לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

B.logi


"אילו היו כל בני האדם נלחמים רק לפי השקפותיהם, לא הייתה מלחמה בעולם" מלחמה ושלום


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2022    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

צרות גדולות


 

   כל ערב שישי אני צופה ב"למה מה?” אחר כך בדב אלבוים. אחרכך אוכלים. אמש ראיתי כהרגלי את התוכנית "למה מה?" שנסבה הפעם על בעיות איכות הסביבה.
   אינני יכולה לומר שלא נתקלתי במאמרים בנושא, ושאינני יכולה כמעט לדקלם את נושא אפקט החממה, ההתחממות הגלובאלית, כריתת היערות, מחסור גובר והולך במים לשתיה, איבוד של זני בעלי חיים, אבל זו הפעם הראשונה שחשתי בחוסר האונים של המומחים לגרום לכך שיבוצעו ויישומו פעולות נדרשות כדי שהמכה תהיה הפיכה
   הדור שלנו משאיר לדור שאחריו חורבן. המומחים מתריעים, התושבים אלה שבחרו במקצועות לא ציבוריים נתונים לחסדיהם של גורמי כוח ואין בידינו להושיע.
   הפנייה הנרגשת למצפונם של גורמים אלה, בתחינה ובקשה פאתטית בעיני, קוצר ידם מלקבוע עובדות בשטח מעוררים בי השתאות, מדעני איכות הסביבה מתריעים חזור והתרע בלשון תחינה ובקשה ועד שיתרצו הגורמים הכלכליים והממשלתיים להתאחד בביצוע המלצות אקוטיות, באוזלת ידם פיזרו הם ברחבי העולם פחים צבעוניים לבירור הפסולת, וסומכים הם עלינו שאכן נברור.
   עכשיו אנחנו נתונים לחסדיהן על עקרות בית מותשות שאכן תברורנה בסוף היום, שמטבחן ייסוב לאיזור הפרדה של פלסטיק ובטריות קרטון וזבל אורגאני ושמעתי שבסופה האחרונה הפחים הכתומים התעופפו להם ריקים. מחוסר משקל.
אני יודעת מה חושבות העקרות האלה, שממילא אוספים הכל להטמנה מאוחדת שרק עובדים עלינו בעינים, אבל אני לא אפער עיני למציאות הזו, אני בוחרת לחלום,  כבריפוי בעיסוק, שאכן ההפרדה עושה משהו לטובת הסביבה.
אמנם יש לנו עכשיו צרות אקוטיות וגדולות יותר, אנחנו דואגים לחיי אדם, אבל גם הדאגה לעתיד כדור הארץ היא דאגה לחיי אדם, זו אותה הדאגה בדיוק, וההזנחה הזו גובלת בפשע

 

 


https://www.youtube.com/watch?v=zYbWa50tFdE

אדם טבע ודין

 

הרשמו עכשיו וקבלו את המבזקים החמים שלנו

*דואר אלקטרוני

טלפון

שם

*מעוניין לקבל עדכונים במייל


נכתב על ידי , 7/11/2015 12:45   בקטגוריות אירוניה, אקולוגיה, מדע, פורום ישראבלוג, אקטואליה, מזג של אויר  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



"התופת" דן בראון


 

   לקורא ב'צופן דה וינצ'י' וב'תופת' יסתבר שגם הידע של מרצה לאומנות יכול להועיל, שגם מומחה לאמנות שאת כל חייו הקדיש לעבר וליופי שבו בלבד, יכול לצאת מהניירות, הספרים, המוזיאונים ולהשתמש בכל הידע הזה כדי להציל ת'עולםאני תמיד אהבתי את תולדות האמנות כהתעסקות במעט המרומם וללמוד היסטוריה דרך התמונות.  ככה, דרך היופי, והגירוי החזותי העשיר קל לי לזכור תאריכים, אירועים.

