לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

B.logi


"אילו היו כל בני האדם נלחמים רק לפי השקפותיהם, לא הייתה מלחמה בעולם" מלחמה ושלום


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2022    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

כנופר


 

 

 

הרבה הרבה

שמחה

אושר

שלווה

שהחיים יפרחו כנופר

כזה הנע

על מים רוגעים

נכתב על ידי , 20/9/2017 09:32   בקטגוריות לשנה החדשה, פורום ישראבלוג, שנה טובה, נושא חם  
17 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



נקווה


   בימי החול

שהם לא סתם

כי נוספו להם עוד

עצובים

מביכים

 

   לא נשמעים ציוצים

לא נראות ציפורים

אלא אם תועות הן

על ענפים

או חוטים נמתחים

 

   נזרה זה בעינינו

עד שיוצף אף הדימיון

במסך הערפל

שהשתלט עליו החום

המעורב בכתום

 

    תכלת השמים

כחול הים

הירוק

והפרח

הפכו לזכרון

 

   כמה ייתעכב האור במהירותו

נתהה

במבוכת גישושיו

שמא לא יוכל לחדור אותו

 

   נמתין לו


   נקווה  



                                                                                                         

ציור : עודד פיינגרש


 

 

 

 

 

איחולים צבעוניים

זמירות ונעימות

שיחזירו לנו החושים

גם למתוק

בשנה החדשה

שתבוא

עלינו לטובה



 

ABBA : I Have A Dream

 

   50+VIDEOS  Mix - ABBA : I Have A Dream (HQ)

 
    
   
נכתב על ידי , 11/9/2015 12:54   בקטגוריות איזה חום, אמנות, אקולוגיה, חג שמח, יצירתיות, לשנה החדשה, מזג של אויר, נושא חם, פורום ישראבלוג, צבעים, אופטימי, אקטואליה  
19 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



שנה טובה, שנת חוסן גאולה ודום סער


 

אני עוד זוכרת משהו מזמן המלחמה בעזה, זו שנשתכחה כמעט, אני זוכרת שיחה עם בת דודתי האחת והיחידה, על כמה רע זה מלחמה, ושרק לא יחזרו לאכול אחד את השני אחריה. יחזרו גם יחזרו ויאכלו לתיאבון היא אמרה. ובכן היא צדקה.

זיכרון המלחמה הטראומטית האחרונה טבע בענייני העליהום של הבלתי נלאים: אשכנזי, גלאנט, פישר, ארביב, כולם מאשימים את כולם בהון שילטון וסתם תאוות שילטון, ועוד לא הספקתי להבין מה עושים שילטונות אצל פינטו וכבר פרשה חדשה. איילה וגאולה.

אמש היה חשוב לי לראות מה תעשה איילה ומה יעשה הערוץ הראשון לאחר הכותרות שאין להן סוף, והייתי די מרוצה, שכן איילה חסון העבירה את שרביט הדיון למזל מועלם הנבונה, הדיון אכן עבר מכובדות מסגנון של 'הנה הקסות מושכות זו לזו בשערות' לדיון ענייני 'שר התפטר, בואו ננסה להבין למה'  בדקתי בערוצים האחרים וגם שם הדיון נערך באותה הרוח.

נחה רוחי.

אבל הבוקר עם הקפה במקום עיתון, אני פותחת הפייסבוק, ככה להיות בעניינים, ומה רואות עיני? מישהו לקח על עצמו את פרוייקט ה-'הבה נחמם את האש נוסיפה קיסמים קונסיפרטיביים לעורבים החגים רעבים למעלה מחכים לארוחה שודאי תגיע'

אותו מאכיל עורבים בחש ובחש ומצא שבעלה של איילה חסון נהנה משירותיו של מישהו שקיבל מישרה בראשות השידור, וכולו... וכולו... לא אצטט כי רק אשרת את המאכיל והעורבים, שהיגיעו עד לחלוקת שני הזוגות לשני מחנות של תומכי ביבי ותומכי … סימן שאלה גדול, ובמצוקתי כי רבה היא, אני משחזרת לעצמי את העובדות הבאות:

 

א. איילה חסון ביקשה מגאולה אבן לא לראיין את גילה גמליאל

 

ב. גאולה אבן עזבה את המקום בסערה, כועסת ולא היגישה את 'המוסף' כלל

 

ג. השר סער התפטר

 

אני מנסה לחבר בין שלושת הסעיפים שעקבו זה אחר זה ומנסה ליצור שרשרת אירועים הגיונית ולא מצליחה, אני לא מצליחה להבין מה הקשר בין סעיף א לבין סעיף ב, כי אם בוסית שלי הייתה מבקשת ממני איזה דבר הייתי מצייתת, ולחילופין, אם לא הייתי מצייתת לא הייתי עוזבת את מקום העבודה בסערה.

