לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הותר לפרסום*

בלוג שיעסוק בעיקר בנושאים על סדר היום, אקטואליה, שמאל וימין, דתיים ושאינם דתיים, הציבור הדתי לאומי, ועוד. ומידי פעם גם קצת חומרים אישיים.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2012    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

5/2012

העם עם הגולן


טוב, מי שעוקב אחרי בפייסבוק יכול כנראה כבר לנחש על מה הפוסט הזה מדבר...

 

שבוע שעבר יצוין כנקודת המפנה המשמעותית ביותר ב 18 שנה האחרונות בתחום תקשורת הרט"ן בישראל (מאז הקמת סלקום למעשה...),

 

בשעה טובה התחילו לפעול 2 מפעילי רט"ן חדשים (השלישי שהיה אמור להתחיל כנראה בדרך לפירוק...)

 

בניגוד ל"מיני מהפכה" עם כניסתו של רמי לוי, שהוא "מפעיל וירטואלי" (למעשה רמי לוי קונה מפלאפון הרבה דקות בזול ומוכר אותם לציבור ברווח קטן) הפעם מדובר על כניסה של מפעיל אמיתי שיקים אנטנות משלו (עד לסיום הפריסה של האנטנות המפעילים החדשים "מתארחים" על האנטנות הקיימות של סלקום (גולן) ופלאפון (הוט) ).

 

למרות שאני מניח שכולכם שמעתם בימים האחרונים על כניסתם של החברות, הנה תקציר ההצעות העיקריות לטובת מי שלא בעניינים:

 

גולן טלקום מציעה תמורת 99 ₪ שיחות/סמס/MMS/אינטרנט "ללא הגבלה" + שיחות חינם ל29 מדינות (כולל ניידים בארה"ב וקנדה)

 

הוט מובייל מציעה תמורת 89 ₪ שיחות/סמס/אינטרנט "ללא הגבלה".

 

לכאורה על הנייר ההצעה של הוט זולה יותר, בפועל אני דוקא תומך בגולן מהסיבות הבאות:

 

1. גולן היא זו שהורידה את רף המחיר ללא הגבלה ל99 ₪ והוט שמיהרה להכריז על התוכנית שלה רק נגררה לרף העליון שקבעה גולן, במקור הוט תכננה לצאת עם התוכנית ב 129 ₪ (כך ע"פ עדותו של מנכ"ל YouPhone לעיתון גלובס).

 

2. מיכאל גולן המנכ"ל ואחד הבעלים של גולן טלקום כבר הכריז שלא מדובר במחיר כניסה לשוק אלא במחיר קבוע שישאר, ולראיה הוא שימש כמנכ"ל של חברת FREE בצרפת שהציעה חבילה דומה במחיר דומה וכבר  10 שנים לא העלו את המחיר.

 

3. גולן טלקום היא חברה חדשה בניגוד להוט מובייל ששיכת לקרטל החברות שהיכרנו עד היום, הוט מובייל היא למעשה מירס לשעבר והבעלים שלה הוא הבעלים של הוט.

 

4. בחוזה ההתקשרות מול הוט מובייל מצויין שחיבור הפלאפון למחשב ע"מ לאפשר גלישה במחשב דרך הקו הסלולארי יגרום להאטת גלישה מכוונת ע"י החברה (ע"מ להפוך "ניצול" שכזה ללא כדאי), בניגוד כמובן לגולן שהודיעו שאין להם בעיה עם שימוש כזה ממסגרת "שימוש הוגן" - יבואר בהמשך.

 

5. לגולן כרגע תמיכה גם במכשירי דור 2 דרך האנטנות של סלקום בניגוד להוט שתומכים רק בדור 3.

 

6. במקומות שהוט טרם פרסה אנטנות הלקוח ישב על רשת דור 3 של פלאפון ("הסכם נדידה פנים ארצי"), החיסרון הוא שהתדר העיקרי של פלאפון הוא 850, תדר שלא קיים בהרבה מכשירים.

 

7. הוט יקרים פי 3 בשיחות מחו"ל לארץ

 

8. אצל גולן יש אתר לשירות עצמי שדרכו ניתן לבצע כמעט הכל, בהוט חובה להתקשר או לגשת לנקודת שירות.

 

מצד שני תמיד אפשר לטעון כמו אחד מחברי הטובים, "אני הולך איפה שזול, ולא, לא טרחתי לקרוא את הסכם ההצטרפות, אני מתחבר להוט, לא יהיה טוב? אני עובר לגולן..."