   כסיימתי ללמוד את הפרק בתולדות הרנסנס, הייתי יכולה לנסוע לפירנצה ולהדריך שם. עד כדי כך היכרתי את המקום. אבל החיים והילדים כבשו אותי לחלוטין בקיסמם, מידי פעם נהניתי להיזכר בציורים ובפסלים, והנה עבר זמן כה רב, עד כי היזנחתי את כל העניין של פירנצה.

   עכשיו, באמצע הקריאה בספר 'התופת' של דן בראון לפי דנטה, הכל מציף אותי מחדש, כל השיעורים הציורים, השלְמות, ההתפעלות, הארכיטקטורה, השינון בשמות יצירות, מיקומן, אפילו טיפות הדם שמפזר הסיפור לא מקלקלות לי ת'שורה.

   ובכן, לנגדון, המומחה לתולדות האומנות, מתרוצץ לא פחות ולא יותר מאשר בפירנצה ובאמצעים רוחניים מנסה להציל ת'ארצייםה'תופת' 

של דן בראון, הוא בהחלט מבוא לרנסנס, יש את כל האיזכורים המתאימים ומי שרוצה את השאר ש'יצא וילמד'. נקודות הממשק של הגיבורים בסיפור והסבריו של לנגדון הן כרשימה ביבליוגראפית. המעקב אחרי דנטה, מעשיר מאד את הידע וההבנה של ראשית הרנסנס, את ההערצה לדנטה אליגיירי, כישרונו ומניעו בכתיבת 'מקומדיה האלוהחת' שה'תופת' היא פרק מתוכה, ואת השפעתו המכרעת להתפתחות השפה האיטלקית של היום.

 

הספר הוא מלאכת מחשבת של סיפור מתח הנוגע לאקטואליה אקולוגית בוערת, משולבת ביצירות אמנות סיפור הרקע מדלג מיצירה ליצירה. למי שמכיר מעט את החומר, יהיה אפילו העונג לנסות לנחש היכן, באיזו יצירה, יהיה גם הקליימקס של הסיפור. ממש חפש את המטמון רנסנסי שכזה

תענוג

 

מסכת המוות של דנטה אליגייריפאלאצו וקיו.

 

 

        

לורנצו דה מדיצ'י. פסל מאת אנדריאה דל ורוקיו

 

 

 

דוד, מכלאלנג'לו, (פרט

 

 

 

 

''

סימונטה (סימונה הקטנה) נראית בציורים של בוטיצ'לי 

 http://cafe.themarker.com/post/2979091/module/blog_post/?plasma=true


 

Photo: Last Judgement frescoes

Sumptuous frescoes of the "Last Judgement" by 16th-century painter and best-selling author (Lives of the Most Eminent Painters, Sculptors, and Architects) Giorgio Vasari fill the cupola of Florence's cathedral.

 

 

גני בובולי


 

פירנצה

 

 

הקמפנילה די ג'וטו, מראה מכיפת הדואומו

 

 גיברטי שערי 'גן העדן' (פרט)  

  http://roma-firenze.co.il/duomo-firenze

 

 

הבית של דנטה.   פיאצה דלה סיניוריה

http://roma-firenze.co.il/duomo-firenze

 

 

 

 



 

 

נכתב על ידי , 7/10/2014 13:07   בקטגוריות אמנות, אקולוגיה, חג סוכות שמח, מדע, ספרי מתח, אקטואליה  
23 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



סולאר


 

הסיפור סובב סביב דמות מוכשרת, יש לו מבט מפוקח ידעני וענייני על העולם, הוא חרוץ ומתרגם את חריצותו לחיים נוחים.

הוא אוהב נשים, לא נקשר לאף אחת ומנהל מערכות יחסים מקבילות, למרות זאת המראה החיצוני שלו לא מצודד ביותר, הוא נמוך שמנמן ומקריח.

הוא לא מוכן לדאוג לסדר או לניקיון של סביבתו האישית אבל אוהב להתפזר עם חפציו במקומות מסודרים ומעניקים ותמיד מצליח למצוא כאלה.

