לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

צייד האש והמכשפה מיפו

מילים: גידי גלבוע | ציורים: גלנדון ואיזבלה


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


11/2010

חלק א


1


סיפורי כשפים אף פעם לא יתחילו במילים כמו: היה היה, שאלו מילים מטופשות להתחיל איתן מעשיות אמיתיות, אתם יודעים.

סיפורי כשפים צריך לפתוח בשם של מישהו, בגלל שכשפים תמיד מעורבבים עם שמות, ומי שרוצה להתעסק בכשפים ובלי שמות - ורק עם רגליים של צפרדע וכבד של עורב - שלא יתפלא שלא יוצא לו מזה שום דבר.

לכן, אפילו שזה ייראה לכם משונה, סיפור הכשפים הזה מתחיל בבתיה שהוא שם של אישה שיש לה את כל מה שיש לנשים אחרות, ותיק שחור שבתוכו יש את כל מה שיש בתיקים של נשים - וכשפים.

אולי מיליון כשפים. אולי יותר.

יש לה פסלון שהוא נגד שדים ושומר מעין רעה, וגליל שכתובים עליו שמות של מלאכים, ושרוך אדום שעושה לה הצלחה בחיים ומגרש רוחות רעות - וככה כל התיק.

את הכשפים היא גוררת לכל מקום שהיא הולכת, והיא הולכת אל אסטרולוגים שלוקחים המון כסף בשביל למצוא לה בכוכבים את מה שהיא רוצה לשמוע.

והיא רוצה לשמוע שהמאהבת של המאהב שלה – תמות.

היא גם הולכת לאיש אחד שקוראים לו בולמן שעושה לה 'הילינג'. זה להיט גדול. בולמן אומר שהוא עובד עם האנרגיות שלה והוא קצת יותר יקרן מהאסטרולוגים, מה שמוכיח שאנרגיות זה לא צחוק.

קוראת בקפה גם גילתה שיש לה גבר שהיא חולמת עליו, ורואים כסף ונסיעה בים. הקפה התעקש שהיו לבתיה שתי הפלות שהיא עשתה אותן בשירותים והורידה במים. ככה אמרה האישה מהקפה.

בתיה מפרנסת חמישה אסטרולוגים, שתי קוראות בקפה, קורא ידיים אחד, בולמן אחד ופותח בקלפים אחד.

בקלפים היא מאמינה אמונה עגולה ומטורפת ואומרת שהם אף פעם לא משקרים. את זה היא למדה ממני. שמי יוסף גורדון ואני פותח בקלפים.






2


את העניין הזה עם הקלפים קיבלתי מאימא שלי שהייתה מכשפה גדולה ביפו - אפילו שהיא עצמה אהבה יותר לפתוח לאנשים בקפה - ושגרה עכשיו במקום אחד שמלא בזקנים וכולם מסתכלים על הים.

פעם, פעם, פעם  - פתחתי לאנשים בקלפים, הכנתי מפות אסטרולוגיות והסתכלתי בכדורי בדולח או בכפות ידיים. עד שיום אחד, בשעה שכוכב ששמו אוראנוס התחיל לסגת בשמים, קפץ פתאום כדור הבדולח שעל השולחן שלי והסתחרר על משטח העץ עד שנבלם במאפרה.

כשפים מתחילים כשהשמש שוקעת. אתם יודעים.

היה ערב ואני הסתכלתי מהחלון על כיכר העירייה. עישנתי סיגריות וחשבתי על ההולנדי ההוא. ואז הופיעו מתוך החלל ארבעה עורבים שריחפו וטסו במרווחים שווים וממש התפוצצו מתוך איזו נקודה ובאו.

ארבעה עורבים, כיכר סתמית ומזרקת מים אזובית. העופות הגדולים רצו לומר משהו לאנשים שטיילו למטה, אבל אף אחד לא הרים את הראש ולא שום כלום.

ואז חשבתי לעצמי שאלה שכן ראו, כבר לא צריכים עורבים. אם אתם מבינים.

נעשיתי עצוב וחשבתי על אלוהים כמו שההולנדי ראה אותו, שהוא תמיד בכל מקום ובכל דבר ושהכול זה אלוהים: הכיכר היא אלוהים והספסלים אלוהים, והאנשים והעורבים והחרא שלהם. הכול אלוהים.

בטח שהאנשים שלי שנאו אותו, את ההולנדי. אצל האנשים שלי, אלוהים וחרא לא הולכים שלובי זרוע. האנשים שלי מחרימים את מי שמדבר מילים כאלה.

אחר כך חשבתי שאם הכול אלוהים, אז גם אני קצת אלוהים. ונזכרתי איך שפעם נהגתי בפורד האוטומטית של בלהה.

היה לילה ובמכונית ישבו בלהה, אלי ויובל. ואני שיקרתי ואמרתי שיש לי רישיון. הייתי בן שבע עשרה וזו הייתה הפעם הראשונה שנגעתי בהגה. נסענו בשדרות רוקח, איפה שהיום העמידו גשר.

היה חשוך, ירד גשם והיינו שתויים.

פתאום ירד עליי פחד נורא ודרכתי בפראות על דוושת הדלק, ויובל צרח שאנחנו על מאה שלושים ואז ידעתי שאני שניים.

זה לא שחשבתי או שדמיינתי שאני כזה. פשוט ראיתי איך מישהו קופץ מתוך החושך וניכנס לו אל תוך מה שעד אז קראתי לו 'אני'. והוא התחיל להזרים אליי מחשבות, והוא לא היה מישהו אחר מפני שגם הוא היה יוסף גורדון, אבל בדרך שונה.

יוסף הראשון המשיך ללחוץ על דוושת הדלק, ויוסף השני דרך על מתג החלפת האורות, ואז ראינו שאנחנו טסים אל תוך חביות גדולות שחסמו את הכביש וכשכולנו ייללנו, יוסף השני משך את ההגה והמכונית ברחה מהמוות במרחק של גפרור.

כשיצאתי להקיא, ידעתי שהלך. נתתי לו את השם פונגו והתחננתי שיחזור. הבטחתי לו שאם רק ירצה ניסע שוב, שתויים, במכוניות דוהרות והוא שוב יוכל להציל את החיים שלי, אבל פונגו התנדף.

לא סיפרתי כלום לאף אחד. לאנשים יש שמות עבור דברים כאלה.

"מאימתי אדוני אומר שנדמה לילד שהוא שניים ?" ישאל השמן בחלוק הלבן. "צריך לתת לילד מכות חשמל בראש שלו."

אתם מבינים ? הכי טוב זה לשתוק.

ככה עמדתי ועישנתי והסתכלתי בעורבים, כשפתאום ראיתי איך פונגו חוזר ונכנס לתוכי, וכדור הבדולח קפץ והסתחרר על משטח העץ עד שנבלם במאפרה.






3


טוב. אז זה לא שתיכף התנפלתי והתנשקתי איתו, מפני שכעסתי בגלל השנים הארוכות של הבדידות. ורק זרקתי לו הלו כלומי. אבל אני ממש לא חושב שפונגו הוא מהטיפוסים שמתרשמים מדברים כאלה. השארתי את כדור הבדולח מול המאפרה מפני שפונגו אמר ש - "צריך לתת לו להתקרר."

ירדנו אל הקטנוע ונסענו הביתה.

התחיל לרדת גשם והכביש נעשה בוצי ומעצבן.

כשטיפסנו על הגשר לא התאפקתי והזכרתי לו שכבר נפגשנו כאן, אבל הוא רק המהם על אנשים שמרחמים על עצמם ודברים כאלה.

בקצה הגשר פינה גורר את שבריה של מכונית 'אופל' כחולה, ושוטרים במעילים צהובים התעסקו במדידות ובהכוונת התנועה.

שכבתי לישון עם ההולנדי שאמר ששום דבר הוא לא רע ולא טוב, ומה שבאמת קובע - זו רק מידת ההשפעה שיש לדברים על נפשנו.

פונגו חלק עליו ואמר שהוא סתם מזבל בשכל מפני שכל דבר הוא או רע או טוב או קצת מזה וקצת מההוא. בדיוק אז נרדמתי.

בבוקר, כשעברתי בשירותים, שאלתי את פונגו איך נגמר. אבל הוא לא רצה לדבר על זה ורק רטן שאם אני רוצה לדעת מה הולך, אז שלא אירדם לי בעיצומן של אי הבנות.

בדיוק ככה אמר, "אי הבנות."

היה לו פרצוף של מישהו עם פנס בעין, אבל אני סתמתי את הפה שלי. ברנש קשוח ההולנדי ההוא.



4


בחוץ היה קר וגשום וכשרוכבים על קטנוע חוטפים כמות משולשת של מים ובוץ. בגשר לא נשארו סימנים מהתאונה, אולי רק כמה רסיסים שקופים וכתומים. במשרד הפעלתי את התנור והסתכלתי ביומן. בעשר נקבעה פגישה לנורית ובשלוש לבתיה.

החזרתי את כדור הבדולח לאן שצריך, עשיתי קצת טלפונים ואז הגיעה נורית. רציתי לקחת ממנה את המעיל אבל היא אמרה שטוב לה ככה והתיישבה בכורסה.

חשבתי שזה רעיון טוב לקרוא לה בכף היד והתפלאתי כשמשכה אותה ממני. רצתה שאפתח לה בקלפים. שיהיה.

את הקלפים קיבלתי מאימא שלי שהייתה מכשפה גדולה ביפו ולימדה אותי איך פותחים לאנשים את העתיד שלהם.

אז ככה. לפני הכול צריכים לטרוף את הקלפים ברגש ועם כל הלב בשביל להוציא מהם את "הרוח של הבן אדם מה בא קודם", אומרת אימא שלי ומתכוונת ללקוח שקדם לזה שיושב לפניה.

