היום יותר מאי פעם יש כמעט לכל אחד מצלמה, אבל צילומים טובים כאלה שאנשים רבים מתלהבים מהם יש למעטים. רק לאותם צלמים שהראיה הצילומית שלהם היא מושלמת יש תמונות מוצלחות.
מה היא ראיה צילומית?
הצלם צריך לראות את כל העומק של התמונה.
למה צריך רקע?
בתמונה טובה יש רקע קידמי, יש את המצולם (האוביקט) ויש את הרקע האחורי , הרקעים יוצרים בתמונה את המימד השלישי - העומק, גם בהדפסת תמונה על נייר, גם הצגתה על המחשב ו/או טלויזיה שהם שטוחים ללא הבלטת או לחילופין טישטוש אחד הרקעים העין האנושית לא תיצור עומק.
עומק בתמונה אפשר ליצור על ידי קוים מיצטמצמים למשל קוי רכבת, רחוב או כלדבר ההולך וקטן ברקע האחורי. אפשר לגרום לרקע האחורי להיות מטושטש ברמה שנקבל תחושת עומק.
כדי ליצור עומק בצילום בניין יש לצלמו כך שנראה לפחות שלושה פאות וזה אמור גם לגבי צילום פרוטרט.
בצילום תמונות נוף של למשל ספינה העוגנת בנמל צריך לראות ולהיתחשב ברקע האחורי.
צריך להיתחשב בצבע של האוביקט שלא יתמזג אם הצבעים של הרקע.
גם לסוג הצבע, צבעים חמים (אדום, כתום, חום וכ"ו) המופיעים בקידמת התמונה לגבי צבעים קרים (ירוק,כחול, צהוב וכ"ו) המופיעים ברקע יש השפעה על העומק של התמונה.תודה להערה של "גפן". קישור בסוף.
רק לבעלי מצלמות עם עדשה בעלת קירוב גדול (טלה) תיתאפשר הפרדה טובה בין האוביקט לרקע. לכן יש לשים לב למצב האוביקט ביחס לרקע לפני הצילום.
הנה תמונה שלא שמתי לב לרקע
בתמונה זו אנו רואים שהאוביקט מצולם על רקע מושך אשר פוגם בנושא המצולם
הנה תמונה שהרקע האחורי מושך את תשומת העיין מהנושא.
הנה תמונה שלא שמתי לב לפרטים המופיעים ברקע והפוגעים בתמונה
שים לב לעמוד החשמל
הנה תמונה של אותו עץ מיום אחר מזוית צילום נמוכה יותר ללא הרקע המפריע.
הכלל בצילום טוב הוא ראיה נכונה של הרקע הקידמי, הנושא והרקע האחורי.
לבלוג של "פרח בגני"
http://israblog.co.il/blogread.asp?blog=50562