהשירים עצמם לא מאתגרים ווקאלית.

יאיר רוזנבלום היה פורץ דרך בשירה הישראליתהוא הנחיל את השירה היותר מגוונתגם מתי כספי בשירים שהזכרתי קודם ורבים אחרים.

אולי עדיין אין די שירי ילדים מאתגריםכאלה שיוכלו להוכיח בהם את יכולת השירה הוירטואוזיתאולי מחוסר ברירה הם בוחרים לבצע את שירי המבוגרים שיש בהם אתגר קולי והתבטאותי לא מבוטל. 'כמו ציפור מטורפתשיר ישראלי פורץ דרך של נחום היימן הוא אתגר מוסיקאלי נפלא אבל יש מסר קצת מוזר וכבד להבנתו של לילד.

 

טעם לפגם יש גם ברייטינג הגבוה לו זכו יוצרי התוכנית על גב הילדיםזה מרגיש כמו ניצול של תמימות ילדית ושל האמפטיה הבלתי נגמרת שלנו לילדיםחלוקת מילגות לכול המשתתפים יכולה לאזן ולהשאיר אותנו בתחושה יותר טובה ושלמה.

 

 

עוזי חיטמן שירי ילדות

נכתב על ידי , 20/3/2013 11:23   בקטגוריות אמנות, אהבה ויחסים, אופטימי, אקטואליה, ביקורת, ילדים מוכשרים  
25 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




Avatarכינוי: 

בת: 14

Google:  http://israblog.co.il/690765

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי
הבלוג משוייך לקטגוריות: יצירתיות , פילוסופיית חיים , האופטימיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאוגניה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אוגניה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)