ביקרנו באתר בטר פלייס (מקום טוב יותר) בפי גלילות להכיר את המכונית החשמלית החדשה. ההזמנה היתה דרך חברת ההייטק של אשתי. זאת הפעם הראשונה שלנו שביקרנו באתר הנודע לשימצה פי גלילות והופתענו לגלות שחברת בטר פלייס שמזוהה עם איכות הסביבה ונושאים ירוקים בחרה במקום שמסמל את האיום הכי גדול בזיהום סביבתי בגוש דן למרות שפינו משם את חוות הגז. ההפתעה התגברה כשנכנסו לאחד ממיכלי הגז/דלק/מים הגדולים ומצאנו את עצמינו באולם קולנוע חדשני. המדריכה הסבירה שהחברה ניקתה את אחד המיכלים או אולי יותר, שיפצה אותו והתאימה אותו לשימוש החדש. את הכורסאות באולם, לקחו ממכוניות במגרש גרוטאות, שיפצו וריפדו מחדש וכך אפשרו לנו הצופים בזמן הצפייה, להתחגר, להשכיב את המושב אחורנית ולבצע כל פעולה שניתן לעשות עם כסא נהג. בהחלט התרשמתי.
לאחר ההסבר בסרט (שהיה קצת ארוך לטעמי) על איכות המכונית החשמלית, הרעיון שעומד מאחוריה (פחות טיפולים, פחות זיהום, ללא רעש מנוע וניתוק התלות בנפט ודלק שמזהמים את הסביבה ובעיתיים מבחינה פוליטית לישראל ולכן גם ישראל נבחרה כמדינה הראשונה בעולם שיושק בה הניסוי החברתי -כלכלי-סביבתי הזה) פנינו לנהוג במכונית (סיטרואן סדאן חשמלית).
התחושה לא היתה שונה בהרבה מנהיגה מכל מזדה משפחתית אוטומטית אחרת על הכביש, גם מבחינת תאוצה, אחיזת כביש, ומהירות.
הרעיון מעולה, הביצוע מורכב מאד מבחינת תשתיות וזאת השאלה הגדולה, האם חברת בטר פלייס שאמורה להרוויח ממכירת מנויים לתדלוק בתחנות חשמל לרכבים האלו תצליח לעמוד במשימה ולהתקין מספיק תחנות תדלוק לעם ישראל? האם ניתן לשנות את צורת החשיבה של הנהג הממוצע שרכב קונים עם מנוי תידלוק? והאם המכונית הזאת שעל פניה נראית הדבר הכי סביבתי שיכול העידן החדש לבשר, באמת תספק את הסחורה?
המכוניות הראשונות אמורות להגיע באמצע 2011 זה פחות משנה להקים תשתיות.
אני אישית מחזיק להם אצבעות, הבעיה היא, שאני לקוח שבוי שנוהג ברכב חברה, לכן ההחלטה אם לנהוג ברכב כזה או לא היא לא בידיים שלי........