לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

B.logi


"אילו היו כל בני האדם נלחמים רק לפי השקפותיהם, לא הייתה מלחמה בעולם" מלחמה ושלום


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2018    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

7/2018

נגמרו לי מילים


     מאז ראיתי תמונות של האיש הזה , רכוב חצי עירום על סוס , תמונות שגרמו לי לתחושה לא נוחה וגיבשתי לי דיעה מאויימת על פוטין , כמו שחשתי כשראיתי את טראמפ מצביע באצבע המורה טרום בחירתו ואומר שיצביעו עבורו אפילו אם יירה בבן אדם מאז השלמתי עם האבחנה והיה לי נוח ככה 

     הוא נח אצלי במגירה הזו ובאיפיון הזה עד אמש כשקיבלתי מייל של הוידיאו שלמטה (אחרי בירור בויקיפדיה הסתבר לי שהוא בן 8 שנים הוידיאו ) שהשאירו אותי מבולבלת לגמרי וללא מילים . ראיתי אדם מוזיקאלי שר ברגש ובאינטונאציה המתאימים שיר געגועים נוגע , אמנם לא סרו מעיני תחושת השליטה והמבט החודר , אבל עדיין איני יודעת מה לחשוב על זה ועל הניגוד הרב באיש ובתופעה שהתגלתה לעיני רק אתמול שמשאירים אותי ללא מילים :

 

           Blueberry Hill

 

              פאטס דומינו

 

        I found my thrill

       On Blueberry Hill

       On Blueberry Hill

      When I found you

 The moon stood still

        On Blueberry Hill

       And lingered until

               My dream came true

The wind in the willow played

               Love's sweet melody

But all of those vows you made

                          Were never to be

                     Though we're apart

             You're part of me still

             For you were my thrill

                      On Blueberry Hill

The wind in the willow played

               Love's sweet melody

But all of those vows you made

                          Were never to be

                     Though we're apart

                  You're part of me still

For you were my thrill

         On Blueberry Hill

 

מילים: A. Lewis / Larry Stock / V. Rose

 

https://youtu.be/IV4IjHz2yIo

 

מסתבר ש . . .

פוטין בעל חגורה שחורה בג'ודו וידוע יותר בתדמית המאצ'ו שהוא מטפח לעצמו, אבל אין זו הפעם הראשונה שהוא שר בציבור. בשנת 2010, כשהיה ראש ממשלת רוסיה, הוא שר את השר Blueberry Hill באירוע שערכה אגודת צדקה לילדים וניגן בפסנתר את הצלילים הראשונים שלו.

נכתב על ידי , 30/7/2018 12:34   בקטגוריות אמיתי לגמרי, מנהיגות, ניתוקים וחיבורים, פורום ישראבלוג, פלאות, פנטזיה, שמח ומבדח, שרביט מוזיקאלי  
14 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מי יודע מדוע ולמה


מי יודע מדוע , למה ואיך

שורדים מיום א' בלילה ועד יום ה ' , היום !

חמישה ימים ולילות

בחום הזה בקומות 5 עד 12 (9 קומות + 3 קומות חנויות )

- ללא חשמל , זאת אומרת -

- ללא מזגנים או מאווררים

- ללא משאבת מים לקומות העליונות

- כשהמקפיא של המקרר מפשיר ואי אפשר להצטייד במזון

- כי וצריך לעלות ולרדת את כל הקומות 3 × יום כדי להצטייד במזון טרי ?

 

העיריה הועילה בטובה לצייד הדיירים בפנסים ובקבוקי מים

ובמעט הרשום מטה :

 

http://www.local.co.il/document/52,80,154313.aspx

 

בגלל פיצוץ צינור: תושבים מנותקים ממים ומחשמל מס' ימים

עיריית הרצליה מספקת סיוע לדיירי סוקולוב ממים וחשמל מיום ראשון. עובדי העירייה התגייסו לעזרה, חילקו גנרטורים, מזון ופנסים

 

כתב לוקאל

25/07/2018

בגלל פיצוץ צינור: תושבים מנותקים מחשמל ומים מס' ימים

חפ"ק העירייה ליד הבניין (צילום: דוברות עיריית הרצליה)

עובדי עיריית הרצליה התגייסו על מנת להגיש סיוע לדיירי בניין סוקולוב 53 שמנותקים ממים וחשמל מיום ראשון, בשל פיצוץ צינור מים. היום (רביעי) אירעה במקום הפסקת חשמל נוספת לאחר שצינור נוסף התמוטט במקום.