אחר כך שולפים מהחפיסה את אחד הקלפים ומניחים אותו במרכז השולחן. "זה מה הנשמה של הקליינט שלך, קרידו," אומרת אימא.

ואז נותנים לקליינט לטרוף גם הוא, חותכים לשלוש חפיסות קטנות, טורפים שוב ופורסים על השולחן עשרה קלפים "ממה שבא ליד".

לכל קלף בחפיסת הטארוט - ככה קוראים לקלפים האלה - "יש מה השם שלו, ומה הסיפור שלו וגם מה איפה הוא לצאת בשולחן", מסבירה אימא שלי. וזה בא להגיד שלקלפים יש משמעות, אבל גם למיקום שלהם בפריסה צריכים לתת כבוד.

אז אם, נגיד, יוצא לכם קלף שהשם שלו הוא עשר חרבות, אז מה שיש לכם ביד זה אסון גדול ונורא "ויותר טוב שלא נדע מדברים כאלה", נבהלת אימא ומשליכה את הקלף על השולחן כאילו שהוא מלכלך לה את הידיים.

אבל קודם היא מסתכלת לאן בדיוק הוא נפל, מפני שאם הוא התמקם מימין לקלף הראשון, זה אומר שהרע מכל כבר עבר וחלף. רק שאם הוא נופל משמאל או מלמעלה, אז "יותר טוב שלא נדע מדברים כאלה". וזה פחות או יותר מה שאתם צריכים לדעת על הקלפים.

אז עכשיו נורית ישבה נוטפת גשם וטרפנו קלפים. נורית היא רופאת ילדים ולקוחה קבועה שנראית בסדר גמור וגם נשמעת בסדר גמור, רק שהיא חולה במחלת הסיר והמכסה.

"ככה זה קרידו," אומרת אימא שלי. "כל סיר, מה צריך המכסה שלו", ובכך היא רומזת שגם אני נגוע במחלה הזו בגלל שאני לא מתחתן ולא מביא לה מכשפים קטנים שתוכל ללמד אותם לקרוא בקפה ולפתוח קלפים.

הרבה מהפרנסה שלי באה מסירים שמחפשים את המכסים שלהם, או ממכסים שאיבדו סירים, או מכאלה שכבר מצאו אבל אז התברר שאולי זה המכסה הנכון רק שהסיר גדול מדי, או קטן מדי, או חכם מדי, או טיפש מדי - או השד יודע מה מדי. ככה זה.

פרסנו קלפים והקלף שנפל מימין – "אז יותר טוב שלא נדע מדברים כאלה". והקלף שקפץ בתחתית הוא קלף שהמספר שלו שלוש עשרה, ההוא שהצרפתים קוראים לו הקוצר, אפילו שכולם יודעים שזה קלף המוות.

והקלף שיצא משמאל מצוירים עליו קברים ורואים איך שגוויות זוחלות מתוכם, וככה גם השם שלו: יום הדין.

ואימא שלי אומרת, "שהקלף מה נופל בימינה זה מה היה, והקלף מה קופץ בלמטה זה מה יש, והקלף מה יוצא בשמאלה זה מה יבוא." זה מה שזה.

ומה שאני רוצה להגיד לכם הוא שבמקרים מחורבנים שכאלה מותר לומר לקליינט שאולי זה לא היום שלו, או שאולי זה לא היום שלכם, או שאולי זה לא היום של הקלפים או מה שמתחשק לכם, ולבקש ממנו שילך לשלום ויבוא ביום אחר.

"זה לא היום שלי," אמרתי. "בטח בגלל הגשם. תבואי ביום אחר."

"לא," אמרה והצליבה איתי מבטים וראיתי איך משהו ממש מוזר פורץ מתוך העיניים שלה, כאילו איזה אור חזק שהבן אדם אף פעם לא מחכה לו במשרד חשוך כמו שלי.

למה לא למדתי נגרות ? חשבתי. גם ההולנדי היה נגר או ירקן משהו כזה.

"תמיד יורד גשם," אמרה. "זאת לא סיבה לברוח מהקלפים."

"נורית," אמרתי. "אלה לא הקלפים שלך, אלה קלפים של אישה אחרת."

"איזו אישה ?"

"הם קלפים גרועים," אמרתי. "לא מהעולם הזה."

"תגיד לי מה הם אומרים."

"אני צריך לחשוב," אמרתי.

"עד כדי כך. מה ?" צחקה, ושוב ראיתי את האור ההוא.

"עד כדי כך."

"טוב. אז בוא ואומר לך מה נעשה. אתה תשב ותסתכל על הקלפים עד שיכאבו לך העיניים וכשהמחוג יהיה על שתיים, תעשה לי טלפון ותספר מה אמרו."

"זה יפה מאוד מצידך," אמרתי.

היא שוב צחקה, רשמה לי המחאה והייתי מוכן להישבע שהיא נזהרת לא לגעת בי.

כשהלכה, הסתכלתי על הכורסה שמתוכה קמה. היה בה משהו משונה בכורסה, לא שידעתי מה, אבל המשכתי להסתכל.

יוסף גורדון, אתה בדרך הנכונה: בהתחלה עורבים, אחר כך כדורי בדולח, אחר כך פונגו ואז האור ההוא ועכשיו הכורסה. רק שפתאום ידעתי מה לא בסדר. היא הייתה יבשה, זה מה שלא היה בסדר. הכורסה הייתה יבשה ונורית הייתה רטובה.

בשתיים התקשרתי ואמרתי שאני מבקש את דוקטור נורית אלכסנדר.

קול של גבר אמר: "ומי אדוני ?"

"גורדון, בענייני עבודה."

"אני מבין," אמר הקול. "רק שאני מצטער לספר לך שנורית נהרגה."

"מה ?"

"כן, אני ממש מצטער. בעוד שעה תתקיים ההלוויה."

"מה בעוד שעה ?" צרחתי. "מתי היא הספיקה למות ?"

"סליחה ?" אמר הקול.

"לא חשוב," אמרתי. "מתי זה קרה ?"

"אתמול בערב," אמר הקול. "תאונת דרכים."

"אתמול  בערב ?  תאונה ?  רגע !  בגשר ?  בשדרות רוקח ? מכונית כחולה ?"

"נכון, היית שם ?"

"רק עברתי."

"זה נורא," אמר הקול וניתק.

פונגו אמר שהחיים הם אף פעם לא מה שחושבים שהם, ואני הסתכלתי על כדור הבדולח שטייל אתמול על השולחן בדיוק כשנורית מתה.

לעזאזל, ההמחאה, נזכרתי וחטפתי אותה מהמגירה, והיא הייתה אותה המחאה שנורית נתנה לי, רק שעכשיו לא היה רשום בה כלום. אתם מבינים את זה ?

מקצוע מחורבן.






5


לא הלכתי להלוויה. השמן בחלוק הלבן הפחיד אותי.

"או, הנה הילד שחושב שהוא שניים, יופי שמצאתי אותך. תגיד, אתה גם נפגש עם רוחות ? מספרים שראית את נורית היום, רק חבל שהיא מתה אתמול. מה ?"

ואז הוא יסמן לבריון בחלוק הירוק "לתת לו חשמל בראש, הרבה. כן."

בשלוש הגיעו בתיה והתיק השחור, ושניהם שקעו בכורסה.

"תהיה חמוד," אמרה בתיה. "תסגור את הקלפים ותפתח לי בבדולח."

הצבתי את הכדור במרכז השולחן, בדיוק במקום שעליו הנחתי את קלף הנשמה של נורית. לקחתי המון אוויר, צמצמתי עיניים ותקעתי בבדולח מבטים פוזלים. זה מה שעושים עד שמקבלים מן פרצוף מטומטם שעוזר להתרכז ומרשים את הלקוח.

עכשיו קוברים את נורית, חשבתי ותיכף סילקתי מהחדר את המילים האלה.

בתיה נראתה מאושרת ועלה לי בראש שאולי גם היא מתה ואני לא יודע מזה. איך בכלל אפשר לדעת ?

נתתי ככה לזמן לעבור, בשביל לבנות קצת מתח.

בתוך הכדור ראיתי את קצה השולחן, את הפינה הדרומית מערבית של השטיח ואת הקיר הדרומי של המשרד. נקודה שחורה שהייתה עכביש קטן, הלכה על התקרה והשתקפה בתוך הבדולח. היא חדרה אל צידו הימני ושם ראיתי כתף ותנוך של אוזן, שניהם של בתיה.

"אתה רואה משהו ?" שאלה בתיה.

"בטח," אמרתי. "יש מישהו שאורב לך בפינה ! הוא יחנוק אותך בתוך הקורים שלו וימצוץ לך את הדם ! הוא קטן אבל ערמומי ואני רואה שהוא כבר הרג."

"כמה...כמה הוא הרג ?" שאלה בתיה וכמעט שבלעה ציפורן.

פזלתי אל התקרה וראיתי גוויה של זבוב תקועה בתוך הרשת.

"אחד," אמרתי. "הוא הרג אחד."

העכביש התקדם בבדולח אל תנוך אוזנה הימני של בתיה.

"שתדעי לך, שמדובר ביצור שטני," הודעתי לה. "הוא נכנס לתוך הראש ושופך את הנשמה מהאוזניים."

"הייצור הזה..." רעדה בתיה. "הוא איש או אישה ?"

"קשה להיות בטוח, אבל לפי האכזריות זו אישה."

"ידעתי !" צרחה. "בחיי שידעתי ! הזונה המלוכלכת הזו'תי ! מה עוד אתה רואה שם ?"