 

אגב, זה אומר שהוא לא ראה בחוזה של הוט את הסעיף המעניין:

"מותנה בזה,אלא אם הוסכם אחרת בכתב,שהלקוח לא יהיה זכאי לקבלת מכשיר חלופי,כמפורט בסעיף לעיל,בכל אחד מן המקרים האלה:

1) אם הנזק נגרם עקב קרינה מייננת או זיהום רדיואקטיבי מדלק גרעיני כלשהו,מפסולת גרעינית כלשהי,מבעירת דלק גרעיני,חומר גרעיני מלחמתי"

 

בהערת שוליים אני חייב לציין שבחלק מהעיתונים התגייסו הכתבים ע"מ להשחיר את פניה של גולן, וכתבו מידע לא מדויק או לא מקצועי בעליל ולכן אני רק רוצה להעיר ש:

 

א. לגולן כן יש מוקד טלפוני בניגוד למה שפורסם (מצומצם יחסית, עדיף שאנחנו נקבל מסלול זול ולא נממן אלפי מוקדנים שבקושי מסוגלים להסביר את התוכניות המורכבות של המפעילות...)

 

ב. נכון, להוט יש תשתית לאינטרנט שיכול להגיע למהירות גבוהה יותר רק מה לעשות שזה בתיאוריה בלבד, אף אחד ממכשירי הדגל החדשים (HTC ONE X / גלקסי 3) לא תומך במהירות הזאת...ונדמה לי שאין אף מכשיר בארץ אפילו שתומך.

 

ג. בניגוד למה שפורסם לא הייתה בעיית אבטחה שסיכנה את מספרי האשראי של הלקוחות (הכנסת האשראי נעשתה בעמוד מוצפן של חברת סליקה בכלל), והבעיה שכן הייתה תוקנה אחרי יום.

 

ד. לגולן גם מסלול למדברים מעט (הפרטים המלאים באתר שלהם...)

 

ה. מקבלים הביתה כרטיס סים שכולל בתוכו מיקרו סים מתפרק (לטובת חברי כת אפל/HTC ONE X).

 

הסבר קצר בעניין ה"ללא הגבלה" – כל החברות בארץ ובחו"ל שמוכרות חבילות ללא הגבלה מתנות את זה בשימוש פרטי וסביר (דוגמא לשימוש לא סביר/אישי: לחבר את המכשיר למערכת אוטו' שתשלח אלפי סמסים ביום, או להפוך את המכשיר לטלפון ציבורי חופשי בישיבה), בחלק מהמקרים מכמתים את זה למספר מדיד ובחלק זה נשאר עלום כמו אצל גולן, הוט, אורנג ואולי גם סלקום (לא עברתי על החוזה שלהם), וגם האינטרנט "לא הגבלה" מואט בצורה משמעותית אחרי 3 או 6 גיגה (גולן והוט בהתאמה), למשתמשים נורמאליים בסמרטפון זה לא אמור להפריע.

 

גילוי נאות – בחוזה של גולן מצויין שהם שומרים לעצמם את הזכות לנתק שיחה שעוברת את ה60 דקות, אני מניח שזה לא יופעל באופן סדיר אלא על דברנים כבדים ביותר, וגם אז אין מניעה להתקשר שוב...

 

מילה אחרונה לסיום, גם אם החברות הקיימות יורידו מחירים צריך לעבור מהם ע"מ להעניש אותם על העושק כל השנים וע"מ לתת לחברות החדשות זכות קיום (הם הפקידו ערבויות למדינה שיקבלו אותם רק אחרי שיתפסו 7% נתח שוק, ולכן אגב סביר להניח בתקופה הקרובה המחירים של החדשות לא יעלו),

 

בקיצור אתם מוזמנים להגיב לדברים ואשמח לסייע למי צריך עוד מידע או מתלבט.

 

נ"ג,

למטיבי לכת, עשו לעצמכם טובה וצפו במסיבת העיתונאים מההשקה של גולן טלקום:

http://goo.gl/MptOA

 

נכתב על ידי Nadav-H , 20/5/2012 22:04   בקטגוריות כללי, צרכנות, אינטרנט, אקטואליה, ביקורת  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



פוסט בנושא צרכנות או למה להקליט שיחות עם נציגי שירות.


בסוף שנת 2009 נכנס לתוקף תיקון ברישיון מפעילות הרט"ן (מפעילות הסלולאר בלשון העם) הידוע בכינויו "חוק ניתוק זיקה",

 

משמעות התיקון הוא שמפעילי הרט"ן מחוייבים לתת הטבות זהות לרוכשי מכשירים בין אם נרכש מהם ובין אם נרכש בחנות פרטית.

 

ז"א שאם חברת סלולאר מוכרת מכשיר ללקוחותיה תמורת 100 שקלים בחודש ומחזירה ללקוח 90 שקלים כזיכוי דקות זמן אויר, אדם שירכוש את אותו דגם בחנות פרטית יקבל גם את ההחזר של 90 שקלים כזיכוי דקות זמן אויר (אפילו אם בחנות הפרטית מחיר המכשיר הוא בכלל 60 שקלים בחודש).

 

כמובן שע"מ לממש את החוק יש להציג למפעיל הרט"ן קבלה שתאשר שאכן נרכש מכשיר.

