לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

מונדיאל 2010


הבלוג נולד כדי להביא תיאור של המשחקים על גביע העולם בדרום אפריקה

כינוי: 

מין: זכר





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2010    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
6/2010

מונדיאל - התחזית של איקס (זהירות ספויילרים)


כל ארבע שנים נפגשים אנו מחדש לטקס. טקס המונדיאל. כל פעם יש אכזבות, הפתעות, אושר ועצב.
השנה מדרימים אנו למונדיאל הראשון שייערך באפריקה היבשת, הישג משמעותי עבור היבשת הנשכחת בכלל והישג מדהים עבור המארחת דרום אפריקה.
אז לתחזית - הזוכה היא - ניו זילנד! כן כן, כולכם צוחקים אבל האול ווייטס יזכו. למה? כי הם מגניבים ויש להם אחלה נופים ואם תתעסקו איתם יבואו האול בלאקס (נבחרת ניו זילנד בראגבי, הנבחרת הטובה בעולם) ויפרקו לכם ת הצורה במכות.
ועכשיו ברצינות, מדובר במונדיאל סבוך, עם הרבה נבחרות טובות ואני כאן ע"מ לעשות לכם סדר.

בית א:
בית א' מציג לנו את הפינאליסטית הקודמת, צרפת. נבחרת ברוכת כישרון, עם מאמן שנוא, שחקנים מבריקים, שכלל לא הגיע לה להיות כאן איתנו, והיא נמצאת בזכות ידו של תיירי הנרי. איתה נמצאות אורוגוואי המוכשרת, מקסיקו הלוחמת והמארחת דרום אפריקה.
להערכתי, לדרום אפריקה אין עם כל הצער שבדבר את הכלים להמשיך לשלב הבא. אין שם שחקנים מספיק טובים, מאמן מספיק טוב וגם התוצאות שלהם היו מאד מאד חלשות בשנים האחרונות. הגב שהקהל הביתי יספק ללא ספק יעזור, אך זה לא יספיק, ולמרות תיקו מול מקסיקו ותיקו מפתיע במחזור הסיום מול צרפת, היא תסיים מחוץ להצלבה ובמקום השלישי. מקסיקו חסרה את השחקנים שנתנו לה ברק בעבר, וגם בבית הצפון אמריקני היא כבר לא מה שהייתה ורואה את ארה"ב מלמטה, ועל כן אני לא צופה לה גדולות בטורניר ומאמים שתסיים במקום האחרון, עם נקודה בודדת למרות משחקים צמודים עם דרום אפריקה וצרפת. ההפתעה של הבית היא אורוגוואי, סוס שחור לעניות דעתי שתתקדם הרבה בטורניר ותסיים את הבית במקום הראשון, לפני צרפת שתתפוס את המקום השני.

בית ב:
ארגנטינה, הנבחרת הנהדרת הזו שמובלת ע"י מאמן חלש מאד זכתה להגרלה נוחה מאד. דרום קוריאה, נבחרת חלשה מאד שלא תדגדג אותה, יוון, נבחרת שרחוקה מהטופ האירופאי וניגריה. הנשרים (ניגריה) מציגים סגל אטרקטיבי אך כמו כל טורניר הם יכשלו בלהפוך את הסגל לקבוצה, ועל כן לא יעפילו לשלב הבא. דרום קוריאה תשחק כמו קבוצה, תרצה, תתאמץ, אבל זה לא יספיק. לא מול ארגנטינה ולא מול יוון.
יוון תעלה מהמקום השני (ניצחון בודד על קוריאה, תיקו עם ניגריה והפסד לארגנטינה). ליוונים הגנה מרשימה ופשוט להבקיע מולם זו משימה קשה. מול ארגנטינה זה לא יספיק אבל יבטיח להם הפסד במשחק צמוד עם מעט שערים שבמקרה הכי גרוע מבחינתם יבטיח להם עליה מהמקום השני דרך יחס שערים. ואגרנטינה? דייגו יעבור איתם לשלב הבא.

בית ג':
בית ג' מציג לנו את אנגליה, נבחרת מוכשרת, מחוברת, עם מאמן מצויין שתתן את הטון בבית. אליה מצטרפות אלג'יריה החלשה ושתי נבחרות מאד דומות, סלובניה וארה"ב.
גם סלובניה וגם ארה"ב לא משופעות בכוכבי על, והגיעו עד הלום תודות למשחק הקבוצתי הנפלא שלהן. הן למעשה ייפגשו בקרב על המקום השני את האחות התאומה שלהן  וזה לא יהיה קל. עם זאת, האיכות האמריקנית בסגל השחקנים וכן המסורת תכריע. ארה"ב תעלה מהמקום השני, אנגליה מהראשון וסלובניה ואלג'יריה יסתפקו בזכרונות.