 

ואם הייתי עוזבת מקום עבודה בסערה לא הייתי מצפה מבן זוגי מיד לאחר מכן שיעזוב גם הוא בסער את מקום עבודתו.

זה החל כספין תקשורתי שלא בדיוק ברור מדוע ולמה החל, אבל ברור מאד שזהו ספין פוליטי שמנסה להיות מה שהוא לא, ולא מצליח.

אבל מה אני יודעת? גם את אשכנזי אהבתי ולא אהבתי מה שנעשה סביבו, בכל זאת רמטכ"ל בצה"ל שלנו, את אולמלט אהבתי ולא הבנתי מה רוצים ממנו, כי הוא ראש ממשלה שלי ואוי לבושה, ולקצב כל כך האמנתי כי הוא נשיא המדינה. שלא לדבר שלדברי רונאל פישר הייתי מאזינה בשקיקה.

 

לסיכום, אם בתחילת הדברים הייתי נבוכה, עכשיו אני באמת מבולבלת, ומה שנותר לי הוא לאחל לעם ישראל שחש כמוני, וגם לעצמי :


שנה טובה יותר


שנת חוסן


שנת גאולה


שמסביב יידום הסער


שרוחנו תישאר איתן


ושנת שלום על ישראל  (כי עם אויבינו

                          נדע להסתדר בעצמינו)

 

נכתב על ידי , 20/9/2014 12:51   בקטגוריות אזרחית קטנה, איזה חום, לשנה החדשה, פורום ישראבלוג, אקטואליה  
36 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מישהו לריב איתו


 

 תוך כדי הקרבות חשתי בהחלט כמו במלחמה,  כאילו "אף פעם לא הרגשנו ככה" היתה בזה השלמה עם מציאות, התפכחות
מחלומות של
Happily ever after , חרדה לחיילים שעוד לא הייתה כמוה וחשש גדול מהמנהרות.

יחד עם התקווה לסיום מהיר ללא נפגעים חפים משני הצדדים, אפילו שהייתה צדקת הדרך, חששתי ולא רק אני – ממה יהיה אחרי, איך נתחיל לאכול אחד את השני אחרי, איך יתחילו בתוכנו ההאשמות, קריאות לוועדות חקירה.

אבל שום דבר לא הכין אותי לכך שיהיו אנשים שבלהט הוויכוח, ישכחו שהם פוגעים בלא אחרים מאשר בחיילי צה"ל ובמשפחותיהם, שיהיו שיאמרו שאפשר היה בלי מלחמה, ובעקיפין יגרמו לחיילים לחוש כאילו לחמו לשווא, שלא לדבר על משפחות חללים.

 אני בהחלט בעד חופש ביטוי, אבל אני נגד הפקרות. לטעמי קללות, עלבונות, מושגים שחוקים שהושאלו ממקום זוועתי אחר כמו פאשיזם, ונאציזם יביאו רק לאנטגוניזם, חוסר הקשבה, שנאה. אנחנו כל כך נפגעים כשזרים אומרים את זה עלינו, אז למה אנחנו מדברים על עצמנו בחוסר תבונה או אינטליגנציה או ידע, מערבבים מין שאינו במינו, ונותנים פתחון פה לאויבים?

 אינני מבינה דבר וחצי דבר בתורת הלחימה, לא התנסיתי בה אלא כמחפשת מקלט, או מאבדת, ולכן אינני מעבירה ביקורת על צה"ל, ואני מצפה שגם אחרים ינהגו כמוני. לטעמי הביקורת על צה"ל איננה אלא חוצפה וכריתת הענף שאנו יושבים עליו.

לדעתי כל אחד במדינה הזו חייב תודה לחיילים, 'לראותם בלבד' ואם יש למישהו איזה דבר לומר שיבטא את דעתו בדחילו ורחימו.

