לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

B.logi


"אילו היו כל בני האדם נלחמים רק לפי השקפותיהם, לא הייתה מלחמה בעולם" מלחמה ושלום


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2013    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
2425262728  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

2/2013

ממהתלות המקלדת


 

 

 

המקלדת היתלה בי רבות. אני יודעת הקלדה עיוורת ואני תמיד בטוחה שהקלדתי נכון – אז למה לבדוק התגובות לפני ה'שלח'? אחר כך כשהייתי רואה מה 'נשלח' הייתי מתפדחת לי בשקט. יום אחד 'שלח'תי ]חחסבןר כשהתכוונתי לכתוב פייסבוק. מאז החלטתי לבדוק לפני השלח אבל יחד עם זאת שמרתי לעצמי כמה פאדיחות כאלה עד יבוא יום פורים.


אז בבקשה:


-
אתמול למשל, סירבתי לקריצהנתעצב בשל ויכוח על הפוסט הקודם, אז הנה מה שיצא:


ןצכיוון שאני מסרבת להתיצב כי – פורים (נמשיך להתווכח בכיפורים)

 

- פעם רציתי לכתוב 'וגם' יצא לי - טגן


- שהיא תחךיט מה לובשים היום (שתחרוט, שתחרוט את דעתה...)


- כשנהניתי מהצילומים של חגית הגבתי אצלה:


הנוף שם נפחר מקווה שלקחתם צתךמה

( נפחר = נפלא

צתךמה= מצלמה)


  • כשניסיתי להבין בתהליכים עולמיים כתבתי
    :

כשארה"ב מתעטשת גל הכולם מקסל חום -

(כשארה"ב מתעטשת כל העולם מקבל חום)


- פעם רציתי להתפעל מהבישול של פועה. יצא לי:


המק' הבר שלי=


(המרק הבא שלי)


- צמיעת אלימות

 


 

- רק להיריך ולהודות ולזעןר

- רק להירחף

- רק להירחך

- רק להעקיך

(רק להעריך להודות ולזכור)



ליוצרות 'חדר משלהן' רשמתי:

מה שמגיע מגיע פרח המשכנה כך רק אטר אצן מביאות ( רק אור אתן מביאות , כאילו דה?...)

הכהסתי ברגע שהתחיל, צילמתי אתכן בנייד הלא מצ'וכלל שלי ויצאתי מיד לפגוש את בנותי. בקיצור היה לי אחלה יום

 

כשניסיתי להיות משוכללת וקולית בעת ובעונה אחת:


נמ'וכלל

 תיקנתי ל - צת'וכלל

 ואז ל- מצקוכלל 

 עד שהצלחתי- מצ'וכלל

 

לקי-מן רציתי להסביר אימפולסיביות בקשר למשפט לא יפה שאמר כלכלן

אני לא חוש/בת שזה קשור להשכלה, זה קשור לאופי ומבנה אישיות ששום השכחה חא צוכל לתקן


בפיוטיות:


הירח נרא כ כ קרוב, כאילו מרחק נגיעה. חםעמים זה מפחיד


כשניסיתי להביע דעתי האמנותית על האחים בלוז:


זרט נהדר אבל סטלויזיב בור קצת הוןלך לריבוד

(סרט נהדר אבל בטלויזיה הוא קצת הולך לאיבוד)



לדפנה הגבתי בהתלהבות:


את עדיין נופצעצ ממנה?


כאן כבר לא מוצטקריצהת את הפיענוח זקוקה לעזרה:


- גן רהע בתייחסתי פ גם אני התייחסתי


- ומה רציתי לומר כאן? - זה נכון אבל הוא לא צריל חהקריב



אז להתראות גם ב- ]חחסבןר




 

נכתב על ידי , 24/2/2013 09:22   בקטגוריות איפה טעינו, באסה, הומור, יחסים בין בלוגרים, סובלנות, פורים שמח, מפגשי ישרא-בלוג  
35 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מגילה בתחפושת


מי שמכיר אותי יודע שאני גרופי של פרופ' יאיר זקוביץ' היכן שמסתייע לי אני מקשיבה להרצאותיו, הניתוחים שלו מעמיקים - הוא קורא לעצמו ארכיאולוג של התנ"כ, וירטואוזיים – בהרצאותיו הוא מצטט בע"פ פסוקים עם מראי מקום מדוייקים מכל רחבי התנ"כ, והוא מתבלם באקטואליה.