 

החל מאתמול (שלישי) פתחה העירייה חפ"ק באתר וגורמי הרווחה מלווים את הדיירים הנזקקים ומסייעים להם. בבניין 9 קומות והעובדים עברו בין כל הקומות על מנת לבדוק את שלום הדיירים ולסייע להם במידת הצורך.

 

העירייה סיפקה, בין השאר, גנרטורים להטענת פלאפונים ופנסים לשימוש בשעות הלילה, עזרה לקשישים בהורדת ציוד וכן בהסעתם לקרובי משפחה. היום פונו שתי קשישות, האחת לבית ההורים העירוני "שלום כספי" והשנייה לדיור מוגן שבעת הכוכבים שהסכימו לארחה.

 

חלק מהדיירים נזקקו לבדיקות רפואית והם הסתייעו ב"איחוד הצלה" בנושא זה.

 

מעיריית הרצליה נמסר: "יש לציין כי התקלה הינה פנימית ולבניין יש חברת תחזוקה האחראית על הנושא, אולם הנהלת העירייה לא יכלה לעמוד מנגד לנוכח המצוקה האנושית והתגייסה לסייע כל הכלים העומדים לרשותה".

 

מנכ"ל העירייה, יהודה בן עזרא, מסר כי הוא מודה לכל עובדי האגפים ולצוות המוקד, על ההתגייסות הרחבה.

 

נכתב על ידי , 26/7/2018 13:46   בקטגוריות אזרחית קטנה, איזה חום, אמיתי לגמרי, זעקה, מה טעון תיקון במדינה שלי, פורום ישראבלוג, פקידות אטומה, שומר נפשו  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



" לי זה לא יקרה "


אמש רותקתי למסך למשך שעה וחצי בהנאה שלמה ממשחק כדורגל .

     אני לא מתיימרת "להבין" או לפרשן את מה שראיתי מהבחינה המקצועית , הסתכלתי על המשחק טאבולה ראסה , כמו שאני אוהבת להסתכל על ציור , או לשמוע קטע מוסיקאלי , בלי דיעות קדומות , מבלי שמשפטי רקע בנושא מהדהדים בי ולהתרשם בעצמי

     אז ממה נהניתי ? מהגברים הבנויים לתלפיות , מהכוח שלהם (באנגלית יש כל כל הרבה מילים ל"כוח" ובעברית רק אחת שמשמעותה משתנה עם ההקשר יש גם "עוצמה" ) מהמרץ הבלתי נדלה , מהמסירuת למטרה , ומהתאום הקבוצתי

     משחק קבוצתי ופעילות קבוצתית תמיד דיברו לליבי , תמיד אהבתי סינרגיה בדיון קבוצתי , הקשבה ואמפטיה , ובמשחק שראיתי אמש היה כל זה וללא מילים

     פעם , אולי בגלל שבצעירותי ראיתי משחק אחר , הוא נראה לי כמו משהו סתמי ואף פעם לא הבנתי למה כל כך הרבה גברים רצים אחרי כדור , משהצטרפתי למקהלה וראיתי אנשים מיושבים בדעתם מתלהבים התסקרנתי והצלחתי לצפות בנבחרת ברזיל  מלהטטת ושולטת שליטה מלאה בכדור , לאיש לא היה סיכוי מולם , זה היה מחול וירטואוזי עם כדור

     משנשרה ברזיל במונדיאל השנה איבדתי עניין , חשבתי שאם איני מתלהבת מלהטוטים שמנצחים את כוח הכבידה ומאחזים את העיניים של המתחרים ואם. איני מזדהה רגשית עם אף מדינה - אין טעם לצפות .    