"עכשיו הרסת הכול," התרגזתי. "לא היית צריכה לצרוח. יותר אי אפשר לראות כלום."

בתיה שמטה את התיק על גבה ונפרדה ממני פוחדת ומרוצה.

הבטתי בה כשהלכה, והטעם שעלה לי בפה היה אותו הטעם שרבץ שם כשהסתכלתי בכורסה של נורית.

נכתב על ידי , 2/11/2010 16:26   בקטגוריות איורים, גידי גלבוע, גלנדון ואיזבלה, טארות, כדור בדולח, כשפים, מיסטי, סיפורים, צייד האש והמכשפה מיפו, אהבה ויחסים  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



חלק ב



6


ירדתי לקטנוע ונסעתי אל משטרת התנועה שבדרך אל העיר לוד. בכניסה לתחנה עמד גבר בג'ינס וחולצת טריקו ונופף בצרור מפתחות תחת אפו של היומנאי.

"למה לא לוקחים את הרישיון מהזקנים הדפוקים האלה ?" תבע לדעת. "כן, זה מה שאני רוצה להבין. למה כשהבן אדם מגיע לגיל שבעים, והמוח שלו מתחרבן, אז למה לא לוקחים לו את הרישיון ? מה יש ?"

היומנאי נראה עייף ורדוף ושמח לראות אותי.

"אולי אתה תסביר לו," אמר.

"כן, זהו," יילל הג'ינס. "אתה תסביר לי שאיך נותנים רישיון למפגר הזה בשביל שיכנס וידפוק לי 'ביואיק' חדשה לגמרי. רק חודש על הכביש. כן, זה מה שאני רוצה לדעת ?!"

"תשמע," יצאתי להגן על הישיש המסתורי. "אולי גם אתה קצת אשם, מה ? בטח נדחפת לו במהירות וטרח..."

"איזו מהירות ?" צרח הג'ינס. "מי מהירות ? מה מהירות ? המכונית עמדה כמו תינוקת ואז בא המשוגע הזה ובום..."

היומנאי השחיל עליי עיניים מסוקרנות.

"אני ממש לא יודע מה להגיד לך," אמרתי ואכזבתי את שניהם.

"בטח שאתה לא יודע. גם האידיוט ההוא לא יודע. אף אחד לא יודע. אפילו להרביץ לו אסור לי, נכון ? הוא יכול להיות הסבא שלי, לא ?"

טוב. אז על זה באמת לא הייתה לי תשובה ורק אמרתי ליומנאי שאתמול בערב נהרגה אישה בשם נורית אלכסנדר, ושאני מן קרוב משפחה שלה שמבקש לקבל קצת פרטים.

"תפנה לחקירות," אמר היומנאי. "תיגש לחוקרת איטה."

"בת כמה היא הייתה ?" שאל הג'ינס בחשד.

"מי?"

"האלכסנדר הזות'י."

"שלושים."

אה," אמר הג'ינס ונראה מאוכזב.

היו שם חמישה חדרי חקירות. בארבעה ישבו גברים ובאחרון הייתה אישה.

"שלום," אמרתי. "שמי יוסף גורדון ואני..."

"אני מכירה אותך," אמרה החוקרת איטה. "פעם הייתה עלייך כתבה בעיתון. כתבת איזה ספר או משהו..."

אמרתי שבאמת כתבתי משהו על כפות ידיים וש...

"תקרא לי בכף-היד," אמרה איטה.

הייתה לה יד יפה ועדינה. מרקם הטביעות היה אחיד וצפוף והאמה התנשאה הרבה מעבר לשאר האצבעות שהיו כולן ארוכות, חלקות ובעלות פרק צר בבסיסן. קצה הזרת חלף מעל המפרק השני בקמיצה וקו הראש היה ארוך, חד, קשתי ונחת עמוק בגבעת הירח.

"את במקצוע הלא נכון," אמרתי.

"ומה המקצוע הנכון ?" שאלה.

"בטח לא משטרה," אמרתי. "את צריכה ללמוד פילוסופיה או..."

"אבל זה בדיוק מה שאני עושה," צחקה. "מה עוד ?"

"את לא נשואה."

"איך אתה יודע ?"

"יש לך יד אינטליגנטית מדי וביקורתית מדי," אמרתי. "יהיה קשה לך להתאים מכסה."

"אתה חנפן," אמרה איטה. "אבל זה לא שאתה לא צודק. מה אני יכולה לעשות למענך ?"

אמרתי לה.

"אתה רוצה שיפטרו אותי ?" נבהלה ופתחה עליי עיניים גדולות וירוקות. "אנחנו לא מוסרים פרטים כאלה, זה מסבך אותנו עם חברות הביטוח."

"איזו פילוסופיה מלמדים אתכם שם ?" שאלתי.

"הלוואי שתתפגר," אמרה החוקרת איטה.

"בטח לא יוונית," אמרתי.

"אני תקועה עם שפינוזה," אמרה.

"גם פונגו תקוע איתו," אמרתי.

"אתה מקרה קשה," אמרה החוקרת איטה, והרימה מהשולחן קלסר צהוב. מה אתה רוצה לדעת ?"

"איך זה קרה ?"

"היא נכנסה עם המכונית לתוך המעקה."

"באיזו מהירות ?"

"לא משהו מיוחד."

"חגרה חגורת בטיחות ?"

"כן."

"אז איך נהרגה ?"

"מוט המראה חדר לה לתוך הגולגולת. רוצה לראות ?"

"לא. למה שיקרה דבר כזה ?"

"מה ? שמוט המראה יכנס לה לראש ?"

"לא, שהיא תיכנס לתוך המעקה."

"תשאל אותה. אולי רצתה להצית סיגריה ? אולי החליטה לשנות נתיב ? השד יודע."

"יש עדי ראיה ?"

"מיליון."

"מה הם אומרים ?"

"את מה שסיפרתי לך עכשיו."

"תני לי שם של אחד."

היא הסתכלה בקלסר הצהוב ואמרה "לודוויג אקסר, זה השם שלו. הוא ניסה לעזור, הוא רופא."

"ו..."

"וכלום. נהרגה במקום, לא הספיקה לסבול."

"איפה הוא גר, הלודוויג הזה ?"

"תזכיר לי מה היה הקשר שלך אליה ?"

"פתחתי קלפים לרוח שלה," אמרתי.

"אם תסבך אותי בצרות, אסרס אותך," צחקה איטה ורשמה.

"עם אצבעות כמו שלך," אמרתי. "לא נראה לי שאתנגד."

בדרך החוצה עברתי ליד היומנאי שאמר: "כולם משוגעים, תישמע ממני, כולם משוגעים."

הסכמתי איתו וירדתי לקטנוע, חבשתי את הקסדה ורציתי להתניע כשראיתי את החוקרת איטה דוהרת במדרגות.

"חכה רגע. אני בטח פסיכית אבל יש משהו שאולי כדאי שתראה", התנשפה והושיטה לי תצלום גדול וצבעוני.

זה היה תצלום ממקום התאונה, והמכונית המחוצה תפסה את רוב שטח המלבן. בצידו הימני של התצלום עמד גבר גדול ושמן בחליפה שחורה ועל חזהו השתלשל ענק עצום שבמרכזו היה חקוק סימנו של הכוכב סטורן. מן ציור שדומה לספרה חמש.

"אני פסיכית," התנשפה איטה. "אבל פעם כבר ראיתי את הסמל הזה. משהו באסטרולוגיה – לא ? אז חשבתי לעצמי שאולי אתה והוא – אוף. אני פסיכית, נכון ? אני מתכוונת, האיש הזה הוא הרופא ההוא."

"חבל שמסתכלים," אמרתי. "אבל את יכולה לרשום שאני חייב לך נשיקה."

"יותר טוב שתציץ בכוכבים ותראה מתי כבר יגיע המכסה שמחפש סיר עם ידיים כמו שלי."

"קיבלת," הבטחתי לה. "רק תספרי לי באיזה חודש נולד הלודוויג הזה ?"

היא הביטה בקלסר ואמרה: "בחמישה במאי."

"זה קצת מוזר," אמרתי.

"שאנשים נולדים במאי ?"

"לא. שמישהו שנולד במזל שור יענוד סמלים של מזל גדי ועוד בגודל כזה."

"אולי זה של החברה שלו ?" אמרה איטה. "אולי של אשתו ?"

"אני לא חושב ככה," אמרתי. "סטורן הוא לא משהו שמתפארים בו. זה כוכב שהוא קוץ בתחת, שום דבר טוב לא יכול לצאת ממנו."

"אז למה שהוא יענוד אותו ?"

"את זה אני הולך לברר," אמרתי. "ויש לי מן הרגשה שכשאפגוש את האיש הזה - תיכף אבין."






7


יש מקומות שנולדו בלילה עם ירח. הם לא אוהבים את השמש, המקומות האלה. אליהם צריכים ללכת בחושך. אני מתכוון, אם רוצים להבין את הראש שלהם.

אז עמדתי בתוך האפלה והסתכלתי על הבית הגדול והלבן שהיה מעוצב בדיוק לטעם שלי. אולי גם לטעם שלכם, אם אתם מחבבים בתים גדולים ולבנים שעשויים מקוים ישרים ופשוטים, בלי שום קשקושים. מצד ימין היה מבנה אבן קטן שנראה כמו מחסן, ומשמאל נפל הגשם אל תוך בריכה שחורה ועגולה.

הייתי רטוב, קפוא ומעוצבן כשהתקרבו פנסי מכונית וכבו בפתח הבית. שתי דמויות קפצו מתוכה. אחת גברית שפתחה מטרייה והשנייה נשית. תוך כלום זמן חנו שם עוד שלוש מכוניות שפרקו מטען דומה.

