לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הותר לפרסום*

בלוג שיעסוק בעיקר בנושאים על סדר היום, אקטואליה, שמאל וימין, דתיים ושאינם דתיים, הציבור הדתי לאומי, ועוד. ומידי פעם גם קצת חומרים אישיים.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2011    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

10/2011

הרהורים במוצאי שמחת תורה / שנה שהיא יותר מ12 חודש...


שמחת תורה לא נסעתי לשום מקום, החלטתי להישאר במגרש הביתי,

 

יש לזה בכל זאת כמה יתרונות....

 

מסתבר אומנם ששנת אבל מסתיימת אחרי 12 חודש אבל זה לא אומר שאנשים מסביב יפסיקו לחשוב שאתה עדיין בתוך שנת האבל,

אני לא יודע אם זה נובע מכך שאנשים לא יודעים לספור או ששנה מעוברת מבלבלת להם את החשבון...

 

ערב חג, עושים בבית הכנסת הקפות, הגבאי (אחד מ 2) שמחלק את הספרי תורה לאנשים נכנס לא מזמן לשנת אבל, אני רואה שהוא מחלק ומחלק ולא נראה שהוא עצמו הולך לעשות הקפה עם ספר תורה,

 

לרגע אני נזכר שכילד לעשות הקפה עם הספר תורה נחשב אחד משיאי היום (להבדיל שיא אחר היה קבלת שקית הממתקים שבית הכנסת חילק :)) הבעיה הייתה שככל שאנחנו (הילדים) ראינו כבר את עצמנו כבוגרים יתר הסביבה לא תמיד הייתה שותפה לדעה, והגבאים נטו לחלק את הספרי תורה  לנוער רק בהקפה האחרונה, העניין הוא שהרבה יותר מגניב לעשות הקפה יחד עם המבוגרים ולא בהקפה של הנוער, מי שהצליח לשים ידו על ספר תורה מוקדם יותר כאילו הוכיח לעצמו ולסביבה שהוא כבר לא ילד. אגלה לכם בסוד שהשיטה שלי "לגנוב" ספר תורה מוקדם יותר הייתה פשוט ללכת לפני/אחרי איזה קשיש שקיבל ספר להקפה ולהמתין שתוך זמן קצר יגמר לו הכח לסחוב את הספר והוא יבקש ממני להחליף אותו, כמדומני שהיו אפילו מקרים שאני ביוזמתי עדכנתי את הקשיש שאם הספר תורה יהיה כבד לו מידי, אשמח לסייע לו ולהחזיק במקומו....

 

אבל אם נחזור לימנו אנו ולגבאי בשנת אבל שלא נראה כהולך לעשות הקפה עם הספר, מיכוון שאני כבר כמעט חודש אחרי סיום שנת האבל לא טרחתי לבדוק בספר שלי בבית מה הדין לגבי אבל בשמחת תורה, אבל בבית הכנסת ישנו עותק של הספר גשר החיים לרב יחיאל מיכל טוקצינסקי, ספר שדי מקובל בציבור כספר יסוד בהלכות אבלות, מתוך סקרנות בדקתי בספר ושם היה רשום שחור על גבי לבן שלאבל בתוך שנה, ואפילו בתוך שלושים מותר להקיף עם הספר תורה, אך אסור לו לרקוד.

 

ניגשתי לגבאי האבל ואמרתי לו "אתה יודע שמותר לך גם לעשות הקפה עם הספר..." הוא אמר שמישהו אמר לו שאסור, אז עדכנתי אותו שגשר החיים כותב שכן, הוא שמח לשמוע ואמר שגם אמרו לו לא לתת לי ספר כי גם לי אסור, עדכנתי אותו שאין לי שום בעיה להקיף עם הספר מ2 טעמים:

  1. מותר לאבל בתוך שנה להקיף
  2. אני כמעט חודש כבר לא בשנת אבל...

במובן מסויים מבחינתי היה יותר חשוב להשמיע את הטעם הראשון, כפי שוודאי הבנתם מהשנה החולפת יש לאנשים מנהג מגונה להמציא איסורים על אבלים ללא מקור הלכתי....ולי יש נטיה לעשות דוקא ולהוכיח את ההפך....

 

כשהאבל לקח באמת ספר תורה להקפה אחד המתפללים לידי (גבאי לשעבר) אמר "מה פתאום אסור לו לקחת" אז הסתובבתי ועניתי לו שגשר החיים כותב להיפך...הוא ענה לי "אתה והפסקים המוזרים שלך..." אז החזרתי לו "זה לא פסק שהבאתי מהבית אלא גשר החיים שמצאתי בבית הכנסת עצמו...". (בדקתי אחרי זה בבית בספר שלי ושם היה רשום באמת אותו דבר ונדמה לי שגם הביא את גשר החיים כמקור).

 

ויהי ערב ויהיה בוקר יום חדש, הגבאי השני (זה שלא באבל) בא לשאול אותי אם אני רוצה להיות שליח ציבור בשבת, ותוך כדי השאלה הוא כבר אומר שבעצם זה לא משנה כי אסור לי בשנה ראשונה...שאלתי אותו מאיפה המציא את זה והוא אמר שככה הגבאי הקודם פעם אמר לו לגבי אבל בשנה ראשונה, אמרתי לו שזה מעניין כי "גשר החיים" לא שמע על האיסור הזה אלא להפיך....

