לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

.Please mind the gap


?Did you see more glass


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
9/2010


"העלילה עוקבת אחר שלושה סיפורים שבהם מככבות כמה דמויות בתל-אביב, בואכה הים התיכון. בתיה (שרה אדלר), מלצרית קייטרינג צעירה וחולמנית, מאתרת על החוף ילדה בת חמש (ניקול ליידמן), שאינה מדברת, ומאמצת אותה בעל כורחה, לאחר שבמשטרה מסרבים לקחת עליה אחריות. החיפוש אחר הורי הילדה מציף בתודעתה של בתיה גלי זיכרונות מתוקים-מרירים, תמונות אלבום ישנות שהדחיקה, חלקן טראומטיות.

 על אף שכל הסיפורים מקבלים זמן מסך שווה בערך, הסיפור של בתיה מתבלט בתור המרכז שסביבו סובב שאר הסרט. בתיה בקושי יכולה לדאוג לעצמה, אבל היא נזרקת לתפקיד של אמא מאמצת, כשמהים יוצאת ילדה קטנה ובלתי מוסברת עם עיניים מדהימות וגלגל מתנפח - שאיננה אומרת מילה.

בתיה היא אחת מהאנשים האלה שתמיד נראים קצת אבודים, כאילו המציאות מפתיעה אותם. אתם יודעים, אלה שאתם רואים לפעמים ברחוב וחושבים שאולי כדאי לשאול אותם אם הכל בסדר ואם הם צריכים עזרה להגיע לאיזה מקום, אבל בסוף אתם מחליטים שלא.


המים ובעיקר הים הם המוטיבים המקשרים בין כולם. לכל אורך הסרט ישנם מוטיבים של מים, גשם, טפטופים, הצפות, ים, ספינות, סירות, כשאפילו שם הסרט מייצג זאת - מדוזות. הדבר הוא מכוון וחשוב לתמה המרכזית, שמבקשת לעסוק בבדידות, אך גם ובעיקר על השלמה עם עצמך ועם האחר שמולך. הדמויות בסרט הן כמו מדוזות ששוחות בים, אך הן יבשות, כשהמים כלואים בתוכן, כפי שנאמר בסרט.

למים ובייחוד לים יש סמליות רבה. המים מיצגים את החיים, הגשם את השטיפה של הדברים שהיו עד כה לטובת התחלה חדשה, כפי שהדבר קיים בסוף הסרט. הים מייצג גם את הרצון לבריחה למחוזות חדשים, אחרים, שונים, ובכולם יש את עניין העצמי - הטיפול בסובייקט הפרטי, שצריך לעבוד קודם כל על עצמו, אך רק בעזרת אחרים, היחידים משלימים עם עצמם.

בים לעיתים רבות גם מתבודדים, מעכלים דברים, מעלים דברים שהתת-מודע מתעסק בו בלי הפסקה. המים מייצגים את החיים, שצריכים להמשיך בצורה שלמה ושלווה. כל אלה נמצאים במרכז העלילה, בניסיון למצוא שלום ושלווה עם עצמך ועם ובעזרת האחרים שסביבך".

נכתב על ידי Alia Atreides , 11/9/2010 08:58   בקטגוריות אין לי ברירה אלא לרצות את האפשר  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



Avatarכינוי:  Alia Atreides

בת: 34

MSN:  עכביש עם כנפיים

תמונה




12,546
הבלוג משוייך לקטגוריות: 18 עד 21 , משוגעים , מדע בדיוני ופנטזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לAlia Atreides אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Alia Atreides ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)