לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

B.logi


"אילו היו כל בני האדם נלחמים רק לפי השקפותיהם, לא הייתה מלחמה בעולם" מלחמה ושלום


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2014    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

7/2014

צבא מוסרי ביותר


 

טרם מלאני ליבי לפתוח רדיו או טלויזיה. מאז הקיצי הבוקר השכם ועד עכשו - לא שמעתי חדשות. '''אזעקה אם תהיה'' חשבתי ''אשמע, אולי אדע איזה דבר מאנשים שאפגוש במהלך היום. ירצו יספרו. אני לא שואלת'' סיכמתי לעצמי. וכמו בתוך עמי אני יושבת, מסך טלויזיה שנגלה לעיני, מסך אדום\שחור ענק של בית קפה חרוץ שעברתי בסמוך לו הציג ערוץ רדיו של גלי צה"ל. המכשיר השמיע שירים. ישראליים בלבד. עיתון לא קראתי. גם לא אקרא, אפילו לפייס אינני נכנסת, שוב אני חשה כמו כאן אלא שהפעם אני לא חשה בזעםאלא במועקה שאינני יכולה להגדיר. אינני יודעת כמה זמן יארך הניתוק הזה שלי. המקום היחיד בו אני מסוגלת להתעדכן הוא ישראבלוג, ודי לי בכך. 


הפוסט של חגית  הציף אותי בקולות שהידהדו בראשי, קולות שלאורך המבצע הנוכחי ניסיתי לדחוק ללא הצלחה קולותיהם של שלומי אלדר ושל ידידו הרופא מעזה זה שבמבצע עופרת יצוקה נפגע ביתו וילדותיו נהרגו. את זעקות השבר שמעתי לגמרי במקרה עת שודרו לראשונה בשידור חי. ליבי נקרע. אחר כך הישמיעו את ההקלטה שוב... ושוב...

 

אדם שלא מגיע לו שאזכיר את שמו בהקשר הזה החליט שזה לא מוסרי ולא מידתי להפגיז את עזה מהאוויר. למרות שחטפו, ירו טילים, בדרישה לקבל חזרה את משוחררי שליט. האיש פירסם את דבריו, פגע קשות בטייסינו, אולי גרם בעקיפין לזירוז הכניסה הקרקעית, לוחמים מצויים בסכנה כפולה ומכופלתערים לקונפליקט בלתי אפשרי, בגלל הכלת המוסר על תושבי עזה אני חוששת להם כל כך.

ראיתי ברשת סירטונים של ילדים ערבים, כנראה מעזה, הם בני שש ומתפארים בכך שהם מוכנים להקריב את חייהם. הם רוצים להסתכן ולמות, בטוחים שיזכו עקב כך לחיי נצח בעולם אחר. הסרטון מזעזע כל כך, אין בכוחי להראות אותו כאןבאכזריות הצינית שאין דומה לה מנצל החמאס את המוסר המכיל של מיטב בנינו, של החיילים שלנו. החמאס עלול למלכד ילדים ולהעמיד את החיילים במצב בלתי אפשרי, להסס חלילה בזמן אמת.

 

 לכל התיחכום שבעולם זקוק צבא בתנאים אלה על מנת שיהיה מוסרי. צה"ל מתמודד עם אתגרים שהפכו אותו לצבא המוסרי מעולםולא – אינני רואה כשל לוגי במשפט הזה, הצבא שלנו הוא אכן הצבא המוסרי ביותר מכל הצבאות בעולם כיום. אין צבא שיכול  מ ע ו ל ם  לדילמות האלה, אין צבא שמצפונו נקי משלנו שהתמודד עימן ושיכל לרובן כמו צה"ל.

 




נכתב על ידי , 21/7/2014 10:52   בקטגוריות יחסים בין בלוגרים, כמה רוע אפשר לבלוע, פורום ישראבלוג, צבא  
הקטע משוייך לנושא החם: פעולה קרקעית בעזה
14 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




Avatarכינוי: 

בת: 14

Google:  http://israblog.co.il/690765

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי
הבלוג משוייך לקטגוריות: יצירתיות , פילוסופיית חיים , האופטימיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאוגניה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אוגניה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)