לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

B.logi


"אילו היו כל בני האדם נלחמים רק לפי השקפותיהם, לא הייתה מלחמה בעולם" מלחמה ושלום


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2019    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
2425262728  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

2/2019

רוצה סיפור אחר


     החלטתי ביני לבין עצמי לא לראות, לקרוא או לשמוע חדשות כמה ימים. ככה תמיד הייתי עושה כשהחדשות היו קשות מידי, הייתי מתחמקת מהן ואת העיתונים הייתי שומרת סגורים כמה ימים עד שחשתי שאני יכולה להתמודד ואז, כשהייתי חשה שאני כבר יכולה להמשיך ולחיות ביומיום עם המציאות שהשתנתה, הייתי פותחת את העיתונים, עוברת על הכותרות. להיות בעניינים.

     על התמונות החיות והפרשנויות בשידורים הישירים כבר דילגתי. עם העתון היה לי יותר קל להתמודד, והחיים המשיכו על הטוב והפחות ממנו

     לפני שנה ב ד י ו ק אושפזתי בבית חולים עם דלקת ריאות. צירוף המקרים הזה לא מוצא חן בעיני ולכן החלטתי מה שהחלטתי. אני לא כל כך מבינה למה החדשות עד כדי כך קשות לי. נתניהו כבר זמן רב מידי בשלטון ופוליטיקה בריאה, כמו כל דבר זקוקים לרענון. אני מכירה את זה מההוראה, מהמשרדים שאני זקוקה לשירותים שלהם כשאני נתקלת באנשים שלא מצליחים לחשוב מחוץ לקופסה - שחוקים או מסואבים. לא לחינם הומצאה שנת השבתון.

     ובכלל בעניין ההוראה, רציתי תמיד להציע שמחנך יתחיל תמיד לחנך בגן ו'יעלה' עם הילדים לבית הספר, זה היה רק תורם לילדים ולמערכת,  מורה שיודע מה לעשות בגן כדי להכין את הילדים לבית הספר, ומצד שני מורה שיודע את נפש הקטנים שמגיעים אליו. גם בין החטיבות הייתי עושה כך אם זה היה בשליטתי (על חטיבת הביניים הייתי מוותרת, כמה אלימות נוצרה בחטיבות מיום הקמתן)

     אבל אם נחזור לחדשות היום ולמה זה כל כך משפיע עלי? - ראשית לא מתאים לי שראש הממשלה של ישראל ייתבע בבית משפט. אני לא בטוחה שהמדינה הקטנה והצעירה שלנו זקוקה לזה בנוסף לכל צרותיה. אני חשה שאנחנו עדיין זקוקים להמשיך ולטפח את חוזקנו המוסרי בעולם, שדימויינו בעולם איננו איתן דיו להתמודד עם בושות שכאלה. עוצמה בטחונית וטכנולוגית זה נהדר, אך לא די בזה.

     למה זה משפיע עלי כל כך? אני בהחלט חשה שמה שקורה כאן כן ישפיע על עתידי, עתיד ילדי ונכדי, שזה בהחלט שייך ל - Well-being שלי. (אני כל כך שונאת להתהדר בשפות זרות אבל לא מצאתי ביטוי מתאים שגם יהיה נעים לאוזני)

     ובקשר לנתניהו,  אני בהחלט הייתי דורשת ממנו לשפר דברים, אבל את להעמדתו לדין מחשבתי אינה סובלת. מה גם שהוא עדיין מצטייר לי כאדם הגון שפיו וליבו שווים.

     אני מאד מקווה שהתביעות 'לא יחזיקו מים' כמו שאומרים - שיתבדו, ושאת השלטון נחליף בקלפי ולא בבית המשפט. ולמשפטנים אציע להיות יצירתיים, למצוא פתרון מחוץ לכותלי בתי המשפט כמו שמציע הבמאי החכם אבי נשר בסרט "סיפור אחר"

נכתב על ידי , 28/2/2019 13:27   בקטגוריות אזרחית קטנה, אמת, מה טעון תיקון במדינה שלי, משביתת שמחות מיותרות, פורום ישראבלוג, שכרנו יצא בהפסדנו, תולדות ארץ ישראל, אקטואליה, מדינתי היקרה  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



שבויה ( + פת"ג 2)


    נמאס לי לקרוא את עלילותיה המושטחות בעיתונות של מיגן מרקל. נמאס לי לבדוק מי לבש מה מתי ולמה, מי יותר יפה בלבוש זה או אחר ולהבין מזה כאילו כל מה שמעניין אותה זה להחליף שמלות מעצבים יקרות בקצב ולצאת איתן מאופרת ומתותקת להצטלם בדרכה לאירועים.

     נמאס לי מהנסיון להעמיק בנושא כאילו בחירת השמלה יש בה אמירה בעד או נגד משהו - לפעמים בעד טעם אישי ולפעמים כאילו התרסה כנגד השמרנות ונמאס לי גם שמנסים למצוא בה פגמים רק בשביל כותרת.