בית ד':
הבית שסוגר לנו את הצד הראשון של המונדיאל ומציג את גרמניה, אוסטרליה, סרביה וגאנה. גרמניה היא הפייבוריטית הברורה והיא תסיים במקום הראשון. שאר הנבחרות שוות פחות או יותר בכוחן. אוסטרליה וגאנה הגיעו לשמינית גמר המונדיאל הקודם, ואילו סרביה מציגה נבחרת עם שחקנים נהדרים והגנה חסרת פשרות שעלתה בקלות למונדיאל והשאירה לצרפת אבק. אז מה יהיה? גאנה ללא אסיין היא לא אותה נבחרת ועם כל הצער שבדבר לא תצליח להיות האפריקנית היחידה שמצליחה לעלות שלב. סרביה למרות ההגנה תמצא עצמה שוב בבית עם תום השלב הראשון לאחר שלא תצליח לגבור על גאנה ותפסיד כך נקודות יקרות ועל כן הוולאביס (אוסטרליה) יעלו מהמקום השני ויצטרפו אל גרמניה.

בית ה':
הבית שמציג לנו את הולנד, דנמרק, יפן וקמרון. דנמרק נראו רע מאד במשחקי ההכנה ואילו הולנד וקמרון אמנם לא הבריקו אך נראו סבירים. יפן כבר זמן רב משחקת מתחת לכל ביקורת ותסיים את הטורניר עם 0 נקודות ואולי גם עם 0 שערי זכות. הולנד תעלה מהמקום הראשון ולהערכתי המאבק בין קמרון לדנמרק על המקום השני יוכרע דרך יחס השערים. אני אפרגן לקמרון ואומר שהיא זאת שתעלה בהפתעה ותהיה לאפריקאית היחידה בשלב שמינית הגמר (ספויילר).

בית ו':
אלופת העולם מאיטליה, סלובקיה המפתיעה והקבוצתית (הו, מרק מינטל מדוע אתה לא כאן?), פאראגוואי וניו זילנד נפגשות. מדובר לעניות דעתי בבית החלש בטורניר.
ניו זילנד לא ראויה למעמד אך תתן פייט ותפסיד 3 משחקים צמודים, סלובקיה תתאמץ אבל ההגנה האיטלקית והכישרון של פראגוואי יכריעו. איטליה תסיים ראשונה, פאראגוואי שנייה.

בית ז':
תנו לסמבה לנצח היא סיסמת הבית. בית המוות שמפגיש את ברזיל הנפלאה של דונגה, פורטוגל החזקה של רונאלדו, חוף השנהב וצפון קוריאה. ברזיל היא ברזיל והיא תסיים ראשונה. הקבוצתיות, ההגנה והדיוק שמים את הברזילאים במקום הראשון. פורטוגל היו פייבוריטים למקום השני בבית עוד לפני פציעתו של דרוגבה. עכשיו לפילים בכלל לא נראה שיש מה למכור בבית ושוב הם ימצאו את עצמם בחוץ עם תום הסיבוב הראשון, אך לא אחרי שיוציאו את העצבים על הקוריאנים. ברזיל ראשונה, פורטוגל שנייה.

בית ו':
הבית האחרון מביא לנו את אלופת אירופה, ספרד הנפלאה והפייבוריטית לזכייה, שווייץ הממוצעת, הונדורס, וצ'ילה.
את ספרד אין מי שיעצור ואילו שווייץ והונדורס יסיימו שתיהן עם נקודה שתושג בתיקו ביניהן בסיבוב האחרון. צ'ילה תחזיק בתקוות להדהים את העולם ולסיים מעל ספרד, אך תובס במחזור הסיום ותסיים במקום השני, אחרי ספרד.

שלב ההצלבה:
אורוגוואי תביס את יוון שתצא קדימה לאחר הספיגה של הראשון בדקה ה-12 ע"י פורלאן. זה ייגמר 3 או 4. והיא תפגוש ברבע הגמר את אנגליה שתדלג בקלילות מעל המשוכה האוסטרלית. הקרב ביניהן על חצי הגמר יהיה מר וקשה, אך בסופו אנגליה תעלה לחצי הגמר. לאחר שער נפלא של דפו בדקה ה- 111.
הולנד תגבור על פארגוואי בזכות הופעה מדהימה של סניידר ורובן ותפגוש ברבע את ברזיל שתזיע מול צ'ילה לפני שתעבור הלאה עם 1-0 קטן שיושג בדקה ה-87.
ברבע הגמר תתרחש ההפתעה הראשונה כאשר ברזיל למרות הקבוצתיות תחסר את הברק ורובן ייקח על כתפיו את הולנד לחצי הגמר עם תצוגה מרהיבה ונקמה מוצלחת במייקון. הקרב בחצי הגמר בין ההולנדים לאנגלים יצית את הדימיון של כל חובבי הכדורגל, אך המשחק יאכזב ויוכרע איך לא? בפנדלים לאחר תיקו אחת מאכזב.
קאפלו יוכיח כי שינה את האופי האנגלי ואנגליה תגיע לגמר בעוד אוהדיה שרים it's coming home it's coming, football's coming home.

