לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

B.logi


"אילו היו כל בני האדם נלחמים רק לפי השקפותיהם, לא הייתה מלחמה בעולם" מלחמה ושלום


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2014    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

4/2014

חברות


 

שנים הייתי נוהגת לשאול כל ילד יוצא פולין שאך זה היכרתי מאין הוא בדיוק, מאין משפחתו, הייתי רוצה לעזור לאימי למצוא את משפחתה, ולעצמי להגדיל את משפחתי הקטנה, למצוא דודים ודודות, בכל פעם הייתי מתאכזבת מחדש וכשבגרתי הבנתי שהעיירה הייתה כל כך נידחת במושגים של אז, שלא ידעו אפילו לבטא את שמה, עד שאין טעם בכלל לחקור בנושא. השלמתי עם מה שהתברר לי כעובדה שהעיירה נחרבה, שנשארו רק הסיפורים של אימי על יופיה וסיפוריו של דוד שהיכרתי בבגרותי על חוויותיו מביקוריו שם... אבל זה כבר סיפור נפרד.

הסיפור היום הוא על חברה שהיכרתי כשנולד בני והתיידדנו מיד. היינו שכנות, אני הייתי כבר אם לבת שנתים.3, והיא אם לבת שנה, שלוש שנים אחר כך עברתי עם משפחתי לעיר סמוכה, נשארנו בקשר, נולדה לה עוד בת וגם לי. היינו נפגשים בחגים וחוגגים אותם יחד כמו משפחה, זה הפך למסורת טבעית, זה הירגיש מובן מאיליו.

בסוכות היה ברור שנתארח בסוכתם, שהרי שומרי מסורת הם, בחנוכה אצלי לסופגניות שהייתי מכינה עם כל הג'מעה, וביומעצמאות פיקניק אצלם בחורשה,

פסח אחד בהיר, אצלינו, אחרי תשע שנים של חברות משפחתית שכזו, שאל אותה בן זוגי דאז מאין הוריה בפולין, כמו קרה זה עכשיו אני זוכרת, הם היו במטבח ואני בדרך אליהם שומעת את תשובתה:

'בוליחוב'

קפאתי על עומדי ולא יכולתי לזוז או להוציא הגה, וכשכבר יכולתי הישלמנו פערים וכבר אינני זוכרת מי אמרה מה ובאיזה סדרהוברר לשתינו שהורינו התחבאו באותה עיירה בממקומות מסתור שונים, שהם יצאו עם השיחרור מהמחבואים, כפי שנכתב בספר הזיכרון של העיירה. הראיתי לה את אחד המשפטים האחרונים בספר, שם כתוב שהמסתתרים יצאו אחרי השיחרור 42 אנשים וילד מספרם.

הילד היה אחיה, גם אותו כמובן היכרתי במשך תשע השנים של חברותנו האמיצה. בהמשך התברר לנו שהורינו היכירו עוד בבוליחוב, כשהוריה היגיעו כזוג צעיר לעיירה הם השתכנו מול בית נעוריה של אימי. אביה היה מנהל בית הספר העברי שם.

והורינו – הורי חיבבו אותה ואימה אותי - היו באים לבקר בזמנים שונים, ועד מות אימה לא זכו להיפגש אצלינו כי עוד לא יצאה האמת לאור, אבל היו נפגשים באזכרות לעיירה.



                                   

 


איתור קרובים 
איתור קרובים 
כשבגרתי הבנתי שהעיירה בפולין ממנה הגיעו הוריי הייתה כל כך נידחת שלא ידעו אפילו לבטא את שמה. עד ש...

ישראבלוג מומלצים, 26.4.2014

 


 
נענע  10, עמוד ראשי, 26.4.2014 :

 

נכתב על ידי , 27/4/2014 10:34   בקטגוריות מוקדש ליום השואה, אהבה ויחסים, ניסים, פורום ישראבלוג  
24 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



חופשה נוגעת ללב


 

 הישארי איתי ואל תעזבי אותי עד שאסיים כאן

טוב?

 

אני יודע למה באת, את מבינה אותי את חברה טובה,

עוד מעט נצא,

 

ובינתיים אל תצייצי לי מה קורה בחוץ אל תלמדי אותי על הטבע, ואל תשירי לי על פרחים וצוף,

כשאסיים כאן, נצא לנו יחד

נכבד ונתכבד

טוב?

 

אז נחזור יחד לבית הספר

תלווי אותי,

אני אשב בכיתה, ואת, ממקומך על הענף 

 תלמדי ותלמדי גם,

 

אבל בינתיים יש עוד כל כך הרבה משימות שאני צריך לסיים כאן,

והן משעממות,

אבל אם תחכי כאן בסבלנות, יהיה לי יותר נחמד

ואולי אסיימן יותר מהר

למענך

אז חכי לי.

 

 

                         Augusto Volpini (1832 – 1911, Italian

 

Daydreaming

 

                                                            Daydreaming


נכתב על ידי , 22/4/2014 09:39   בקטגוריות החבר'ה לאהבת הטבע, חינוך, צחות וטוהר, אהבה ויחסים, אקטואליה, בית ספר  
הקטע משוייך לנושא החם: קיץ בא
11 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



חג שמח


 

לצלילי הרונדו:

 


 

עת נעוף לחופשי

 

 

 

ונחולל בחיק הטבע

 

 

 

 

 

שימרו עלינו מכל משמר

 

 

 

 

שיהיה


 

חג האביב שמח ופורח

 

 

 

נכתב על ידי , 13/4/2014 06:44   בקטגוריות החבר'ה לאהבת הטבע, הכנות לפסח, חירות, סיבה למסיבה, עם אחד  
הקטע משוייך לנושא החם: פסח
22 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



סמים על לוסי


 

בימינו אפשר לכתוב כמעט הכל מבלי לחשוש, אפשר להתנפל על המשטרה שדואגת לאכוף את החוק, אפשר להציף את הרשת במלל פסבדו מוסרי למה מותר, למה מיותר, למה למי אכפת, אבל שוכחים שני דברים חשובים:

1. שהשימוש בסמים איננו חוקי וכל עוד החוק קובע להישמע לו. זה נראה לי יותר ברור מברור, ואין לחפש תירוצים והקלות 

2. את הסיבה לשימוש בסם. מה שהכי עצוב בכל הקטע הזה היא הסיבה, שיש המשתמשים בסם כאמצעי:

כשהם רוצים לחוש טוב יותר,

 כשהם בוחרים לשכוח,

לברוח,

 לאלחש,

להשתיק, ולו לזמן, אי נחת פנימית, אי שביעות רצון פנימית,

כשבעצם אין משתיק ואין מעלים באמת,

אלא דוחה,

ועם כל דחיה הנזקקות לסם גוברת

כי המנה כבר לא מספיקה,

ולרגעי האומללות המפוקחים

של בין לבין,

 אין מטפל,

 ואין מזור,

 וכל התעוררות כואבת מקודמתה.

 

Thumbnail

  50+VIDEOS Mix - Lucy In The Sky With Diamonds - The Beatles

 


נכתב על ידי , 7/4/2014 11:22   בקטגוריות איפה טעינו, חתול השמירה של העיתונות, אקטואליה, אינטרנט, ביקורת, פורום ישראבלוג  
13 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





Avatarכינוי: 

בת: 14

Google:  http://israblog.co.il/690765

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי
הבלוג משוייך לקטגוריות: יצירתיות , פילוסופיית חיים , האופטימיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאוגניה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אוגניה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)