 

 חששותי התאמתו. כאילו לא די במלחמות לחיים ולמוות החלו מלחמות בתוכנושכנים שוברים את הדלת של מעון המשפחה שלנו, מבצרנו היחיד, ואנחנו רבים בינינו לבין עצמנו תוך כדי, מעליבים את הקרובים לנו ביותר, פוגעים, מאשימים אותם באשלייה שכאן, לאור הסלון בתוך ביתנו הפרוץ יימצא הפתרון. אנחנו נחלשים להתמודדות עם החשכה המאיימת מבחוץ.

 לסגור רדיו וטלויזיה ולא לקרוא עיתונים איננו פתרון רלוונטיהבעייה לא תיעלם. מאז הקוטביות, שרצחה את רבין, כשלא ידענו מאיפה נפל עלינו האסון ולמה, החלטתי שאעשה כל מה שביכולתי המצומצמת להוריד את גובה הלהבותלמצוא פתח לדיאלוג לא פוגעני, לא אלים, דיאלוג לא מזלזל, כזה שמכבד את דבריו של האחר. אפילו רציתי להציע את הדיבר האחד עשרה:

כבד את רעך".

 כשמצאתי את הכתובת הזו http://mishu.s3-website-us-east-1.amazonaws.com/ תחת בכותרת מישהו לריב איתו, מצאתי שאולי יש פתח לתקווה, להזדמנות להידבר ללא התלהמות.

 התחפשתי לימנית, ואיש מהצד הנגדי לא התחבר. ניסיתי שוב, ושוב – לאחר כמה נסיונות כושלים, התחפשתי לשמאלני והנה השיחה:

 

דיון הראשון:ה שלי באתר:

 

ימני מחובר. שיהיה בהצלחה

ימניאהלן

שמאלניאהלן, אפשר לדבר מבלי להשתמש בקלישאות?

ימנייאללה

ימניתתחיל

שמאלנילמה אתה כועס על האנשים שמבקשים להפסיק הקרבות בשלב הזה?

ימנילמה החלטת שאני כועס?

שמאלניכי זה מה שאומרים עח הימנים, שהם פאשיסטים ועוד כל מיני דברים מהסוג שאינני מסכימה עליו

ימניועל שמאלנים אומרים שהם עוכרי ישראל. את מסכימה איתי שזה לא נכון?

שמאלניבודאי שלא, רק מאהבה ודאגה לישראל אנחנו באים, להימנע מהרג משני הצדדים, להעשיר את סוחרי הנשק, כי אולי הם מאחורי הכל?

ימניכדי להימנע מהרג חפים מפשע צריך לנקוט פעולות. זו המציאות

שמאלניאבל לנו יש כיפת ברזל, ואנחנו שורדים, אז למה להילחם ולהפריע את מנוחת השכנים?

ימניכיפת ברזל היא לא פיתרון. היא הדרך

ימניהאזרחים לא צריכים לחיות בפחד מטילים ופצצות

שמאלנידרך? אז אולי ניתן גם להם כיפת ברזל, וישחקו הנערים לפנינו?

ימניתני לי סיבה אחת מדוע לתת להם את כיפת ברזל

שמאלניכבר כתבתי למעלה, לחסוך בנשק, לא להעשיר סוחרי הנשק, למנוע הרג, מי שרוצה שישחק במלחמה ואנשים תמימים לא ייהרגו

ימניאת מסכימה איתי שהצבא יורה למטרות ספציפיות שהוא בוחר. לא כמו הטילים שנורים מעזה שיפגע איפה שיפגע?

שמאלניימני חביב, המציאות מעיפה אותי לעיסוקי, היה כיף לשוחח, ולנסות לדבר כמו שמאלנית, למרות שאינני לא זה ולא זה, אני מהצד שרוצה להביא לדיאלוג, לראות אם שמאלני יכול להגיע לדיאלוג עם ימני כפי שהוא דורש שהימני יעשה עם חמאס. להמשך שיחה אני מוכנה שתפנה אלי כאן - http://israblog.co.il/blogread.asp?blog=690765&blogcode=14174845 - כי אלה דברי - ביי, היה כיף

ימניהיה כיף

ימניתעשי חיים

שמאלניתודה, גפ את\ה, וזה מה שמעתי תוך כדי,https://www.youtube.com/watch?v=dDI7x1nwTUw&list=UUa_4DcdTB9QfK0LY9-7qWuQ&index=31

יום טוב


דיון שני:

 

כדי להיות מאוזנת, לא ויתרתי, ותוך כדי כתיבת הפוסט התחברתי שוב, הפעם כימנית, שניים איכזבו אותי קשות, אבל האחרונה – השאירה לי פתח ענק לתקווה לשלום בית. 