הגשם הרטיב לי את העצבים, ופונגו אמר שזה מה שקורה לטיפוסים שתוחבים את האף לאן שלא צריך. אמרתי לו שלא יתערב ונכנסתי לביתן לעשן סיגריה, אבל פונגו דחף אותי מאחור ואני השתטחתי וחטפתי בפרצוף משהו שהיה מגרפה או מעדר. חכם גדול הפונגו הזה, רק שממש לא היה לי זמן לרדת עליו, בגלל הנביחות של הכלבים.

"יפה מאד," יאמר האיש בכחול. "ואתה, מר גורדון. בטח יש לך הסבר להתפרצות הזו בלה, בלה, בלה..."

ואני אשב על החלק שהיה פעם התחת שלי - עד שהכלבים אכלו אותו - ואשקר שזה הכול היה הראש של פונגו.

אבל אז הקשבתי ככה טוב לנביחות ושמעתי שהן עולות מתוך איזה מרתף שנמצא תחת הביתן, ושבכלל מדובר ביבבות של גורים ולא בנהמות של חיות טרף.

חפרתי בציפורניים והרמתי לוח מתכת שהתחזה לדלת.

ירדתי במדרגות והלכתי בחושך הסמיך, בעיניים עצומות, בגלל שפונגו קרא באיזה ספר שככה צריכים ללכת בחושך. כשהגפרורים שלכם רטובים, זאת אומרת.

גורי הכלבים תקעו בי שיניים קטנות וחדות וייללו. רשת ברזל שהתגלתה כשער הייתה המקום בו נפרדתי מהם, ופונגו אמר שאני יכול לקרוא לו קוף עם תחת אדום, אם המרתף הזה לא מוביל אל הבית.

לא קראתי לו ככה מפני שהוא כן הוביל ומפני שעמדתי בפרוזדור צר ושמעתי אנשים שרים. הרי לכם, מקהלה. ממש מאחורי הווילון.

מישהו שהיה לו קול באס ניהל את העסק וכשהקשבתי למילים החלטתי שאולי בכל זאת כדאי שאשאר, בגלל שהשיר הלך בערך ככה: "הו כוכב איום ונכבד, הו כוח גדול ונורא. הו ירח עולה בסערה, בוא בעצמותינו הלילה, בוא בדמנו הלילה."

ואז הצטרפו קולות של גברים ונשים בפזמון חוזר: "בוא בדמנו הלילה, בוא בעצמותינו הלילה.  בואו כוחות האוויר והאש, בוא ירח עתיק אל מאזניים, בוא מאדים אל חיק הטלה."

ושוב נהם הבאס: "הו לוציפר האיום, הו לוציפר הנורא. הו אל שוכן בירח, בוא בעצמותינו בוא בדמנו."

פונגו אמר שדווקא עכשיו, אחרי ששמעתי את השיר היפה הזה, אז הדבר הכי חכם שאני יכול לעשות זה לרוץ כמה שיותר מהר החוצה אל הגשם.

אבל אז צרח הבאס: "הביאו אותו, הביאו אותו."

ומישהו הזיז את הווילון, וכולם ראו פרצוף מטופש ורטוב מסתכל עליהם. אבל מה שראיתי אני היה אפילו מוזר עוד יותר. מפני שאני ראיתי כיור גרניט גדול שבתוכו בערה אש ירוקה, ומאחוריו ניצב שולחן גס עשוי מבולי עץ שעליו מונחים: חרב, מקל, גביע, וכדור בדולח.

או כמו שאימא שלי אומרת: "סכין זה מה אוויר, זה מה ראש לחשוב. ומקל זה מה אש, זה מה סניור דל מונדו. וצנצנת זה מה מים, זה מה לב. וקריסטל זה מה כסף, זה מה אדמה," ובזה היא רומזת שמדובר בכשפים.

ומאחורי הכשפים עמד גבר שמן שלבש גלבייה לבנה תחת מקטורן אדום, ועל חזהו תלה ענק בדמות הסמל של כוכב סטורן.

אבל החלק היותר מוצלח של הערב נשאר תקוע ורק הסתכל עליי, וזה היה נשף מסיכות שבחיים לא שוכחים. בגלל שהפסיכים האלה התחפשו לקלפי טארוט. בחיי.

ארבעה נסיכים שפשוט ברחו מתוך חפיסת קלפים, בתוספת ארבע מלכות שגם הן הגיעו משם. ואף אחד לא החזיק בלון ולא שר "ללודוויג יום הולדת," ולא שום דבר כזה.

היה שם נסיך-החרבות במגפיו האדומים. ומלכת-החרבות המהורהרת. ונסיך-הגביעים באדום ובכחול. ומלכת-הגביעים החושנית והארסית. ונסיך-המטבעות הירוק. והמלכה-החולמת. ומלכת-המטות האצילית והזועמת ונסיך-המטות באדום וצהוב, שככה יהיה לי טוב.

דבר כזה רואים פעם באלף, וגם אז רק אם אתם השפן של עליסה מארץ הפלאות.

"יש איזו מלכה מיותרת בשבילי ?" שאלתי.

טוב. הם לא צחקו. מה שמוכיח שהתפקיד עושה את האדם, או שלאצולה אין חוש הומור, או שהאצולה הייתה מאוכזבת או כל דבר אחר שמתחשק לכם. אבל למה ?

לעזאזל. הם הרי חיכו לי, לא ? "הביאו אותו, הביאו אותו," לא ככה ?

אמרתי לפונגו שהמסיבה הזו מסריחה מדברים רעים שאפשר למות, ואולי כדאי שעוד אנשים ידעו ממה שהולך פה.

ופונגו אמר שזה הכול רק בראש שלי ושאם אני אזבל לאנשים על קלפים מכושפים ורוחות משוטטות, ישר יתקעו אותי במקום סגור עם עוד טיפוסים שגם הם רואים כל מיני מראות ושומעים כל מיני קולות, ובגלל זה מרכזים אותם יחד. בשביל שיוכלו לראות ולשמוע מה שמתחשק להם. ושאם אני יודע מה טוב בשבילי אז שאגיד מהר שהתבלבלתי ברחוב, או בבית או בתאריך ושחיפשתי מקום להתחבא מהגשם. ושאיכשהו נפלתי למרתף המחורבן הזה, ושאני מתנצל וכל זה ושהתחת שלי כבר בדרך אל הדלת ו...

"אני מבין שאתה כאן בעניין התאונה," אמר השמן.

"קרידו," אומרת אימא שלי. "אם אתה לפגוש אנשים מה השד לדבר מהפה שלהם, אז אתה להגיד מה פחות מילים, למה השד למשוך אותך מהלשון..."

"כן," אמרתי.

"זה לא מכובד לבוא אל אנשים דרך מרתפים."

"קוראים לי גורדון, אני אסטרולוג," אמרתי.

"מר גורדון," אמר השמן. "זה לא עושה את העניין ליפה יותר."

"לא," אמרתי.

"אתה יכול ללכת עכשיו," אמר השמן.

"אני חושב שאשאר," אמרתי. "אנחנו צריכים לדבר."

"אני יכול לקרוא לשוטרים," אמר.

"נכון, אבל אתה לא תקרא להם."

האש הירוקה המשיכה לבעור. הקלפים נשארו תקועים והביטו בי. פונגו אמר שהוא מסתלק מהמקום הזה, והשמן אמר: "תמתין לי בחדר הסמוך, אני צריך לסיים כאן מספר דברים."



8


עכשיו היינו הוא, אני וכלבלב אחד שחור.

האש הירוקה השליכה צללים כהים על קיר חלק או משהו כזה.

"חוסך בחשמל, מה ? אוהב לשחק באש," אמרתי.

"שמי הוא לודוויג אקסר," אמר השמן. "אני רופא."

"אני יודע," אמרתי.

"אני הרגתי את נורית אלכסנדר, אני מניח שגם את זה אתה יודע."

"כן," אמרתי. "וזה גומר אותי, מפני שהקורקבן שלי מתעקש שגם אם תצרח את זה ברחוב, אף אחד לא יאמין לך."

"הקורקבן שלך צודק," אמר לודוויג וליטף את הכלבלב. "ואתה גם יודע מדוע, נכון ?"

"לא," אמרתי.

משהו היה דפוק בכלבלב הזה, תשמעו ממני.

"מפני שלא נגעתי בה," אמר לודוויג. "אפילו לא התקרבתי אליה. היו שם חמישים עדים שראו איך היא נכנסת לתוך הגשר לגמרי לבד. אתה תופס ?"

"לא," אמרתי.

"אתה יודע ?" אמר לודוויג. "חבל שהירח לא טוב הלילה, יכולת להביא לי הרבה תועלת."

"אני ממש מצטער," אמרתי. "אני אדבר איתו בהזדמנות, אז איך הרגת אותה ?"

לודוויג הביט באש הירוקה, אחר כך בכלבלב, אחר כך בי ואז אמר: "אתה לא מתבדח, מה ? אתה באמת לא יודע."

"מה, לודוויג. מה אני לא יודע ?"

"איך הרגתי אותה."

"איך, לעזאזל, אתה רוצה שאדע ? אני הייתי עסוק בלהסתכל על כדור בדולח שטייל לי על השולחן, ובארבעה עורבים שעפו בחוץ ובמישהו שקפץ לתוכי ו..."

"עזוב את זה," אמר לודוויג. "אתה ממש לא יודע, נכון ?"

"נכון."

"היא הייתה בן-אדם," אמר לודוויג. " "סתם בן-אדם. והיא רצתה להבין דברים שבני-אדם לא יכולים להבין. עכשיו אתה נזכר ?"

