לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

B.logi


"אילו היו כל בני האדם נלחמים רק לפי השקפותיהם, לא הייתה מלחמה בעולם" מלחמה ושלום


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2017    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

7/2017

תבליני החיים , הטעימים והמרים


   ההתנהגות האנושית הכל כך מורכבת משלל תכונות , ירושות של גנים , תבליני חיים , היא דבר מרתק ביותר לכן כשסיפרה כמו מניפה , ואני חושבת שגם עדה , על הרוע הילדי של הבנות ב עין החתול מאת מרגרט אטווד , הסתקרנתי שהרי תמיד סיקרנו אותי שורשי האלימות (ראה מניעת אלימות שלי)

   למען האמת אחרי קריאה בהנאה רבה  את הסופרת האינטליגנטית והמוכשרת הזו , נשארתי עם אותן תשובות שהיו לי לפני וגם עם אותן שאלות בנוגע לאלימות הילדית והאנושית , כבר ידעתי שפוגעים הם פגועים בעצמם , שיפה מה שהאמא של הנפגעת פיזית עשתה שנתנה לילדה תחושה שיש לה חופש לבחור את חברותיה , לשלוט בחייה , כך שמבחינה זו לא מצאתי חידוש

   מה שכן , הספר סחב אותי להשוואה של ילדות אחרת , זו של החברה הגאונה (אלונה פרנטה) שם לא הייתה צדקנות , האלימות הייתה חלק מהחיים , וכשהילדה שרצתה להיות חברתה זרקה לה את בובתה המסמורטטת אך אהובה לסוג של תהום , עשתה גם היא כמוה ולא פיתחה סמפטומים של קורבן

   מעט תשובות קיבלתי מהסיפור השני שבספר 'האיש שצפה ברכבות' (ז'ורז' סימנון , ר' פוסט קודם) הסיפור הנוגע ללב של 'האיש מארחגלקס' . האיש אמנם מבוגר אבל סיפורו שמתפתח בהדרגה מביא את השפעות ילדותו על אישיותו , על התכונות שלו להיות תמיד טוב , מתחשב , נאמן , רגיש לרגשות אחרים גם כשלא ביקשו זאת ממנו ,

   היותו שונה נראית לי גם הזדמנות של האנשים שחי בתוכם , שראה בהם נחמדים ושכל כך רצה להיות חלק מהם - להיות שייך - להתאגד נגדו . ומעניין , שמצאתי משותף בין השכנים של 'האיש מארחנגלסק' לבין הילדות והאמהות ב'עין החתול' - אלה גם אלה נגועים בצדקנות נוצרית

   הם העדיפו להרגיש נוח להפיל עליו את מחדליהם במקום להתמודד עם עצמם . כמה נוח , הקורבן האולטימטיבי , ככה אני חושבת מרגיש ילד שהפך קורבן של קבוצה

   כמו ילד שעשו עליו שיימינג גם למבוגר עושים ב'האיש מארחנגלסק'.

 'שיימינג' ואם לא למד להתמודד בילדות עם חברה אכזרית , סופו שגם בבגרותו יישאר נכה בשטח הזה

 

נכתב על ידי , 31/7/2017 12:19   בקטגוריות חינוך, מועדון קריאה, נושא חם, ספרותי, פורום ישראבלוג, אהבה ויחסים, אינטרנט, אקטואליה  
12 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




Avatarכינוי: 

בת: 14

Google:  http://israblog.co.il/690765

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי
הבלוג משוייך לקטגוריות: יצירתיות , פילוסופיית חיים , האופטימיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאוגניה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אוגניה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)