לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

B.logi


"אילו היו כל בני האדם נלחמים רק לפי השקפותיהם, לא הייתה מלחמה בעולם" מלחמה ושלום


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2019    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

6/2019

היא נחתה לידי פתאום


היא נחתה לידי פתאום

תרה סביבה במבטה הקופצני

המאופר - בשחור ובצהוב

המלוכסן - החצוף והעסקני

 

משטמה הציפה אותי

הן אמש שמעתי באכזבה

כי התנכלה

למשפחה

 

אך שלשום השכימה אותי בצליל ערב

נזכרתי

ובערבו שבה לרונן לי

את סיומו של יום על אדן חלוני

 

נבוכה המשכתי בדרכי

תוהה מה יהא בגורלה

מה יהא בגורלי

נכתב על ידי , 14/6/2019 13:18   בקטגוריות לשיר מהלב, סובלנות, פורום ישראבלוג, פילוסופי, אהבה ויחסים, אקטואליה, שחרור קיטור  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



המתכון


     בתגובה לכתבה שמספרת על מי ייבחר ולמה כמועמד לתפקיד פוליטי מסוים, מצאתי את התגובה הזו של Dafna Raviv

     היא כתבה שהיא לא מתכוונת לקרוא את הכתבה כי היא בטוחה שמה שכתוב שם אינו נכון. נעצרתי מול התגובה הזו שלה, וחשבתי לעצמי "נכון, גם אני חשה כך. לולא תגובתה הייתי מדלגת. מעניין למה, אני חושבת"

     כדי להגיע להבנה מדוע כותרות מסוימות כבר לא מצליחות לשלהב ולסקרן אותי החלטתי כן לפתוח, לקרוא ולמצוא תשובה

     ובכן, אני חושבת שמצאתי. לא רק בכתבה הזו, גם בחלק מכתבות הפרשנות הנוספות שקראתי בסופ"ש זה מצאתי תשובה שהניחה את דעתי

     ומה שמצאתי זה שרוב הפרשנים אוספים לעצמם את

     1.חלקי המידע, ובעצם את חלקי המידע שכבר ידועים לכולנו, ומניחים אותן בקערה,

     2. מוסיפים מנסיון חייהם והשקפת עולמם,

     3. בוחשים,

     4. מוסיפים קצת דברי מיקוח מאת הקבוצה אליה הם משתייכים ושואפים להמשיך ולהשתייך אליה,

     5. מטבלים בנופך שנאה או בטיפות אהבה, או בוז, תלוי ביחסו לאדם עליו הם כותבים,

     והרי לנו כתבה מציתת רגש, מרגיזה, או - מתחנפת למושא הכתבה.

     הקוראים לא נשארים עם ריק מוחלט, הם ספוגים ברגשות עצורים לשתף בהם אחרים

     דפנה ואני למשל, ואני משוכנעת שיש עוד רוב דומם, אולי לא מעז, אולי מיואש, בטח לא אקסהיביסיוניסטי, שחושב כמונו - לא נפלנו בפח. חזינו שאם 'נפתח את הקישורית נקבל בכתבה רק את תמונת עולמו של הכותב מוסווית בין השורות

     כי כדי שנרצה לקרוא ולהתעמק במה חושב אדם מסויים - נרצה שהכותב יהיה אינטליגנטי שיודע להבחין בין ניתוח מעמיק ל - Wishful thinking שיתייחס להאינטליגנציה של הקורא שתהיה נר לרגליו כמובן מאיליו ולא להיפך

     לא נרצה את זה המנסה למשוך קוראים באמצעות שילהוב כותרות יצריות במילות קוד ידועות לעיתונאים לשם הרייטינג.

     בשביל רייטינג די לכותרת משלהבת מסקרנת שמצליחה לדוג את הקורא. קליק. הכתבה נפרשת - וכשיש קליק - יש רייטינג.

     כמובן. מש"ל

נכתב על ידי , 11/6/2019 19:59   בקטגוריות חתול השמירה של העיתונות, פורום ישראבלוג, ביקורת, אקטואליה  
9 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מה זה פייק ניוז?


     מכל מה שקראתי בכתבה* נחקק במוחי רק משפט מטריד אחד והוא ההשערה של בן כספית שליברמן חושב שנתניהו הוא ש"תפר" לו את תיק ישראל ביתנו.

     מפחיד אותי באיזו קלות זורקים השערות באויר, ועוד יותר ממפחד אותי שאנשים מצטטים את ההשערות האלה כאילו הן עובדות, שיש שבונים על העובדות המשוערות האלה תיאוריות חסרות אחריות, ואחר כך מפרסמים אותן בפייסבוק ובמדיה כבסיס לתיאוריות חדשות

     כמה חבל שאין מבוגר אחראי שיכול להחזיר את הסדר הטוב. אולי נמנה את אלוהים? ככה רק לבינתים? להזיק זה כבר לא יזיק. מקסימום לא ישאו שמו לשוא בעוד תיאוריות של פיי ניוז

_____________________________________________

 

* ליברמן ונתניהו קרב לחיים ולמוות בן כספית, מעריב:

 

https://www.al-monitor.com/pulse/iw/originals/2019/05/israel-benjamin-netanyahu-reuven-rivlin-likud-elections.html?fbclid=IwAR25rr6gGCLlKxtJkDaX9eEMSwaXXKCvkUTODSIllLiMQ1ZICPZQo9Ref3A#ixzz5pQ4g2cEE

נכתב על ידי , 2/6/2019 10:39   בקטגוריות חתול השמירה של העיתונות, מדינה יקרה שלי, נושא חם, פורום ישראבלוג, אינטרנט, אקטואליה  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





Avatarכינוי: 

בת: 14

Google:  http://israblog.co.il/690765

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי
הבלוג משוייך לקטגוריות: יצירתיות , פילוסופיית חיים , האופטימיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאוגניה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אוגניה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)