לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה



Avatarכינוי: 

בת: 28




קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2012    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
1/2012

עץ נופל


פוסט שכתוב באופן מסורבל על ידי ילדה בכאבים מסורבלים.


אני אדם בריא, רב הזמן.

אני חולה לעתים רחוקות, וגם הן מחלות קצרות ולא מממוטטות.

עכשיו אני חולה, שגם זה נדיר. אך במחלה המשעממת והרגילה המכונה- סוג של שפעת. האף שלי סתום, הבטן שלי מתהפכת על כל ביס ולעיסה (שיטת דיאטה למסתכנים מבינכם), והראש מתפוצץ. ברגעים האלו, ההליכה הממושכת והבלתי נלאית היא ההליכה אל ארון התרופות. (הליכה שבימים רגילים הייתי עושה במספר שניות).
את הנורופן שלי אני מחזיקה בארון במטבח, וההליכה לשם כרגע נראית לי כמו מארש מוות. הכסא זועק שאשאר לקטר עליו, המחשב זועק שאולי אמצא שיר שלא יעשה לי כאב ראש גרוע יותר ממה שיש עכשיו, והמחשבות מציצות בי ממפתן הדלת "כשתלכי את הדרך החשוכה והקצרה הזו תספיקי לחשוב אותנו".

אז את הליכות הלילה שלי (כאדם לא בדיוק ספורטיבי בזמן האחרון, ההליכות הלילות הן ההליכה לכוס המים או לטלוויזיה מהחדר) אני מבצעת בעת שיחת פלאפון. זה הנשק שלי. אז אני מתקשרת... אין מענה, תא קולי. רוצה להתקשר למישהו ולהגיד לו כמה שאני לבד, אך אין למי לספר- כי אני לבד. 

האירוניה הכי משפילה, זו שמשאירה אותי הכי חסרת אונים, זו זו. להרגיש צורך עז לספר למישהו קרוב על כמה שאתה בודד.

ואני חולה עכשיו. ואני נראית רע מול המראה. ואני לבד. ואני מושפלת. ואין אפילו מי שיצחק. מצב כל-כך מיותר, מיותר, מייותם, חסר תועלת. מצב שאין מה להפיק ממנו. "אם עץ נופל ביער ואין מי שישמע אותו, האם הוא משמיע קול?" (/ ברקלי).

הנה אני, צונחת לקרוא עוד עמוד מספר פעמים עד שנקלט המסר. הופכת את השרוולים לטישו, לבד. לבד. בודדה במלוא מובן המילה, ושואלת את עצמי את השאלה המודחקת ביותר שעליה נאלצים להאבק על הבודדים- "מה אם?, מה אם הוא היה ככה, וזה היה אחר?".

האם אני משמיעה את קולי?

הפתרון של ברקלי הוא שהאל רואה אותך ולכן אתה לנצח קיים. זו בריחה מחכמה גדולה, ומהעולם הדתי (נולד ב1685). 

מעניין אם היה נולד עכשיו, מה היה אומר.


אז מישהו שומע אותי?

שיתקשר, יש לי הליכה...

נכתב על ידי , 31/1/2012 22:15  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של היושב בצד ב-4/2/2012 16:03
 



שיר- תשוקת נעוריי


עריגתי מכספת אותי במלוא ריקה

ואני ממתינה לשקוע בתנועת סרעפת שלווה

כבדרך אגב

אל מול תשוקת נעוריי.


פנייך

פני חרסינה השבים להתל בי.

עליהן שפתיים בוסריות משורטטות בקפידה

ובנגיעת מברשת על האל היווני עוטרו זיפים

טומנות תחתן חיוך פלאי

עם גון קול זכרי עמוק.


עליהן גם עיני בדולח ירוקות

אינטלקטואליות ברכות מצטנעת

ושיער כשיבולי שדה

מרצד הנה והנה

אך היו גם כתפיים

ובשר

והיכן?

זועקת תשוקת נעוריי משכבר.

היכן?

היכן?!


 

נכתב על ידי , 31/1/2012 14:30  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



האמנם עוד יבואו ימים


האמנם/ לאה גולדברג
האמנם עוד יבואו ימים בסליחה ובחסד
ותלכי בשדה, ותלכי בו כהלך התם
ומחשוף כף-רגלך ילטף בעלי האספסת
או שלפי-שבלים ידקרוך ותמתק דקירתם

או מטר ישיגך בעדת טפותיו הדופקות
על כתפיך, חזך, צוארך, וראשך רענן
ותלכי בשדה הרטב וירחב בך השקט
כאור בשולי הענן

ונשמת את ריחו של התלם נשם ורגע
וראית את השמש בראי השלולית הזהב
ופשוטים הדברים וחיים, ומתר בם לנגע
ומותר ומותר - לאהוב

את תלכי בשדה. לבדך. לא נצרבת בלהט
השרפות, בדרכים שסמרו מאימה ומדם
ובישר-לבב שוב תהיי ענוה ונכנעת
כאחד הדשאים, כאחד האדם


מתי יושם קץ לפרשה הזו, מתי תושם התחלה לסוף, והשאלה הקריטית מכולן עבורי- מתי אוכל לשוב ולתקן?
ואם לא לשוב, אז לתקן, ואם לא לתקן, אז לשוב?
נכתב על ידי , 31/1/2012 00:38  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של תשוקת נעוריי ב-2/2/2012 00:13
 



לדף הבא
דפים:  

55,706
הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , סיפורים , שירה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאלגנט אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אלגנט ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)