שמעתי אותו לראשונה כשהיה 'רק' ד"ר בסידרת הרצאות במסגר "יד בן-צבי” ומאז אני עוקבת ומשתדלת להגיע להרצאותיו. את התכנית 'מבוא ל...' תנ"כ', שלושה פרקים עם הפרופסור שמעתי כבר שלוש פעמים. אני משתדלת גם לשמוע את שעורי התנ"כ שלו בכנסת, אבל זה לא קל, אי אפשר לדעת מראש. רק אם זוכרים להעביר לערוץ הכנסת.

הפעם הצלחתי, לפני זמן קצר מאד שמעתי את ההרצאה על אבות האומה, הפעם – אברהם, עם השוואות לסיפורים אחרים בתנ"כ באמצעות ההשוואה לשימושים באותם פעלים למשל, ועד למסקנה כי האירוע המכונן של עם ישראל הוא יציאת מצריים.

סיפור הירידה הראשונה של אברם ושרי למצרים מתכתב עם סיפור הירידה והיציאה של עם ישראל ממצרים, סיפור הירידה הראשונה למצריים של אברם ושרי, שאברהם מצא לנכון להציגה כאחותו בפני מלך פרעה ואפילו שכך - לצאת ברווח גדול בעבורה, סיפור שפרשנים התקשו להוציא את אברהם 'נקי' מהעניין, מתכתב עם סיפור דוד ובת שבע ואפילו עם – סיפור מגילת אסתר

והנה הקבלות

זקוביץ' :סיפור מגילת אסתר שמתחפשת לסיפור חילוני לא נזכר בה שם שמיים, ואפילו אישה משלנו נישאת למלך זר, אבל הוא מתחפש להיות חילוני – כי מרדכי לא משתחווה... הרבה סיפורים מן המקרא משובצים כאן - סיפור יוסף, כמו שמרדכי עלה לגדולה, שמרדכי מצאצאי אגג ושאול מבניימין..."


הנה קוי הדימיון של סיפור המגילה לסיפורי אברהם:


- איש עברי וקרובת משפחתו שהיגיעו לגדולה בגולה


- הנשים העבריות יפות מראה


- ותילקח אל בית המלך – שרה אל בית מלכותו


- בשני הסיפורים האישה מסתירה את זהותה


- האשה נלקחת להיות לאשה למלך


- מרחפת סכנה על – ראשינו

  • בזכות האישה מקווה הגבר להציל את עצמו ואת עמו (אצל אברהם את זרעו המובטח אבל כאילו דואג רק לעצמו)

- בסופו של דבר הזיקה בין האיש לאישה נודעים


נזק נגרם לאלה שביקשו להרע לנו


- ניתנה להם האפשרות להתעשר, במגילה - "ושללם לבוז

 

הבדלים:

  • סיפור המגילה הוא מעין תיקון לסיפור הלא נעים של אברהם במצרים, כי אברהם דואג לעצמו, ומרדכי לעמו

 

- הבעיה היא עם השר הלוחש לאוזנו של המלך

- ההתעשרות – יוצאים עם כבוד עצמי אבל במגילה - : “ולביזה לא שלחו ידם"

  • אברהם ששיקר – אבל במגילה שהאמת לא נאמרה מיד, אלא הוסתרה - אבל אסתר לא שיקרה



    הפך והפך בה


    אחרי הרצאתו של פרופ' זקוביץ' הירצה אביגדור שנאן על מדרשים ואגדה בנושא. לפרופ' אביגדור שנאן, וירטואוז בתחומו שתמיד מופיע בחלק השני של הרצאת זקוביץ' בכנסת, אקדיש פוסט נפרד




אסתר כנועה לפני  אחשוורוש
ארטמיסיה גנטילשי ציירת  1652-1593 

 

נכתב על ידי , 21/2/2013 12:00   בקטגוריות חג שמח, מועדון קריאה, תולדות ארץ ישראל, אקטואליה, פורים שמח  
הקטע משוייך לנושא החם: תחפושות פורים
30 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



ג'ני מיי ומיסטר X




דמות ה'על' של אמן אמנויות הלחימה שעד כה ראינו בסרטים איננה פרי דימיון, היא קיימת, אבל בהבדל אחד – היא אישה! היא אלופת אמנויות הלחימה ומאמנת מורים לאמנויות האלה ברחבי העולם - בגוש המערבי, הקומוניסטי ואפילו בארצות ערב. אנחנו מכירים אותה אחרי מותה, הרבה הרבה אחרי. אינני יודעת היכן הייתי ומדוע לא ראיתי את השידור הראשון של התכנית על ג'ני מיי ב -17.11.11 , אולי ב'ארץ נהדרת'? אבל עבורי השידור השני של התכנית בערוץ הראשון, שישי לפני שבועיים (שבוע בא פרק שלישי ואחרון), היה מעין פרומו להתפרצות אגדת מיסטר X. גם ג'ני מיי וגם מיסטר X מוצאים את מותם בישראל, שניהם אזרחים זרים של מדינות ידידותיות, ואצל שניהם סיפור מותם עלום לחלוטין.

