לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

*


This new century keeps bringing you down

Avatarכינוי:  שין גימל

בת: 30





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2012    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
4/2012

דברים מעניינים על אדולף היטלר


ההתחלה
  • "אלויס נישא פעמיים — נישואים שבעקבותיהם נולדו לנשותיו שני ילדים (אנגלה ואלויס הבן) ובשנת 1885, כאשר היה בן 48, נישא בפעם השלישית, לקלרה פלצל, אחייניתו, שהרתה לו בעוד אשתו שוכבת על ערש דווי. קלרה ילדה ארבעה בנים. שלושה מהם מתו בינקותם. הרביעי, הראשון ששרד, היה אדולף."
  • "בשנת 1895 החל אדולף היטלר ללמוד בבית הספר היסודי. אותה שנה פרש אביו לפנסיה, ושהותו המתמדת בבית השפיעה מאוד על חייו של היטלר הצעיר, שספג מאביו מהלומות באופן יומיומי. המתח בין האב ובנו גבר עם מותו של אחיו, אדמונד, שהפך את אדולף לבן היחיד ולמוקד שאיפותיו של האב, שרצה כי בנו ימשיך את דרכו בשירות הממשלתי, תוכנית שהיטלר הצעיר לא נטה לה כלל."
  • "בשנת 1907;החליט היטלר לנסות להתקבל ללימודים באקדמיה לאמנות בווינה. אמו חלתה אותה עת בסרטן ועברה ניתוח כריתת שד, והיטלר טיפל בה בנאמנות, אך המשיך בהכנותיו להתקבל לאקדמיה. היטלר קיבל כספים בירושה מדודתו ונסע לווינה לבחינות. היטלר נדחה בנימוק כי אין לו כישרון ציור של ממש, וכי הייעוד החלופי האפשרי עבורו הוא בתחום האדריכלות. מסלול זה היה חסום בפני היטלר שכן לא השלים את לימודיו התיכוניים ולכן לא היה יכול להתקבל ללימודים בבית־הספר להנדסת בניין."
  • "היטלר החל לנדוד ממקום למקום. חסכונותיו החלו לאזול וחייו החלו להתדרדר, אך עדיין לא ניסה למצוא עבודה. בסופו של דבר אזל כספו, והוא החל לישון על ספסלים בגנים ציבוריים ולקבץ נדבות. בדצמבר 1909, קפוא ורעב, עבר להתגורר בבית מחסה למשך מספר שנים. לעתים היה מרוויח מעט כסף בעבודות יום כגון גריפת שלג בכניסות של בתים, או בתחנת הרכבת."
  • "לבוש בבגדים אזרחיים הלך היטלר לפגישה של מפלגת הפועלים הגרמנית. הפגישה נערכה במרתף בירה במינכן, והגיעו אליה 25 אנשים. הוא הקשיב להרצאה שנתן פדר, שנושאה היה "איך ובאילו אמצעים ניתן לבטל את הקפיטליזם". אחרי הנאום שמע היטלר, שעמד לצאת מהאולם, מישהו אחר שקם ודיבר על איחוד בין גרמניה לאוסטריה. הדבר הכעיס את היטלר במידה כזו שקם ולהפתעת הכול דיבר בלהט במשך רבע שעה נגד הרעיון. אחד ממייסדי המפלגה,דרקסלר, לחש לשכנו לספסל, "...יש לו את מתנת הדיבור, נוכל להשתמש בו"

הסוף
  • "ערב התאבדותו, בארבע בבוקר 29 באפריל 1945 כשהוא וראשי המשטר הנאצי מסתתרים בפיהררבונקר שבברלין, כתב היטלר את צוואתו האחרונה. את רכושו הוריש למפלגה ואם זו לא תתקיים, למדינה. "ואם גם המדינה תיהרס", הוסיף, "הרי שאין צורך בהחלטה נוספת מצדי". היטלר הוסיף גם צוואה פוליטית בה טען כי המלחמה "ניזומה באופן בלעדי על ידי אותם מדינאים בינלאומיים ממוצא יהודי או העמלים למען האינטרסים היהודיים." הוא עצמו עשה כל מאמץ למנוע את המלחמה, כמובן, אך כוחה של היהדות הבינלאומית גבר. לסיכום הוא קורא ל"הנהגת האומה ולממשיכה להקפיד על חוקי הגזע ועל התנגדות ללא רחם למרעילים העולמיים של כל האומות, היהדות הבינלאומית"
  • "כמו כן הורה היטלר להמית את כלבתו, מגזע רועה גרמני, שעל־פי עדויות מכריו הייתה חביבה עליו מאוד, כדי שלא תיפול בידי הרוסים. הומתו גם חמשת גוריה של הכלבה, שהיו בידי ילדיו שליוזף גבלס, שר התעמולה הנאצי (כעבור יומיים המיתה אשתו של גבלס את ששת ילדיהם והתאבדה עם בעלה)."
  • "בליל 29 - 30 באפריל נשא היטלר את אווה בראון  לאישה. בשעות אחר הצהריים ב-30  באפריל השניים התאבדו."

אז את מי תאשימו? את האמא ששכבה עם דוד שלה ועקב כך מתו לה חמישה ילדים שהעצימו את הציפיות מאדולף הקטן?
מהאבא המתהלל? מהמוסד לאומנות שדחה אותו על הסף?
והאם אפשר לשער על הדעת, שגבר שדואג מכל בצוואתו לכלבה שלו כדי שלא תסבול, יכול להרוג עשרות מיליונים חפים מפשע?
וזה גורם לי לחשוב, אתה נולד דפוק בראש? או שלסביבה יש השפעה מלאה על מה שתגדל להיות? איך נפש רגישה של אומן (ורוב האומנים שאני מכירה הם רגישים להפליא לזולת) יכול להחריב עולם?
אפקט הפרפר, דלתות מסתובבות. חושבת לעצמי, איפה הייתי היום אם לא הייתי אומרת ליועצת בית הספר שאני רוצה למות. מה היה קורה אם לא הייתי מתאשפזת. הייתי מתה? הייתה לי בגרות?
אם לא היו מאבחנים אותי, הייתי הולכת לצבא? הייתי גרה עם אמא?
האם זה שלא קיבלו אותי לשירות הלאומי, יחרוץ גורלות של עשרות מיליוני אנשים? טוב, לא נראה לי. אבל לפחות יש לי כריזמה.

(ד"א, באמצע הוא כנראה הרג את המשפחות שלנו)
(ליקוטים מויקפדיה)
אמנות נוראית
תודה למר שמידט על התמונה
נכתב על ידי שין גימל , 9/4/2012 02:08   בקטגוריות קטעים  
29 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



103,029
הבלוג משוייך לקטגוריות: משוגעים , המתמודדים , ציורים ואיורים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לשין גימל אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על שין גימל ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)