לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה



Avatarכינוי: 

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2015    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
5/2015

עלילותיה של רוסיה מעונה


קטרינה.

את רוסיה?

אין מצב! את לא נראית, את לא נשמעת..

איך בין הסטירוטיפים את נבלעת?

ואיזה באסה שלא נולדת עם שער זהוב ועיניים שאפשר לטבוע בהן בצבע הנחל שבפאתי חרקוב.

 

אז קטיה אמרת?

אין מצב.

בעצם, חכי, אולי החיוך שלך קצת מושך

והישבן .. אוי הישבן .. אז זה מה שקיבלת מאמא רוסיה? 

 אם כך, אולי אתפשר, נחליף מילה או שתיים, נראה איך הכל מסתדר.

 

טוב,

אם את רוסיה את חייבת לאהוב את השרשר הזהוב שעל הצוואר,

את העור השחום, את המעמד הנבחר של מאבטח בבר.

ואם אזמין אותך למשקה ואשאל אותך על גיור, על פריפריה, על המלחמה ברוסיה , יש להם כל כך הרבה שטח, אז על מה כל הסיפור?

 

עוד משקה?

הרוסיות האלה, שותות בלי הפסקה. מזרחית את אוהבת? אוי, איזו ילדה 

לא השמיעו לך אייל גולן במשרד הקליטה?

זאת הייתה בדיחה, את לא צוחקת? כזאת קרה!

 

בואי תתקרבי - איך לא תרצי לקפוץ איתי ישר למיטה?

אסור לגעת? 

לכי תחפשי מי שינענע אותך יא זונה.

 

נכתב על ידי , 30/5/2015 02:28  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




אם הוא לא עושה לך... לכתוב 

זה לא זה.

נכתב על ידי , 26/5/2015 01:15  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



את כותבת?


מדורה, שירים של אריק אינשטיין בגיטרה מזייפת, אלכהול שמלווה אנשים שמחים בשיחות פילוסופיות, עשן בריח מתקתק וידיים דביקות ממרשמלו שרוף.
-
"קטיה, את כותבת?" הוא שואל אותי, בבטחון מלא לתשובה חיובית וחד משמעית
אני? כותבת? חזרתי אחריו, פולטת הברות, כמו ילדה שהוגה את מילותיה הראשונות, וטרם הספיקה לתהות על משמעותן.
האם אני כותבת? אני משננת את המילים שוב, מנסה להיזכר במשמעות שפעם הכרתי.
איך אני יכולה לא לכתוב? כשמילים היו האהבה הראשונה שלי, תלתלו אותי והשאירו אותי ערה בלילות. הן שנבחרות בקפידה או רשלנות, הן שנזרקות לאוויר, הן שמעצבות את המציאות כמעט בדרך בה אני רוקמת אותה במוחי. איך אני יכולה לא לכתוב כשאני כמהה אחר משמעותה של כל אחת מהן, כאילו היאא שתחרוץ את הגורל. כשאני משתמשת במילים כמו "על בוריו" בדייטים ראשונים, כשאני מסבירה את עצמי באמצעות ציטוטים של אלתרמן ובולעת בשקיקה ספרים מתורגמים של היינה. כשבפעם הראשונה בכיתה ג' החרכתי את המורה לתלות את הסיפור הראשון שכתבתי, מלא בקישקושים ושגיאות כתיב, מודפס על דף לבן עם תמונת word 97 של איש שחור משתהה עם סימן שאלה גדול תלוי מעל ראשו.
אבל
איך אוכל להסביר שאני כותבת רק - כשהמועקה עומדת במרכז הגרון, מציפה את העיניים, מרטיבה את הלחיים ונשפכת מתוכי בעשרות גוונים של שנאה עצמית. שרק הכאב מעצב את משמעותן של רצף האותיות הריקות מתוכן שאקליד.
איך אסביר שאינני מוצאת זמן בין מחשבה חיובית אחת לאחרת, בין צחוק מתגלגל לחיוכים כובשים, בין עשייה והשגת מטרות, בין מילים יפות כמו 'חזון, אמת וצדק'. שאני לא מצליחה לכתוב כשגבר החלומות, נסיך כל האגדות, שוכב לצדי ולוחש לי מילים שלעולם לא שמעתי כמותן. איך כמה מילים שאשרבט יכולות להתעלות על כל הרגעים שאני אוספת בצרורות לכדי זכרונות ומשמרת בתיבות מומצאות שפזורות בין רבדי התודעה. 
"אז את כותבת?" הוא שואל שוב בזמן שאנשים מלמלים מסביב על סדנאות שירה וכתבים עתיקים.
 הוא ממקד בי את המבט, עמוק לתוך העיניים, כאילו יצליח לקרוא מתוכן את שורות המחשבה שמקודדות לכדי שפה שרק 'אנשים שכותבים' יוכלו לקרוא. אני מחייכת אליו בבשיינות, מתנצלת בלי מילים על שחטאתי. "תכתוב גם בשבילי" אני אומרת לו.
-
קטרינה.
נכתב על ידי , 7/5/2015 00:50  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





35,040
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , נשיות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לקטרינה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על קטרינה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)