 "...עובדות חדשות ושונות מצטרפות יחד וחושפות שורה של תסריטים אפשריים לנסיבות מותה של...לקטע המלא...

נכתב על ידי , 17/2/2013 09:25   בקטגוריות אזרחית קטנה, סיפורים עלומים, אהבה ויחסים, אקטואליה, צבא  
24 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



חדר משלהן


קבוצת נשים התארגנה להנחיה של רותי קוטלר ואסתי עיני ליוותה אותן במשך שנתיים.

אסתי היא כתבת מקומית אבל עם כשרון אמנותי של ממש. היא מצלמת אוספת, עורכת ומביאה מוצר סופי לא מתערב, המנגן על נימי רגש ויודע להעביר מסר ללא תוספת של תימלול חיצוני או מעברי מלל משלה לאובייקטים אותם היא מצלמת. היא מעבירה את תחושותיה אל הצופה. עם תום ההקרנה חשתי כי הזדהתי ושעברתי יחד איתן חוויה אותנתית וריגשית.

הנשים הן הנשים שתפגוש ברחוב אבל לא תפנה אליהן מבט נוסף, ובתחילה זה מה שהן אכן משדרות – תחושת קטנות ושקיפות וחוסר רצון או חשק לבלוט או להשמיע קולמספרת אחת הנשים שהתאלמנה בגיל צעיר מאד מבעלה אבל את האהבה היא ממשיכה לשאת לאורך שנים, בנה שובב וכשהיא מוחה בפניו הוא אומר:

כולם אומרים שאבא היה כל כך טוב ומת

את רוצה שגם אני אהיה כל כך טוב ואמות?”


רותי קוטלר מנחת קבוצת הנשים הזו, היא אישה מהפנטת באנרגיות, באנרגטיות ובשמחת החיים שלה. היא אישה שמספיקה ה כ ל, גם לחיות כטבעונית גם להתעמל ולהתכונן ולהשתתף בטריאטלון, גם לנהל משפחה ובנוסף יש לה כושר נתינה בלתי נדלה. משפט אחד שלה מתוך שלה נחרת בזיכרוני:

התגברות על אינסוף חשקים"

במהלך השנתיים רותי מתחילה כמנחה בקבוצה, אבל לאט לאט הופכת לחלק מהקבוצה. וזה מרגש.

מסכמת אחת המשתתפות:

 

אתן אחיות שלי"


 


 

חדר משלהן

קבוצת נשים שנמצאו בעצמן כוח והעצמה

 

הפקה ובימוי אסתי עיני

 

סינימטק תל אביב

7.2.2013 11:40

 



חדר משלהן - http://israblog.co.il/blogread.asp?blog=228673&blogcode=13640723

 


 אסתי עיני - reflections on the beach

http://www.youtube.com/watch?v=vIpuj0J35q4&feature=share&list=UU-YnH85ghzZ_UYOjHz1rkWA


רותי קוטלר - http://israblog.co.il/blogread.asp?blog=553203&blogcode=13664344

נכתב על ידי , 8/2/2013 13:02   בקטגוריות אמנות, ביקור, סובלנות, אהבה ויחסים, אופטימי, מפגשי ישרא-בלוג  
37 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



טיילר - גולדן דוג שלי


צר לי עליך

שאינך 'שומע'

קררר, אני יודע

אבל על כביש רטוב –

אינני פוסע

 

כאן אמתין -

מקווה שתבין.

 

לא אזעם

לא אזעק לך

מיטיבי

האצילות מחייבת 1

שהרי קבלייר 2 אמיתי אני


להתיישב בעקשנות

אין זה ממנהגי

  

אז עד שתפסיק


למתוח.


עקשן.

 

אעצור כאן -

 

מובן?




1 -   Noblesse Aovliz

2 - קינג צ'ארלס קבלייר - http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A7

 

 

 

נכתב על ידי , 3/2/2013 10:55   בקטגוריות אהבה ויחסים, החבר'ה לאהבת הטבע, הומור, ביקור  
34 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





Avatarכינוי: 

בת: 14

Google:  http://israblog.co.il/690765

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי
הבלוג משוייך לקטגוריות: יצירתיות , פילוסופיית חיים , האופטימיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאוגניה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אוגניה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)