 

האמת שעד לאותו רגע התבלטתי אם לגשת תפילה אחת או לא, והאמת שאחרי ששמעתי את הטענה שאסור לי (שלא ברור שיש לטענה על מה לסמוך) זה רק חיזק אותי כן לגשת, ניגשתי לגבאי לשעבר לתהות על הנושא והוא אמר שפעם הרב שהיה בבית כנסת התעצבן שמישהו ניגש להתפלל בשבת לפני יום הזכרון הראשון, הגבאי לשעבר ניחש שזה בגלל שהאבל עדיין בתוך ה12 חודש של האבלות, עניתי לו ש"גשר החיים" לא שמע על הבעיה וחוץ מזה שאני כבר תכף מסיים 13 חודש....

 

אז הוא הודה שכנראה אין לי בעיה.

 

עוד לא החלטתי מה אני באמת יעשה, אם אגש זה רק לערבית בליל שבת....

 

עדכון: ערב שבת אכן ניגשתי להתפלל ערבית של שבת, עברתי את זה בשלום סה"כ,

אחרי זה ניגש אלי אחד המתפללים (נודניק ידוע) ואמר שאני יכול להגיד קדיש כל יום עד ליום האזכרה,

עניתי לו שזה מנהג הספרדים, לא האשכנזים, אז הוא הוסיף שהוא לא תכנן להגיד אבל אם דיברתי על מנהגים שאשכנזים לא עולים להתפלל בשבת בשנה ראשונה, עניתי לו שאני כבר מכיר את זה אבל לא מצאתי סימוכין הלכתיים מבוססים לטענה הזאת, ובלי קשר אני כבר סיימתי את השנת אבל ככה שזה לא רלוונטי....

 

 

ואני כבר חשבתי שאחרי שסיימתי את שנת האבל לא יהיו פוסטים שקשורים בדברים כאלו.....

 

בכל מקרה למי ששאל,

האזכרה תתקיים ביום חמישי הקרוב כ"ט תשרי (27.10) בשעה 16:00,

תפילת מנחה תתקים בכניסה לבית העלמין בשעה 15:45.

 

שבת שלום !

נכתב על ידי Nadav-H , 21/10/2011 14:48   בקטגוריות אבלות, אישי, הלכה, שחרור קיטור  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



אני נגד גינוי (רק) לשריפת המסגד.


הכל כבר נכתב ונאמר בסוגיה הזאת ובכל זאת אני רוצה לכתוב כמה משפטים בהשראת המאמר של גונן גינת ב"ישראל היום", ולמי שיש את העיתון מומלץ לקרוא את הדברים כפי שמופיעים במקור.


 אני לא מגנה את שריפת המסגד


אני כן מגנה פגיעה במקומות קדושים ליהודים ולמוסלמים כאחד.

(על משקל אותם תגובות "ניטרליות" שמגנות אלימות מ2 הצדדים כשצה"ל משיב אש לעבר מקורות ירי או משגר טילים על חוליות של יורי קסאם) 

באותה נשימה שמגנים את שריפת המסגד צריכים לגנות גם את שריפת בתי הכנסת בגוש קטיף ע"י פורעים ערבים,

אבל למה ללכת רחוק, "רשימת ההצתות של בתי כנסת על רקע לאומני בשנים האחרונות היא ענקית.  בירושלים זה כבר קרה כמה פעמים. גם בחיפה כמה פעמים. ב2009 היו בחיפה 3 הצתות של בתי כנסת בתוך חודש, מהן 2 באותו שבוע. גם בלוד זה קרה. גם בעכו שרפו בתי כנסת. גם ביפו זה קרה כמה פעמים. וברמלה זה קרה פעם ממש בערב יום הכיפורים."

האם מישהו שמע על ביכור של נכבדי המוסלמים באותם בתי כנסת? גינוי של הח"כים הערבים?

אבל לפני שאני שואל על הערבים, האם התקשורת דאגה להעלות את הנושא על ראש סדר היום ??

או כפי שכותב גונן גינת במאמרו, זה נובע מגזענות פשוטה, כשערבים מסיתים בתי כנסת אנחנו לא מופתעים זה נראה לנו טבעי ורגיל, כשיהודי חשוד במעשה כולם נזעקים.

האם מישהו שמע על גינויים על כך שתושבי טוב‏א-זנגרייה שרפו את בניין המועצה? לא, כי זה נראה לנו נורמאלי שכשערבים זועמים זה צריכים לפוצץ או לשרוף משהו....
ואגב, כדאי לזכור שעד לרגע זה לא הוגש כתב אישום כנגד אף יהודי ולא ברור כלל אם השריפה בוצעה ע"י יהודי (יש דיווחים על עצורים ערבים בפרשה), נכון לכרגע העצור היהודי מוחזק בעקבות מידע מודיעי/חסוי שהועבר לשופטים ולא בגלל ראיות פיזיות ברורות שקושרות אותו לאירוע, ואת זה אני כותב על סמך קריאה של הפרוטוקולים החסויים (צו איסור פרסום) מהארכות המעצר .

* הערה: אין לראות בדברי הצדקה להצתת המסגד ולא משנה מי עשה זאת.

 

-

 

עוד כמה שעות נכנס יום הכיפורים ואני רוצה לנצל את ההזדמנות ולבקש סליחה ומחילה אם מישהו נפגע מהדברים שכתבתי בבלוג או בתגובות מאז הקמתו של הבלוג.
וכמובן התנצלותי הכנה בפני הקוראים הקבועים ששאלו אותי בתקופה האחרונה לאן נעלמתי ולמה אין פוסטים חדשים ....
נכתב על ידי Nadav-H , 7/10/2011 15:03   בקטגוריות כללי, אקטואליה, ביקורת  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





כינוי:  Nadav-H

בן: 40




קוראים אותי
2,637
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , דת , תקשורת ומדיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לNadav-H אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Nadav-H ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)