לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

מונדיאל 2010


הבלוג נולד כדי להביא תיאור של המשחקים על גביע העולם בדרום אפריקה

כינוי: 

מין: זכר





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2010    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
6/2010

טור פתיחת המונדיאל (חמשת הסנטים של הבלוג של אילון).


מחר ייפתח המונדיאל. אחת לארבע שנים אני זוכה להגיד את זה וממש להתרגש. החל ממחר ובמשך חודש נזכה לאורגיית כדורגל מענגת. אם יהיה טוב, יהיה מעולה, אם יהיה רע, יהיה איטליה 90' (וכולנו זוכרים איך זה נגמר). לצערי הרב, את המונדיאל הזה אני אראה בתשלומים. עד יום שישי הבא אני אהיה בארץ הקודש ואחר כך אני אבלה את שארית המשחקים בחו"ל. בארה"ב. בבית ללא טלוויזיה. לא פשוט העסק הזה, ובכל זאת אני אנסה לתזמן את היציאות הפומביות שלי כדי לתפוס משחק אחד ביום. לפחות. זה קורה אחת לארבע שנים ויהיה מבאס להפסיק את זה בדיוק כשאני אתחיל להתרגל לכמות המשחקים המטורפת.

אגב, לעניין משחק הפתיחה רק רציתי להגיד: עד כמה שאני שונא טקסי פתיחה (זה לחלוטין לא מעניין אותי), אני אוהב את משחקי הפתיחה של המונדיאל. ב-1982 בלגיה הדהימה את ארגנטינה, ב - 1990 קמרון הדהימה את ארגנטינה ולמרות שארגנטינה לא תהיה במשחק הפתיחה, אולי יהיה מעניין בכל זאת. שווה לתת צ'אנס....

ישבתי כבר עם שני מוספים שונים, קראתי את ההרכבים ואת סדר המשחקים, הימרתי ביני לבין עצמי וביני לבין אחרים והאמת היא שאין לי מושג מי הולכת לקחת.

ישנן כמה עובדות שצריך לזכור:

·         מבחינת הרכב, למראית עין, לספרד יש את ההרכב הכי מרשים. טורס ווייה בהתקפה שמקבלת כדורים מאינייסטה, צ'אבי ואלונסו ומאחור מגנים עליה ראמוס ופויול נשמעת כמו התקפה מעולה. וזה עוד בלי להזכיר את סנט איקר בשער, כשעל הספסל ואלדס וריינה. רק מלהגיד את זה יש צמרמורת. אבל, לספרד יש מסורת של כשלונות ואכזבות ואפילו היורו האחרון לא משכנע אותי שהם יצליחו להתגבר על הנאחס. ובכלל, אף נבחרת אירופית לא הצליחה לקחת מונדיאל מחוץ לאירופה. יש לנתון הזה משמעות ? עוד חודש נהיה יותר חכמים.

·         על אנגליה אני כבר יכול להמר כאכזבת המונדיאל. אם אכזבה היא פונקציה של רמת הציפיות הרי שהאנגלים, כדרכם בקודש מפתחים ציפיות רק כדי להיתקל בקרקע המציאות הקשה. מישהו בטוח ייעשה טעות. וויין רוני שעיני אומה שלמה נשואות אליו יצליח להיפצע או להיות מורחק או לעשות משהו, הדבר האידיוטי מכולם כדי להיכנס להיסטוריה. במקרה של הנבחרת האנגלית ההימור צריך להיות מי יהיה הגיבור הטרגי של המשחקים. ב-1986 זה היה השופט התוניסאי,  פעם זה גאסקווין, פעם זה פירס, פעם וודל, פעם בקהאם, פעם דייויד סימן, פעם רוני ופעמיים הם בכלל לא היו שם. תמיד זה מישהו. בקיצור, בכל המונידאלים האחרונים, כשאנגליה מגיעה, זה אף פעם לא נגמר בטוב. חוץ מזה, יש נטייה להתעלם מהפציעה של ריו פרדיננד. זה לא היה נורא כל כך אלמלא בשער היה עומד דייויד ג'יימס, האיש שהמילה "אסון" מרוחה לו על האישיות. תאמינו לי, זה לא ייגמר בטוב.

