לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

B.logi


"אילו היו כל בני האדם נלחמים רק לפי השקפותיהם, לא הייתה מלחמה בעולם" מלחמה ושלום


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2019    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

4/2019

מנצ'סטר ליד הים


     למחרת הסדר, למחרת חודש המתחים הבלתי נסבלים ועבודת הפרך השנתית לקראתו, וכשכל חלקי הפזל המשפחתיים חוברו להם יחדיו מחדש והכל הסתיים בטוב ומה נשתנה תודה לאל - היה לי כוח רק לראות משהו בטלויזיה והיה לי חשוב שיהיה איכותי. אין לי סבלנות לעוד פעם משהו מאותו הדבר. והפעם הוט הפתיע אותי לטובה ואני חשה שזכיתי

     זיפזפתי עד שמצאתי את הכותרת המבטיחה הנ"ל הייתי בטוחה שהעלילה מתרחשת במנצ'סטר שבאנגליה ועד אמצע הסרט המשובח הזה לא היה שום דבר שירמוז לי אחרת. המשחק היה מעולה כמוכר לי מהמשחק האנגלי, מאד מינורי אבל עם ניואנסים רבים בהבעות השחקנים עד כי 'ידעתי' מה הם חושבים, מתי הם נבוכים, מתי הם עצובים באמת. ללא פאתוס וללא הפרזות. הסרט מתחיל בהטרדתו של הגיבור שהוא 'רק' אינסטלטור, אבל כשמתלוננים עליו בהפוכה תגובתו מראה על איכותו האנושית, ואז קוראים לו בדחיפות, ולא צריך לומר במפורש כי מישהו קרוב לו נפטר. הוא מבקש חופשה פתאומית בת שבוע, וכשניגשים אליו אנשים במסדרונות בית החולים מיד ברור לצופה מי אמור להיות בן משפחה ולפי הבעות הסגל ברור גם שהוא היגיע לישוב קטן בו כולם מכירים את כולם והיחס של הסגל אליו - האחות והרופא בכל ניואנס שלהם ניכרים היחסים המורכבים הללו

     כמובן שמתח העלילה הוא לגלות איך התגלגלו הדברים כפי שהתגלגלו, ובסצנות במבט לאחור כפי שעולים בתודעתו של הגיבור מתגלים אט אט פערי העלילה. העלילה קשה ומטלטלת, אבל היא חסה על הצופה ומתגלה לנו בהדרגה ובעדינות.  המשחק של הגיבור הראשי משכנע כל כך

     קצת באמצע הסרט אני שומעת את הר' המתגלגלת, אולי רק אחד הגיבורים אמריקאי? אני מגבירה, אך לא - מנצ'סטר היא עיירה אמריקאית מקסימה שאליה מגיע הגיבור אחרי שעה וחצי של נהיגה מבוסטון

     לא היה גבול להפתעתי, סרט אמריקאי איכותי כל כך, חשבתי כנראה הבמאי אנגלי, חיכיתי בסבלנות לסוף הסרט, נהניתי מהדינמיקה בין הגיבור לאחיינו הצעיר בן ה-16 שרק עתה התבשר על מות אביו. תמהתי ויחד עם הגיבור 'הכלתי' את התנהגותו השאננה, איך הוא רץ מבחורה לבחורה, מתאמן בחבורה מוסיקלית, שט בספינה של אביו שנפטר והדוד מכיל את הכול בסבלנות, עד ש... הבחור נכנס להתקף חרדה מהעוף שבפריזר וסוף סוף נקרע מבכי

     כמובן שאחסוך בפרטים כדי שיישאר משהו למי שיחליט לצפות בסרט הזה, הוא משודר בימים אלה בהוט בשעות שונות

     את סקרנותי לגבי הבמאי סיפק כמובן הגוגל. הבמאי יהודי אמריקאי, שמחתי שזכה באוסקר ובגלובוס הזהב על התסריט. הוא גם במאי תיאטרון. גם השחקן זכה באוסקר. את שאר הפרסים גרף לה לה לנד משום מה, אבל לפחות אני מתנחמת בידיעה שאפשר עדיין למצוא סרטים איכותיים אפילו בתקופתנו הדלוחה ורבת המלל עד כי לא הייתי אפילו מודעת להצגתו באקרנים בזמן אמת וכמעט שהפסדתי את יצירת המופת הזו