     עשו את זה כבר לדיאנה והיא הכניסה תוכן לחייה בדמות תרומה לחברה. כאילו אם כבר כותרת שלפחות נלמד מזה משהו. אבל זה לא עזר לה, הצהובונים המשיכו להתעלל בה כאילו היא רכוש הציבור לנבור בה כעורבים בפגר עד לסוף המר שאיש לא אפילו העז לחזות


     ואני תמיד שנאתי את זה, אולי זה בא מהבית. אימי שנאה רכילות ואני ספגתי את זה. תמיד שנאתי להתרשם מבני אדם דרך עינים של אחרים. העדפתי, לפעמים עד כדי נאיביות, להתרשם ולגבש דיעה בעצמי. אבל ראיתי בזה גם את הצד ההומניסטי, תמיד ראיתי בדיאנה אדם. בשר ודם שאינו רכוש של איש לרדוף אחריו ולהנציח אותו במצבים שונים. היא אדם ככל אדם ומגיעה לה פרטיות כמו לכל אדם חשבתי


     עכשיו עושים את זה גם למרקל, זה עדיין לא היגיע לאותם הממדים אבל הבחישה בחייה כמעט ומאבדת גבולות ומה שאני רואה בה זה את האישה ההרה שרוצה ללדת תינוק בריא, שרצוי למנוע ממנה מתחים ואינטריגות. אלו כבר שתי נפשות שההומניזם צריך להרים ראש למענם. ואני חושבת, שאולי אם לא אשתף פעולה ולא אקרא את הדברים האלה שהגוגל דואג לדחוף לי מול העיניים אולי ימנעו עוד, וכבר לא יהיו לזה 'כניסות' קוראות למפרסם, ושאולי אז זה ייפסק?


     אבל שוב ושוב אני מוצאת את עצמי כן 'נכנסת' לידיעות האלה, מחכה בסבלנות לדלג על דבר המפרסם ושוב בוחנת את האישה היפה הזו, מנסה ללמוד משהו חדש על אופנה. כאילו אין משהו אחר בחיי לענות בו. כאילו אין בחירות גורליות בפתח

______________________________________________


פרויקט תגלית 2:


אחרי אין סוף נסיונות ולא מוצלחים, לשמור על עלים כמו פטרוזיליה או שמיר שנותרו עודפים אחרי בישול, הצלחתי סוף סוף לשמור עליהם במקרר עד שנמאס וישן מפני חדש תוציאו, אז


א. אני מפזרת את הגבעולים על נייר

     מגבת (כשהסתפקתי רק בנייר הן כן נעשו מושי)

     ומגלגלת


ב. עוטפת הכל בחגורה צרה של ניר עיתון,

     ו-למקרר כשהעלים מופנים אלי

נכתב על ידי , 26/2/2019 14:27   בקטגוריות אזרחית קטנה, חירות ללא הפקרות, פורום ישראבלוג, פילוסופי, שינוי תפיסה, אהבה ויחסים, אינטרנט, אקטואליה, הומניזם  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



שיר יפה


     "היגיע זמן להתעורר" הוא שיר יפה בעיני, מאד אפילו. ואיך משמיעה אחת אני יודעת שהוא מוצא חן בעיני? פשוט מאד - אני רוצה להאזין לו שוב. מה שאני יכולה לומר גם על שפיטה,

     אני רוצה לשמוע עוד מהיצירה הייחודית שלה, אבל היצירה - שלה אני שואלת את עצמי, האם היא מתאימה לייצג את ישראל?

     ממה ששמעתי עד כה מקובי מרימי ומיה בוסקילה - שיש להם בהחלט מה להציע, שמעתי עד כה קולות רמים מאד. עצמה. לא שירה אני שומעת, תרועות רמות - זה כן. הזמרות של שלווה שרות נפלא בעיני וטוב שנבחרו לשיר באחד האירועים

     את כתריה החמודה לא אתנגד לשמוע שוב, היא לא רועמת מידי לטעמי קולה נעים לאוזני ומשירתה, ששמעתי עד כה, לא שמעתי ביצוע שלה שארצה לשמוע שוב. אולי הערב?

     בינתיים "המרדף" ו"עד כאן" מפתים אותי יותר

___________________________________________

 

"היגיע זמן להתעורר":

 

https://youtu.be/Y30pfWIQfoo

נכתב על ידי , 12/2/2019 14:36   בקטגוריות יצירתיות, לשיר מהלב, מוסיקה, פורום ישראבלוג, רדיו וטלוויזיה, אופטימי, אקטואליה  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



העצבנות של ההתאפקות, וגם - הראשון של מבצע תגלית


     כאבי הגב לא הניחו לי, וכל מה שידעתי שצריך לעשות במצבים האלה עשיתי - כל מה שלמדתי מהפזיותרפיסטים, כשמיזכרתי להם במכון:

     שאם כואב רק בתנועה זה כנראה אורתופדי, (צריך אישור רופא! לא להחליט לבד!) שכדאי להרחיק בין חוליות עמוד השידרה, אפילו תרגילים אני יודעת, שכדאי לחזק שרירים, שלא 'נעמוד' על החוליות שלא תידחסנה חלילה (ואז הסחוס בין החוליות נשחק והחוליות נשענות על העצבים וז - ה > כו - א - ב אלא על השרירים.