·    כיוון שבכודרגל אין שמץ של צדק, אפשר להתייחס אליו רק באופן היפותטי. אם היה קצת צדק, ברזיל וארגנטינה היו נענשות. ברזיל על אובדן הדרך וארגנטינה על אובדן השכל. מי שיסתכל על ההרכב של ברזיל יגלה הרכב אפור. הרכב מגעיל. לקראת כל מונדיאל אנחנו חיים מחדש את המשחק המופלא ההוא בין איטליה לברזיל במונדיאל 1982. אחד המשחקים הטובים ביותר בהיסטוריה של הכדורגל. האם ההרכב של ברזיל מכיל את החוברה שתשחזר משחק שכזה ? הרי מאז 1982 כל נבחרת ברזילאית במונדיאל נשפטת ביחס לאותה נבחרת מופלאה של סוקרטס, זיקו, אדר ופלקאו. הנבחרת ההיא לא זכתה אבל הצליחה להיחרט בזכרון של כל אוהד כדורגל. עם כל הכבוד לרוביניו ולאישיות הנעימה של קאקה, אני ממש לא רואה את זה קורה. ארגנטינה זה סיפור אחר. אחד משני השחקנים הטובים בהיסטוריה מאמן נבחרת שאם תזכה, תכתיר בשעה טובה את השחקן השלישי שיצטרף למראדונה ופלה, ליאו מסי. בינתיים, ניכר שמראדונה עושה הכול כדי להפריע לו. כל מי שמסתכל על ההרכב של ארגנטינה יכול רק להתגעגע לקמביאסו וסאנטי. בדרך כלל, אחרי הפסדים מדברים על מי שלא שיחק, במקרה הזה, לא צריך הפסד כדי להבין שהם יהיו חסרים. צמד המשוגעים, מראדונה על הקווים (מסניף את הקווים...) וחואן ורון על המגרש יהיו קצת יותר מדי עבור נפשו העדינה של מסי (שאשתי טוענת שהוא דומה מאוד לאייג'נט מאלדר). אגב, לכל מי ששכח, את המונדיאל הקודם רונאלדיניו התחיל כמי שעתיד להיות השחקן הגדול בהיסטוריה לצד מראדונה ופלה. איפה הוא היום, קצת קשה לדעת. מה שכן, ברור לכולם איפה הוא לא יהיה, במונדיאל. דונגה החליט להשאיר אותו בבית.

·         קשה לי לזכור כמה שנים לאחור, אבל נדמה לי שבתחילת המונדיאל הקודם, אף אחד לא הימר  על גמר בין איטליה לצרפת. שתי הקבוצות דידו את דרכן לגמר ובסוף מה שנזכור זה את הנגיחה של זידאן. ככה זה, ב-1998 הוא נגח פעמיים לרשת של ברזיל ואיחד אומה שלמה סביב המוסלמיאדה שיש בצרפת. ב-2006 הוא נגח במטראצי כי הוא אמר משהו על אחותו. הערבים האלה....רק כבוד יש להם בראש. בכל מקרה, דומנק שרד 4 שנים (אחת מהחידות הגדולות ביקום), הנרי שיחק כדוריד ברחבה של אירלנד והנה צרפת שוב איתנו. האינסטינקט הוא להגיד שהנבחרת שלהם זקנה ושבעה ותתקשה להרים את עצמה. אני מניח שגם התוצאות יהיו בהתאם, ובכל זאת, אסור לזלזל בצרפת. קודם כל, יש את 2006 כדי להראות עד כמה זה מסוכן לזלזל בהם ושנית, אי אפשר לזלזל בנבחרת שיש לה את ריברי והנרי ועוד כמה שחקנים לא רעים בכלל. מהצד השני, הנבחרת האיטלקית היא בדיוק אותו סיפור זקנה, חסרת ברק, לא סקסית ולא מעניינת ובקיצור מה שמסתמן פה הוא שתי סוסות שחורות שבהחלט יכולות לארגן הפתעה לא נעימה ולהגיע לגמר. צר לי.

