לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

B.logi


"אילו היו כל בני האדם נלחמים רק לפי השקפותיהם, לא הייתה מלחמה בעולם" מלחמה ושלום


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2014    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

7/2014

קול ישראל מירושלים


 

באוירה ההזויה כשכולנו מגויסים נפשית או פיזית, מישהו עלול לגזור לעצמו קופון. גורם שלקח על עצמו לוותר על השידור הציבורי אולי יחוש מרוויח אבל המפסידים נהיה כולנו, הפסד לדורות.

כבר זמן שקול ישראל מפרסם את העומד לקרות לשידור הציבורי, בג'נטלמניות האופניינית לו, העניינית והאינטליגנטית, הלא מתלהמת הוא מספר לנו איך נפסיד כולנו אם לא נשמע מה יש לשידור הציבורי לומר על ... האות ב' למשל.

יש לי תחושה שרק כותרות מפוצצות מושכות את תשומת הלב בימינו, שרק כותרות פרובוקטיביות, סקסיסטיות יכולות להתחרות בהןמוצפת ב'אובר דוז' של סנסציות אני מעדיפה לעבור להקשיב לסיקור של רשת ב' לאירועיםכל מילה בתקשורת מחושבת כאילו לא יהיה לה סף גירוי נורא נוראיפסיד השדר את המזפזפ לערוץ האחר.

עת פרסומת מקפיצה לערוץ הראשון שם הסיקור האינטליגנטי הלא סנסציוני והלא מתלהם כובש (אותי לפחותהסקירה המאוזנת אוספת אותי אל חיקה, פעימות הלב כתוצאה מעוררות-היתר-הבלתי-נשלטת (בלתי נשלטת שלי, אבל נשלטת ועוד איך של רודפי הרייטינגמתרחקות מעט זו מזו, ואני יכולה להקשיב, להבין ולחשוב על הנאמרואם עוד אנשים חשים ופועלים כך מאד יתכן שהשידור הציבורי באמת מפריע למישהו

 

מידתיות השידור הציבורי עלולה להפסיד את התודעה הציבורית כי היא לא כובשת אותה גם כשהיא נאבקת על תשומת לב, היא לא אונסת את עצמה במניפולציות על הרגש, אלא פונה לתבונתנו ומשזו נכנסה להילוך נמוך, ל'הולד'. שבויה סנסציות של ערוצים אחרים, השידור הציבורי עלול להפסידאת תודעתנו במאבק לגייס אותנו למענה, למעננו. 

כמובן שאינני חושבת שהשידור הציבורי חף מפגמים, שהרי כל עשייה איננה חפה מטעויות, אבל לסגור ערוץ תקשורת שהפך לחלק משמעותי ובלתי נפרד מהדנא של התושבים, אלה שהאזינו לו וצפו בו בלעדית לפני שנות השמונים, מרגיש לי כאילו שביל בחיי נחסם.

אמש שמעתי ואני מקווה שלא בפעם האחרונה, את השידור החי של התזמורת הסימפונית ירושלים היא תזמורת רשות השידור, שמעתי נאום נרגש ואינטליגנטי המבקש את המשך חייה של התזמורת, של הרשות, התקווה נשמעה לפני תחילת השידור

תכניות של רשות השידור כאלה שלא אוכל לראות את עתידי בלעדיה, הפכו לחלק ממחזור הדם שלי: 'מקבלים שבת' עם דב אלבוים, 'יומן' עם איילה חסון בראש הרשימה, והרשימה א ר ו כ ה, יש כמובן גם שידורים בערוצים אחרים שאני אוהבת, אבל לא על חשבון השידור הציבורי האיכותי והמיומן בבקשה.

 



 

באוקטובר 1945הוקמה לאחר משא ומתן תנועת המרי העברי שהייתה משותפת להגנה, לאצ"ל וללח"י

 

צוות של תחנת השידור "קול ישראל" מגיע ליד חצר אחורית של בית ונושא משדר במזוודה

 


 

קול ישראל הייתה תחנת הרדיו המחתרתית של ארגון ההגנה שפעלה בשתי תקופות13 במרץ עד 11 ביוני 1940 ולאחר מכן החל מ-4 באוקטובר 1945 ועד 14 במאי 1948. התחנה הופעלה מבחינה טכנית על ידי טכנאי שירות הקשר הארצי של ההגנה, הקריינים היו שליחי מחלקת התרבות במטה הכללי. כדי לא להיתפס על ידי הבריטים, הייתה התחנה משדרת לסירוגין מדירות שונות בתל אביב ובמקומות נוספים בארץ. כמו כן הקריינים ששידרו בתחנה היו מתחלפים כדי שקולם לא יזוהה ותדרי התחנה היו משתנים. ציוד התחנה היה מועבר ממקום למקום במזוודות וחברי ההגנה באבטחה היקפית היו מזהירים את צוות השידור במקרה שהיו אנשי המשטרה הבריטית מתקרבים למקום. התחנה נקראה בתקופה מסוימת גם תלם שמיר בועז (ראשי תיבות באלפבית צלילי של "תחנת שידור במחתרת"). השידורים היו נפתחים כאשר הקריין או הטכנאי היו שורקים שלוש פעמים את השורה "עוד לא אבדה תקוותנו" מתוך התקווה. http://he.wikipedia.org/wiki/  )



חדר הפיקוח בבניין שירות השידור בירושלים, 1943




ביצוע קונצרט באולפני ירושלים, 1945

 

הותר לשידור: חושפים את הבונקר שממנו שודרה הכרזת המדינה

עיריית תל אביב-יפו מתלבטת מה לעשות עם מבנה קטן, שבמרתפו נחבאים המשדרים שהפיצו את הבשורה בה' באייר תש''ח. אחרי 65 שנים נחשף הבונקר, ולמרבה השמחה אוצרותיו לא נפגעו. Xnet נכנס לגלות את סודותיו - ולהבין איך מתכוונים לשמר את האתר. צפו בסרטוןhttp://www.xnet.co.il/architecture/article 

 


 
הרשות לשדר 
הרשות לשדר 
מישהו אולי עשוי להרוויח פוליטית מסגירת רשות השידור אבל המפסידים נהיה כולנו ומדובר בהפסד לדורות


 

 

 

נכתב על ידי , 17/7/2014 11:56   בקטגוריות גזרות כלכליות, חתול השמירה של העיתונות, מוסיקה, נוסטלגיה, סיפורים עלומים, פורום ישראבלוג, פקידות אטומה, תולדות ארץ ישראל, תקוה חדשה, אופטימי, אקטואליה, ביקורת  
הקטע משוייך לנושא החם: הפסקת אש?
49 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




Avatarכינוי: 

בת: 14

Google:  http://israblog.co.il/690765

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי
הבלוג משוייך לקטגוריות: יצירתיות , פילוסופיית חיים , האופטימיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאוגניה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אוגניה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)