לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

Stix-Blog


The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
12/2006

אשליית התודעה


מראשית היצורים, מהיום בו האורגניזם הראשון נתהווה בכדור הארץ, מהיום הזה אותו אורגניזם החל להתפתח ולנסות להשליט את עצמו על סביבתו, ניסה להתחזק ככל האפשר, להתרבות ככל האפשר, להשמיד ככל האפשר, לנצח ככל האפשר, לבנות מעבר לעצמו ככל שיכל.
ולאט לאט מוחם של היצורים הללו התפתח, וככל שאורגניזם מתפתח כך הבוז שהוא חש כלפי אורגניזמים אחרים התפתח במקביל ליכולת השכלית של אותו אורגניזם, וכך האורגניזם החל מזלזל בחיים האחרים, ואז קם ההומו סאפיינס, היצור המפותח ביותר שכלית בכדור הארץ. והיצור הזה גדל במחשבה, אם לא בידיעה מוחלטת, כי הוא שליט העולם הבלעדי, הרי ככל שהמוח גדל כך גם יכולת הפקפוק, ויכולת הפקפוק שלנו הגיעה לידי כך שפקפקנו בהכל, אף בעצם הקיום עצמו. הכל נבע מהתפתחות של אותו הדבר הקרוי בידינו "תודעה" אותה תחושה הגורמת לנו להרגיש ממשיים, אותה תחושה הגורמת לנו להרגיש כי אנו אלה הנמצאים בגוף שלנו, אנו אלא הבוחרים את ההחלטות בחיינו, אנו אלה החיים("אני חושב משמע אני קיים"). אך כל זה קיים בעצם רק תיאורתית.
נשמע מופרח? הרי איזו הוכחה יש בעולם לעצם הקיום שלנו? אתם תטענו שעצם היכולת לבחור ולחשוב מביעה את הקיום שלנו בעולם, ושאנו יכולים להבטיח רק את הקיום של עצמנו. אך אפילו את הקיום של עצמנו לא ניתן להוכיח, הרי שהמחשבה נובעת רק מהתודעה שלנו, מהידע שאנחנו הבוחרים, שליטי המוח. קודם נבסס, שהאישיות שלנו, ואני חושב שכל מי שמבין מעט בפסיכולוגיה יסכים, היא אך ורק תוצאה ישירה של ערבוב ייחודי של הדנ"א שלנו יחד עם האירועים בחיינו, הזיכרון שלנו. אם כך המשוואה תהיה "אישיות = זיכרון + דנ"א".
והאישיות שלנו הרי היא זו שתקבע בחירה שלנו בנושא מסויים, סביר מאוד להניח, ששכפול מדוייק שלנו יבצע אותה פעולה באותו מצב. אם כך, מי הוא האני הזה? מהי אותה תודעה? אך ורק אשליה של יצור קטן השואף ליצור מעבר לעצמו, המוח שלנו בגלל העליונות שלו יוצר בתוך עצמו עולם שאנו היחידים בו, מפחד ואולי ביישנות להודות, שבמשוואה ההיא הנקראית "אדם" אנו רק פסיק קטן, אם בכלל.

אנחנו לא ממשיים יותר מהכסא שעליו אנחנו יושבים כרגע.

נכתב על ידי , 4/12/2006 22:38  
27 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי: 

בן: 36

ICQ: 313706885 

תמונה




16,437
הבלוג משוייך לקטגוריות: משוגעים , פילוסופיית חיים , אהבה למוזיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לMonkeystix אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Monkeystix ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)