·         בסוף יוצא שדווקא גרמניה אמורה להביא את הכדורגל הסקסי. מי היה מאמין. בלי באלאק הנרגן אבל עם מאמן התקפי, גרמניה בהחלט יכולה להפתיע. מה שיכול לעבוד לטובתה הוא העובדה שהנבחרת שלה מורכבת מהרבה מתאזרחים. הם אולי גדלו בגרמניה אבל הם יודעים שיש עולם אחר. יכול להיות שזה מה שייעשה את ההבדל.

·         ואסור לשכוח את פורטוגל. אמנם בלי נאני אבל עם רונאלדו. אם הוא מנהיג את הנבחרת הזת לגמר או לגביע, הוא יצטרף למראדונה ופלה. אני מאוד מקווה שזה לא יקרה כי מעבר להיותו שחקן מנצ'סטר יונייטד הוא בלתי נסבל (וזה בעצם לא מעבר, זה כל העניין). הנקודה היא שבמונדיאל גרוע (אם אכן חו"ח יתפתח אחד כזה) רונאלדו בכמה מהלכים יכול להיות ההבדל בין חודש שייזכר לנצח לחודש של שעמום קטלני (ע"ע איטליה 90').

·         אם רובן נשאר על הרגליים (וזה לא סביר כמעט בכלל) אפשר להמר על הולנד. הבעיה היא שלרובן יש רגליים מפרצלינה שעלולה להינמס בחום האפריקאי ובעיקרף, הולנד פ-ר-א-י-י-ר-י-ם. לא יעזור כלום. כשכל העולם טבח ביהודים הם התעקשו להיות אציליים. כשכל העולם רצה לראות אותם לוקחים את הגביע מהגרמנים הבלתי נסבלים בגרמניה, קרוייף רב עם אשתו. כשהייתה להם ההזדמנות להעניש את שלטון החונטות בארגנטינה הם נגררו להארכה. איךף שלא תסובב את זה, הם פראיירים וקשה לראות אותם משנים את זה. אני מניח שהתירוץ הפעם יהיה פציעה של רובן.

·         יש באזז על הנבחרות האפריקאיות. בכל זאת המונדיאל באפריקה ונבחרות בדרך כלל מצליחות להגן על הביתיות היבשתית. אני לא בדיוק רואה מי מהנבחרות האלו תצילח לעשות משהו. כולם אומרים חוף השנהב אבל הנבחרת הזו היא יותר מדי מבוססת על דידייה דרוגבה. אם הוא יהיה חד, זה יהיה טוב. אם לא, חבל על הזמן. הנקודה היא שלחוף השנהב יש בית קשה ביותר ובדומה למונדיאל הקודם, הם עלולים לעזוב מהר מאוד. חבל, אבל ממש לא נורא.

ועכשיו, לחלק האהוב עליי בערב כל מונדיאל. הימורים.

יש משהו מענג בלהמר מתוך ידיעה ברורה שלפחות 50% מההימורים יהיו שגויים. אני המהמר הכי גרוע בעולם ואני אפילו מהמר גרוע על כרטיסי החיש גד שמדי פעם אני קונה לאשתי. ולפיכך, להלן חמשת הסנטים שלי....

בית א: צרפת ומקסיקו עולות (דרום אפריקה תהיה המארחת הראשונה שלא עוברת שלב).

בית ב: ארגנטינה ודרום קוריאה עולות (חבל לי על וינסנט אניימה, אבל אני שמח שהוא יישאר בהפועל ת"א ולא יעבור לאירופה האמיתית).

בית ג: אנגליה וסלובניה עולות (חייבים הפתעה, מה רע בסלובניה).

