לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

B.logi


"אילו היו כל בני האדם נלחמים רק לפי השקפותיהם, לא הייתה מלחמה בעולם" מלחמה ושלום


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2015    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

8/2015

"על הפעמים שהרגשתי שאני יכולה להצליח" מאת דבורה


שלום רב,


דבורה לא מצליחה להיכנס לבלוג שלה, לתשומת לבם של ישראבלוג

אי לכך, אני מארחת בכיף את דבריה כאן, כפי שנשלחו לי ככתבם וכלשונם

ולאחר שאקרא - אגיב גם אני


 


 

על הפעמים שהרגשתי שאני יכולה להצליח .

 

בפעם ראשונה שהשתוקקתי לנסוע באוטובוס לסבתא שלי מבת – ים לתל אביב ואבא הרשה לי ...

 

אהבתי מאד את סבתי היחידה והמרשימה , אם אבי .

סבתא היתה מגיעה אלינו רק בחגים ואני השתוקקתי לראותה

יותר . לשמוע את סיפוריה המקסימים , שספרה לי בערבית כששתינו מכורבלות באותה הסמיכה ובאותה המיטה ...

היא היתה אשה גבוהה שיערה הכסוף היה עטוף במטפחת לבנה מעוטרת שניצים צבעוניים , לבשה שמלות ארוכות כהות התהלכה תמיד כמו מלכה , נשענת על מקל מעץ מגולף היא התגוררה ברחוב פינס מספר אחת בתל אביב .

בעיניי , עיני ילדה כבת שש נראה הבית הזה כמו מבצר .

מהמדרכה נכנסו אל הבית בעל שתי הדיותות ,דרך שער מגולף חלוד וחורק . אחת עשרה מדרגות העבירו את הבאים לעולם אחר , לתוך ריבוע ענק מרוצף ברצפה מעוטרת בצבעי אדמה .

הדבר הראשון שנגלה לעין היתה בריכה דגים עגולה שבה צמח עץ גבוה ובין השרכים שטו להנאתם דגי זהב .

ואם הסתכלת למעלה , ראית את השמים במלוא הדרם .

סביב הקירות העבים היו יחידות דיור שכללו חדר ומטבח בם השתכנו משפחות שלמות , את כולם הכרתי .

מכיוון שהחדר צר היה מלהכיל את כל בני המשפחה , הוציאו אל הרחבה כל אחד ליד דלת הכניסה ,שהיתה אגב ,תמיד פתוחה מזרונים והשתרעו עליהם בשעות היום והלילה .

 

כאשר התגעגעתי אליה ביקשתי מאבי לנסוע אליה באוטובוס של 'דרום יהודה' .

אבא הסכים בתנאי אחד, שאפרט לו במדויק איך אני מגיעה לרחוב של סבתא, אחרי שאני יורדת מהאוטובוס .

שמחתי לפרט : אני יורדת בתחנה ברחוב הרצל פינת הקישון , הולכת עד לגמנסיה 'הרצליה ' נכנסת לרחוב שבזי ובפניה הראשונה פונה ימינה , זה רחוב פינס .

בקצה המורד נמצא הבית .

אחרי שעברתי את מבחן הניווט אצל אבי

עשיתי זאת .

הרגשתי גדולה ואחראית .

 

בפעם הראשונה שהלכתי לסבתי , מבלי ליידע את אמי ...

בפעם ראשונה שהבנתי שאני מסוגלת לכתוב חיבור, יותר טוב מכל מה שכתבתי קודם

נכתב על ידי , 25/8/2015 11:44   בקטגוריות אהבה ויחסים, אינטרנט, מפגשי ישרא-בלוג, סיפרותי, איפה טעינו, יצירתיות, פורום ישראבלוג, תולדות ארץ ישראל  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




Avatarכינוי: 

בת: 14

Google:  http://israblog.co.il/690765

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי
הבלוג משוייך לקטגוריות: יצירתיות , פילוסופיית חיים , האופטימיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאוגניה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אוגניה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)