לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

מחר יהיה מחר



מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2013    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

3/2013

מתמטיקה - משימה בלתי אפשרית


פוסט לא אופנייני. 

לא אוהבת פוסטים כאלו. 

אני אוהבת את הפוסטים על רגשות ותחושות ומחשבות שמלאים בדימויים ומילים יפות וגבוהות אבל לא הפעם.

כי הגיעו מים עד נפש. 

(וזהו, פה נגמרה הכתיבה ה"יפה").


אחרי חופשת הפסח יתקיים מבחן במתמטיקה. 

חמש יחידות. 

בחירה שלי. 

בעבר היה לי קל במתמטיקה והציונים בהתאם. 

בכיתה ט', הכניסה לתיכון, התחיל להיות קושי. 

לעיתים נעזרתי באבי, כשעוד יכול היה לעזור לי.

שנה שעברה בכיתה יא, שקלתי לרדת לארבע יחידות, כי הקושי היה רב מדי, ושוב, הצינוים בהתאם.

אך בסופו של דבר החלטתי להשאר, שוב בעזרת אבי, שאת החומר כבר לא זכר, אך עזר לי לבנות תוכנית עבודה.

והשנה יב', שנה אחרונה, בגרות אחרונה. 

חופשת פסח שאחריה מבחן, ואז עוד מבחן, ומתכונת והבגרות. 

ורמת הייאוש וסף התסכול כה גבוה כרגע, רק שעכשיו אין אפשרות לרדת לארבע. 

החומר רב וקשה מדי.

אך זו בכלל לא הפואנטה שרציתי לדון בה.

הפואנטה היא שכיום אי אפשר לגשת לבגרות בלי עזרה של מורה פרטי.

הפואנטה היא שניסיתי מאוד להלחם בזה, ולהצליח בכוחות עצמי, ולא להכנע.

אני רוצה לגשת למר שר החינוך ולהגיד לו שהגיע הזמן לשינוי.

כי לא ייתכן שבשביל לצלוח בגרות במתמטיקה חייבים להעזר במורים פרטיים.

זה לא הגיוני מבחינה כלכלית, זה לא הגיוני מבחינה חינוכית.

איפה מקור הבעיה? רק אנשים מוסמכים יוכלו להגיד, אם זה במורים, בחומר, בשיטת הלימוד.

אני לא בטוחה. אבל זה לא תקין.

זה פשוט לא תקין.

כל החברות וכל הילדים מהשכבה שסובבים אותי נעזרים במורה פרטי חוץ ממעטים. 

החריגים לא הולכים למורה פרטי.

ביניהם אני. 

אבל עכשיו אני נכנעת. וזה מתסכל אותי כל כך. 

מכמה סיבות. ראשית כי אני בספק עד כמה מורה פרטי יוכל באמת לעזור לי. 

ושנית ויותר חשוב, כי זה מתסכל שהמערכת מביאה אותי למצב שאני מוכרחה להעזר במורה פרטי על מנת להצליח במתמטיקה.

למה? למה להביא את התלמידים לנקודת תסכול כזו?

למה לאלץ את ההורים להוציא כמויות כסף לא מעטות בשביל משהו שאמור להיות "חינם". 

איפה ההגיון? איפה החינוך?

אני כל כך מתוסכלת. מתוסכלת ומיואשת.

רציני חופש פסח. 

אך הקרבתי אותו לטובת לימודים למבחן במתמטיקה. חמש יחידות. חשוב. 

וכרגע נראה שלשווא. מרגיש שבזבזתי את זמני. 

אני בחרתי בחמש יחידות. כי זו הרמה המתאימה לי. 

כי אני מסוגלת לחומר הזה. 

אבל משהו במערכת הדפוקה הזו הביא אותי להתחרט כל כך על הבחירה הזו. 

להתחרט ולהתמלא ברגשות תסכול וייאוש.

שמישהו ייתקן את זה. שמישהו ייתקן. 

להצליח במבחן במתמטיקה לא צריך להיות משימה בלתי אפשרית.

 

ובכלל לא התחלתי לדבר על כך שחשבון זה בכלל לא נושא. 

הילול המחשבון. והתלמידים כבר לא יודעים את לוח הכפל. 

זה נוראי. 

נכתב על ידי גברת אצטון , 26/3/2013 19:38  
הקטע משוייך לנושא החם: בחינות בגרות
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



Avatarכינוי:  גברת אצטון

בת: 11




61,486
הבלוג משוייך לקטגוריות: פילוסופיית חיים , גאווה , אהבה למוזיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לגברת אצטון אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על גברת אצטון ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)