לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

B.logi


"אילו היו כל בני האדם נלחמים רק לפי השקפותיהם, לא הייתה מלחמה בעולם" מלחמה ושלום


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2014    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

2/2014

תנו לי מוסיקה. לחוד, עכשיו, למה לערבב?


 

לא חשבתי שאתעמק בנושא אבל ככל שהימים חולפים, אני לומדת עוד ועוד על מה אמרו ומה עשו אחינועם ניני ואריאל זילבר. שניהם זמרים נפלאים זילבר בשיריו שלפני המטמורפוזה שעבר היו עליזים מקפיצים וחכמים וניני בעלת קול נפלא שרק עוד ועוד ממנו רציתי לשמוע.

לפתע זכו שניהם בפרס אקו"ם והכל התעקם. זאת לא רצתה הפרס כי גם הוא מקבל, קמה מהומת אלוהים של מעריצי שני הצדדים

ומכיוון שרק עובדה תגבש דיעה, הזכירה לנו דליה רבין שזילבר בעוונותיו היה בעד שחרור יגאל עמיר

והבוקר אני 'מגלה' בפייסבוק של ידידתי על אחינועם ניני ועל הופעותיה בפני הורים שכולים של מחבלים ומרצחי יהודים דווקא בערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל.

העובדות החדשות הנ"ל מעוררות אצלי שתי שאלות.

  1. למה לחלק פרסים לנושא אמנותי?

  2. למה נבחרו זילבר וניני להיפגש במתן פרס?

  3. למה לערבב מוסיקה בפוליטיקה?

לגבי השאלה הראשונה – כבר בעצם השאלה אפשר למצוא את התשובה, אמנות היא תמיד בעיני המתבונן, וכל אחד באשר הוא יכול לזכות בפרס את האמן ולקנות את יצירותיו. לטעמי אין צורך שועדה ציבורית תיתן פרס לאמן שהוכיח את עצמו והוא מוכר וידוע בציבור, אלא אם כן ראוי להביאו לתודעת הציבור שמא יימוג בים התקשורת החדשה.

השאלה המתבקשת השנייה אם כן היא - מדוע נבחרו דווקא שניהם באותה השנה לאותה הבמה שהרי הם כבר זכו לשם, אהדה וברכה במשלח ידם? למה שני אמנים בעלי דיעות קיצוניות כל כך חוברו לנו יחדיו? יש לי תחושה שעל מנת ליצור את המהומה התקשורתית, שאכן נוצרה.

אני שונאת תיאוריות קונספירציה, אבל במקרה הזה העובדות זועקות לשמיים. מישהו שיש לו יד ורגל, החליט ליצור כאן מהומה. לא אדע מדוע עשה זאת אלא אם כן אשאל אותו/ה, אשאל אותה/ו ישירות ואברר אם אכן רצה ליצור דיון בין קצוות פוליטיים? ולמה?

מה שאני בטוחה בו זה שאני ש ו נ א ת מניפולציות מסוג זה. תמיד אעדיף שיח תרבותי מאשר שילהוב רוחות, שגורם להקצנת עמדות של שני הצדדים. התבצרות בעמדות קודמות איננו שיח ציבורי בעיני. בעיני זהו שילהוב רוחות שאפשר לדעת את תחילתו אך איך לדעת להיכן יוביל. סוג של מלחמה. היפוכה הגמור של האמנות.

ומכיוון שהאמת אף פעם לא עשויה מקשה אחת, או צבועה בצבע אחד ויש לה גוונים אין ספור נראה לי שהיה זה אך מיותר לגרום לאנשים להתבצר בעמדה שחורה או לבנה (אני תמיד, אבל תמיד לבן, והאחר – תמיד יהיה השחור), כל המהומה מיותרת לגמרי, אלא אם בדרך נס ייווצר דיאלוג.


 

תשע המוזות במיתולוגיה היוונית

אוטרפה • קאליופה • קליאו • אראטו

מלפומנה • פוליהימניה • טרפסיכורה • תאליה • אוראניה
Musas.jpg

 


מהי מוזיקה

http://www.eshelnet.com/OLD/var/www/html/Class/OritDueiv/Projects/2013/music/perek1.htm


 

 

 

 למה לערבב?
למה לערבב? 
אני שונאת תיאוריות קונספירציה, אבל במקרה הזה העובדות זועקות לשמיים. מישהו החליט ליצור כאן מהומה
 


נכתב על ידי , 4/2/2014 12:26   בקטגוריות אמנות, מוסיקה, עייפות, עם אחד, פורום ישראבלוג, שירה ישראלית  
48 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




Avatarכינוי: 

בת: 14

Google:  http://israblog.co.il/690765

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי
הבלוג משוייך לקטגוריות: יצירתיות , פילוסופיית חיים , האופטימיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאוגניה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אוגניה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)