הצד השני של ההצלבה יציג לנו הפתעות רבות. ארגנטינה תיפרד מאיתנו כבר בשמינית הגמר לאחר שצרפת תתחבר דווקא נגדה, זה יהיה משפיל ובסוף מסי ימרר בבכי בעוד מראדונה יאשים את השחקנים בהתארגנות מכוונת נגדו. ברבע הגמר הנבחרת השנואה של דומנק תפגוש ארה"ב הנפלאה שתשלח כבר בשמינית הגמר את גרמניה הבייתה. כזכור, במונדיאל 2002 עלתה גרמניה לחצי הגמר לאחר שהעיפה את ארה"ב 1-0 משער שלא היה ואילו לארה"ב נפסל שער חוקי. הפעם ישוב הסדר על כנו והאמריקאים יגיעו אל רבע הגמר מול צרפת כנבחרת טובה ומגובשת ויצעקו בקול גדול YES WE CAN!  ולאחר שגורקוף יבקיע את השלישי לרשתו של האוורד הם יבינו שלא הפעם הם יצליחו במונדיאל ואילו הצרפתים יחלו לחשוב שהיד המגעילה של הנרי מול אירלנד היא הדבר הטוב ביותר שקרה להם בדרך לחצי הגמר.
איטליה תמשיך לקרטע מול קמרון והפעם גם תשלם על כך עם צמד מבריק של סמואל אטו בדקות הסיום שיהפוך את הקערה על פיה ויזכיר לאיטלקים שאולי אלופת אירופה היא איטלקית, אך שאין בה אף איטלקי. אל רבע הגמר יגיעו האריות (עוד כינוי לנבחרת אפריקנית, הגיע הזמן שתתרגלו) כאנדרדוג מובהק. מולם תעמוד ספרד. נבחרת נפלאה, מושלמת ונהדרת שתגיע לאחר מרתון מורט עצבים בן 120 דקות בו תגבור על פורטוגל בתוצאה 4-3 במשחק רב תהפוכות שיכול היה בהינתן הגרלה אחרת להיות משחק חצי הגמר בקלות. הקמרונים ינסו לתקוף את החוליה החלשה של ספרד, ההגנה (חלשה יחסית, יחסית, ברור שאין לספרד משהו חלש) אך כאשר אתה משחק פתוח מול ספרד אתה מקבל בראש והשבעייה שהקמרונים יחטפו בחרבע הגמר תהדהד להם חזק בראש. הספרדים יגיעו עם השתן בראש, שחצנים ורגועים למשחק מול צרפת  וגם בחצי הגמר בצד הזה של ההגרלה תתרחש הפתעה ושוב בסופה תמצא עצמה צרפת בשלב הבא. הצהוב השטותי של אינייסטה שמנע ממנו לשחק בחצי, יחד עם הפציעה של צ'אבי והיכולת החלשה להחריד של פברגאס ואלונסו תשאיר מרכז שדה פרוץ שינוצל ע"י הצרפתים עד תום בדרך ל 3-2 מרתק. ספרד תלך לחפש מדליית ארד מול הולנד, ואילו צרפת תתמודד מול אנגליה בגמר, בקרב של הכל או כלום.
במשחק חסר העניין על המקום השלישי תנצח הולנד 3-1 את ספרד המוכה ושבורת המוראל אך הגמר יפצה על כך עם תצוגת כדורגל מבריקה של שתי הקבוצות שתציג לנו את רוני במיטבו עם שני שערים ושני בישולים לדפו. גורקוף וריברי ישוו זמנית (פעמיים) אך זה לא יספיק. דומנק שוב יסיים כסגן עם נבחרת שאף אחד לא ציפה ממנה לכלום מאחר שהיא קרועה מבפנים ואילו אנגליה תוכל סוף כל סוף לחגוג, ומולדת הכדורגל, הספורט הנפלא הזה תזכה סוף כל סוף למעט עדנה.

להתראות מאיקס, וקדימה אנגליה.

 


נכתב על ידי , 10/6/2010 18:57  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




1,323
הבלוג משוייך לקטגוריות: ספורט
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לטליק-ספורטאי כורסא אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על טליק-ספורטאי כורסא ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)