"אז בגלל זה הרגת אותה ?"

"כן."

"בגלל שהיא רצתה להבין וכל זה ?"

"כן."

"תמיד אתה הורג בני-אדם שהם א...?"

"מר גורדון," אמר לודוויג והסתכל לי לתוך הפרצוף. "אתה באמת לא זוכר כלום, נכון ? אתה לא עושה הצגות."

"לודוויג," אמרתי. "זה מתחיל לעצבן אותי. אם יש לך משהו להגיד, אז תגיד אותו."

"רק שהיא הייתה בן-אדם," אמר לודוויג. "אתה לא צריך לעשות מזה עניין, מר גורדון."

"אפשר להשתגע ממך," אמרתי. "אני יודע שהיא לא הייתה חתול. גם אני בן-אדם, זה לא אומר שצריך להרוג אותי."

"נו באמת, מר גורדון," נזף בי לודוויג. "אתה יודע, יפה מאד, שאתה לא בן-אדם."

"לא ?"

"לא."

"ובטח גם אתה לא, מה ?"

"גם אני לא בן-אדם," הבטיח לי לודוויג.

"אם ככה," אמרתי. " מה אתה ? לעזאזל."

"שד," אמר לודוויג. "אני שד."

"אתה לא שום שד," צחקתי לו בפרצוף. "אתה סתם איש שמן שמשחק באש ירוקה, ומכריח כמה טיפשים להתחפש לקלפים ולשיר שירים מפחידים. ואני הולך לגלות למה ואיך רצחת את הבחורה המסכנה הזו."

"מר גורדון," אמר לודוויג. "מדוע, בעצם, שלא תשאל אותה בעצמך ?"

הוא לא צחק, הוא דיבר ברצינות. טוב, הוא בטח לא צחק מאז שהיה תינוק בעגלה, או שאולי הוא אף פעם לא היה תינוק ? או שלא הייתה לו עגלה ? איך בכלל אפשר לדעת ?

"שאני אשאל אותה ?" שמעתי שאמרתי.

"כן. מדוע לא ? היא שוכבת כאן די קרוב."

"בטח. די קרוב," אמרתי.

"כן," אמר לודוויג.

נעשה כזה שקט בחדר ורק הכלבלב, האש הירוקה והצללים - היו אלה שזזו.

פתאום, צרח מישהו מאחורי הקיר ומה שהיה לי בקיבה צנח לגרביים.

"זה רק תרנגול," אמר לודוויג. "אני מגדל תרנגולים, אתה יודע."

"לא," אמרתי. "כלום אני לא יודע. איך בכלל אתה רוצה שאדע ?"



9


טוב. זה עניין של טעם. אבל בשלוש לפנות בוקר בגשם, יש לי דברים אחרים לעשות חוץ מלהסתובב עם משוגעים וכלבים בבתי-קברות. רק שהטעם שלי לא היה הטעם שלו ובגלל זה הסתובבנו שם, גוררים אחרינו גור זאבים בלגי שחור.

רק צריך שמישהו יראה אותנו ותיכף מאשפזים אותי במקום ההוא. כמו כלום.

"או, הנה שוב הילד המוזר הזה. היי ילד, זה אתה שמטייל בין הקברים עם הפסיכי ההוא ?"

"הפעם זה רציני,"ככה אגיד לאיש בחלוק הלבן. "זה בגלל הבדולח, והקלפים, והרוח של נורית. הפסיכי ההוא, הוא שד - היית מאמין ?"

"פחדתי שזה מה שתגיד,"יאמר החלוק הלבן ויכניס את התקע לשקע.

פתאום, עצרנו ליד תלולית שבתוכה היה תקוע שלט, וכשהתכופפתי ראיתי שכתוב שם 'נורית אלכסנדר'. וזה היה ליד מצבה של אחד שפירא או שפילא או משהו כזה. לודוויג לא אמר כלום והתחיל לחפור.

יופי. שיגעון. באמת זה מה שחסר לי, לחפור קברים.

היה לי קר והתפוצצתי להשתין. לודוויג המשיך להרביץ לאדמה והגור השחור גרגר.

אולי הוא החביא שם אוצר ? חשבתי. או איזו מפה סודית ? מה אני יודע ?

"היי," צעקתי. "בסדר, אתה שד. אז עכשיו בוא נסתלק מפה."

רק שהוא לא החביא שם כלום, וכשהזדקף ראיתי שהרים משהו שנראה כמו אבן גדולה, אבל זו לא הייתה שום אבן, זה היה הראש הכרות של הכלב.

הוא ערף אותו, זה מה שהוא עשה. הוא שחט את הגור השחור.

"מפנור," צרח לודוויג והניף את הראש הכרות אל העננים. "אונביב, כלמנייע, אשמדע."

ואלה, אומרת אימא שלי, "זה מה שמות של מלאכים, רק זה לא שמות טובים, זה מה שמות רעים. מה לבוא בלילה ולגנוב נשמות של ילדים."

אור אדום פרץ מתוך הקבר וגושי בוץ פגעו בי בפרצוף. האדמה רתחה.

"אונביב, כלמנייע, מפנור," המשיך לודוויג לקרוא לחברים שלו.

ואז, התרוממה דמות של אישה וממש ריחפה באוויר. וזו הייתה נורית אלכסנדר שעדיין לבשה את מעיל הגשם ההוא.

רק שעכשיו היא הסירה אותו בשבילי ונשארה, ככה, עירומה בגשם, והביטה בי, ושוב ראיתי את האור המוזר פורץ מתוך העיניים שלה ונכנס לתוך העיניים שלי. ומי שהיה יוסף גורדון  - התחיל ללכת אל הקבר, ומי שהייתי אני - נשאר לעמוד שם והסתכל.

אפילו יכולתי לעשן סיגריה או להשתין, מפני שהאיש ההוא שהלך בתוך האור האדום, היה מישהו אחר, מישהו שיצא מתוכי אבל זה לא הייתי אני.

והמישהו הזה חיבק את נורית שהצמידה את ראשו אל שדיה והושיטה אליו את הלשון האדומה ביותר והארוכה ביותר שראיתי בחיים שלי.

ואז, הגיח מתוך החושך משהו גדול שהיה לו ראש משולש וורוד, ועיניים לבנות והוא חבש קרני תיש, וכשהתקרב ראיתי שיש לו רגליים ענקיות של תרנגול ושהוא גורר אחריו שני שדים קטנים וצוחקים של גבר ואישה שגם להם הייתה לשון ארוכה ואדומה, ושהיו מסריחים כמו אני לא יודע מה.

והמשהו הגדול הזה אמר לי: "תשאל אותה, מר גורדון. מדוע שלא תשאל אותה ?"

"שלא תשאל אותה כלום," צרח פונגו. "תקשור את המחשבות שלך. מהר."

לא ידעתי איך קושרים מחשבות, אבל ידעתי איך משתינים במכנסיים. אז עשיתי רק את מה שידעתי.

נורית הפשיטה את יוסף גורדון ושניהם התעלסו בתוך האור האדום שעל הקבר הרותח. רק שעכשיו כבר לא היו ליוסף ידיים, וגם הרגליים שלו הצטמקו והתחילו להיספג אל תוך האור, ומה שנשאר ממנו זה ראש, גב וקצת מהתחת.

אבל הטיפש הוסיף לדהור עליה, וכשהבטתי למטה ראיתי שגם לי נעלמו הידיים וגם חלקים מהרגליים.

"א-י-מ-א," צרחתי, ואור לבן ומסנוור התפוצץ מעל הקבר של שפירא ומתוכו יצאה אישה גבוהה ורזה, שלבשה חליפת ליצנים כתומה-ירוקה עם כפתורים כאלה גדולים וכל זה, והיא החזיקה מקל גדול שבקצהו צרור - כמו שעושים עם ממחטה - ונתנה לי פרח לבן וממש שטה באוויר.

וכשנגעתי בפרח זרחה פתאום שמש לבנה, וכשעצמתי עיניים שמעתי אותה אומרת: "אתה כזה טיפש, בחיי."






10


כשהתעוררתי חשבתי שאני מת ושהגעתי לגיהנום. הלחי השמאלית שלי הייתה תקועה בבוץ. ידי הימנית הכחילה מקור.

שורות ארוכות של מצבות רטובות הסתכלו עלי ופרצוף לבן שחבש כובע שחור, תקע בי מבטים מתוך הגשם. הבוקר עלה.

לקח לי המון זמן להתיישר וכשהצלחתי צלעתי לעבר השער אבל תיכף הסתובבתי ואמרתי: "היינו קשורים מאוד, היא ואני. מאוד מאוד קשורים, אתה בטח מבין."

והפרצוף הלבן שתק ורק נשען על מעדר והסתכל על הקבר של נורית שראש ערוף של כלב שחור היה מונח עליו.

"ותשים מצבה על הקבר הזה ותגיד לחברים שלך שלא יסתובבו כאן בלילה. תשמע ממני," אמרתי והלכתי את כל הדרך ברגל מפני שלא חלמתי לעצור מונית.

כשהגעתי עשיתי אמבטיה חמה וכמה טלפונים. הפעלתי את מכונת הכביסה. שתיתי ברנדי ונרדמתי עד הבוקר שלמחרת.

כשהתעוררתי נסעתי לחפש את הקטנוע. הבית הלבן והגדול נולד - על בטוח - בלילה של ירח בגלל שבאור יום הוא היה סתם קובייה. התנעתי וזרמתי למשרד.

במשיבון חיכו לי קולות של לקוחות ושל דניאל שרצתה לדעת איך הולך ? היא לא לקוחה אבל גם התור שלה יגיע, ככה שאין מה למהר.