 

לפני כ9 חודשים רכשתי מכשיר הדגל של חברת HTC (HTC Sensation) ופניתי לOrange ע"מ להינות מזיכוי כפי שמקבלים הפראיירים שרוכשים את המכשיר שלהם אצל Orange (מכשיר אחר באותה תקופה שנמכר בOrange ב 5,000 ₪ ניתן היה להשיג בחניות פרטיות באיזור  ה 3,000 ₪, ועליו לקבל החזר כאילו הוא עולה 5,000 ₪).

 

הנציגה החביבה ביקשה שאפקסס לה את הקבלה שרשומה על שמי, כמו כן עלה במהלך השיחה שהקבלה צריכה לכלול את המזהה הבינלאומי לציוד נייד של המכשיר החדש (IMEI), עניתי לה שהקבלה תכלול את הנתון הזה על אף שע"פ תקנות משרד התקשורת לא ניתן להתנות את ההחזר בקיום המספר הזה ודרישתו ע"מ לקבל את ההחזר היא בניגוד לחוק.

 

סופו של דבר קיבלתי החזר חודשי קצת יותר מעלות המכשיר עצמו.

 

לא מזמן יצא מכשיר חדש שאני שוקל לרכוש במקום הקיים (HTC One X), מאחר ואני כבר מכיר את הטריקים של Orange התקשרתי לשאול מה יקרה לזיכוי שלי אם המערכות המשוכללות של Orange יגלו שהמכשיר בגינו ניתן לי הזיכוי כבר לא קיים אצלי אלא הוחלף במכשיר אחר, הנציגה החביבה אמרה לי אחרי בדיקה קצרה שאין בעיה, כל עוד אני ימשיך להוציא מהקו שיחה אחת לחודש הזיכוי ימשיך גם אם המכשיר הוחלף.

 

מכוון שחשדתי שהתשובה שלה הייתה בשלוף ומהירה מידי החלטתי לגבות את עצמי ולארגן לי תשובה מסודרת בכתב, כידוע הנציגים הטלפונים יעדיפו למכור את הכליה שלהם לפני שיסכימו לשלוח תשובה מסודרת בפקס, אבל ע"פ חוק שאלה שנשלחת אליהם בכתב חייבת להיענות בכתב J

 

שלחתי באמצעות האתר של אורנג את השאלה הבאה:

 

"כיום אני מקבל החזרים ע"פ חוק ניתוק זיקה על המכשיר שברשותי, במידה ואכניס את כרטיס הסים שלי למכשיר אחר, האם ההחזרים ימשיכו כרגיל או שהמערכת תזהה החלפת מכשיר ותעצור את ההחזרים? אבקש לכתב תשובה בכתב למייל או לפקס"XXX

 

שבוע שעבר קיבלתי תשובה טלפונית שההחזרים ימשכו כל עוד אבצע שיחה אחת בחודש מהסים בלי קשר מאיזה מכשיר, הזכרתי לנציגה שאני עומד על זכותי לקבל את התשובה בכתב, אחרי שאמרה לי שהיא יכולה לתת לי את מספר הפניה ותמיד אפשר יהיה לשמוע את ההקלטה עניתי לה שתשובה בכתב תהיה יותר פשוטה לשימוש במקרה של מחלוקת, הנציגה אמרה שיקח כמה ימים להעלות את התשובה על הכתב וישלחו לי אותה.

 

היום קיבלתי שיחת טלפון מפתיעה מהנציגה שאישרה את החשש המוקדם שלי, במקרה של החלפת מכשיר המערכת שלהם תזהה את ההחלפה ובמידה ולא אוציא שיחה אחת בחודש מהקו שלי מהמכשיר הישן אאבד את הזיכוי בגין המכשיר.

 

במקרה של תשובה כזאת כבר לא עמדתי על קבלת התשובה בפקס....כמובן שאני יכול לבקש זיכוי על המכשיר החדש אבל זה יחייב אותי לעבור למסלול, שבסוף הדרך אשלם 30 שקלים יותר כל חודש.

 

המסקנות מהסיפור הם פשוטות:

 

א. לכל הפחות להקליט כל שיחה עם נציג שירות בנושא שקשור לכסף/זיכוי/חיוב (וכל עוד אתם צד בשיחה אין שום חיוב להודיע לו על ההקלטה)

ב. אם אתם רוצים להימנע ממצב של ויכוח על השיחה המוקלטת או לתבוע את החברה בבית משפט עדיף לפנות בכתב ולהתעקש על תשובה כתובה.

 

אם יגיבו מספיק קוראים שהנושא מעניין אותם אכתוב את הסיפור המלא מדוע אסור ללקוח קיים לשדרג את מכשירו בחברות הסלולאר (בלי קשר לסוגיית מחיר).

 

ואולי בכלל כדאי לפתוח בלוג נפרד לנושא צרכנות...

נכתב על ידי Nadav-H , 6/5/2012 18:54   בקטגוריות שחרור קיטור, ביקורת, כללי, צרכנות  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ב-23/5/2012 07:49
 





כינוי:  Nadav-H

בן: 40




קוראים אותי
2,637
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , דת , תקשורת ומדיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לNadav-H אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Nadav-H ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)