בית ד: סרביה וגרמניה עולות (ההפתעה פה תהיה שסרביה תעלה מהמקום הראשון).

בית ה: הולנד וקמרון עולות (פוטנציאלית, מדובר בבית שיכול להיות הטוב ביותר בטורניר).

בית ו: איטליה ופרגוואי (תסמכו על האיטלקים שהם יתארגנו על בית קליל שכזה).

בית ז: פורטוגל וברזיל (אני לא יכול להפסיק לקוות שברזיל תיענש על הסגל שדונגה בחר לטורניר. חוץ מזה, אני שונא מבטא פורטוגזי. מבטא פורטוגזי של ברזילאים).

בית ח: ספרד ושוויץ בבית המתנה....

שמינית גמר:

1.      צרפת דר' קוריאה הנה מתחיל המזל של הצפרדעים....

2.      אנגליה גרמניה אולי במקרה הזה ההגרלה תהיה הגיבור הטרגי של האנגלים שילכו הבייתה.

3.      סרביה סלובניה מישהו באמת מבדיל ??? הסרבים עולים והם יהיו הקרואטיה של הטורניר הזה.

4.      ארגנטינה מקסיקו אם הארגנטינאים יצליחו להתארגן על השיטה (תנו את הכדור למסי !!!) זה יהיה השלב הראשון בדרך לגמר.

5.      הולנד פרגוואי היפ היפ הולנד.....

6.      פורטוגל שוויץ כל תוצאה מלבד נצחון של פורטוגל תהיה גועלית.

7.      איטליה קמרון ע"ע הנה מתחיל המזל.ץ הפעם בשביל הסקוואדרה אזורה.

8.      ספרד ברזיל בשביל משחקים כאלה יש טורניר שכזה....זה יכול להיות ה-משחק. לך תדע מי ייקח. בוא נגיד, ברזיל......

רבע גמר:

1.      הולנד פורטוגל בשלב הזה החזקים שורדים. בשלב הזה השורדים שורדים. ובקיצור, עד לשלב הזה לא יהיו רגליים לרובן ופורטוגל תתקדם.

2.      צרפת גרמניה אם הגרמנים ישחקו את הכדורגל שאני חושב שהם ישחקו ואם הצרפתים ישחקו את הכדורגל שאני חושב שהם ישחקו, ואם לא יקרה משהו מדהים....בקיצור, אני יותר שונא את צרפת. גרמניה מנצחת.

3.      סרביה ארגנטינה גם קרואטיה נעצרה מתישהו. פה זה יקרה לסרביה.

4.      איטליה ברזיל בכל חצי גמר תריך להיות "האיש הרע". בחצי הגמר של הטורניר הזה, "האיש" הזה תהיה המנצחת במשחק הזה. ברזיל.

חצי גמר:

1.      פורטוגל גרמניה אני נורא רוצה להאמין שגרמניה תעצור את רונאלדו הבלתי נסבל. אבל זה לא יקרה. פורטוגל מדגדגת את ההצלחה כבר הרבה שנים, הגיע זמן שזה יקרה.

2.      ארגנטינה ברזיל איזה משחק.....ארגנטינה תיקח, אבל בשיניים, באגרופים, דם אש תימרות עשן......

גמר:

ארגנטינה פורטוגל בחצי הגמר דיברנו על פורטוגל שתדגדג. אז גם כאן, היא תדגדג, גביע העולם צריך ללכת למסי, הוא ראוי לזה.

זהו, אלה חמשת הסנטים שלי.

הדבר היפה הוא שאם ספרד תעקוף את ברזיל, כל ההימור הזה בטל....

 

הכי חשוב, תבלו.

 

(הבלוג של אילון)

נכתב על ידי , 10/6/2010 21:40   בקטגוריות הימורים  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




1,323
הבלוג משוייך לקטגוריות: ספורט
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לטליק-ספורטאי כורסא אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על טליק-ספורטאי כורסא ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)