עד הצהריים לא קרה שום דבר ששווה לדבר עליו, ואז בא הדוור והביא פתק שאמר שבסניף הדואר מחכה לי חבילה.

הלכתי לשם וקיבלתי מעטפה חומה עם המון אזהרות אדומות שאסור לפתוח חפצים שמתפוצצים.

פתחתי. בפנים היה אלבום תמונות, כזה שאנשים נותנים לאנשים בימי הולדת או בחתונות, או כשאין להם משהו אחר לתת - ושכתוב עליו 'מזל טוב', ככה שהוא יכול להתאים לכל דבר. אפילו להחלמה משלשול. בעמוד הראשון מישהו הדביק תצלומים של ילדים, וזה גם מה שהוא עשה בעמוד השני, השלישי, הרביעי ובכולם.

חזרתי לאשפה והוצאתי את העטיפה. שמי היה מרוח בכחול. שום טעות ושום כלום.

לקחתי את האלבום אל המשרד והסתכלתי בו ככה טוב טוב, אבל זה היה כל מה שזה היה. סתם תמונות של ילדים-שעכברים-אכלו-להם-את-השיניים.

מישהו חשב שזה צריך לעניין אותי, רק שהוא שכח לספר לי למה. ושוב נתקע לי בפה הטעם המוזר וממש התערבב בתוך הרוק.

אז ירדתי למטה והזמנתי קפה ולחמנייה בחמאה, וכששתיתי את הקפה שמעתי איך ארבעה גברים, שאכלו קרואסונים, מתווכחים על איזה-נפח-של-מנוע-של-מכונית-הכי-כדאי-לקנות.

"תן לי מנוע אלף שש מאות ועזוב אותי," אמר זה שהרכיב משקפיים.

"אלף שש מאות זה זבל !" קבע אחר שהסתיר קרחת.

"אם לא אלפיים, אז או מזגן או אוטומטי !" חתך השלישי.

"פחות מאלף שמונה מאות, חבל על דיבורים.." הלך הרביעי לפשרה.

"אלף שש מאות, אלף שמונה מאות - זה אותו אוטו," התקפלו המשקפיים.

"זה אותו אוטו אבל לא אותו מנוע," תקע אותו הקרחת.

עכשיו כבר יכולתי לאכול את הלחמנייה, מפני שהטעם המוזר ההוא הלך. חזרתי למשרד ולאלבום, שחררתי את הברגים, ערכתי מחדש את הדפים ומה שקיבלתי הוא שכל ילד צולם פעמיים. טוב. אז מה ?

"קרידו," אומרת אימא שלי. "מתי אתה רוצה לדעת, אתה מסתכלת בקלפים ויודע."

אז טרפתי אותם והודעתי להם שאני הולך למשוך החוצה רק קלף אחד, ושאני מבקש שהוא יהיה זה שיגיד לי מה קורה.

ככה עושים כשרוצים להיכנס לתוך הנשמה של איזשהו עניין. רק שזה הימור גדול בקלפים, הסיפור של רק קלף אחד. בגלל שאם לא הבנתם מה הוא אומר לכם, אתם יכולים לשכוח שהם ידברו איתכם שוב.

חילקתי לשלוש חפיסות קטנות ומשכתי את הקלף הראשון מגב החפיסה הראשונה. הפכתי וזו הייתה מלכת-הגביעים שהיא הפטרונית של מזל עקרב, ככה הכינוי שלה.

"ועכשיו" אומרת אימא שלי. "צריך מה לסגור עיניים ומה לחשוב טוב, טוב, טוב."

אז עצמתי עיניים והנחתי למחשבות שלי לבוא וללכת לאן ואיך שמתחשק להן. והן באו והלכו, באו והלכו והזרימו לי המון מילים לתוך הראש. ואני נתתי למילים לברוח אל היער ויצאתי לצוד אותן.

ואם אתם לא יודעים איך צדים מילים, אז יותר טוב שלא תתעסקו עם הדברים האלה. והמילים שצדתי ביער היו הנחש והנשר, וכל שאר המילים פשוט התפגרו. אולי בגלל שהן הסתתרו מאחורי עצים, או שחיות רעות טרפו אותן - לכו תדעו.

והנחש והנשר אלו לא סתם מילים. אלה שמות. אלה השמות של הרוח של מזל-עקרב. זה בגלל שהנשר לוקח את העקרב לשמיים ונותן לו לטעום קצת מהרגליים של המלאכים, אבל אז בא הנחש וגורר אותו לתוך האדמה וזורק עליו את מינרווה אלת השאול שעושה לו כשפים.

וככה הם נלחמים - הנחש והנשר - עד שהעקרב מחליט אם מה שהוא רוצה לעשות עם החיים שלו זה לשאוף את הבושם של המלאכים, או להתרוצץ עם מינרווה.

אז עכשיו הסתכלתי שוב על הילדים וראיתי שזה נכון מה שאימא שלי אומרת, שהקלפים לא משקרים. בגלל שלכל ילד היו שתי תמונות, רק שבתמונה השנייה הוא כבר לא היה אותו הילד. הוא היה ילד קצת אחר, כאילו שמישהו הספיק לגנוב לו משהו מתוך העיניים, מתוך המבט, משהו שהיה שם בתמונה הראשונה, אבל הלך לאיבוד בדרך אל השנייה.

בשתיהן הוא היה ילד חי. אבל בשנייה הוא היה קצת מת, אני מתכוון. אותו הילד רק מה, לא אותן העיניים.

הקרחת צדק. התמונה הראשונה הייתה של הנשר והשנייה של הנחש. זה אותו אוטו, אבל לא אותו מנוע.

צריך שתהיה לכם אימא שהייתה מכשפה גדולה ביפו בשביל שגם אתם תוכלו לראות דברים כאלה.






נכתב על ידי , 2/11/2010 16:24   בקטגוריות איורים, גידי גלבוע, גלנדון ואיזבלה, טארות, כדור בדולח, כשפים, מיסטי, סיפורים, צייד האש והמכשפה מיפו  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



חלק ג


11


רכבתי לאורך רחוב איבן גבירול ופניתי ימינה כשאני צמוד למגרשי הספורט. המשאית שנסעה לפני התיזה לי עשן בפרצוף, והמכוניות ממש השתדלו לזרוק אותי מהכביש. ככה זה כשאתם יושבים על שני גלגלים.

קצת לפני הרמזורים אותתי שמאלה והשתלבתי בתנועה שעולה אל הגשר. ההוא שהרג את נורית וכמעט שהרג אותי.

פתאום נעלמה המשאית, נעלמו המכוניות וגם הגשר נמחק ונשארו רק כתמים גדולים ומתנועעים.

המוזיאון שבתל-קאסילה היה כתם ענק וישר שוליים בצבע חום. המשאית הייתה כתם כתום שפלט כתמים קטנים ושחורים ודהר בתוך כתם אדיר של תכלת, וכמוהו ראיתי שכל המכוניות הפכו לכתמים כתומים בגדלים שונים.

וכולם נסעו בתוך התכלת הגדולה והעצומה שפערה פה גדול ובלעה את כולנו.

חורשות הדקל והאקליפטוס שוב לא היו עצים, רק גושים של כתמים שזהרו בירוק, צהוב וירוק ארסי.

היה משהו בכתמי העצים שלא היה בכתמי המכוניות.

כתמי העצים לא היו בגוון אחיד. הם היו צבועים בפנימיותם בקווים עדינים של סגול בהיר.

גם אני לא רכבתי על קטנוע אלא על כתם כתום, ובדרך מאוד משונה שכחתי לפחוד. זה היה עולם עצום של כתמים בגוונים שונים ולא היו בו שום קולות וצלילים. מין בועה ענקית וצבעונית של שקט. זה מה שזה היה. הכתמים הכתומים היו תקועים בתוך מעטפות דקות ואדומות שהתפשטו בחלל הכחול בצורת גלי-ים. ככה נראים הקולות בעולם הכתמים.

הצלילים שעדיין נשמו היו תקועים בתוכי וזה הרג אותי כשהבנתי שהמחשבות שלי מדברות אלי. המחשבות שלי באמת דיברו רק שהן לא היו אני, הן היו משהו אחר.

הייתי מוקף בעננים של מחשבות שהפציצו מכל הכיוונים וחלפו לי דרך הראש כשהם ממשיכים אל תוך החלל.

גם המחשבות היו צבועות בגוונים שונים והן הלכו ובאו מכיוונים שונים, וראיתי שאף לא אחת מהן היא שלי או חלק ממני. נעתי מוקף בענני מחשבות ויכולתי לחמוק מאלה שרציתי לעקוף, ואפילו לטרוק להן דלת בפרצוף.

המחשבות ריחפו בחלל בחוסר סדר כשחלקן פונה לצפון, חלקן זורם אל הנחל וחלק אחר נודד פנימה אל תוך העיר כמו להקה של כלבים משוטטים.

היו מחשבות שעקפו את הכתמים הכתומים והיו כאלה שחדרו לתוכם. ואז ראיתי שגם הכתמים הכתומים הם מחשבות וככה גם הכתמים העצומים של הירוק בהיר והירוק ארסי ושהכול הוא מרק רותח של מחשבות שמטיילות בחלל כשהן צבועות בגוונים שונים, או שהכול הוא מחשבה אחת גדולה שבולעת המון כתמי מחשבה קטנים.

נסעתי בתוך עולם של כתמי מחשבה, ובפה עלה לי מן טעם כמו שפעם פעם כבר טיילתי שם באופן כזה ואחר. ידעתי שאם ארשה לכתם שלי לגעת בכתם שנסע לפני, אז תיכף במקום אמות. והידיעה הזו הופיעה בצורת כתם צהוב שהתחלף בכתם סגול מלוכלך. כל שהצלחתי לזכור לא היה יותר שלי או בתוכי, ורק ריחף סביבי בחלל כשאני יכול לבחור בכתם שמתחשק לי לבחור בו.