הוא יודע ליצור קשרים חברתיים אך לא קשור לאיש, הוא איננו מבטא רגשות, אפילו לא כלפי עצמו, הוא אף פעם לא מאושר או אומלל, שמח או עצוב וברוב כישרון והתמדה תמיד יודע להשיג את שחפץ בו. הוא יודע לגבור על מכשולים וכחתול תמיד יחזור לעמוד על רגליו.

אז מה כל כך מרתק בדמות הזו? הוא הרי לא מעורר אמפתיה או הזדהות – רק דבר אחד ייאמר לזכותו - הוא מחויב להצלת הכדור ולכן, למרות האנטגוניזם שהוא מייצר כדמות ספרותית, (שהרי סובביו לא ערים לאדישותו כי הוא מצליח לשחק את המצליח) אני נהנית בינתיים מהכתיבה העילית, הסטירית והמצחיקה לעיתים עד דמעות, של הסופר המשובח הזה.

מייקל בירד מעורר סקרנות, מעניין אותי אם יצליח בחייו המנוכרים, יחד עם זאת אני מקווה שמחוייבותו לכדור נושאת עימה איזה צורך, איזו נאמנות שאולי חבויה בו, רגשות רדומים שיפרצו סוף סוף מתישהו, שיתברר שהוא לא רק מוח.

 

 

 סולאר איאן מקיואן


http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A1%D7%95%D7%9C%D7%90%D7%A8

נכתב על ידי , 21/3/2014 09:31   בקטגוריות איזה חום, אקולוגיה, הומור, מדע, מועדון קריאה, ספרותי, ספר לאי בודד, תקוה חדשה, אהבה ויחסים, אופטימי, אקטואליה, מנהיגות  
19 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



יובל נוח הררי / "קיצור תולדות האנושות"


 

קובץ:כריכת קיצור תולדות האנושות.jpg

הפוסט העדכני והתמציתי של היפהפיה הנרדמת הזכיר לי כיצד למדתי מהקריאה בקיצור תולדות האנושות מתי נולד הזמן עבור האדם ועל הקשר של הולדת מושג הזמן להתפתחות החקלאות. למדתי מדוע האדם הקדמון-ההומו-ספיאנס-הלקט - היה אינטליגנטי ממנּוּ.

למדתי על היכולת של האדם להמציא, על 'מלכודת הדבש' ואיך ההמצאה לוכדת אותו בתוכה.

חשתי שקיבלתי תשובות לכל כך הרבה שאלות ויחד עם זאת שיש שאלות שיש לגביהן השערות רבות ומלומדות שאין להן עדיין תשובות חד משמעיות - למשל: מתי נולד האדם התבוני, שעדיין לא נמצאה החוליה החסרה הזאת, שהרי האדם התבוני הוא האדם שאפשר למצוא בכל העולם, בגווני עור שונים ובליכסוני העיניים המגוונים, אבל בכל העולם כל תינוק יחייך לאימו את אותו החיוך באותו החודש ללידתו. "אהבה עיקשת" איאן מקיואן: “הדרך שבה אנחנו מבטאים את רגשותינו בארשת פנינו כמעט שווה בכל התרבויות, וחיוכו של התינוק הוא סימן חברתי שקל ביותר לבודדו ולחקור אותו. הוא מופיע אצל תינוקות קונג סאנים במדבר קלאהארי באותו הזמן שהוא מופיע אצל ילדים אמריקאים באפר וסט סייד במנהטן, וכאן וכאן הוא פועל פעולה שווה. כדבריו הקולעים של אדוארד א' וילסון, 'הוא מעורר מנה שופעת יותר של אהבה וחיבה הורית' “.

למדתי גם שתינוקות יתחילו לדבר בשלל שפות בערך באותו החודש ללידתם.


בספר רעיונות מרתקים ואין בו רגע דל. קראתי בו כבספר עלילתי לכל דבר וצחקתי לא פעם מההברקות התבוניות של המחבר – אחד הרעיונות המרתקים בספר הזה שנכרת בזכרוני לתמיד הוא הרעיון שאנחנו חיים בעולם מדומיין. זהו קו מנחה בספר, הוא מסביר את עולם האידיאולוגיות המדומיין, הוא מדבר על דתות, ומה ביניהן לאידיאולוגיה.


