לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

צילומנייה - רגעים קצרים של שמחה, עצבות, אושר ופחד

תמונה אחת שווה אלף מילים......?


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2014    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

פרסום ראשון


 

לפני כשנה לקחתי קורס צילום "בטכניון חיפה" כדי ללמוד צילום מאחרים, כי עד אותו זמן למדתי בעצמי מה שנקרא

Aotodidact .

המנחים שלי בקורס היו גורן ליובונצ'יץ - Goran Ljubuncic כפי שמופיעה ב- GOOGLE וקובי,

הקורס "ביטוי אישי א' " , אני רציתי את הקורס הבא אחריו (ב') אך נאמר לי שבלי הראשון אי אפשר ללמוד את השני

לנרשמים חיצוניים וזאת רק לאחר מבחן בקיעות בצילום שעברתי בהצלחה.

בקורס למדתי על סגנונות בצילום של צלמים ידועי שם (כאלה שאפשר למצא באינטרנט ) איך לא.

הידע של המנחים היה מקיף ומעמיק לפחות בתאוריה בצילום עצמי זה כבר סיפור אחר אומנם לגורן יש אתר

של צילומים אך נראה שהם לא היתחדשו מאז לימודיו לתואר ראשון בצילום בויצו חיפה.

 

כחלק מהקורס וזה לא נאמר במפרט הקורס, נדרשים המשתתפים להציג את התמונות הנבחרות על ידי ראש הקורס בתערוכה שאם לא כן הם לא יקבלו תעודה.

הנושא של כל תלמיד היה לצלם תמונות לפי אחד הצלמים הנלמדים ואני בחרתי את הצלם Parr Martin ובנושא

"פלפון" ובטכניקה המיוחדת שהוא צילם את תמונותיו: עדשה 35 מ"מ עם פלש סביב, צילום באור יום וממרחק אפס מהמצולם מבליט את האוביקט המואר מהפלש ומחשיך את הרקע.

רוב התמונות שצילמתי לא עברו את הביקורת של מדריכי הקורס ובשל כך לא התלהבתי להציגן בתערוכה, גם המדריכים הקלו ראש ולא ידעו אותי על מועד ההגשה ולכן לא היצגתי אותן מעולם וגם לא קיבלתי "תעודה"  

בסיום.

הנה התמונות בפעם הראשונה לעינכם:

 

 

זהו להפעם ואם יהיו תגובות  יהיה המשך !

 

נכתב על ידי , 5/4/2008 23:20   בקטגוריות לימוד צילום  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



צילום עסק יקר


 

הבהרה: נכתב בלשון זכר אך מתאים לכולם.

 

יום בהיר אחד אתה קם בבוקר ורואה משהו יפה באמת, אתה רוצה להנציח אותו, לוקח מצלמה ומצלם.

אם נולדת בשנות התשעים של המאה הקודמת אז נולדת לעידן הדיגיטלי ואם נולדת כעשר, עשרים שנים קודם 

או יותר אתה בעידן האנלוגי .

פעם בשנות הארבעים / חמישים של המאה העשרים צילום היה נחלת אנשים בודדים "המשוגעים לדבר", בשנות השמונים / תשעים של אותה מאה הופיעו המצלמות הדיגיטליות הראשונות והמצלמות האנלוגיות הוזלו ולכן הרבה אנשים נחשפו לנושא הצילום.

באותה תקופה מאוחרת של המאה הקודמת עם הופעת המצלמות הדיגיטליות המצב של שנות 40/50 חזר על עצמו.  וכיום אנו עדים להוזלה משמעותית של המצלמות הדיגיטליות הקטנות ולכן יותר אנשים נחשפים לנושא הצילום.

 

אם 'לקחת' את התמונה במצלמה אנלוגית (צילמתה על סרט) אכשיו אתה מתחיל במסע מפרך כדי שגם

אחרים יוכלו לראות את מה שלך נראה כתמונת חייך, אתה רץ לחנות צילום הקרובה, מפתחים לך את הסרט,

צורבים לך קובץ על תקליטר (עדיף) / מפתחים תמונה, רץ חזרה לביתך ומפרסם אותה באתר/ים האהוב עליך

או לחילופין מראה את התצלום לחברים.

 

אם 'לקחת' את התמונה במצלמה דיגיטלית חסכת לך את הריצה לחנות הצילום וכבר אתה שולח את התמונה לדואר של החברים. אם בתמונה מודפסת על נייר חפצת אז מה שנכתב לעיל תופס גם כאן.

 

גם אז וגם היום כדי לצלם את  "תמונת / ות - חייך" הציוד שדרוש לכך עולה הרבה כסף, כמה הרבה ?