ראיתי שהכתמים הכתומים שונים מכתמי הצמחייה הירוקים שהם - איך לומר - ישויות אחרות. כאילו שהכתמים הירוקים היו חכמים יותר מהכתמים הכתומים.

הישות הכתומה שריחפה לפני, זו שבמימד אחר כיניתי אותה בשם 'משאית', בלמה פתאום ומשהו שהיה לו ריח של כעס נדחף לתוכי, ואז הפך הכול להיות כמו שהיה ואני לא הייתי יותר בעולם של ישויות כתמים וכתמי מחשבה.

עצרתי את הקטנוע מול הלונה פארק וישבתי לעשן סיגריה.

פונגו רטן שאני סתם עושה עניין ושהכתמים היו שם תמיד.

הוא אמר שלא מדובר במשהו שצריך לא להסתדר לי בתוך השכל, ושזה בסך הכל כמו לקרוא לדברים בשם אחר.

"רק השם הוא אחר," ככה אמר. "אתה יודע יפה מאוד שהכתמים נמצאים שם גם עכשיו. ממש מול העיניים שלך, אתה יודע את זה, נכון ?"

הסתכלתי בגלגל הענק ורציתי לחזור אל הכתמים, אבל פונגו נהרס מרוב צחוק ואמר שאני צריך פעם לראות את הפרצוף שלי כשאני עושה את זה, בגלל שיש לי העוויות כמו של מישהו שחטף עצירות והוא מנסה להיזכר איך זה היה קודם.

"ההשתדלות שלך מפחידות את הכתמים," אמר פונגו. "תתנהג כאילו שכל הסיפור הזה נוגע לך לקצה התחת, אבל גם כמו שלא אכפת לך לנסות."

שיפדתי את הגלגל על המבטים שלי ואחר כך הרשיתי להם, למבטים, להפוך לשטוחים. כאלה שלא באמת מסתכלים. צמצמתי את העיניים והתיישבתי ביניהן. צריך לשבת ממש בין העיניים, אתם יודעים.

האור התחיל להבזיק וכל העניין הזכיר ניסיון להתניע מכונית קפואה בבוקר גשום, ככה עם המון גרררררר וכאלה. אבל בסוף זה נדלק. לדומם ולכבות כבר היה משחק ילדים.

גלגל הענק הסתחרר בתוך כתם כתום ותיכף הופיעו גם הכתמים הירוקים והאחרים.

בהתחלה לא רואים אנשים בכתמים. צריך להתאמן הרבה בשביל לראות בני אדם. פונגו אמר שזה קצת קשה למחשבה לראות מחשבות אחרות שהן ברמה שלה, ושהכי טוב - בשביל לתרגל - זה להסתכל במחשבות נמוכות.

"ממחשבות נשגבות," ככה אמר. "אתה ממש יכול לשכוח."

הוא התעקש שהעצים רואים את המכוניות, אבל המכוניות לא רואות את העצים. וזה בגלל שעצים הם תמיד עצים, אבל מכוניות הן סתם חתיכות של פח וגומי. שיהיה.

פתאום חשבתי לי שאם הכל זה רק כתמים, אז הכתמים בטח יודעים הכל, ולכן השתבצתי על הכביש והזמנתי מחשבה וורודה להיכנס לתוך הראש שלי, והשם של המחשבה הזו היה אלבום תמונות. ככה קראו לה. ופונגו שריחף מעליי התעצבן ואמר שאני עושה קיצורי דרך.

עברנו על פני כתמים חומים ישרי זווית שהיו הבתים של רמת-אביב, ועשינו פרסה בתוך ים של כתמים שנסע דרומה. מימין התרומם כתם צר ושחור שפלט עננים כהים ועכורים אל תוך חלל התכלת.

הכתם הוורוד רחץ לי את הפנים בענן סמיך, ומחשבה כתומה עצרה אותי ברמזורים שהתיזו מחשבות כחולות ואדומות.

המחשבה הוורודה הביאה את המחשבה הכתומה אל כתמים חומים שגוונים ירוקים חתכו אותם ושם נעלמה.

חשבתי שאני הולך ליפול על חנות לחומרי צילום או משהו כזה, אבל מה שבאמת היה שם זה רק שלט גדול שסיפר למי שידע לקרוא שזו מרפאה של ילדים, ושמות הרופאים היו לפי הסדר: נורית אלכסנדר, רות יציב ולודוויג אקסר.

מה שמוכיח לכם שהממזר השמן הצליח למרוח את כולם. שככה יהיה לי טוב.

 





12


אז כאן נולד האלבום שלי. הגיוני מאד, מה ? כמה פשוט. אלבום של ילדים במרפאה של ילדים. בראבו. עכשיו נשאר לי רק להיכנס ולשאול אם מישהו זוכר שהוא שלח לי איזה אלבום, לברר בשביל מה הוא היה צריך לזרוק עלי את הצרה הזו, להגיד שלום וללכת.

רק שבכלל לא הייתי בטוח שהמישהו הזה עדיין בחיים, מפני שאיך שזה נראה אז המישהו הזה הוא בעצם מישהי שבפעם האחרונה שביקרתי במקום בו היא מתגוררת, היה מונח עליו ראש ערוף של כלב שחור.

הערב נפל על העיר וצבע את השמים באדום ובסגול.

נזכרתי בעורבים שלי ודמיינתי איך שהם חולפים על פני הכיכר.

נערים הקפיצו קרשי גלגיליות וגלגלי אופניים.

התבוננתי בהם וראיתי שפונגו צודק ושמחשבה ממש מסתבכת כשהיא רוצה לתפוס מחשבות אחרות שהן ברמה שלה. סיפור לא פשוט הכתמים האלה.

מתוך המרפאה יצאה אישה שהחזיקה תינוק צורח, ושתי נשים נכנסו עם תינוקות שלא צרחו. עישנתי שלוש סיגריות ובשלישית נדרתי ללוות הביתה את האישה שתצא משם בדיוק כשאמעך את הבדל.

נשים וילדים המשיכו לבוא וללכת. השלכתי את הבדל ודרכתי עליו. כובע פומפון אדום שהיה מחובר אל ילד קטן הופיע בפתח, ואיתו ילד גדול יותר במעיל שחור ואישה.

הם נכנסו לתוך 'אלפא-רומיאו' ירוקה ונסעו. נסעתי אחריהם.

האיש בחלוק הלבן ישמח מאד לשמוע מזה.

"תראו מה יש לנו פה," ככה יאמר. "זה שוב האינפנטיל ההוא. מה עכשיו ? נשים וילדים, מה ? תשמע טמבל. לא שילמנו את חשבון החשמל אז הפעם נשתמש בנר, בסדר ?"

ה – 'אלפא' עגנה בנווה-אביבים ושלושתם ירדו ממנה. הייתי אחריהם ורשמתי לי בראש את הכתובת וגם רשמתי שהאישה לחצה על מתג הדיבור השלישי התחתון מימין.

חזרתי למשרד ושכבתי לישון על השטיח. אני אוהב לישון על שטיחים.

 


13


בבוקר התקלחתי, שתיתי קפה, עישנתי סיגריה וטלפנתי אל דניאל שהגיע הזמן להכניס אותה לכישוף הזה.

גם היא מתעסקת עם כוכבים ומזלות אפילו שהאימא שלה לא הייתה מכשפה.

כן, יש לה זמן בשבילי.

לא, אני לא מפריע.

נסעתי אליה ובדרך קניתי דפים לבנים ועפרונות צהובים.

עיצבנו את הדפים והדפסנו איזה שלושים מהם.

ביקשתי שלא תשאל שאלות, והיא לא שאלה. יש אנשים כאלה.

נסענו לנווה-אביבים ושם לחצתי על המתג השלישי התחתון מימין.

"מי שם ?" אמרה האישה במכשיר.

"גברת מנור ?" שאלה דניאל.

"כן, מי את ?"

"אני דניאל," אמרה דניאל. "ואני סוקרת מטעם ביטוח לאומי בנוגע לביטוח בריאות. אודה לך אם תואילי להשיב על מספר שאלות. הכל אנונימי כמובן."

ה-"תואילי" וה-"אנונימי" עשו את העבודה ותוך כלום זמן כבר רבצנו בכורסאות לבנות ששחו בשטיח שעיר בצבע מוקה, וגברת מנור רצתה לדעת איך אני שותה את הקפה שלי.

אמרתי לה והוצאנו את הדפים המעוצבים והעפרונות.

כן. היא מנויה על ביטוח בריאות משלים.

ממה היא מרוצה במיוחד ?

מהכול, בעצם.

כן. יש לה ילדים וגם הם מבוטחים, כמובן.

בני כמה ?

שלוש ושמונה. בעלה סוכן ביטוח וגם הוא מבוטח עם כל התוספות. מאמין גדול בביטוח. כולם מאד מאושרים.

בעלה ?

"טוב, הוא הטיפוס הבריא ואם יוצא לו להתעטש אז התרופה שלו זו כוסית וויסקי ?"

עכשיו היא חייכה אל דניאל וזו הראתה לה את השיניים שלה וכולנו היינו מאד שובבים.

ילדים ?

"טוב, את יודעת איך זה. פעם זה משתעל ופעם להוא כואבות האוזניים. אני לא צריכה לספר לך, מה ?"

דניאל אמרה שהיא לא צריכה לספר לה.

