לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

B.logi


"אילו היו כל בני האדם נלחמים רק לפי השקפותיהם, לא הייתה מלחמה בעולם" מלחמה ושלום


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2018    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

7/2018

"אהבתה מרתיחה את מי האמבט"


     זה כבר קרה לי פעם . לא מצאתי סרט שחשבתי שימצא חן בעיני , כברירת מחדל נכנסתי ל"איים אבודים" אפילו שמבקר סרטים זיכה אותו בשניים וחצי כוכבים בקושי ודי קטל , ואני כל כך נהניתי מהסרט שראיתי אותו עוד מספר פעמים אחר כך

     והפעם , אם הייתי בוחרת לעצתו של מבקר אחר לגבי הסרט המיוחד והנפלא הזה בודאי שהייתי מחמיצה אותו

למזלי , כמו שאומרים בעזרת ה'פוקס' ( או כמו שמכנים : בפוקס' ) משלא מצאתי שום סרט מבטיח אחר , ומוכר הכרטיסים אמר שאנשים יוצאים ממנו בעוצמת רגשות והתפעלות , החלטתי לשמוע לעצתו , נכנסתי לסרט , ראיתי ונכבשתי

     בהזדמנות זו הייתי מאד מאד רוצה לייעץ למבקר ב' לנטוש את הניתוחים של "האם הגדולה בסרטים היפניים המלודרמטיים" בבחינת הניתוח הצליח הסרט מת בקופות , ולחקור בשאלה איך הפכה הגיבורה בגלל בשורה ודווקא נוראית אחת , מאדם החי כקורבן לאדם השולט בגורלו

     הייתי מייעצת לו לבחון איך , באמצעים. קולנועיים מינימליסטיים , ובשום אופן לא מלודרמטיים וסוחטי דמעות , גרם יוצר סרט לצופה לחוש במאבקים הפנימיים הקשים של הגיבורה כדי להביא גם את ביתה היחידה לצמוח כאדם שלא יתפתח כקורבן הנכנע לתכתיבים משפילים

     הייתי גם מציעה לבחון את השימוש בהומור שנון וחד מאד ואיך יוצאים מסרט שהנושא שלו כל כך כבד ללא תחושת הזדהות עם קורבן , בלי שסחטו ממך דמעות , אלא עם תחושת שלמות וקבלת החיים על כל מורכבותם - כי סרט שאינו סוחט דמעות לא יענה על האבחנה המקובלת של "מלודרמטיות" - ואיך ניצלה הגיבורה את מצבה בצורה מניפולטיבית כדי לגרום גם לבעלה שנטש אותה , לנטוש גם את ההתנהגות הקורבנית שלו עצמו ולפעול .

     לא הייתי מכנה זאת "אמצעי מלודרמטי עם פטיש , מקבת , או מה שהיה תחת ידה - המצקת , להשגת תוצאת אינסטנט , ואני חוזרת לשיטתי לעוצמות הנפש וביטויין בסרט במינימליזם 

     את שמות השחקנים המצויינים של גיבורי הסרט לא הצלחתי לקלוט בגלל השפה היפנית הכל כך רחוקה ממני אך עוצמת המשחק שלהם לא תנטוש אותי

 

נכתב על ידי , 9/7/2018 12:32   בקטגוריות אזרחית קטנה, ניתוקים וחיבורים, פורום ישראבלוג, פילוסופי, צדק פואטי, אהבה ויחסים, ביקורת  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




Avatarכינוי: 

בת: 14

Google:  http://israblog.co.il/690765

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי
הבלוג משוייך לקטגוריות: יצירתיות , פילוסופיית חיים , האופטימיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאוגניה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אוגניה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)