"אף חילזון לא ינקוף משוש לטובתו של ציבור החלזונות בכללותו ובכניסה לאף כוורת דבורים לא תלויה סיסמה'דבורי כל העולם התאחדו' “ (ע' 169)


הוא מספר על עולם הכסף ה... מדומיין? כן! מדומיין! ויובל נוח הררי מסביר זאת כל כך יפה, איך עולם הכסף ה מ ד ו מ יי ן יצר מערכת אימון בין בני אדם, החל מ'כונכיות פי הכושי' ששימשו כסף במשך ארבעת אלפים שנים בכל רחבי אפריקה, אסיה, ואוקיאניה, ועד לכסף ומה שהוא מסמל היום. מערכת אימון גלובלית.


אפשר ליהנות מהסבר מרתק למהפכת הידע שנוח הררי מגדיר אותה כמהפכה של חוסר ידע, כרעיון ש'אינני יודע ולכן עלי לדעת עוד'. הוא מתאר את המהלכים הגלובליים שהביאו אליה, אילו מהלכים גלובליים שינו את מאזן הכלכלה בעקבותיה, שהרי לפני כן סין שלטה בשמונים אחוז של כלכלת העולם. ואילו כתבי הקודש של אירופה היו 'יודעי כל' ונתנו תשובה לכל מה שצריך האדם לדעת.


מאז שצפיתי בראיון הראשון עם הסופר אצל קובי מידן ידעתי שאקרא בספר הזה, ועכשיו מחכים עוד שני עותקים כמתנות יומולדת ליקירי.


כשסיימתי לקרוא את קיצור תולדות האנושות הבנתי סוף סוף מה זה הרצון הזה לשאוף לקחת ספר לאי בודד. עד עכשיו חשבתי שדי בתנ, עכשיו יש לי כבר רשימה, במקום השני יהיה הספר הזה, אחריו באותו סדר חשיבות 'אהבה עיקשת' של איאן מקיואן – (לו, ולהנאה בקריאה בו, שהייתה לי שלמה הרבה יותר כי קראתי בו אחרי שקראתי את 'קיצור תולדות האנושות' - אקדיש פוסט נפרד). יהיו שם עגנון, ביאליק ואלתרמן כנציגי השירה העברית, ו'עפיפונים'' של רומאן גארי. רשימה מכובדת וכבדה? כן. אבל או שאקח איתי את כולם או שאשאר כאן. כי בסופו של דבר, הוא הרי מוכיח כיצד מלחמות בעולם הזה הולכות ופוחתות בהדרגה, ופוקח את עינינו לגבי התלות בינינו לבין בעלי החיים, היחס שלנו אליהם, ומשאיר גם כאן פתח לתקווה.

כשקראתי בספר חשתי כאילו אני מביטה על העולם ממבט-על של עין טובה מבינה ולפעמים סלחנית, עיין שעוקבת אחרי האדם ומצלמת אותו מאז ועד היום חשתי כאילו אני צופה כבסרט בהילוך מהיר.


הספר מפוכח כך כך תמציתי כל כך ועם זאת סיפורי ומכיל כל כך. קרא את קיצור תולדות האנושות ואחר כך צא ולמד. גאווה ישראלית. ולוואי ויתורגם לשלל לשונות, יופץ בעולם ויזכה להכרה לה הוא ראוי.




סרטון על ספר קיצור תולדות האנושותהשקת ספרו של ד"ר יובל נח הררי 



אנקדוטה תספר מדוע ומתי היגיש נפוליון לאורחיו החשובים ביותר, מזון בכלי אלומיניום

נכתב על ידי , 31/10/2013 11:48   בקטגוריות החבר'ה לאהבת הטבע, מועדון קריאה, פילוסופי, מדע, פורום ישראבלוג, ספר לאי בודד  
24 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



Avatarכינוי: 

בת: 14

Google:  http://israblog.co.il/690765

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי
הבלוג משוייך לקטגוריות: יצירתיות , פילוסופיית חיים , האופטימיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאוגניה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אוגניה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)