 

שמאלני מחובר. שיהיה בהצלחה

שמאלניהיי

ימניהיי טרילילי, למה אתם נותניפ לחיילי צה"ל תחושה שנלחמו לשוא שלא לדבר על משפחות החללים?

שמאלני"אתם" נותנים? זה ביב נותן את התחושה הזו.

ימניאוי איך הפכת את העובדות, החיילים כבר נלחמו, עכשיו לומר להם שנלחמו לשוא זה עושה השמאל

שמאלני התנתק


דיון שלישי

 

שמאלני מחובר. שיהיה בהצלחה

ימניהיי שמאלני, מדוע שמאלנים קוראים לימנים פאשיסטים ונאצים?

שמאלני התנתק


א חרון חביב 

 

שמאלני מחובר. שיהיה בהצלחה

שמאלנישלום

ימניהלואי ויהיה שלום בינינו תחילה, היי שמאלני, מדוע שמאלנים קוראים לימנים פאשיסטים ונאצים?

שמאלניאני לא קוראת לאף אחד ככה... מדוע ימנים קוראים לשמאלנים סמולנים מסריחים עוכרי ישראל ?

שמאלנימה הקטע של הסמול בכלל... אני חושבת שהניצחון האמיתי שלכם הוא בעובדה שהיא אפשר לכתוב ימין בשגיאות

שמאלני*שאי

ימניאני שמחה שאת לא מדברת ככה, אני חושבת שאפילו שימנים מדברים ככה הם צריכים להראות שהם יודעים לדבר ולהנמיך להבות כפי שהם מציעים לימני לעשות מול חמאס

שמאלנינכון

ימניוואלה, אני לא מאמינה שהיגענו להסכמה

שמאלניבכלל אני חושבת שימין שמאל זה לא כזה משנה זה הקיצוניים שהורסים הכול לכולם

ימנימסכימה לגמרי

שמאלניחחחחח כן

ימנישבת שלום, יש תקווה

שמאלנישבת שלום גם לך :)

ימניאם תרצי לראות הרחבה של דברי נא היכנסתי בגוגל ל'אוגניה ישראבלוג' אני בשלבי כתיבת פוסט בנושא, עשית לי סוויץ' נעים באמצע הפוסט

שמאלניאוקיי אני אכנס... שמחתי לעשות סוויץ

ימניהפוסט העדכני גם יהיה לטעמך, לפי שיחתנו, החדש ייכנס עוד כשעתיים. חיבוק

שמאלניבחזרה :)


 



הצילום:

           Joe Bowler On My Way                                                                                                                   

 

 

נכתב על ידי , 15/8/2014 12:07   בקטגוריות חירות ללא הפקרות, יחסים בין בלוגרים, לשנה החדשה, מה טעון תיקון במדינה שלי, מניעת אלימות, סובלנות, עם אחד, שינוי תפיסה, תקוה חדשה, אהבה ויחסים, אופטימי, אינטרנט, אקטואליה  
30 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



הליטוף


 

 בזיעת אפי

התנהלתי בחלדי

הררי דרך

שנערמו על כתפי/

התאבנו עד כיליותי

מלאו בשגיאות שהיו למנת חלקי

 

 לא יכולתי לסלוח

לי

לזולתי

הענן האפור שעטה על האפק

אט כנע את גופי/

משקלו נמשך אל אבני יסודי

 

 לפתע קלו עפעפי

להבל שחיממן

פתאום רטטה לחיי

לליטוף קטיפתי

 

 חום שפשט בי

באברי

על מכאובי

פקח את עיני לחיוך הצבעוני

התם

האמיתי

 

 יד נעלמה

חמלה

כאילו נשאה אותי

ועימה הבטחה

לעתיד רב גוני

 




נכתב על ידי , 12/1/2014 11:16   בקטגוריות אנשים טובים באמצע הדרך, לשיר מהלב, לשנה החדשה, מעברים, סובלנות, ספרותי, צחות וטוהר, תקוה חדשה, אהבה ויחסים, אופטימי, אקטואליה, סיפרותי, פורום ישראבלוג, יצירתיות  
17 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
Avatarכינוי: 

בת: 14

Google:  http://israblog.co.il/690765

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי
הבלוג משוייך לקטגוריות: יצירתיות , פילוסופיית חיים , האופטימיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאוגניה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אוגניה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)