לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

B.logi


"אילו היו כל בני האדם נלחמים רק לפי השקפותיהם, לא הייתה מלחמה בעולם" מלחמה ושלום


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2015    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

11/2015

הגיבור האחד עשר


 

   כהרגלי בקודש שישי ראיתי שוב את 'למה מה?' הפעם צפיתי בתוכנית "למה מה ? 2 עשרה גיבורים ירוקים". שוב חזיתי בתחינה הנואשת להצלת הכדור ותהיתי מדוע הלשון היא לשון תחינה ולא לשון נחרצות ומעשה.

   חשבתי, לו הייתי אני מחליטה לתרום את חלקי להצלת הכדור, מה הייתי עושה ? הרי את מפתחות המכונית לא אניח במגירה נשכחת, נוכחתי שגם אני מצפה מהאחר שיעשה את הדבר הנכון, ושאם אינני בוטה, אשלם פרים שפתי בהבאת הנימוקים כי אני בעצמינו הרי ל ע ו ל ם כבר לא אוכל לוותר על הפינוקים שלתוכם נולדתי והייתי מעדיפה שהכדור שלנו יתנקה מעשן ופיח מכוניות, מארובות התעשייה שמייצרת אותן, מפסולת התעשייה הזו הזורמת לנחלים ולים, ובתנאי שהאני האינדיבידואלי ימשיך ליהנות מההמצאה הנהדרת, מהצעצוע המוביל אותי במהירות שיא לעבודה, לחברים ולמשפחה.

   'מלכודת דבש' קרא ד"ר יובל נוח הררי ב'קיצור תולדות האנושות' לתופעה המתארת בצורה ציורית כיצד נלכדתי גם אני והתמכרתי למתיקות הזו בלי יכולת להפסיק לינוק אותה עד כלות, להישאב לתוכה בלי יכולת להינתק ממנה.

הרי לא אפסיק לנסוע במכונית ולנצל את יתרונותיה המיידיים, כמו שלא אפסיק ליהנות מהטלפון הסלולארי, כמו שאז לא חשבו מה יקרה אם ימשיכו להפיק אנרגיה לתעשיה ולפינוקים היומיומיים מפחם, ואחר כך מהאנרגייה של האטום.

   מי חשב על שחיקה של כורים אטומיים בעתיד, ואם חשבו אז חשבו לטווח הקצר והשאירו את הנקיון לדורות הבאים והדורות הבאים נולדו לפינוקים, לא רואים את עצמם בלעדיהם,

   כך נואשו מחשבותי, וכבר ראיתי את המבול הבא והבלתי נמנע

   בהמשך הערב שמעתי את החדשות האחרונות בדבר ועידת כדור הארץ ולהפתעתי ושמחתי הוברר לי שהאיש יקר, במלוא המשמעות של המילה, ביל גייטס שמו החליט לתרום סכום אסטרונומי למחקר שימצא אנרגיה חלופית ולא מזהמת

אני כל כך מקווה שהתהליך לא ייקח זמן רב מידי, שלא עברנו את נקודת האל חזור להצלת הכדור

שלא החפצנו את הכדור כמו את האישה השברירית בשירה של שלי http://israblog.co.il/blogread.asp?blog=230023



 

שבירה / רחל בכר

 

אִשָּׁה זְכוּכִית


עוֹבֶרֶת מִיָּד לְיָד.


נִשְׁקֶלֶת בְּכַף יָד שְׂעִירָה


נֶחְקֶרֶת בִּמְגֻיֵּדֶת


לְהַעֲרִיךְ אֶת שָׁוְיָהּ הַשָּׁבִיר,


לְמַשֵּׁשׁ אֶת שָׁוְיָהּ הַשָּׁלֵם.


כָּל זִיז מַפְחִית אֶַּת עֶרְכָּהּ


כָּל סֶדֶק מַשְׁחִית אֶת הָאוֹר


(הַכָּלוּא בְּתוֹכָהּ)


פּוֹתֵחַ לָהֶם בְּרֵרָה


לְהָפְכָהּ חוֹל

 



נכתב על ידי , 29/11/2015 12:51   בקטגוריות אזרחית קטנה, אנשים טובים, אקולוגיה, פורום ישראבלוג, תקוה חדשה, אופטימי, אקטואליה, מפגשי ישרא-בלוג  
18 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




Avatarכינוי: 

בת: 14

Google:  http://israblog.co.il/690765

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי
הבלוג משוייך לקטגוריות: יצירתיות , פילוסופיית חיים , האופטימיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאוגניה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אוגניה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)