     בסופו של דבר החלטתי ביני לבין עצמי שאראה את משחק הגמר כי אני אוהבת חגיגות כשיש תחושה של אחדות עולמית , וכי הייתי סקרנית על מה המהומה , אם יש פוליטיקה והאם לובשי מדים שחורים תמיד מנצחים

     כשהמשחק התחיל אפילו לא צפיתי מהסיבות שפירטתי למעלה , לא הזדהיתי , לא כל כך נמשכתי לראות 22 איש נאבקים על כדור . אחרי ששמעתי גול ראשון , התיישבתי לראות , נוכחתי במה שסיפרתי בראשית דברי ונהניתי באמת

     שמעתי את הפרשנים מבכים את רוח הלחימה של הנבחרת שהבקיעה פחות גולים והבנתי שיש עוד דברים בגו של המשחק הזה . אני לא בטוחה שארצה להתעמק בזה כי מה שראיתי אמש הספיק לי כדי להבין את מה שכיניתי פעם 'השיגעון לדבר' הזה ושפעם הייתי משוכנעת שלעולם לא אמצא את עצמי צופה מרותקת למשחק כדורגל

נכתב על ידי , 16/7/2018 11:55   בקטגוריות נושא לוהט, ספורט, פורום ישראבלוג, שינוי תפיסה, תרגיל לקבוצת הכתיבה, אקטואליה, מפגשי ישרא-בלוג  
18 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



"אהבתה מרתיחה את מי האמבט"


     זה כבר קרה לי פעם . לא מצאתי סרט שחשבתי שימצא חן בעיני , כברירת מחדל נכנסתי ל"איים אבודים" אפילו שמבקר סרטים זיכה אותו בשניים וחצי כוכבים בקושי ודי קטל , ואני כל כך נהניתי מהסרט שראיתי אותו עוד מספר פעמים אחר כך

     והפעם , אם הייתי בוחרת לעצתו של מבקר אחר לגבי הסרט המיוחד והנפלא הזה בודאי שהייתי מחמיצה אותו

למזלי , כמו שאומרים בעזרת ה'פוקס' ( או כמו שמכנים : בפוקס' ) משלא מצאתי שום סרט מבטיח אחר , ומוכר הכרטיסים אמר שאנשים יוצאים ממנו בעוצמת רגשות והתפעלות , החלטתי לשמוע לעצתו , נכנסתי לסרט , ראיתי ונכבשתי

     בהזדמנות זו הייתי מאד מאד רוצה לייעץ למבקר ב' לנטוש את הניתוחים של "האם הגדולה בסרטים היפניים המלודרמטיים" בבחינת הניתוח הצליח הסרט מת בקופות , ולחקור בשאלה איך הפכה הגיבורה בגלל בשורה ודווקא נוראית אחת , מאדם החי כקורבן לאדם השולט בגורלו

     הייתי מייעצת לו לבחון איך , באמצעים. קולנועיים מינימליסטיים , ובשום אופן לא מלודרמטיים וסוחטי דמעות , גרם יוצר סרט לצופה לחוש במאבקים הפנימיים הקשים של הגיבורה כדי להביא גם את ביתה היחידה לצמוח כאדם שלא יתפתח כקורבן הנכנע לתכתיבים משפילים

     הייתי גם מציעה לבחון את השימוש בהומור שנון וחד מאד ואיך יוצאים מסרט שהנושא שלו כל כך כבד ללא תחושת הזדהות עם קורבן , בלי שסחטו ממך דמעות , אלא עם תחושת שלמות וקבלת החיים על כל מורכבותם - כי סרט שאינו סוחט דמעות לא יענה על האבחנה המקובלת של "מלודרמטיות" - ואיך ניצלה הגיבורה את מצבה בצורה מניפולטיבית כדי לגרום גם לבעלה שנטש אותה , לנטוש גם את ההתנהגות הקורבנית שלו עצמו ולפעול .

     לא הייתי מכנה זאת "אמצעי מלודרמטי עם פטיש , מקבת , או מה שהיה תחת ידה - המצקת , להשגת תוצאת אינסטנט , ואני חוזרת לשיטתי לעוצמות הנפש וביטויין בסרט במינימליזם 

     את שמות השחקנים המצויינים של גיבורי הסרט לא הצלחתי לקלוט בגלל השפה היפנית הכל כך רחוקה ממני אך עוצמת המשחק שלהם לא תנטוש אותי

 

נכתב על ידי , 9/7/2018 12:32   בקטגוריות אזרחית קטנה, ניתוקים וחיבורים, פורום ישראבלוג, פילוסופי, צדק פואטי, אהבה ויחסים, ביקורת  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





Avatarכינוי: 

בת: 14

Google:  http://israblog.co.il/690765

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי
הבלוג משוייך לקטגוריות: יצירתיות , פילוסופיית חיים , האופטימיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאוגניה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אוגניה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)