 

המצלמה דמוי (DSLR ראיה דרך העדשה) היותר טובה מבחינת הצילום והאכויות  מחירה מתחיל בסביבות 1500 שקל שהן מצלמות דיגיטליות משנת 2006 או קודם עם אפשרות קירוב של כפול 10 (זום 10 אופטי).

מחירהמצלמה DSLR אמיתי עם החלפת עדשות מתחיל בסביבות 2500 שקל.

לצילום צילומים מיוחדים צריך חצובה שהטובות מתחיל מ100 שקל, כרטיס / ים זיכרון גדול מתחיל ב-100 שקל,

תיק צילום למצלמה והציוד הנלווה בסביבות 100 שקל כהטובים יותר בסביבות 250 שקל.

מבזק חיצוני מ 150 שקל וחיצוני למקרו 560 שקל.

עדשות לבעלי מצלמות DSLR החל מ- 600 שקל.

סוללות ומטענים 100 שקל צריך כשלוש סטים של סוללות ליום לצילום אחד בערך.

 

וזה עוד לא הסוף !

לאחר הצילום תרצה לערוך את הצילום שלך לדפוס / אינטרנט אז צריך תוכנת עריכה / תיקון ושינוי, אפשר להשיג תוכנות חינמיות באינטרנט, מחברים או לקנות photosop cs2 מ 1000 $ או אחרת.

 

הנה תמונה אחת כזאת :



 

 

 

 

   

נכתב על ידי , 17/3/2007 10:05   בקטגוריות לימוד צילום  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



ראיה צילומית או איך לצלם תמונות טובות יותר


היום יותר מאי פעם יש כמעט לכל אחד מצלמה, אבל צילומים טובים כאלה שאנשים רבים מתלהבים מהם יש למעטים. רק לאותם צלמים שהראיה הצילומית שלהם היא מושלמת יש תמונות מוצלחות.

מה היא ראיה צילומית?

הצלם צריך לראות את כל העומק של התמונה.

למה צריך רקע? 

בתמונה טובה יש רקע קידמי, יש את המצולם (האוביקט) ויש את  הרקע האחורי , הרקעים יוצרים בתמונה את המימד השלישי - העומק, גם בהדפסת תמונה על נייר, גם הצגתה על המחשב ו/או טלויזיה שהם שטוחים ללא הבלטת או לחילופין טישטוש אחד הרקעים העין האנושית לא תיצור עומק.

עומק בתמונה אפשר ליצור על ידי קוים מיצטמצמים למשל קוי רכבת, רחוב או כלדבר ההולך וקטן ברקע האחורי. אפשר לגרום לרקע האחורי להיות מטושטש ברמה שנקבל תחושת עומק.

כדי ליצור עומק בצילום בניין יש לצלמו כך שנראה לפחות שלושה פאות וזה אמור גם לגבי צילום פרוטרט.

בצילום תמונות נוף של למשל ספינה העוגנת בנמל צריך לראות ולהיתחשב ברקע האחורי.

צריך להיתחשב בצבע של האוביקט שלא יתמזג אם הצבעים של הרקע.

גם לסוג הצבע, צבעים חמים (אדום, כתום, חום וכ"ו) המופיעים בקידמת התמונה לגבי צבעים קרים (ירוק,כחול, צהוב וכ"ו) המופיעים ברקע יש השפעה על העומק של התמונה.תודה להערה של "גפן". קישור בסוף. 

 רק לבעלי מצלמות עם עדשה בעלת קירוב גדול (טלה) תיתאפשר הפרדה טובה בין האוביקט לרקע. לכן יש לשים לב למצב האוביקט ביחס לרקע לפני הצילום.

 

הנה תמונה שלא שמתי לב לרקע

בתמונה זו אנו רואים שהאוביקט מצולם על רקע מושך אשר פוגם בנושא המצולם

הנה תמונה שהרקע האחורי מושך את תשומת העיין מהנושא.

 

 

הנה תמונה שלא שמתי לב לפרטים המופיעים ברקע והפוגעים בתמונה

 

 

שים לב לעמוד החשמל

 

הנה תמונה של אותו עץ מיום אחר מזוית צילום נמוכה יותר ללא הרקע המפריע.

 

הכלל בצילום טוב הוא ראיה נכונה של הרקע הקידמי, הנושא והרקע האחורי.

 

לבלוג של "פרח בגני"

http://israblog.co.il/blogread.asp?blog=50562

 

 

 

נכתב על ידי , 24/6/2006 00:49   בקטגוריות לימוד צילום  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
כינוי: 

בן: 75

תמונה




12,935
הבלוג משוייך לקטגוריות: יצירתיות , מסעות , צילום
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לYigal Nahor אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Yigal Nahor ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)