שאלתי אם לילדים יש בעיות חריגות ותקעתי "חלילה," ו-"טפו, טפו, טפו," מפני שככה חשבתי שצריך להציג את הדברים.

"השטויות הרגילות," אמרה הגברת מנור. "אפילו שבמרפאה עושים רעש גדול מכל קשקוש קטן."

"ככה זה אצל רופאים," תרמתי את ניסיוני בנושא.

"אני יודעת," אמרה. "אבל לפעמים יש להם שיטות באמת קצת משונות."

"מממממ..." אמרתי.

"נו ברצינות, יש שם איזה רופא שחושב שאם לילד יש טיפה חום, אז צריך לשים לו את הידיים על המצח ודברים מצחיקים כאלה."

"את הידיים על המצח ?"

"מה שאתה שומע," אמרה הגברת מנור.

"את הידיים של מי ?"

"מה של מי ? שלו, של הרופא."

"אה, זה כלום," אמרתי. "הוא בדק חום."

"תסלח לי," אמרה. "הוא לא בדק כלום ורק החזיק את הידיים שלו ככה המון זמן."

"נורא מוזר," התפלאה דניאל.

"טוב, אולי זה לא כל כך מוזר," אמרה הגברת מנור. "בטח שוב איזו שיטה הוליסטית או משהו. השד יודע, העיקר שהילד בריא."

"הגדול או הקטן ?" התעניינתי.

"הגדול. ויש גם את הרופאה הזו שמצלמת את הילדים. למות, בחיי. כשאני הייתי קטנה הלכנו ברגל איזה שני קילומטר לאיזו מרפאה מסריחה בעג'מי וחטפנו זריקות, תסלחו לי – בתחת - וחזרנו בזחילה. והיום לכל ילד יש תיק רפואי עם הומיאופת ותמונה."

"אז אתמול היא צילמה את הבן שלך, מה?" אמרתי ונשכתי את הלשון.

"מה פתאום אתמול ? לפני שבוע. וזו הייתה בכלל מישהי אחרת. ועוד איך שהיא צילמה. בהתחלה לא יצא לה, אז היא צילמה שוב עד שיצא."

"מתי היא צילמה בפעם הראשונה ?"

"כשהבאתי את הילד לבדיקות."

"ובשנייה ?"

"אה... אחרי שהרופא סיים להניח את הידיים."

את זה שהשטיח ניצל מכוס הקפה שלי אני מייחס לנס.

שאלנו עוד שאלות חכמות. אמרנו בנימוס שאנחנו ממש, ממש, ממש - והסתלקנו משם.

וכאן גם יוצאת דניאל מהכישוף הזה ולא חוזרת אליו. כמעט.

 





14


טוב. אז עכשיו שכבתי על השטיח, הסתכלתי בעכביש, עשיתי ספירת מלאי ומה שיצא לי הלך בערך ככה: פעם הייתה רופאת ילדים שהיום היא רוח. והרוח הזו עושה ביקורי בית במעיל גשם רטוב. וליד הים בבית גדול ולבן, גר מכשף שחור שהוא רוצח. ולמכשף הזה יש מרפאה שרק השד יודע מה הולך שם. ובינתיים הוא שוחט כלבים בבתי-קברות וככה - מפה לשם - משוטטים כשפים של רוחות ושדים. ויש גם את העניין עם אלבום הילדים שגנבו להם משהו מתוך העיניים. ויש את פונגו, וכדור בדולח, ועורבים, והטעם המוזר בפה שלי, ואישה שיצאה מהקבר. וזה פחות או יותר - הכל.

"זאת אומרת," אמר פונגו. "שבעצם אין לך כלום ואתה יודע את זה. נכון ?"

"מה עוד צריך ?" שאלתי.

"משהו שלא יגרום לאנשים לחשוב שנדפק לך הרווח שבין האוזניים."

"אין לי משהו כזה," אמרתי.

 


15


הפעלתי את המשיבון והקשבתי לקולות שאמרו לי מילים כמו "מדברת תחיה. בשבוע הבא אני טסה ללונדון, אז תהיה חמוד ותבדוק את הבית התשיעי במפה שלי ואת מרקורי ויופיטר. צ'או."

או: "היי זו שולה. תישמע, דיברתי איתו והוא לא אמר שיעזוב אותה, אבל גם לא אמר שלא. אז מה אתה חושב שיקרה ? הא ? אני מתה."

או: "מר גורודינסקי שלום. כאן זה גברת ציטרין מה שמדברת אותך. בפעם קודמת יצא לי ת'קלף עם כזה מלך מה שמחזיק חרב ושכחתי לשאול אותך מה זאת אומרת. ואני מתקשרת אותך בשביל קרה לי משהו כמו ת'חרב הז'אתי. אז תבוא. טוב ?"

נשים. הכל היה נשים.

גבוהות ונמוכות, שמנות ורזות, זקנות וצעירות, יפות ומכוערות, עם כסף ובלי. כאלה שהגבר שלהן מפוצץ אותן במכות, וכאלה שהמאהב חונק אותן באהבה. נשים שמסובבות גברים על האצבע הקטנה שלהן, ונשים שגברים מבטיחים להן כבר עשר שנים שבשבוע הבא יספרו את האמת לאישה החוקית. סבתות לנכדים, לעומת שחלות דפוקות. נשים שהרסו לעצמן את החיים ואת העיניים בספריה, ונשים שפרחו בתוך בארים ושלפו את עצמן מהמיטה לא לפני שהשמש הלכה לישון. נשים ששאפו אבקות לבנות לארוחת בוקר, ונשים שהכינו כריכים לילדיהן עוד לפני שצחצחו שיניים.

נשים מסתדרות עם כוכבים וקלפים הרבה יותר טוב מגברים. לנשים ולקלפים יש על מה לדבר. יש להם שפה משותפת.

גברים תמיד חושבים שמנסים לרמות אותם, שיש פה איזה בלוף. שהם לא הפראיירים של אף אחד. והקלפים תיכף מריחים את החשד ותיכף נסגרים. זה מה שקורה ולכן - כמעט תמיד - זה נכשל עם גברים ואז הם נורא מרוצים בגלל שהם הרי אמרו. לא ?

אבל נשים תמיד נותנות לקלפים איזשהו סיכוי, אפילו שהן לא ממש מאמינות. והקלפים תיכף מרגישים את הרחם הגדולה שנפתחת כלפיהם. והם שמחים ומאושרים כמו ילדים ואז הם רוצים לתגמל. ובגלל זה - כמעט תמיד - זה מצליח עם נשים.

ומי שרוצה להתעסק עם כוכבים או קלפים צריך לדעת שבבית שלו, המושב על האסלה יהיה למטה רוב הזמן. אתם יודעים.

חשבתי לעצמי שאם לא הייתי חייב לקנות סיגריות, יכולתי להעביר את החיים שלי בלי לדבר עם גברים. וגם חשבתי שלא הייתי מת מזה. וככה לגמרי לא במקרה נזכרתי בלודוויג ובשלט שעליו היה כתוב: דוקטור כך וכך ודוקטור זו וזו ודוקטור רות יציב.

ועלה לי בראש שאם אני עוד זוכר איך אנשים מתנהגים, ואם הגברת רות היא לא איזו גרוטאה עם שפם, אני מוכן לשים את היד שלי באש שהחברה שלה - נורית אלכסנדר - סיפרה לה שהיא הולכת לאיש אחד שפותח בקלפים. ועם קצת מזל היא אפילו הזכירה את השם שלי, מפני שבינן לבין עצמן הן היו סתם רותי ונורית ושום דוקטורים ושום קשקושים.

ואז אולי השם שלי יעשה משהו למוח של הרות הזו ולכו תדעו, אולי זו בכלל היא ששלחה לי את האלבום.

 


16


התנעתי את הקטנוע ונסעתי. ברחבה שלפני המרפאה היו העסקים כרגיל והנערים אפילו שיפרו את ביצועי הגלגיליות והאופניים. ככה זה כשמתאמנים.

בשמיים לא השתנה כלום והם היו צבועים באדום ובסגול. נשים וילדים באו ונשים וילדים הלכו. חיכיתי עד שהאדום והסגול הסתלקו ואז הואפל הבית ובמדרגות ירד לודוויג אקסר והלך גם הוא.

אחריו הופיעו בפתח שתי נשים, האחת שמנמונת והשנייה גבוהה וממושקפת. הן נעלו את הדלת, כיבו את אור הכניסה וירדו במורד הרחוב. הלכתי אחריהן והייתי שקוף וסתמי כמו חילזון.

שתיהן עצרו ליד מכונית סובארו שסמל הרופא היה טבוע בשמשתה ומי שנכנסה לתוכה הייתה השמנמונת. אז הממושקפת היא המזכירה. שיהיה.

המכונית אותתה והפליגה. הנערים המשיכו לפרק את המדרכה בעזרת גלגיליות העץ.

בלילה הלכתי לישון עם פלוטינוס שטען שזה פשוט לא יכול להיות שגוף מצמיח לעצמו נשמה, מפני שדברים דוממים לא מצמיחים כלום, גם אם הם נורא משתדלים. זה מה שהוא אמר.

כבר סיפרתי שאני אוהב לישון על השטיח ? סיפרתי.

 


נכתב על ידי , 2/11/2010 16:20   בקטגוריות איורים, גידי גלבוע, גלנדון ואיזבלה, טארות, כדור בדולח, כשפים, מיסטי, סיפורים, פנטזיה, צייד האש והמכשפה מיפו, אהבה ויחסים  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





כינוי: 

בן: 74




הבלוג משוייך לקטגוריות: מדע בדיוני ופנטזיה , סקס ויצרים , ציורים ואיורים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לצייד האש אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על צייד האש ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2025 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)