לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

B.logi


"אילו היו כל בני האדם נלחמים רק לפי השקפותיהם, לא הייתה מלחמה בעולם" מלחמה ושלום


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2012    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

5/2012

"הים הדרומי"


פרומו הים הדרומי‎ - YouTube

www.youtube.com/watch?v=k6al46dsh0U12 פברואר 2012 - 1 דקות - הועלה על-ידי channel8
על ארבעה סיפורים שמצטלבים בעיר הקצה הדרומית של ישראל, אילת. במאי: איתמר אלקלעי http://e.walla.co.il/?w=/269/2508857

במנוחה שאחרי הגבינות מצאתי את עצמי מהופנטת לקולו המלטף של דני בשן "...השמש טובעת והמחשבות צפות" לצילומי מדבר מרהיבים שפה ושם משוטטת בהם דמות אדם, לאוירה פיוטית. נשאבתי עד שראיתי את כל פרקי הסידרה בזה אחר זה.
איש כאן, אישה שם מגיעים לעיר הציורית בסוף המדבר, הם חשים מנותקים מהעולם, שכאן יוכלו להיות עצמם בכל עצמתם. בחיי העיר בעולם המאורגן הם לא מצליחים ואינם רוצים להשתלב, אז כשהיגיעו למקום הזה המנותק גיאוגראפית הם חשים שהם יכולים לעצור את מירוץ החיים ולהיות כפי שנפשם מנחה אותם.
"כשהשמש טובעת המחשבות צפות... אתה יכול לחכות שהרוח תזיז אותך אבל לך תדע לאן תגיע... אולי רק פתיתים לבנים יוכלו למלא את החור שנפער פה לאנשים בין המציאות לבין החלום" הם כביכול עוצרים את הזמן וחיים את הרגע אבל הזמן הפיסי, של אילן פיפסון למשל - נותן את אותותיו והוא מתעורר מחיי חלום למציאות שאין לו יותר שליטה עליה, ויש את זה ש"מביא כל פעם ילד אחר להר, למקום שהביא את בנו, אבל כל אחד ראה נוף אחר..." כי "הסיפור הוא שזה לא נורא אם לא הצלחת להגשים את החלום. העיר הזאת לא מעוניינת להתעורר ממילא"
גם הדיאלוגים בסידרה מהפנטים. אני צופה באנשים משוחחים בשיא הטבעיות כאילו אין מצלמה, הם לא מבויימים ומדברים בכנות את הרגע. ההקשבה והדיאלוגים מרתקים בתבונתם ואני מתפלאת תוך כדי, האם זה משחק? הרי יש מצלמה, ואם לא? איך הם נשמעים כל כך 'ברגע'?

הילדה למשל, נבונה ורגליה במציאות, ויש תחושה שאת חייה הבוגרים תחיה דוקא בציוויליזציה המוכרת כ כ לכולנו, וכשאני צופה בשיחה הילדית של קבוצת הבנות והיא כ כ אמיתית נכונה וכנה, אינני לא יכולה שלא להעריץ את הצלם, הבמאי שהביאו את הקטעים האלה, שאפילו אינם מביכים את המשתתף בהם או את הצופה בהם. 'הים הדרומי' הוא טלויזיה שהיגיעה לדרגת אמנות - לעומת העידן של הריאליטי הזול, המציצני והכביכול אוטנטי, אבל המאד מאד מניפולטיבי ורודף הסנסציות, כזה שמפיקים בטוחים שיענו על צרכי הצופה אבל מפספסים בגדול את האמת, את הכבוד לאדם ואת האמנות.


 
נכתב על ידי , 29/5/2012 10:33   בקטגוריות ביקור, אהבה ויחסים, סיפרותי  
26 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



ערגה


 

Henry Edward Spernon Tozer (1864 – 1955, English) *Interior With Mother And Child

 

בנשימות השקטות,

בפסק הזְמַן שֶׁל השלווה

לֹא רוֹצה לִרְאוֹת אֶת
מַה שנשאר
וּמַה שֶׁצָּרִיך

 
עורגת 
חולמת

לנְעוּרִים לְלֹא דאגות
לעֲלוּמִים

למרחבים

 


* http://iamachild.wordpress.com/

 

נכתב על ידי , 12/5/2012 13:14   בקטגוריות סיפרותי  
43 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



טקסטורות


 

   מנת אור עם כל התוספות

יומני אלפוחרה (שדות)

   

 

   


תחילה התאהבתי בשחף על פני המים

ברכות טיסתו

בצבעי המים המשתנים

בפלמינגו

באורך צוארו

באלגנטיות של תנועותיו

ובירח שפשוט בא לתת לו ביס


ואז, ראיתי את -




 

המים


אותם המים?

ומדוע הם שלווים כל כך

עם שחר?

שמא השחף עוד לא תקף?

ושקטים

אינם מסעירים

פני שטח

במנוסתם?


ולאור צהריים

כשהפלמינגו מצטרף

לסעודה

מדוע גוברת האדוה?

אילמים מתפתלים

במצוקתם?


ומה קורה עת ערב?

עת מנוחת הציפורים

השבעות

כרישים יוצאים לסעוד?


ואולי חוגגים דגים

מסעירים את פני הים

שמחים

על יום שחמל

והותירם?


בחשכה

ישמור ירח

סודם

 

 




נכתב על ידי , 6/5/2012 06:13  
15 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





Avatarכינוי: 

בת: 14

Google:  http://israblog.co.il/690765

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי
הבלוג משוייך לקטגוריות: יצירתיות , פילוסופיית חיים , האופטימיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאוגניה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אוגניה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2025 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)