     שום תרגיל לא עזר, אז החלטתי להחליף מזרן, מצאתי מבצע מצוין של ד"ר קומפורט התפתיתי, ויתרתי על רכישת 2 מזרנים צרים. אפילו שהוא כפול והייתי צפויה לסאגה עם ההובלה ועם הורדת המזרן הישן.

     כבר בשיחה הטלפונית הראשונה של הרכישה האינטרנטית הראשונה שלי הייתה לי תחושה שאפשר להמשיך הלאה, השיחה היתה אדיבה, יעילה ואפילו חביבה. אבל מובילים זה עם אחר, לך תתאם איתם. קודם מתאמים, אחר כך תירוצים, אחר כך

- 'מה את חושבת אם מזרון לא נכנס למעלית?'

- 'שמונה קומות במדרגות עם מזרון כפול?!'

     הכי אני שונאת כשבעלי מלאכה שואלים אותי מה אני חושבת. כי אז זה עומד לי על קצה הלשון ואני רוצה לומר להם מה אני באמת חושבת, יודעת מה תהיה תגובתם, מחליטה שזה לא הזמן או הכתובת להתפלספות והחלפת מחשבות. מתעצבנת רצח. מההתאפקות. ועוברת ישר להתמקחות.

     את כל הדיונים הללו כבר עברתי במוחי, בגלל נסיונות קודמים. הדופק כבר עלה. הכנתי את כל הבוקר למאורע החווייתי. סמס מהחברה הבטיח שהמזרן יהיה ב-9:00, כן בטח חשבתי לעצמי.    

     ב-08:45 אמר לי מבטא בטלפון ש'עוד 10 דקות אני אצלך'. כן בטח.

ב-9:00 צילצול בדלת, אני פותחת, צעיר רזה עומד מולי אני שואלת, אתה יודע שהמזרן לא נכנס למעלית? צריך להעלות אותו 8 קומות.

    - "כן, הוא עונה, המזרון כבר כאן"

     - "...?!"

     - "איך!? לבד!?"

     -"עם הנהג, הוא כבר ירד לרכב"

     -"אבל איך תוריד המזרן הישן?"

     -"אקרא לו, תשעים שקל זה יעלה"

     קיבל המאה שקל הודיתי לו בלי סוף, המזרן הישן ירד בלי שאראה אפילו והבוקר כולו לפני. ואין מאושרת ממני. בגלל מוביל. כי כבר התרגלנו לחצופים ומה שפעם היה מובן מאיליו הפך להיות ליוצא דופן.

     ולמה נזכרתי בזה עכשיו, כי חזרתי מהסניפבנק ששירת אותי נאמנה שנים, ושם דור שלא הכיר את יוספה ולא יכולתי להוציא כסף מהכספומט ליד הבית והייתי צריכה לרוץ לסניף וגם שם לא יצא, ואז התחילו ההסברים וה"מה את חושבת" ואני "אני לא עומדת בתור בגלל טעות מחשב" אחר כך למנהל ("אני אסביר לך" ואני "אל תסביר לי שוב - כבר הסבירו לי") שלח אותי לבחור עם תעודת הצטיינות, כי רק תעודת הצטיינות עוזרת לאנשים לחשוב מחוץ לקופסא, וקיבלתי הדמי כיס שלי וחזרתי הביתה עם העצבנות של ההתאפקות.

________________

 

מבצע תגלית 1

חשבתי, אם מי ברז יעמדו, יממה נניח, המתכות ישקעו? כי הרי נאמר פה ושם שממים מסוננים מסתננים להם החוצה גם ימגנזיומים ושאר הטבות מהטבע, מילאתי לכן בקבוק מי ברז בטעם נוראי, חיכיתי יממה, למחרת טעמתי והטעם - גן עדן. מים של פעם. עד כאן פרויקט תגלית להיום

 

נכתב על ידי , 10/2/2019 15:16   בקטגוריות מדינת פרטאץ', מה טעון תיקון במדינה שלי, ניסים, פורום ישראבלוג, שחרור קיטור  
12 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





Avatarכינוי: 

בת: 14

Google:  http://israblog.co.il/690765

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי
הבלוג משוייך לקטגוריות: יצירתיות , פילוסופיית חיים , האופטימיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאוגניה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אוגניה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)