 

 

https://m.calcalist.co.il/Article.aspx?guid=3702015

 

נכתב על ידי , 29/4/2019 13:56   בקטגוריות אהבה ויחסים, צדק פואטי, פורום ישראבלוג, נושא חם  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מה לצניעות ולכיכר המדינה


    בהמשך לפוסט* של שלי ב. בבלוג שלה 'אופוריה זמנית' על כיכר המדינה המוזנחת אני יודעת שמתוכננים לשם מגדלי ספירלה בגובה עצום, בנוסף לירק והעצים המתוארים בשיחזור - הם אמורים לפצות - ובינתיים הכיכר מוזנחת כמתואר אצל שלי, ואף אחד לא חושב, לא העיריה ולא היזמים, שכדאי ואפילו לבינתים לפנק אותה קצת, ואת התייר המזדמן, ואת התושבים סביב שזה הנוף שלהם.

     ואפילו שתקושט כיכר המדינה בירק אחרי השלמת המגדלים - אותי אישית זה לא יפצה. מאז ומתמיד סלדתי מרבי הקומות האלה שאמורים לגרד את השמים עבור האדם השאפתן. תמיד הם עשו עלי רושם אלים, כזה שמשתלט על פיסות התכלת ומסתירן, שגורם לצפיפות ומשתלט על הטבע

     גם את היוהרה שהם משדרים אני לא אוהבת, אני רואה בזה חוסר צניעות. כבר זמן רב אני עדה מחלון ביתי להתנשאות הזאת ולגימוד העצים העצומים והמפוארים האלה שהיו משאת נפשם של התושבים הראשונים. כל כך רצו הם לעצים האלה, שתלו וטיפחו ואולי חלק לא זכו לראות בפואר תפארתם, ועכשיו הנכדים, הנינים, צריכים לחפש את הטבע רחוק מביתם

     הם צריכים להיעזר במכאניקה של ההורים והסבים כדי לזכות בקצת שמים וצבע פריחה ולנעימת הציוץ המגוונת, כי הטבע העירוני הולך ומתגמד, הולך ונעלם, רק יונים עורבים ומיינות נשמעים בין צרימות העיר

     והאויר, אויר צח לנשימה, כמה יעיל ובריא החמצן שהירק והעצים פולטים, כמה זקוקים תושבי העיר לריאות הירוקות האלה

 

"שלי ב. כיכר המדינה

https://googlecoilsearchqd790d795d7a4d795d.wordpress.com/2019/04/22/%d7%9b%d7%99%d7%9b%d7%a8-%d7%94%d7%9e%d7%93%d7%99%d7%a0%d7%94/

 

נכתב על ידי , 23/4/2019 20:50   בקטגוריות אזרחית קטנה, אירוניה, החבר'ה לאהבת הטבע, פורום ישראבלוג, פקידות אטומה, מפגשי ישרא-בלוג, לשמור על הכדור  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



יש מפלגה כזו


חיובי     מסתבר שיש מפלגה כזו. גיליתי לגמרי במקרה.

 

     עוד אני בזפזופ מיואש שנועד לחמוק מהאקטואליה, וקצת לפני התוכנית העולם הערב בערוץ 11, תוכנית שאני משתדלת לא להחמיץ מידי יום בשש וקצת בערב, ראיתי שרידי תעמולה ולהפתעתי את המפלגה זי

"מפלגת האזרחים הותיקים"

 

     הופתעתי, כי בתוך הבליל הנורא הזה שניסיתי לחמוק ממנו לא זכיתי ולו לשביב מידע בדבר קיומה. אני מאד מקווה שתצליח

 

http://www.daaton.co.il/Article.aspx?id=7008

זי בקלפי

נכתב על ידי , 7/4/2019 21:54   בקטגוריות יש מוצא  
10 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





Avatarכינוי: 

בת: 14

Google:  http://israblog.co.il/690765

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי
הבלוג משוייך לקטגוריות: יצירתיות , פילוסופיית חיים , האופטימיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאוגניה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אוגניה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)